Bununla ilgili Mobil'e internet sitesi üzerinden mesaj yazmıştım.ExxonMobil'den gelen yanıt şöyle. Merhabalar, Yagi kullanim suresinden cok yapilan kilometreye gore degistirmeyi oneriyoruz. Az kilometre yaptiysaniz ve yagin uretim tarihi 2022 ve sonrasi ise en azindan 1-2 yil daha kullanabilirsiniz. Bu yaglarin omurleri genelde yaklasik 5 yil olur, uretim tarihine gore kendiniz karar verebilirsiniz. Yag eger bu 5 yil icerisinde ise hala, kullanmaya devam edebilirsiniz. Iyi gunler dilerim. ............................................ PCI Technology Support Engineer |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (942. sayfa)
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Merhaba 2017 1.0 tsi skoda rapid 70kw 70bin km için mobil ve shell yağ seçici 0 30 öneriyor motül ve liqui moly 5 30 öneriyor hangisini tercih etmeliyim? Motor kaputu üzerinde 504 507 yazıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Don kishott -- 25 Ağustos 2024; 18:54:45 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İkiside aynı vw 504 507 onayı olduktan sonra gerisi çok önemli değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar arkadaşlar 5w30 yağ alacağıma 0w30 almışım... üetünde 505.00/507.00 standarları yazıyor... Benim araca uyar mı, araç 210 bin dizel...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Liqui Moly yağlar biraz daha 0w-30 ayarında viskosite endeksi düşük yani 5w-30 ama aslında 0w-30'a yakın Liqui moly 5w-30 koyabilirsin ikisinin ortası'dır LM 5w-30
-
210.000'DE sorun çıkartabilir açmadıysan iade et 5w-30 al.
-
rn720 onayı 1.5dci için bilginiz olsun, bende hem megane 1.3 tce hem de 1.0tce clio var, ikisinede liqui moly 4300 kullanıyorum(rn17 li), bu yağa geçince psikolojik filan değil direk performans artışı oldu ve araç elektrikli araç gibi sessizleşti. Sizede kesinlikle tavsiye ederim.
-
Merhabalar. İki adet aracımız var.
Golf 7 tdi Clha motor 146bin kmde. DPF+EGR iptali var, ayriyeten stage 1 yazılım mevcut.
Diğer araç, Golf 6 CAYC motor 190bin kmde.Sadece DPF+EGR iptali mevcut.
Normalde istenen özellik vw 507 5w30. Fakat artık partikül filtresi mevcut olmadığı için, aşşağı yukarı her türlü yağı kullanabiliriz diye düşünüyorum. İki araçta da 500-700 ml civarı eksilmeler oluyor 5-6 bin kmde.. İki araca da son bakımlarında shell helix hx8 5w40 kullanıldı. Sizlerin tavsiyesi ne olur? Mesela po maxima alıp daha erken aralıklarla değişim mi? Yoksa daha üst seviye markalar mı? 1.6 TDİ lar için dpf iptal durumlarında hangi viskoziteyi tavsiye edersiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı viskosite de 8-10 bin km aralık değişim ve PO türü yağ daha ekonomik olarak hep daha mantıklı olur. Filo araçlarında yıllardır PO kullanan firmalar var daha yağdan kaynaklı motor arızası duymadım. VAG grubunda 8-10 bin km ye kadar 1 lt kadar yağ eksiltme de normaldir.
Üst seviye özellikli yağlar genelde DPF gibi emisyon ve/veya performanslı kullanımda gerekiyor. Aracı alıp otoban uzun süre son sürat gidecekseniz yağlar arasındaki kalite farkları ortaya çıkmaya başlar.
