Şimdi Ara

Motorcu Arkadaşlara Birkaç Sorum Var? (Versiyon-2)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1- Motor kaskı olarak hangi çeşit kaskları kullandınız, eksileri-artıları neler, hangi çeşitleri önerirsiniz?

    2- Kaskta vizörü değiştirilebilen daha mı ideal, yoksa standart vizörlü yeterli olur mu?

    3- Kasklarda yazlık-kışlık sınıflaması var mı? Çok sıcaklarda gündüz güneşin altında veya kışın buz soğuğunda kaskta yaptığınız değişiklikler nelerdir?

    4- Racing motorlara artçı kaskı için kask çantası takmak kötü etki yapmaz di mi?

    5- Artçı için kask alınmalıysa eğer, hangi ölçüyü (S, XL gibi) önerirsiniz? Farklı artçı adayları için en ideali hangi ölçü?

    6- İkinci el motor alırken motorun çalıntı olmadığından nasıl %100 emin oluruz?

    7- İkinci el motorda grenaj veya motorun aynı model olup olmadığından nasıl emin oluruz? Mesela Japon marka motosikletin motorunu Çinli markayla değiştirilip değiştirilmediğini nasıl anlayabiliriz? Veya başka bir modele ait grenaj kullanmadığından?

    8- Hırsızlığa karşı önlem için taşınabilir motor garajı yaptırmak istiyorum (hazır olanları pahalı). Prefabrik mi daha iyi olur, yoksa demirden yaptırmak mı daha iyi olur?


    *
    *

    Daha önce de açmıştım sorular içeren bir konu, o yüzden buna "versiyon-2" ekledim. Bahsettiğim konu başlığı budur:
    https://forum.donanimhaber.com/motorcu-arkadaslara-birkac-sorum-var--137654182



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Daimon88 -- 17 Nisan 2019; 7:17:24 >







  • 1- Full face kullanıyorum, diğer çene açılır yada yarım kask diye tabir edilen kasklara göre daha korumalı olduğu için.
    Avantaj ve dezavantaj durumu şöyle olabilir;

    Kış ayında full face kasta diğerlerine göre daha az üşürsünüz.
    Yaz ayında ise diğer kaskların full face'e göre konfor açısından daha rahat bir kullanım sağlar tek avantajı bu bence. Çünkü açık olduğundan daha fazla rüzgar alırsın ve daha rahat ettirir, terletmez yani kolay kolay.

    2- Çoğu kaskın vizörü çok kolay değişebiliyor zaten saniyeler içerisinde. Tabii ki değiştirilebilen daha ideal. Yaz aylarında hem görüntü hemde konfor açısından aynalı yada karartılmış camlar, hava güneşliyken özellikle sabah ve öğlen saatleri yolu daha iyi görmenize olanak sağlar.

    3- Böyle bir sınıflama olduğunu duymadım/bilmiyorum. Ama şöyle bir şey var kask içinde kullanabileceğin yani kafanıza giyebileceğiniz kış için komple kafayı koruyan kışlık buff lar var. Yaz içinse teriniz falan kaska bulaşmasını istemiyorsanız ince yazlık buff lar var. Ha bir de şöyle kış için falan burun pedi ve çene altı rüzgarı kesmek için pedler var bunlarda gerçekten işe yarar.

    4- Racing değil her motora takabilirsiniz bir etkisi olmaz diye düşünüyorum. (Arka seleye bir şekilde bağlanan ufak çantalardan bahsettiğinizi varsayıyorum)

    5- Normal şartlarda her motosiklet sürücüsünün/artçısının kafasına tam oturan kask olmalıdır. Ama sizin sorunuza gelirsek eğer ufak beden alırsanız kafası büyük bir artçıya uymayacaktır ve bu yüzden takamayacak ama büyük beden alırsanız çoğu artçınızın kafasına uyar fakat bu seferde fazla büyük gelirse kaza esnasında tam bir koruma sağlamayabilir. (Kafasından kaskın çıkabilme ihtimali bile var)

    6- Motorun ruhsatı falan varsa zaten çalıntı olma ihtimali olmaz benim bildiğim. Ekstrem bir durum varsa bilemiyorum.

    7- Teknik işlerden pek anlamıyorum fakat mantık yürüteceğim, her motor bloğu her motora uymaz çünkü motora bağlı bir kaç şey var benim bildiğim öyle pat diye kafamıza göre değiştirebileceğimiz bir şey değil. Onunla beraber bir çok şeyin değişmesi gerekiyor. Eğer zaten motoru değiştiyse motorun demek ki gerçekten o motorda büyük sıkıntılar olmuştur. Grenaj olayına gelirsek her modelin her markanın grenajı da uymaz en basitinden mesela tırnakları falan oturmaz büyük gelir kastırır. Ama şöyle bir şey var modele uygun çin malı grenajlar olabiliyor ama kalitesinden olsun herhalde anlaşılır diye umuyorum. En azından ben anlamasam bile bu işinin ehli bir motor ustası anlayabilir diye umuyorum.

    8- Bence demirden yaptırmak daha iyi olur ama yinede motoru oraya koyup bırakmayın derim üstüne bir kaç ilave en basitinden alarmlı disk kilidi (abus,maggi gibi) kilitlerle donatın derim.

    Yazarken yoruldum çok soru sormuşsunuz hocam :D
    İyi forumlar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr0n

    1- Full face kullanıyorum, diğer çene açılır yada yarım kask diye tabir edilen kasklara göre daha korumalı olduğu için.
    Avantaj ve dezavantaj durumu şöyle olabilir;

    Kış ayında full face kasta diğerlerine göre daha az üşürsünüz.
    Yaz ayında ise diğer kaskların full face'e göre konfor açısından daha rahat bir kullanım sağlar tek avantajı bu bence. Çünkü açık olduğundan daha fazla rüzgar alırsın ve daha rahat ettirir, terletmez yani kolay kolay.

    2- Çoğu kaskın vizörü çok kolay değişebiliyor zaten saniyeler içerisinde. Tabii ki değiştirilebilen daha ideal. Yaz aylarında hem görüntü hemde konfor açısından aynalı yada karartılmış camlar, hava güneşliyken özellikle sabah ve öğlen saatleri yolu daha iyi görmenize olanak sağlar.

    3- Böyle bir sınıflama olduğunu duymadım/bilmiyorum. Ama şöyle bir şey var kask içinde kullanabileceğin yani kafanıza giyebileceğiniz kış için komple kafayı koruyan kışlık buff lar var. Yaz içinse teriniz falan kaska bulaşmasını istemiyorsanız ince yazlık buff lar var. Ha bir de şöyle kış için falan burun pedi ve çene altı rüzgarı kesmek için pedler var bunlarda gerçekten işe yarar.

    4- Racing değil her motora takabilirsiniz bir etkisi olmaz diye düşünüyorum. (Arka seleye bir şekilde bağlanan ufak çantalardan bahsettiğinizi varsayıyorum)

    5- Normal şartlarda her motosiklet sürücüsünün/artçısının kafasına tam oturan kask olmalıdır. Ama sizin sorunuza gelirsek eğer ufak beden alırsanız kafası büyük bir artçıya uymayacaktır ve bu yüzden takamayacak ama büyük beden alırsanız çoğu artçınızın kafasına uyar fakat bu seferde fazla büyük gelirse kaza esnasında tam bir koruma sağlamayabilir. (Kafasından kaskın çıkabilme ihtimali bile var)

    6- Motorun ruhsatı falan varsa zaten çalıntı olma ihtimali olmaz benim bildiğim. Ekstrem bir durum varsa bilemiyorum.

    7- Teknik işlerden pek anlamıyorum fakat mantık yürüteceğim, her motor bloğu her motora uymaz çünkü motora bağlı bir kaç şey var benim bildiğim öyle pat diye kafamıza göre değiştirebileceğimiz bir şey değil. Onunla beraber bir çok şeyin değişmesi gerekiyor. Eğer zaten motoru değiştiyse motorun demek ki gerçekten o motorda büyük sıkıntılar olmuştur. Grenaj olayına gelirsek her modelin her markanın grenajı da uymaz en basitinden mesela tırnakları falan oturmaz büyük gelir kastırır. Ama şöyle bir şey var modele uygun çin malı grenajlar olabiliyor ama kalitesinden olsun herhalde anlaşılır diye umuyorum. En azından ben anlamasam bile bu işinin ehli bir motor ustası anlayabilir diye umuyorum.

    8- Bence demirden yaptırmak daha iyi olur ama yinede motoru oraya koyup bırakmayın derim üstüne bir kaç ilave en basitinden alarmlı disk kilidi (abus,maggi gibi) kilitlerle donatın derim.

    Yazarken yoruldum çok soru sormuşsunuz hocam :D
    İyi forumlar :)
    Çok sağolasın hocam! Şu an A2 için sürücü kursuna devam ediyorum, o yüzden kafamdaki bütün soruları soruyorum. Yaş 31 ama hiç girmedim bu piyasaya, bisikletten başka hiçbir taşıt kullanamıyorum, motor kullanmasını da sürücü kursunda öğrencem bu ay. Ekim ayında apartman bahçesinden bisikletim çalınmıştı, o yüzden bisiklet almayı düşünüyordum, baktım bisiklet fiyatları uçmuş, sıfırları ikinci el Çin malı motosiklet değerinde, dedim bu yaşa kadar yeter bisiklet, motora geçeyim. O yüzden yeni başlıyor ilgim bu piyasaya.




  • 1- Tam kask , çenesi açılır ve yarım kask kullandım.
    Ben gözlük kullandığım için tam kask çok problem yaratıyor, bir türlü rahat edemiyorum. Çenesi açılır kask çok rahat ve kullanışlı.
    Yarım kaskı artçıya veriyorum. Eğer tam kask kullanırsan daha iyi ve daha güvenli.

    2-Vizörü değişen daha avantajlı. Çizilirse rahatça değiştirirsin.

    3-Yazlık ve kışlık kask olduğunu duymadım.

    4-Neden kötü etki yaratsın ki? Güvenlik en önemli faktör.

    5-Kask kişiye özel olduğu için herkese birden olması imkansız. En büyüğünü alıp kullanabilirsin.

    6-Ruhsatı varsa motorun çalıntı olma ihtimali düşük. Evraklı olması şart. Eğer böyle bir şüphen varsa motor numarası ile ruhsatta yazan motor numarasını karşılaştır.

    7-Servisten yardım almanda fayda var.

    8-Kapalı bir alanda bulunması güzel olur. Zincirle işi garantiye alabilirsin.

    Dipnot : Motor hakkında sorduğun sorular bana motor hakkında pek bilgin olmadığını hissettirdi. Kendine dikkat et.




  • 1- Full face kask kullandım açık konuşmak gerekirse modüler veya yarı açık kaskların güvenilir olduğunu düşünmüyorum (Kişisel bir görüş, modüler kasklar güvensizdir şeklinde algınlanmasın)

    2- Her kaskın vizörü değişebilir ama kolay veya zor değiştirilebilir olması asıl ayrıntıyı oluşturuyor. Benim kask vizörünü değiştirmem 2 dakikamı alırken bazı arkadaşlarım evde 10 dakika uğraşmak durumunda kalabiliyor.

    Eğer vizörün yazın rahat kullanılmasını istiyorsan koyu renk bir vizör almanı tavsiye ederim fakat gece saatlerinde koyu vizör görüş kaliteni düşürecektir. Bell kask alırsan eğer biraz yüksek bir meblağ karşılığında fotokromik (güneş olmadığı zaman şeffaf, güneş gördüğünde ise koyulaşan) vizör kullanabilirsin. Alacağın kaskın içine gömülmüş güneşlik varsa koyu vizör gereksiz olacaktır.

    3- Kasklarda yazlık ve kışlık sınıflaması yoktur ancak yazın daha havadar kasklar tercih edilir. Kendi adıma konuşacak olursam güzel hava kanallarına sahip bir kask modüler veya yarım kasklardan çok daha iyidir.

    4- Racing motorlara elbette arka çanta takabilirsin fakat şunu unutmamak lazım arka çanta (topcase) yüksek hızlarda motosikletin kafa sallamasına yol açabilir özellikle düşük cc makinalarda bu durum geçerlidir. Arka çantaların 120 km/h üzerinde kullanılmaması gerektiği genel bir uyarıdır zaten.

    5- Artçın sürekli değişecekse eğer Large kask genel tercihdir. Sürekli bayan artçım olacak diyorsam Medium olabilir :)

    6- Ruhsatta işli olan şase numarası ve motosiklet üzerindeki şase numarasını kontrol edebilirsin. En güvenilir yöntemlerden biri budur.

    7- Bunu anlamak cidden çok zor bu yüzden motosikleti almadan önce mutlaka bir ustaya götürüp ekspertiz yaptırmanı öneririm. Ustanla gel diyen olursa gitme bence ciddi alıcıyım motorda sorun yoksa almayı düşünüyorum dedikten sonra hala ekspertiz için gelmem ustanı sen getir diyen insandan motor alınmaz.

    8- Bu konuda seçim sana kalmış tamamen senin bütçen ve isteğine göre değişir.




  • bu üstteki üyeler gerçek motorcu bak , tek tek okuyup kim cevap verecek
  • 1- Enduro kask, Cross kask, full face kask ve son olarak çenesi açılabilen kask kullandım.

    Çenesi açılabilenler yazın çok rahat oluyor, düşük hızlarda vizör yerine kaskı açıyorsunuz ama güvensiz. Düştüğünüzde çene tarafına düşerseniz açılabilir çünkü onu tutan 2 tane lock var.

    Cross ve enduro kasklar ağız tarafı ileri doğru geniş oluyor genelde o yüzden o da rahat kask kategorisine alabiliriz. Cross kasklarda vizör yerine goggle kullandığımız için yazın daha bir rahat oluyor.

    Önerebileceğim değişiyor aslında ne tür motor kullanmana bağlı değişir alacağın kask türü. Gidipte naked motora enduro kask alınmaz yoksa kaskın tereği yüzünden kafanız hep arkaya doğru gider.

    2- Her kaskın vizörü değişir. Kış için kask alacaksan pin-lock lu olmasına özen göster ya da özel buhar yapmayan vizörlerden alıp takabilirsin. Vizövürünü daima temiz tut ve çıplak elle elleme yağ oluyor

    3- kaskta ayrım yok çok soğukta balaklava veya kalın buff çok sıcakta ise ince buff seçiyorum teri emsin diye

    4- kask çantası değil de lastik ipler oluyor onlardan alıp kaskın üstünden bağlayabilirsin onları kilitlediğin sürece sorun olmaz

    5- artçın sevgilin veya eşinse tabii ki de almalısın ama rastgele biri biner diyorsan alma bence. Çünkü hep artçı olacaklar motordan zevk alamıyacaksın bir süre sonra. alacaksan M-L tarzı birşey al. Herkesin kafası aynı değil ama en azından ortak boylar bu oluyor.

    6-ruhsatı varsa çalıntı değildir.

    7- Grenajlar her motora özeldir sadece çakmaları vardır. çakmalarını genelde bağdaştırma yerlerinden anlıyorlar, oturmuyor parçalar çoğunlukla ve ya renginden anlayabilirsin. Alacağın motor kazalıysa zaten belli eder kendini granajın yan sanayi olup olmadığı

    8-Bir arkadaşım betonu deldirip demir halkalardan taktırdı 4 er tane motoruna ona bağlıyor böyle birşeyde yapabilirsin. Motor garajı çok büyük yer kaplar yer sorunu yoksa tabiikide yapabilirsin




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler arkadaşlar, bugün birkaç malzeme hariç bütün alışverişi yapıyorum (Daha ehliyeti ve motoru almadım ama önceden hazırlanayım).
  • 1- 3 mevsim fullface, yazları da açık kask kullanıyorum. Fullface artıları en güvenli kask modeli.
    2- Açılır kapanır güneş vizörü olan fullface kaskları tavsiye ederim, vizörü değiştirmek çok pratik değil.
    3- Orjinal kutu içeriğinde buğu önleyici pinlock olan kaskları tercih edin.
    4- Racing motora topcase takılmaz kötü etkiden ziyade görüntü kirliliği
    5- L beden çoğu kafaya uyar.
    6- Bilmiyorum, yetkili servise expertiz yaptırın geçmişini sorgulayın, satın aldığınız kişi yanıt vermekten kaçıyor veya çelişkili cevaplar veriyorsa motor piyasa değerinin çok altında ise şüphelenin.
    7- Başka motorun parçası olmaz yan sanayi grenaj takılmış olabilir. Motor ve şase numarasını ruhsatta yazanla kontrol edin.
    8- Yeriniz müsaitse siz bilirsiniz, hırsızlığa karşı alınabilecek önlemler belli. Zincir kilit, disk kilidi, alarm, güvenlik kamerası, kasko, branda, kapalı otopark vs vs.




  • cervinff kullanıcısına yanıt
    Mt Thunder 3 SV kask aldım, umarım sizin dedikleriniz bu kaskın özelliklerinde mevcuttur.. Fakat M beden aldım, umarım uyar, yarın gelince deneyeyim hemen. Daha motor ve ehliyet almadım, 1-5 ay sonra alacağım, malzemeleri şimdiden topluyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daimon88

    Mt Thunder 3 SV kask aldım, umarım sizin dedikleriniz bu kaskın özelliklerinde mevcuttur.. Fakat M beden aldım, umarım uyar, yarın gelince deneyeyim hemen. Daha motor ve ehliyet almadım, 1-5 ay sonra alacağım, malzemeleri şimdiden topluyorum
    İşin doğrusunu söylemek gerekirse kaskı denemeden almanız kötü olmuş.

    kafanızın yapısına bağlı olarak bile kask rahatlığı değişiklik gösterebiliyor.

    umarım kask bedeni konusunda sıkıntı yaşamazsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dynames

    İşin doğrusunu söylemek gerekirse kaskı denemeden almanız kötü olmuş.

    kafanızın yapısına bağlı olarak bile kask rahatlığı değişiklik gösterebiliyor.

    umarım kask bedeni konusunda sıkıntı yaşamazsınız

    Alıntıları Göster
    Hocam terzilerin kullandığı metreyle ölçü aldım kafadan, ona göre belirledim bedeni. Benim kafa ufaktır, yetişkin kategorisindeki şapka reyonunda en ufak bedeni bana uygundur, fakat kask için kafamı ölçtüğümde 57 cm. çıktığı için M beden seçtim.. Hatta L'yi seçeyim mi diye de düşünmedim değil. Bugün gelecek kargo, deneyeceğim, umarım tam oturur. Fakat intercom veya bluetooth kulaklıkların rahatsız ettiğini okuyunca acaba dedim büyük beden kask mı alsaydım diye düşünmedim değil. Tabii sonradan aklıma şey geldi, kask büyük olursa, kaza sırasında tam kapasitesiyle koruma sağlamaz, diye, o yüzden kafamı ölçüsüne göre belirledim M olarak. O yüzden motor malzemelerinde intercom veya bluetooth kulaklık siparişi vermedim, onları kaska göre belirleyeceğim...




  • Daimon88 kullanıcısına yanıt
    Kaca yazildiniz kursa hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-ABF42C3BA

    Kaca yazildiniz kursa hocam
    Ben teorik ve direksiyon sınav ücretini de ödedim başta; A2 ehliyeti için sınav ücreti de olmak üzere 1080 TL ödedim..
  • Daimon88 kullanıcısına yanıt
    Hersey 1080e mi geldi hocam, internette arastirdigimda fiyatlar 1700-1800 civari geziyor. Nereden aliyosunuz ehliyeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-ABF42C3BA

    Hersey 1080e mi geldi hocam, internette arastirdigimda fiyatlar 1700-1800 civari geziyor. Nereden aliyosunuz ehliyeti
    Ben de öyle okudum ama sürücü kurslarında peşin fiyata indirimler oluyor, motor da araba ehliyeti de 300 TL civarında indirim yapıyorlar. Herşey dahil 1080 TL ödedim toplam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.