Şimdi Ara

Nissan juke 1.5 dci arızası hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
6.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    2012 Model 2013 senesinde satın aldığım Nissan Juke 1.5 dci aracımla yaşadığım arıza ve servisle çektiği sıkıntı aşağıdaki gibidir. Başına gelmiş olan varsa veya bi çözüm önerebilecek varsa çok sevinirim.

    21.02.2013 tarihinde aracımı satın aldım, Araç 2014 Nisan ayından itibaren, motorunda arıza meydana gelmiş(tekleme problemi) yine satıcısı olan servis tarafından test sürüşü yapılmış ve araç bilgisayara bağlanmasına rağmen hata keşfedilemedi ve geri verildi. Bu tarihten itibaren defaten çeşitli tarihlerde aynı şikayet sebebi ile başvurdum fakat herhangi bir iş emri açmadan yine aynı prosedürlerden geçirilerek herhangi bir hata olmadığı gerekçesi ile geri verildi. 19.02.2016 tarihinde(garantisinin bitmesine 2 gün kala) yine aynı şikayetten başvurdum, bu sefer tarafımca çekilen videolu ispatlar ile bir daha kontrol edildi ve bu sefer bilgisayarlı testte de hata keşfedildi. Tarafıma yakıt ve enjektör sisteminde hata olduğunu, bunun imalat hatasından olup olmadığını kontrol edecek olan test cihazının ellerinde olmadığından 3. bir şahıs olan başka bir şirkete yaptıracaklarını, yakıt kaynaklı bir hata ise test ücretinin ve işçilik ücretlerinin tarafıma yansıtılacağını eğer imalat hatası ise ücret ödemeyeceğim beyan ettiler. Aracın teslim edildiği günün ertesi günü olan 20.02.2016 tarihinde tekrar yapılan telefon görüşmesinde ise, bu raporun imalat hatası sonucu ile gelse bile tek başına yeterli olmadığı raporun NISSAN genel merkezine iletileceği ve onlarında onayından geçmesi gerektiği bilgisi ilave edildi. Ayrıca Merkezinde onay vermesi durumunda bile yine bu 3.şahısın yaptığı test ücretinin her halükarda benim ödemem gerektiği bilgisi verildi. Garanti kapsamında olan bir araç için böyle bir şey söz konusu olamayacağını, yetkili servis olarak bu cihaza sahip değillerse bunun onların sorunu olduğu, bu yapılanın yanlış olduğunu ve işlemin iptal edilmesini istedim. Şimdi ise aracın motorunun ilgili kısımlarının dağıtılıp toplandığı gerekçisi ile işçilik ücreti adı altında yetkili servis tarafından benden 380tl ücret talep etmekte. Yüz yüze yapılan görüşmelerde bunun müşteriyi mağdur etmek olduğunu belirtmeme rağmen geri adım atmadıkar. Araç şuanda geri toplanmış ve teslim alınmaya hazır vaziyette 22.02.2016 tarihinden beri yetkili serviste beklemekte. Konu Nissan müşteri hizmetlerine aktardım ve sonuçlanmasını beklemekteyim.

    Bugün müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmede ise; kendilerinin servisle görüştüğünü servisin cevaben: benim gösterdiğim videoya istinaden işlem yaptığını ve el bilgisayarının hata vermediğini söylediğini söylediler. Müşteri hizmetlerinin yarın bir temsilci ile kendilerinin tekrar test edeceğini belirttiler. Aşağıda arıza videolarını paylaşıyorum. Araçda ne kara duman atma nede başka bir şey var. 1750-1800 devir civarı doyurucu gaz verdiğimde(10 sürüşten ortalama 4'ünde) videodaki gibi tekleme yapıyor ve ayağımı gazdan çekip tekrar gaz verince tekrar etmiyor. Diğer videodaki rölantide tekleme olayını sadece 1 kere yaptı.








  • Videolar acilmiyor.

    Bende 2-3 lere tekleme oldu ancak daha sonra olmadı. Mazot kalitesi ile birebir alakalı olduğunu düşünüyorum.

    Edit: videolar açıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juke sero -- 24 Şubat 2016; 16:42:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero

    Videolar acilmiyor.

