Şimdi Ara

Motor Yükteyken Stop Etme Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ,

    2004 model 147 1.6 ts motor araca sahibim .

    Araba rampa yukarı veya rampa aşağı farketmeksizin , herhangi bir viteste herhangi bir hızda , 2 bin devirin altında giderken gaz pedalına yüklendiğimde , motor birden stop ediyor ve tekrar çalışıyor . Yani anlık olarak motor çekişten düşüyor . Bu arada farlar , teyp , klima vs aynı şekilde kapanıp tekrar açılıyor . Bilgisayara bağlandığında hata kodu - hata görünmüyor .
    İşin ilginç yanı bu sorunu sürekli olarak yapmıyor . Motor 3 bin deviri geçtiken sonrada hiçbir şekilde bu sorun olmuyor . Serilikte hızlanmada sorun da yok .

    Mesela farları ve sisleri açınca devir saati düşüyor 1-2 saniye geçiyor yeniden eski haline geliyor , direksiyonu sağa sola tam çevirdikten sonra yine aynı şekil devir düşüyor yine yerine geliyor .

    Bilgisayara bağladığımda akü 14 volt değerinde . Kesin olarak aküde veya şarj dinamosunda sorun var diyebilirmiyiz ?







  • Akü ve alternatörü kontrol ettirmeniz lazım gibi.
  • bi keresinde yine teklemişti , 100 metre ilerde durmuştum . Rölantideyken stop etmişti . Ustama götürdüğümde boğaz kelebeğini temizledi , konnektörleri temizledi . Ama ara ara yine yapıyor . İstanbul avrupa yakasında iyi bi elektrikçi nereden bulabilirim .
  • Ani gaza basmalarda oluyorsa boğaz kelebeği, pompa vs. olabilir.
  • Benzer arizalar aracin elektronik aksaminin beslemesiyle alakali olabiliyor. Sigorta kutusunu ve ECU baglantilarini kontrol ettirin. Temassizlik olabilir.

    Araci kullanirken gaza birden bastiginizda bildiginiz gibi motor kullaklari üzerinde krank mili etrafinda hafif döner, kasilir. Bunun sonucunda bir elektrik baglantisindaki temassizlik tetikleniyor belliki.

    Baslangic icin akü baslari, özellikle de sizin aracin (arti) kutubundaki baglanti kutusunun icindeki baglantilarin kontrol edilmesi gerekiyor. Oradaki somunlardan biri gevsemis olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    Ani gaza basmalarda oluyorsa boğaz kelebeği, pompa vs. olabilir.

    fiat ecu scan programında benzin pompasının , lambda sensörünün ve diğer kompenentlerin testleri var . Bütün testlerden geçiyor . Fakat sistemde arıza kaydı oluşmadığından sorunu nokta atışı bulamıyorum.
  • Aracınız manuel olduğundan motor stop ettiğinde araç hareket ettiğinden vurdurmuş gibi olur motor çalışır. Sizin sorununuz muhtemelen boğazdaki rölanti motorunun yuvasındaki yağların yoğunluğu nedeni ile zor çalışması. rölanti motorunun hava aldığı noktada karter havalandırmasının hortumu bulunur bunun amacı karter havalandırmasından gelen gazların da motorun yanma çevrimine girip yanması böylelikle aracın emisyon değerlerinin düşürülmesidir. karter havalandırmasında doğal olarak yağ buharı da olduğundan zamanla bu yağ rölanti hava kanalında birikip rölanti motorunun düzgün regülasyon yapamamasına sebep olur. Bu küçük motoru yerinden sökmeden yapılan temizlik tam yapılamaz. Bence o motoru çıkarttırıp yuvasını iyice temizletmek sorununuzu çözecektir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Aracınız manuel olduğundan motor stop ettiğinde araç hareket ettiğinden vurdurmuş gibi olur motor çalışır. Sizin sorununuz muhtemelen boğazdaki rölanti motorunun yuvasındaki yağların yoğunluğu nedeni ile zor çalışması. rölanti motorunun hava aldığı noktada karter havalandırmasının hortumu bulunur bunun amacı karter havalandırmasından gelen gazların da motorun yanma çevrimine girip yanması böylelikle aracın emisyon değerlerinin düşürülmesidir. karter havalandırmasında doğal olarak yağ buharı da olduğundan zamanla bu yağ rölanti hava kanalında birikip rölanti motorunun düzgün regülasyon yapamamasına sebep olur. Bu küçük motoru yerinden sökmeden yapılan temizlik tam yapılamaz. Bence o motoru çıkarttırıp yuvasını iyice temizletmek sorununuzu çözecektir.

    ilginiz icin tesekkur ederim . Dedikleriniz cok mantikli geldi bana . Ozellikle motorun durup vurdururcasina calismasi tipki anlattiginiz gibi . Bu rolanti motorunu nasil sokebilirim ve temizlemesi nasil olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sökmek araca göre değişir boğaz kelebeğinin çevresindeki bir parça ama sizin aracınızda nasıl konumlandığını bilmiyorum. Bende iki vidayı sökünce geliyor yalnız motorun ucundaki kısım temizlenirken dikkat edilmezse pozisyonu değişir bu da aracınızın rölanti devrinin değişmesine sebep olur ben eğer temizlerken ayarı bozulursa aracı çalıştırıp devrin kaç olduğuna bakıyorum. Eğer devir olması gerekenden farklı ise motor milinin pozisyonunu ileri geri değiştirip geri takıyorum en fazla iki denemede rölantiyi tuttururyorum. Benim aracın rölantisi 850+\- 50 devir . Motor, Kelebek boğazında hava alınan kanalın genişliğini arttırırsa rölanti artıyor daraltırsa azaltıyor. Yağ artıkları kanalı daraltınca araç ani yüklerde örneğin klima açmada yada direksiyon çevirmede hızlı şekilde ayar yapıp motoru düzenli çalıştırmıyor.

    Eğer sökme beceriniz var ise balata spreyi ile kirleri iyice çözüp akıtarak temizliğin ardından da yağlama özelliği olan wd40 gibi bir sprey ile yağlarsanız rahat çalışır.


    Düzenleme: tablet pc nin saçma kelime önerilerini düzeltmek için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 27 Haziran 2013; 21:51:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.