Şimdi Ara

motor suyu donan aracı çalıştırırsak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
29.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • altaki linkteki konumda yardımcı olan herkeze teşekürler arac palio 1,4 8 valf lpg bittiği için ve benzin pompasında arzalı olduğundan arac 4 gün çalışmadan yatmıştı antifiriz konmamamıştı bu sürecte akünün içinde tavan lanbasını dahi yakıcak güç kalmamaıştı detaylar içinhttp://forum.donanimhaber.com/m_113198875/tm.htm şu kkonuda yazmakta edit olarak şuan arac sanayide akü söküldü elektirikçi bir usatada sabaha kadar doluma bırakıldı yarı gidicem akü yerine takıp çalıştırmayı deniyeceğim ama bu sürecte sorun çıkarmı eğer şu radyotör suyu haznesi donduysa sıcak su döküp çalıştırsam olurmu yada hiç ellememelimiyim







  • Arabayla acil işin yoksa buzu çözülene kadar elleme hocam.Devirdaim pompasında ki suda dobduğu için marşa bastığınızda devirdaimi bozabilirsin.Devirdaim bozulmasa bile devirdaim triger kayışına bağlı olduğu için motorun sente atlama tehlikeside var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapalı bir garaj bulup arabayı yavaş yavaş ısıtmak en iyisi. Buzlanma geçince suyu boşaltıp antifriz eklemek lazım. Ayrıca antifriz sadece kışın değil her mevsim gereklidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    Arabayla acil işin yoksa buzu çözülene kadar elleme hocam.Devirdaim pompasında ki suda dobduğu için marşa bastığınızda devirdaimi bozabilirsin.Devirdaim bozulmasa bile devirdaim triger kayışına bağlı olduğu için motorun sente atlama tehlikeside var.

    hocam öncelikle sağolsın sabah gittim akü dolmuş taktım silecek suyu ve radyotör suyu deposuna kaynar su döktüm buzları çözdüm 6 tam dolu kaynar ketlede su ısıtıp gaz beynine motora komple döktüm ilk 5 seferde yavaş yavaş açıldı 6 ıncıyı dökünce ancak tamamen açıldı ilk çalıştırdım zorlandı stop etti tekrar çalıştır biraz uzun sürdü ama start aldı bu seferde dip gaz yaptıp devir 30 bin üzerine çıkamıyor neyse zorlamıyım dedim güneşe doğru kaput açık rolantide 25 30 dakka zorlanamdan çalıştırdım içeriye bir baktım hararet tavan yapmış kırmızıya dayanmış bu neden oldu sizce 25 30 dakka boyunca hiç gaza yüklenmedim zaten kendi halinde rolantide çalıştı ama hararet tavan yaptı kırmızıya dayandı bu normalmi daha sonra stop edip yarım saat bekledim sıcaklık normale dönünce 3 litre antifiriz alıp tanıdığım yere gittim suyu komple boşaltıp antifiriz doldurdu biraz suyla karıştı şuan sorun yok ısınmada veya çalışmamasında bakalım gece soğukta yatınce ertesi gün umarım sorun çıkarmaz ama 4 gün boyunca yatan bir araç nasıl olurda yarım saat çalıştırılıp hemen sona hararet çıkarki




  • bu seferde antifrizden dolayı su eksiltmeye başlayabilir aracın.içine koyduğun 3 lt antifriz radyatörde,hortumlarda kaçağa neden olabilir.her kullanmada su seviyesini kontrol etmeni öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    bu seferde antifrizden dolayı su eksiltmeye başlayabilir aracın.içine koyduğun 3 lt antifriz radyatörde,hortumlarda kaçağa neden olabilir.her kullanmada su seviyesini kontrol etmeni öneririm.

    antifiriz koyunca arac su eskiltirmiki ? ilk defa duydu antifirizi koyan usta tüm suyu boşaltıp antifiriz doldurdu biraz da su ekledi ve kapağı sıkkıca örttü ve en son havasınıda aldı
  • Düzenli olarak antifriz konulmuş araçlarda eksiltmez. motor temiz ve borularda paslanma, kireçlenme yoktur. düzenli olarak antifriz konmamış araçlarda eksiltebilir. radyatörde, borularda tahribat yapabilir. bu sebeple düzenli antifriz konmamış araçlara saf eklenmez. azar azar karıştırılarak eklenir. Benim aracıma ben hep saf ekletiyorum çünkü alındığından beri saf konuyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor suyu kaynatması
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_21