    Bende 2-3 lere tekleme oldu ancak daha sonra olmadı. Mazot kalitesi ile birebir alakalı olduğunu düşünüyorum.

    Edit: videolar açıldı.
    2014 nisan ayından beri bu sorun devam ediyor fakat herhangi bir iş emri açmadan servis sadece test sürüşü yapıyor ve bilgisayara bağlayıp sorun yok deyip geri veriyordu ki, işte bu bahsettiğim geçen cuma günü bilgisayara bağlanana kadar. Cihaz yakıt sisteminde hata verdi fakat, servisle şuan dikleştiğimiz için bu sorunu silmesinden korkuyorum. Çünkü yarın genel merkezlerinden bir teknisyen gönderecekler ve oda muhtemelen ilk olarak cihaza bağlayacak. Servisin ismini şuan süreç sürdüğü için vermek istemiyorum ama bu durum aleyhime sonuçanırsa tüm isimleri ve firmaları burada açıklayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör

    2014 nisan ayından beri bu sorun devam ediyor fakat herhangi bir iş emri açmadan servis sadece test sürüşü yapıyor ve bilgisayara bağlayıp sorun yok deyip geri veriyordu ki, işte bu bahsettiğim geçen cuma günü bilgisayara bağlanana kadar. Cihaz yakıt sisteminde hata verdi fakat, servisle şuan dikleştiğimiz için bu sorunu silmesinden korkuyorum. Çünkü yarın genel merkezlerinden bir teknisyen gönderecekler ve oda muhtemelen ilk olarak cihaza bağlayacak. Servisin ismini şuan süreç sürdüğü için vermek istemiyorum ama bu durum aleyhime sonuçanırsa tüm isimleri ve firmaları burada açıklayacağım.

    Alıntıları Göster
    Düzenli yakıt aldığın firma var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    Düzenli yakıt aldığın firma var mı ?

    Alıntıları Göster
    istanbulda iken mümkün olduğu kadar total'in kendine ait istasyonundan almaya çalışyorum ama yaklaşık 2 senedir bu sorun devam ettiği için haliyle çeşitli yerlerden de çokça yakıt aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhüngör -- 24 Şubat 2016; 17:04:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör

    istanbulda iken mümkün olduğu kadar total'in kendine ait istasyonundan almaya çalışyorum ama yaklaşık 2 senedir bu sorun devam ettiği için haliyle çeşitli yerlerden de çokça yakıt aldım.

    Alıntıları Göster
    Saol bilgi için .Total kaliteli diyorlar lakin kafam karıştı yine.

    Senin mevzuya gelince Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunabilirsin.Bu hem onları konu ile daha ilgili olmalarını sağlar hemde süreç yürüsün bir şekilde farklı taraftan derim.Sonuçta garantisi bitti aracın artık fakat elinde servis formu var onun üzerindeki tarih garanti süresi içersinde.

    Araç & motor değişimine kadar gider bu vaka.Aklında olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L&M -- 24 Şubat 2016; 17:11:07 >




  • Hakem heyeti bakmaz bu olaya, tuketici mahkemesi bakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Nissan Qashqai 1.2 Benzinli
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    Saol bilgi için .Total kaliteli diyorlar lakin kafam karıştı yine.

    Senin mevzuya gelince Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunabilirsin.Bu hem onları konu ile daha ilgili olmalarını sağlar hemde süreç yürüsün bir şekilde farklı taraftan derim.Sonuçta garantisi bitti aracın artık fakat elinde servis formu var onun üzerindeki tarih garanti süresi içersinde.

    Araç & motor değişimine kadar gider bu vaka.Aklında olsun.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Aslında çekindiğim durum şuan bu hatanın yarın merkezin gönderdiği teknisyenin kontrolüne kadar bilgisayara tekrar bağlanıp silinmesi. Çünkü olay inatlaşmaya girdi ve yetkili servis maalesef bana yardımcı olacağına çirkefleşiyor. Ben seri üretim mallarda hata olabileceğini kabullenen bir insanım. Olmuştur hatalısı bana denk gelmiştir ama bozulan parça değiştirilsin istiyorum çokmu kötü bişey bu anlamıyorumki. Bağırıp çağırmıyorum efendice derdimi anlatıyorum ve çözüm bekliyorum. Maalesef karşı taraf ayak sürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Hakem heyeti bakmaz bu olaya, tuketici mahkemesi bakar

