Şimdi Ara

Motoru komple daha güçlüsüyle değiştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Aynı kasaya farklı motorlar konuluyor,arada bazen 40-50bini bulan fiyat farkı oluyor.Mesela Passat 1.6 ile 2.0TDI gibi.Arada 60 bin fark var.

    Bu motorun çalışan çıkması ya da fabrikadan sıfırını alması kaç para eder ki?

    Şu amaçla bu konuyu açtım.Passat 1.6daki motoru çıkarsam ve satsam,üzerine para ekleyip 1.8T motoru alsam bulabilirmiyim sıfırını ya da çıkmasını?Bunun için teknik bir engel var mı?

    Şöyle söyleyim 1.6 araçta 1.9TDI için yapılan bazı altyapıların bile hazır olduğunu gördüm.Turbo intercoolerin yerleştiği yer gibi.Yani kasa tamamen aynı gibi.

    Mesele ruhsat ve muayene ise bunun bir kolayı bulunamaz mı

    Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.







  • alacağın 0 sandık motor, araçlar arasındaki fabrika satış fiyatı farkından daha fazla olacaktır.

    ayrıca muayeneden geçirebilmen için ona proje çizdirip makina mühendisleri odasından onay aldıktan sonra ...sonra diye gidiyo arayı hiç boşuna yazmadım.

    biz amerikanlarda bu işi çok yapıyoruz ama çıkma faturalı motor ile yapıyoruz.eskiden dizelden benzinliye ya da benzinliden dizele geçişte hiç sorun olmuyodu artık aracın kaç modelse o yılın motorunu ya da daha yenisini takacaksın diye bi kural geldi o günden beri herkes eski motoruyla kullanıyo aracını.

    genelde millet L6dan V8e geçiş yapar.
  • Çıkma 1.8T motoru ne kadardır ki?Belki denk gelir takla atmış bir arabadan çıkması,ucuza kapatırım.Sandık ne kadardır?Zannetmem o kadar pahalı olduğunu.Bendeki 1.6 hitler motoruda eder heralde 3-5 kuruş.1.6 hitlerdeki BRC sistemi 1.8Tye aktardık mı işlem tamam olur.Bu geçişi sağlamak için max 5000 lira ödeyebilirim.Zira bendeki aracın 1.8T karşılığı 10.000 Tl gibi fark koyuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mahmut Koza

    Çıkma 1.8T motoru ne kadardır ki?Belki denk gelir takla atmış bir arabadan çıkması,ucuza kapatırım.Sandık ne kadardır?Zannetmem o kadar pahalı olduğunu.Bendeki 1.6 hitler motoruda eder heralde 3-5 kuruş.1.6 hitlerdeki BRC sistemi 1.8Tye aktardık mı işlem tamam olur.Bu geçişi sağlamak için max 5000 lira ödeyebilirim.Zira bendeki aracın 1.8T karşılığı 10.000 Tl gibi fark koyuyor.


    öncelikle şunu belirteyim bahsettiğin motorlar dizel mi benzinli mi bilmiyorum yokarda da belirttiğim gibi benzinliden dizele ya da tam tersi geçiş yapamak artık yasak.bunu önceden söyledim ki boşa hayalllere kapılma durumu olmasın.

    şimdi 1.6dan kurtulmak istiyorsan trafiğe gidip benim 1.6 kol çıkardı yatak sardı kapak yamulttu elimdeki motoru hurdacıya satıp yerine çıkma almak istiyorum.hazır motor değişecek bende 1.8 turbolu takmak istiyorum diyeceksin.tabi burda sorman gereken aynı model arabada fabrikaçıkışı farklı motor seçeneklerinin olduğu ve bunun sonradan ruhsata işletme şartıyla mümkün olup olmadığı.yani aynı mdel arabada zaten bu 1.8t motor da kullanılmış bahanesiyle ruhsata işletebilirsen yapabilirisn.




  • aradaki farkın büyük bir kısmı vergi.


    bu fikirleri at kafandan.kesinlikle pahalıya patlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özer...

    aradaki farkın büyük bir kısmı vergi.


    bu fikirleri at kafandan.kesinlikle pahalıya patlar.