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    bu seferde antifrizden dolayı su eksiltmeye başlayabilir aracın.içine koyduğun 3 lt antifriz radyatörde,hortumlarda kaçağa neden olabilir.her kullanmada su seviyesini kontrol etmeni öneririm.

    antifiriz koyunca arac su eskiltirmiki ? ilk defa duydu antifirizi koyan usta tüm suyu boşaltıp antifiriz doldurdu biraz da su ekledi ve kapağı sıkkıca örttü ve en son havasınıda aldı

    aracında daha önce antifriz yoksa,radyatörde ve hortumlarda olan kaçaklar suyun pasıyla tıkanmıştır.antifriz özelliğinden dolayı pas yada suyun kireciyle oluşan tıkalı yerleri açacaktır.buda aracında extradan radyatör,hortum değişimi gibi masraflara yol açar.illa olacak demiyorum ama sen genede her kullanmada aracın su tankına bakmayı unutma derim.forumu biraz araştırırsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz
    örne konuhttp://forum.donanimhaber.com/m_84802272/f_/key_antifriz%252Bradyat%25F6r%25FC%252Bdeldi//tm.htm#84822947




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    quote:

    Orijinalden alıntı: berke_21

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    bu seferde antifrizden dolayı su eksiltmeye başlayabilir aracın.içine koyduğun 3 lt antifriz radyatörde,hortumlarda kaçağa neden olabilir.her kullanmada su seviyesini kontrol etmeni öneririm.

    antifiriz koyunca arac su eskiltirmiki ? ilk defa duydu antifirizi koyan usta tüm suyu boşaltıp antifiriz doldurdu biraz da su ekledi ve kapağı sıkkıca örttü ve en son havasınıda aldı

    aracında daha önce antifriz yoksa,radyatörde ve hortumlarda olan kaçaklar suyun pasıyla tıkanmıştır.antifriz özelliğinden dolayı pas yada suyun kireciyle oluşan tıkalı yerleri açacaktır.buda aracında extradan radyatör,hortum değişimi gibi masraflara yol açar.illa olacak demiyorum ama sen genede her kullanmada aracın su tankına bakmayı unutma derim.forumu biraz araştırırsanız daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz
    örne konuhttp://forum.donanimhaber.com/m_84802272/f_/key_antifriz%252Bradyat%25F6r%25FC%252Bdeldi//tm.htm#84822947

    Şimdi tirstim tamamdır hocam kullanmadan önce ara ara yokladim umarim sorun olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam sizin termostatta da sorun olabilir. Açılmazsa hararet yaptırır,sürekli açık kalırsa motor çok geç ısınır,kalorifer ısıtmaz.
    Eğer termostat bozuk değilse su demekki her yerde çözülmemiş. Bir yerler tıkalı kalmış ki hararet yapmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı antifrizsiz bırakmanın zararları... Yaz kış antifriz koyun arkadaşlar. Sadece su pas ve kirece sebep olur. Ve aracınız daha çabuk su kaynatır. Aracınızın sağlığı için antalyada otursanız dahi su koymayın araca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    Düzenli olarak antifriz konulmuş araçlarda eksiltmez. motor temiz ve borularda paslanma, kireçlenme yoktur. düzenli olarak antifriz konmamış araçlarda eksiltebilir. radyatörde, borularda tahribat yapabilir. bu sebeple düzenli antifriz konmamış araçlara saf eklenmez. azar azar karıştırılarak eklenir. Benim aracıma ben hep saf ekletiyorum çünkü alındığından beri saf konuyor.

    nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum ancak saf antifiriz -12de donar, en düşük soguklugu %50antifiriz %50safsu ile alırsınız -47 civarı oluyordu sanırım, önerilen ise %33antifiriz-%66saf su

    iyi günler.
  • Ayrıca soğuk motorda dipgaz yapmayın. Günler sonra buzunu yeni çözdüğünüz motorda dipgaz nedir? Kol çıkartsın diyemi uğraşıyorsunuz? 3 bin deviri geçmemiş Allahtan. Gaz işini nasıl çözdünüz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonra neden ikinci el araba alınmaz.adam 10 lirayı sakınmış motor suyunu dondurmuş,soğuk motora dip gaz yaptırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    Düzenli olarak antifriz konulmuş araçlarda eksiltmez. motor temiz ve borularda paslanma, kireçlenme yoktur. düzenli olarak antifriz konmamış araçlarda eksiltebilir. radyatörde, borularda tahribat yapabilir. bu sebeple düzenli antifriz konmamış araçlara saf eklenmez. azar azar karıştırılarak eklenir. Benim aracıma ben hep saf ekletiyorum çünkü alındığından beri saf konuyor.

    nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum ancak saf antifiriz -12de donar, en düşük soguklugu %50antifiriz %50safsu ile alırsınız -47 civarı oluyordu sanırım, önerilen ise %33antifiriz-%66saf su

    iyi günler.

    Bunu biliyordum ancak -12 kadar olduğunu bilmiyordum. Çok az değil mi? Endişelenmeye başladım gerçekten. İçindeki antifrizede kıyamıyorum Soğuk memleketlere gidersek boşalttırayım mı tüm antifrizi? Motor kısmı o sıcaklıkları görür mü yani? Yarı yarıya olduğunda suyun kireç oluşumunu engeller mi o kadar antifriz? Kafamda deli sorular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    Düzenli olarak antifriz konulmuş araçlarda eksiltmez. motor temiz ve borularda paslanma, kireçlenme yoktur. düzenli olarak antifriz konmamış araçlarda eksiltebilir. radyatörde, borularda tahribat yapabilir. bu sebeple düzenli antifriz konmamış araçlara saf eklenmez. azar azar karıştırılarak eklenir. Benim aracıma ben hep saf ekletiyorum çünkü alındığından beri saf konuyor.

    nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum ancak saf antifiriz -12de donar, en düşük soguklugu %50antifiriz %50safsu ile alırsınız -47 civarı oluyordu sanırım, önerilen ise %33antifiriz-%66saf su

    iyi günler.

    Bir de antifriz yıla göre bozulan bir şey midir? Eğer öyleyse kaç yılda bir değiştirmeliyiz radyatör suyunu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    Arabayla acil işin yoksa buzu çözülene kadar elleme hocam.Devirdaim pompasında ki suda dobduğu için marşa bastığınızda devirdaimi bozabilirsin.Devirdaim bozulmasa bile devirdaim triger kayışına bağlı olduğu için motorun sente atlama tehlikeside var.

    devirdaim v kayışına bağlıdır.
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    zaten direk çeşme suyu koyulmuyor, bu kireçlenme yapar, radyatöre konulan su akülere konulan saf su konuluyur (mineralsız,kireçsiz), bildigim kadarıyla saf antifirizinde zararları/dezavantajları var

    organik (genelde kırmızı renkte olurlar,alüminyum radyatörler için kısaca 2000 sonrası) 5 yıl
    inorganik yeşil,mavi 1-2yıl sene diye biliyorum

    ayrıca çeşme suyu kullanmak antifirizin ömründen baya götürüyor

    kısaca,%100 saf su olursa kireçlenme olmaz ancak - derecede donar ve 100derecede hararet yapar-antifiriz donma sıcaklıgını düşürüp,kaynama sıcaklıgını yükseltiyor(bu nedenle %33 antifiriz öneriliyor olabilir)

    ekleme:antifiriz bozulmaz ancak koruma özelligi bitiriyor sanırım.(kireçten vs)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 2 Ocak 2016; 18:21:27 >
  • muradisdan kullanıcısına yanıt
    ben trigere bağlı diye biliyorum
    v kayışında hidrolik pompası,alternatör,klima motoru
  • Sizinkisi çözüm bulmak değil de sanki motor eziyet etmek gibi olmuş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.