    380Tl'lik garanti dahilindeki araca çıkarılan faturaya hakem heyeti bakar.
    Hem hakem heyetinden bu fatura ile işleme başlanılır ve akabinde ayıplı ürün kapsamında masrafta açmadan TÜketici Mahkemesine de gitmeden halledilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Hakem heyeti bakmaz bu olaya, tuketici mahkemesi bakar

    380Tl'lik garanti dahilindeki araca çıkarılan faturaya hakem heyeti bakar.
    Hem hakem heyetinden bu fatura ile işleme başlanılır ve akabinde ayıplı ürün kapsamında masrafta açmadan TÜketici Mahkemesine de gitmeden halledilebilir.

    Alıntıları Göster
    Bu videoda göründüğü gibi silkeleme durumu hakkında bilginiz varmı? Kesin enjektörlermidir? Kara duman atma çalışmama veya ekranda motor arızsı lambası yakma gibi bir durum yok. Sadece ara ara silkeleme yapıyor bu şekilde. Bugüne kadar arıza ışığı hiç yanmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör
    Bağırıp çağırmıyorum efendice derdimi anlatıyorum ve çözüm bekliyorum.

    belkide sorun sizde efendice derdinizi anlatmaya çalışmanızdan kaynaklanıyordur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör

    Bu videoda göründüğü gibi silkeleme durumu hakkında bilginiz varmı? Kesin enjektörlermidir? Kara duman atma çalışmama veya ekranda motor arızsı lambası yakma gibi bir durum yok. Sadece ara ara silkeleme yapıyor bu şekilde. Bugüne kadar arıza ışığı hiç yanmadı

    Bu tür olaylar atesleme ve yakit ile ilgilidir. Peki bunlar ne olabilir.

    İlk akla gelen enjektör sorunları. Sorunu bulmasi basittir yetkili servisin bağladığı bilgisayar enjektörlerin attigi yakit miktarini gorebilir. Iyi ihtimalle bosch servise gonderip ayarlatilir kotu ihtimal degisim istenir.

    Ikinci ihtimal kizdirma bujileri sıkıntılı olabilirdi. Ama ariza hemen verir ve araba sabah zor calisir ya da calismaz.

    Ucuncu ihtimal mazot pompasi olabilir. Ariza vermez genelde. Pompa yakitin viskositesine gore atimda zorlanabilir. Arizali ise karakteristik sag arka koltuk altinda ozellikle soguk havalarda ve rolantide vinnnnn diye ses verir.

    Dördüncü ihtimal eger bu durum surekli 1700 1800 devirdr ise sorun cok bariz turbodur. Cunku bu devir turbonun optimum seviyede olmaya basladigi devirdir. Fakat baska devirlerde de ayni sorun oluyorsa ozellikle 1500 devir ve altinda turbo yine olabilir fakat dusuk ihtimallidir.

    En kuvvetli ihtimaller bunlar daha agri sorunlarda olabilir atiyorum bir silindirde bazrn kompresyon kaybina bağlı dengesizlik sonucu titreme olabilir. Biraz daha net bilgi vermelisiniz sabah sogukta oluyor mu. Yakit azalinca bu durum artiyor mu. Arabaya hic carbon clean yapildi mi vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • doctor I kullanıcısına yanıt
    MErhaba sorduklarınızı madde madde cevaplayayım, aslında aracın bunun dışında hiç bir sorunu yok, tek marşta alıyor, stop etme gibi bişey kesinlikle yok, kara duman atma yok(egzoz'un siyah değil ilk alındığı gibi), düzensiz çalışma yok, sadece 10 sefer kullanımın ortalama 4'ünde videoda gördüğünüz gibi yapıyor, onuda ayağımı gazdan çekip tekrar gaz verince bir daha yapmıyor.

    sabit 1700-1800 devir civarı değil 2100 devirde yaptığıda oldu.

    İklim yükselti farkları, hava sıcaklığı değişikliği gibi durumlarda dengesizliği yok, çok soğuk havalarda ilk çalıştığında 1100 devir civarında çalışmaya başlayıp ısındıkça devir düşüyor.