    Belki yaptıran biri yada duyan biri vardır.Aklımın bir köşesinde tutuyorum.
  • 2-3 yıl önce Memlekete gittiğimizde meryem anaya gidelim dedik,Trabzon u geçtikten sonra yolları karıştırdık biraz. Neyse biraz daha gittikten sonra kenarda ekip otosu gördük onlara soralım nasıl gidiceğimi diye düşündük.Araçtan indik polis bir tane kartala aşırı hızdan ceza yazıyor radara girmişAdam diyor abi ben fazla basmıyordum polis radar görüntülerini izletti adama bende merak ettim bir bakayım dedim,Gözlerim yuvalarından fırlayacak gibi oldu tam tamına 232 km evet yanlış duymadınız,görmediniz de 232 km Poliste yok artık dedi.Adama soruyor nasıl yaptın bunu diye adam diyor abi kendi motoru açılmış hali böyle yapıyor diye.Polis kaputu açtırmak istedi adam baya direnci tabi polis kıllandı adamdan zorla kaputu açtırdı bir şok daha.. Kaputun altında 2.5 di galiba Turbo Dizel Audi Motoru.. Adam şanzumanı bile motoru aldığı arabadan almış İnanamadım sen git o motoru bul kartala uydur bide sanzumanını uydur hll olsun adama

    Tabi bunlar polisin ceza yazmasına ve arabayı bağlamasına engel olmadı..... Ruhsatta hala aracın orjinal motoru görünüyor...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mahmut Koza

    Arkadaşlar,

    Aynı kasaya farklı motorlar konuluyor,arada bazen 40-50bini bulan fiyat farkı oluyor.Mesela Passat 1.6 ile 2.0TDI gibi.Arada 60 bin fark var.

    Bu motorun çalışan çıkması ya da fabrikadan sıfırını alması kaç para eder ki?

    Şu amaçla bu konuyu açtım.Passat 1.6daki motoru çıkarsam ve satsam,üzerine para ekleyip 1.8T motoru alsam bulabilirmiyim sıfırını ya da çıkmasını?Bunun için teknik bir engel var mı?

    Şöyle söyleyim 1.6 araçta 1.9TDI için yapılan bazı altyapıların bile hazır olduğunu gördüm.Turbo intercoolerin yerleştiği yer gibi.Yani kasa tamamen aynı gibi.

    Mesele ruhsat ve muayene ise bunun bir kolayı bulunamaz mı

    Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.




    ancak arka kısmı kazalı pert olmuş araçların motorlarını adepte edebilirsin diğer türlü cok pahalıya gelir




  • Daha önce 1.9 TDI 130hp motorla 1.6 8v 102 hp motoru değiştirdik. 1.8 T ile de değiştirmek zor değil. Ancak bizim yaptığımız değişimlerde iki ayrı araç sahibi anlaşmıştı ve motor, şanzıman, ECU'lar komple aktarıldı. 1.6 102 hp ile 1.9 TDI 130 hp yi değiştirmek motor, şanzıman, ECU ve işçilik dahil 1.6 sahibine 10 bin lira civarına gelmişti. 1.8 T daha uygun bulunabilir.

    Lakin karşılıklı takas olmadan doğrudan çıkma motor koyacaksanız elinizdeki motoru da iyi paraya satmanız gerekir.

    1.8 T de kullanılacak LPG kiti ile 1.6 102 hp de kullanılan farklıdır. Birbirine olmaz. Yeni kit almanız gerekir veya tüm enjektör, borular, ecu dahil değiştirmeniz gerekir.

    Eski kasa b5 passat'ta şasi tüm motorlara uygun. Montajda sıkıntı yaşanmaz.

    Yeni motorun ruhsata işlenmesi gerekir.

    Bana tavsiye eder misin diye soracak olursanız, ben aracınızı satıp istediğiniz motora sahip olanını almanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bana tavsiye eder misin diye soracak olursanız, ben aracınızı satıp istediğiniz motora sahip olanını almanızı öneririm.


    O.B.K arkadasimiza katiliyorum,

    yeni Motor cok marafli olur. Bir Sanziman bile Otomatik DSG den bahsediyorum neredeyse 12.000 €uro !!!! Motoru birde siz düsünün kac para oldugunu. Bence yeni istediyin Motorlu bir arac aldinmi daha hesapli ve mantikli olur. Birde bu cok ugrastirici bir is, baska bir Motoru baska bir araca takmak o kadar kolay olmamali sanirim (Türkiye de o da problem degil Parasini verdinmi).

    Saygilar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.