-
Teşekkürler hocam. Golf 7 için Po maxima cx plus 5w30 kullandım. İlk izlenim daha yumuşak çalışma, fakat hx8 5w40 a göre sanki bir tık daha sesli gibi geldi. Belki w30 w40 farkı olabilir. Performanslı kullanıma gelince, şehir içi ve dışı normalde sakin kullanım hep. Sadece uzun yolda bazen performanslı kullanım oluyor (180-230) kmh sürekli sayılabilecek hızlar. Tabi bu hızlarda yağ sıcaklığı 140 ları görüyor. Daha önce motulde lmde kullandım, illaki daha iyidir, ama eksilme vs durumunda tedarik etmek zor hele yol üstünde. Shell Po yine istasyondan girip alınabiliniyor. Golf 6 nın henüz yapmadım bakımını. Duruma göre yine cx plus, veya tavsiyelerinize göre başka birşey de kullanabilirim. Aslında aklım 5w40, 5w30 a takıldı. Normalde bu motorlar 5w30 evet, fakat bu araçların partikül ve egrsi yok. 5w40 dan devam mı etmeliydim diye düşünmüyor değilim. Ama 5w30 sanırım daha ş içi odaklı bir viskozite. Düzenli değişim ile uzun yoldada üzmeyecektir diye düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şartname sadece partikül filtresi için belirlenmiyor hocam. Bu şartnamenin onayına sahip, karşılayan değil onaylanan, en ucuz yağı alıp 10bin de bir değişebilirsiniz.
-
Teşekkür ederim yorumunuz için. Normal şartname 507.00. Okuduğum yorumlarda acea C3 yağların, motor içinde a3/b4 e göre daha az temizlik sunduğu. Birde şunu farkettim. Hx8 de egzoz dan koku geliyordu. Maxima C3 de koku hiç yok. C3 yağların daha az kül miktarı içermesinden dolayı mı acaba? Dediğiniz gibi max 10k da bir değişim yapacağım. Tavsiyeleriniz varsa marka model bazında tabiki dinlerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ztyfnp -- 5 Eylül 2024; 15:44:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani kabaca kendimce okuduklarımı yorumlayacak olursam; ACEA C3, 507.00 yağların sadece emisyon sistemleri üzerine yoğunlaşan türler olduğunu, motor olarak zayıf kaldığı, acea a3/b4 vw 505.00 türlerin ise, emisyon sistemlerine zarar verdiği fakat motor için çok daha iyi olduklarını okudum. Benim bildiğim kadarıyla 507 onayı hepsinin üstünde ama? Sizler daha doğrusunu muhakkak biliyorsunuzdur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ztyfnp -- 5 Eylül 2024; 15:43:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kısa bir araştırmayla şöyle bir tablo buldum, detaylı olarak araştırmak lazım ancak 507'den devam etmeniz şu aşamada mantıklı duruyor. Tabii kitapçığınızda bu şartname istenmişse.
Yağ olarak,
SHELL HELİX ULTRA ECT MULTI 5W30 5 litre 1150tl civarlarında. Aracınızın yağ kapasitesini öğrenip kalan yağı yedek olarak tutabilirsiniz. VW onaylı bulabildiğim en ucuz yağ.
-
Selamlar.
Castrol edge professional ll iv fe 0w-20 motor yağına şu daha iyidir diyebileceğiniz bir muadil var mıdır?
-
Merhaba.Mobil 1 esp 0/20 *2 olan ürün.Gurup 4 baz yağ var içinde.Yani PAO.
Castrol gurup 3.
-
Selamlar abiler, arkadaşlar.. 2011 Renault Megane 3 aracımın periyodik bakımı geldi. Araç 1.5 dci 105 lik Euro4 dpf olmayan model. Araştırdığımda ve servis kayıtlarında bu motor için o yıllarda rn710 5w40 yağ kullanılmış. Bu yağdan devam mı etmeli yoksa rn720 5w30 alsak faydası veya bir zararı olur mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim. Sayenizde biraz araştırdım ve bilgim arttı konu ile alakalı. Dediğiniz gibi PAO bağlam yapısı için düşünüldüğünde oldukça verimli görünüyor.
Yeni vag grubu araç almıştım, garanti süresi sonrası mobil 1 ile devam ederim.
Eski jettam varkende 5w30 esp kullanmış çok menun kalmıştım.
Castrol iyi hoş ama vw dizel araçlarımdan bu yana nefret ederim. Sürekli eksilirdi.
-
Üretici tavsiyesi olan rn710 kodlu 5w40 yağdan devam edebilirsiniz. Bu motorlar için rn720nin faydası olsa rn720 de kullanılabilir yazardı Renault.
-
DPF olmayan modellerde RN710 Kullanabilirsiniz daha iyi koruma sağlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X