    İşe yararmı bilmiyorum ama genelde rampa inişi bitip düzlüğe devam ederken hızı korumak için hafif doyurucu gaz verildiği zaman diliminde başlıyor ve ben ayağımı gazdan çekene kadar devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör

    MErhaba sorduklarınızı madde madde cevaplayayım, aslında aracın bunun dışında hiç bir sorunu yok, tek marşta alıyor, stop etme gibi bişey kesinlikle yok, kara duman atma yok(egzoz'un siyah değil ilk alındığı gibi), düzensiz çalışma yok, sadece 10 sefer kullanımın ortalama 4'ünde videoda gördüğünüz gibi yapıyor, onuda ayağımı gazdan çekip tekrar gaz verince bir daha yapmıyor.

    sabit 1700-1800 devir civarı değil 2100 devirde yaptığıda oldu.

    İklim yükselti farkları, hava sıcaklığı değişikliği gibi durumlarda dengesizliği yok, çok soğuk havalarda ilk çalıştığında 1100 devir civarında çalışmaya başlayıp ısındıkça devir düşüyor.

    İşe yararmı bilmiyorum ama genelde rampa inişi bitip düzlüğe devam ederken hızı korumak için hafif doyurucu gaz verildiği zaman diliminde başlıyor ve ben ayağımı gazdan çekene kadar devam ediyor.
    bazen çalıştırdıktan sonra motor ısınsın diye sabit gaz verirsiniz ya oturduğunuz yerde, aşağıdaki videoda ayağım 1200 devir civarı gaz verecek şekilde sabit, devir yukarı aşağı iniyor ama. Bazı arkadaşlar egr valfide olabileceğinden bahsetti..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhüngör -- 24 Şubat 2016; 19:13:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhüngör

    bazen çalıştırdıktan sonra motor ısınsın diye sabit gaz verirsiniz ya oturduğunuz yerde, aşağıdaki videoda ayağım 1200 devir civarı gaz verecek şekilde sabit, devir yukarı aşağı iniyor ama. Bazı arkadaşlar egr valfide olabileceğinden bahsetti..



    Alıntıları Göster
    Yardım gerektiğinden yukarı..




  • Sorun enjektor dostum. Cuteoff durumundan sonra gaz verince tekliyor diyorsunuz ve son koydugunuz videoda bariz duzensiz puskurtme oldugu belli. Servis neyini arastiriyor daha? Elinde alet edevat yoksa Soksun gondersin enjektorleri pompaciya 2 saat icinde mevzu biter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 24 Şubat 2016; 19:49:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Yetkili servis elinde enjektörü test edecek cihaz olmadığından ikitelli sanayide anlaşmalı olduğu başka bir şahsa yönlendiriyor fakat, sonuç imalat hatası çıksa bile bu ücreti benim ödemem gerektiği söyleniyor. Saçmalıktan başka bir şey değil ama "yetkili servis" kavramı maalesef Nissan'da bu. Başka bir markanın yetkili servisi teşhis koyar sorunu bulur, bilmem şurası arızalı yaptıracakmısın? diye sorar sende karar verip cevap verirsin. Bunlarda imalat hatası kaynaklı hatayı bulmaları için bile ücreti sen ödüyorsun, ve bu araç 10.000 km'de bir servise girip en az 850 tl periyodik bakım ücreti alıyorlar yani 100.000 km'de aracın maliyeti 8500 tl
  • Nissandan nefret ediyorum ya bastan asagi sorun yumagi bir firma ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Nissandan nefret ediyorum ya bastan asagi sorun yumagi bir firma ya


    3. Gönderdiğim videoda aracın km.'sine dikkat ederseniz 20000i henüz geçmiş ve tarih 19 nisan 2014 yani araba alındıktan 1 sene sonra, oysa ilk mesajımdaki videoda artık 45bin kmde ve sene 2016 şubat ayı, demek istediğim bu kadar basiretsizler Nissan''ın yetkili servisleri..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakittan dolayi olusan bir ariza sekli. Enjektorler pompaa vs butun parcalara bakmalilar. Olmadi sanayide bir baktirin onlem olarak. Y. Servisler yontmak uzere kurul bir sistem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.