|
Bildirim
|
Öfff çünkü insanlar 2 sn araştırma yapabiliyor.
Lpg'nin taa 1930'larda ilk kez motorlarda kullanıldığını, silindir piston dışında her şeyin daha önce denediğini biliyor. |
saçmalık olduğu için olabilir mi? bir motoru 1 lt yakıtla 100km nasıl götürebilirsiniz? benzin değeri enerji değeri belli, motoru bir araca koyunca harekete geçirmek için gerekeceği enerji belli. çok basit fizik bilgisi olan kişi enerji hesaplamasını yapar. 1lt benzimle 100km yapan motor. hangi arabaya koyunca 1lt benzin motoru sadece bir şanzımanlı bir el arabasının üstüne koyarsan evet belki gider 1lt ile.
1tona yakın arabayı dahi bu şekilde götürebilecek enerjiyi sağlamak için içten yanmalı motorun verimlilik oranın arttırmak lazım bunun için de motorun termal olarak mükkemmel hale getirilmesi lazım. daha fazla yakmak demek daha fazla ısı yayması demek. bu "mucit " arkadaş napmış bizim bilmediğimiz bir alaşım mı kullanmış da yanma verimini çok yükselttiği motor dayanmış. ha bu arada 1lt ile 100 km giden motor yapılabilir. ama o motor normal bir araca takıldıysa ömrü de ancak 100km olur. jet yakıtı koyun mesela zamanlamasını ayarlayın alın size 1lt "yakıtla" 100km yol |
Malesef motor meslek lisesi mezunu ve Otomotiv öğretmenliği mezunu biri olarak, ısı transferi ve mukavemet ve motor dinamiği ve yakit ve yanma kimyası bilgilerime dayanarak sunu soyleyebirim ki, hiçbir özelliği olmayan bir deney.
Kare piston mukavemete aykırı ayrıca köşelerde çok yüksek kopma gerilmelerine sebep olur. O kuvvetlere dayanacak malzeme hele ki bahsedilen sıkıştırma oranlarında yapabilmek, malzeme biliminin şu anki ilerleme durumunda imkansız. 1 lt ile 100 km gitmek demek muazzam bir sıkıştırma oranı ister. Su an malzeme teknolojimizin izin verdiği oranın kat kat üzerinde. Ayrıca o kare piston bilime tamamen aykırı, yüksek devir ve yüksek basınçta çalışması imkansız. O piston o sıkıştırmaya ulaştırılırsa paramparça olur. Dünya bu kadar yüksek bir sıkıştırma oranına dayanacak malzemeti urettiginde belki elektrik motorları bile antika olacak. Ustanın iddia ettiği işi yapabilecek malzeme formula1 motorlarında kullanilandan kat kat sağlam olmalı. Ayrıca öyle bir tasarım ve ısı transferi olmalı ki bu denli sıkıştırılan motor kendi kendini erismesin. Dünya bu bahsedilen motoru yapabilecek malzemeyi urettiginde elektrik motorlu klasik araba toplantıları yapılıyor olabilir. Tamamen zaman kaybı. Herkes konuyu bilmeyebilir, ciddiye alabilir. Tamamen bilgilendirmek amacıyla söylüyorum. Kare piston artı o denli sıkıştırma oranları ve buna uygun yakıt ve dayanıklı malzeme.Bu abimiz yakıtı daha fazla sıkıştırmak istersek daha fazla güç ve verimlilik alacağını düşünen ilk insan değil dünyada. Sadece malzeme teknolojisinde geldiğimiz noktanın izin verdiği oranlarda motor yapıyoruz.Engel sıkıştırma oranını arttıramamak değil. Engel malzeme. Hemen yerli milliye karşı durdular kafasına girmeyin. İmkansız imkansızdır. Saçma olan saçmadır. İster Fransız olsun ister yerli. Malesef zaman kaybı. |
eğer videoları izlersen görürsün ki dediği şey şu: "Türkiye'de 1978 yılında otomobillerde lpgnin kullanılmasını ilk ben sağladım." yani adam ilk ben icat ettim demiyor.
|
"Tekirdağ Oto Sanayi Sitesi'nde motor tamirciliği yapan ve 1978 yılında LPG'yi otomobilde kullanma fikrinin öncüsü olarak tanınan Halit Avcıoğlu"....
Haberi yazana anlat derdini Adamın söyledikleri ise saçmalık. |
benim 1978 yılında amerikan chrysler van tipi 6 silindirli arabamda 100 litrelik lpg sistemi vardı. burada lpg nin mucidi diyor.
mesela o yıllarda ben sigaramı kendim yapıyordum. Gümrükte etrafa saçıldı.Beni saatlerce sorguladılar. Sigaranın kendin tarafından yapıldığını hiç görmemiş bizim gümrük memurlari. Şimdi o olayı nbir gazeteci görse elle yapma sigaranın mucidi ben mi oluyorum? İşte buna benzer bir haber. Keşke doğru ve gerçekten icadı bize ait bir şey olsa. |
Çünkü "ustalar" motor tasarlayamaz, mühendis tasarlar. Çünkü bunu haberleştiren medya ve gocunanlar da bunun seviyesinden bir milim yukarıda olmadığın için olayın farkında değiller. Bundan ibaret.
|
motor henüz çalışmamış bile, arabaya takılmamış bile, denenmemiş bile,
belki de bu yakıtla motor sadece kendini götürüyordur |
Uygulama teorik bilgiden farklıdır doğru, fakat bağımsız değildir. Bir şey o formüllere uymazsa pratikte uygulanabilir değildir. O yüzden burada fizik bilimini kullanarak argüman öne sürenlerin söyledikleri o kişilerin pratik beceresinden ve tecrübesinden bağımsız olarak doğrudur. Fizik formüllerinin ve teoremlerinin sanki süs olsun, sınavlarda soru olsun diye uydurulup müfredata konuluyormuşçasına muameleme görmesinin nedeni başarısız eğitim sistemi olsa gerek.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-481916DD1 -- 15 Şubat 2020; 15:7:9 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |