Hocam ben 505. 507 onaylı 5w30 yerine 0w30 yağ almışım yanlışlıkla.... Shell ... üstünde 505.00 507.00 onayı var... aracım vw diesel 2.0 TDI Kullanabilir miyim? Ustam olmaz dedi ama ? |
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (943. sayfa)
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
-
-
Klimayi aşiri yoğun bir sekilde kullanmak lpgli aracta yağ kaybina yol acar mi? -
505 507 onaylı hangi yağı aldınız? benim bulabildiklerim 504 507 onaylı yağlar.
kitapçıkta yazan onayla eşleşiyorsa bir problem olacağını zannetmiyorum ben. Bu onaya sahip yağların viskozitesi benzer zaten. 0w30 5w30 olması çok etkilememiş. Onaya uygun yağ yapılıyor sonuçta
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 14 Eylül 2024; 16:12:25 > -
Merhabalar. Peugeot 308 2009 dizel aracıma geçen bakımda dpf özellikli yağ konuldu ama benim aracın dpf iptal. Bir sorun oluşturur mu bu konuda? Önceki yağı motul 5w40 idi. Şimdi özel serviste lukoil 5w30 konuldu. -
quote:
Orijinalden alıntı: circassianman
Merhabalar. Peugeot 308 2009 dizel aracıma geçen bakımda dpf özellikli yağ konuldu ama benim aracın dpf iptal. Bir sorun oluşturur mu bu konuda? Önceki yağı motul 5w40 idi. Şimdi özel serviste lukoil 5w30 konuldu.Uygun yağ koyulduysa sorun olmaz.
-
arkadaşlar 0w30 ile 5w30 arasında ne fark var arkadaşlar? -
Yağ uygun özellikleri sadece dpf olayı aklıma takılmıştı. -
Viskozite farkı var. Ancak bazı durumlarda bazı 5w30'lar 0w30 sınırlarına yakın olabiliyor. Ya da tam tersi.
-
0W30 soğuk havalarda 5W30 dan daha akışkan özellik gösterir. Genel olarak hava sıcaklığının 0 derece ve altında olduğu şartlarda düşünebilirsin. 30 ise sıcak viskosite. Bu ilk marş esnasında önemli, motor ısındıktan sonra genel olarak akıcılık piyasadaki bilindik tüm viskosite ve yağlarda aynı seviyelerde yani motor ısındıktan sonra viskosite değerinin çok anlamı yok.
0W30 daha mı iyi 5W30 mu dersen bunun tek doğrusu yok. Çünkü soğuk havalarda daha akışkan olan yağ sıcak havalarda daha yoğun veya daha uçucu olabiliyor. Motor üreticinin teknik verileri, yağ üreticinin verdiği teknik veriler ve tecrübeye dayanan bilgiler hepsi birden harmanlanarak uygun viskosite seçilir. Forumda bazı arkadaşların zannettiği gibi sadece kullanım kitapçığına bakılmaz.
Örneğin Subaru BRZ Toyota karşılığı GT86, Japonya gibi iklimin yer yer çok soğuk olduğu ülkede normal kullanım için üretici 0W40 öneriyor, eğer daha çok gazlayarak kullanacaksanız yani pist kullanımı yapacaksanız 5W30 tercih etmenizi tavsiye ediliyor. Aynı araç çevresel nedenlerde işin içine girdiği Amerika ( özellikle Kaliforniya) ve Avrupa kullanım kitapçıklarında ise daha az yakıt tüketimi ( soğukta çalıştırmada var elbette ) 0W20 viskosite öneriyor. Üreticiler farklı pazarlar için kullanım kitapçıklarına farklı viskosite değerleri koyarlar.
Ülkemizde gelirsek hemen hemen çoğu şehrimiz için 5W30 uygun viskositedir. 0W30 değil ama güncel araçların çoğu 0W20 ile uyumlu. Koysan ne olur normal kullanıcı için yine birşey fark etmez. Ancak, Ağrı gibi kışın çok ağır geçtiği şehirlerde kış döneminde 0W20 viskosite ilk çalıştırmada farkını bariz hissettirir.
-
Aşırı klima kullanımı tek başına yağ kaybına sebep olmaz, ancak motorun genel performansı üzerinde etkileri olabilir.
-
504. 507 imiş hoocam benimki de.
-
Kullanabilirsiniz hocam 0w30. Düşük sıcaklıkta daha akışkan daha iyi, yüksek sıcaklıkta da aralarında az bir fark var. Motor aşınmalarının çoğu ilk çalıştırmada olduğu için motorunuz açısından faydalı olacaktır.
-
Merhaba.Çoğu 0/30-0/40 motor yağlarında Pao yani gurup 4 yağ bulunmakta.Viskozite endeksine bakın,tds i okuyun.
-
-
Hocam nispeten sıcak yerdeyim Muğla ama Haziran'a kadar idare etse yeter beni. Kışı çıkartsa yeter
-
Problem olmaz hocam zaten kitapçıkta belirli bir viskozite yazmıyor. Sadece şartnameyi sağlayan yağı kullanın yazmışlar.
-
Takip -
Shell Şartnameyi saglıyorsa shell'den devam ikiside yüksek kalite yağ
-
Merhaba,
Renault Captur aracım için bakım kitapçığında Castrol 5w30 ACEA C3 RN17 onaylı yağ kullanılması belirtiliyor. Renault Türkiye servis bakımında Castrol 5w30 ACEA C4 RN720 onaylı yağ kullanılacağını belirtiyor. İki yağ birbirinden farklı bileşen oranlarına sahip. Onaylamadığım bu işlemin uygulanması yağ ve motor teknolojisi açısından doğru mudur? Renault Türkiye RN720 yağı zorla kullandırmaya çalışarak araç motorlarimizi arızaya sürüklüyor olabilir mi?!
-
quote:
Orijinalden alıntı: chinosMerhaba,
Renault Captur aracım için bakım kitapçığında Castrol 5w30 ACEA C3 RN17 onaylı yağ kullanılması belirtiliyor. Renault Türkiye servis bakımında Castrol 5w30 ACEA C4 RN720 onaylı yağ kullanılacağını belirtiyor. İki yağ birbirinden farklı bileşen oranlarına sahip. Onaylamadığım bu işlemin uygulanması yağ ve motor teknolojisi açısından doğru mudur? Renault Türkiye RN720 yağı zorla kullandırmaya çalışarak araç motorlarimizi arızaya sürüklüyor olabilir mi?!
Servislerin umrunda değil bu durum çünkü Türkiye gibi Kullanıcı haklarının çalışmadıgı bir ülkede yaşıyoruz onun rahatlıgındalar RN17 yağ 3 Kat daha pahalı 720 ye göre ondan 720 koyuyorlar aslında uyumsuz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X