Şimdi Ara

NİTROJENLİ LASTİKLER

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen arkadaşın birisi dedi ki lastiklere nitrojen dolduruyorlarmış. bu hem lastiklerin ısınmasını önler, hem daha yumuşak sürüş sağlıyormuş. bu konuda bilgisi olan varmı?



  • evet bu konuda yardımcı olur musunuz? nerede yapılır, ücreti ne kadardır; dezavantajı yada lastiklerin yıpranmasına sebep olur mu???
  • gideceğin her sanayide lastiklere normal hava bastırmak yerine nitrojen bastırabilirsin...
    sürüşü yumuşatmaz ama onun yanısıra hiçbir zararı yoktur.

    Sağladığı en büyük fayda: Normal Havanın, hava sıcaklığına göre genleşme katsayısı çok yüksektir. Yani soğuk havalarda lastik basıncı normalin altına düşerken, sıcak havalarda normalin üzerine çıkmakta..

    Nitrojenin genleşme kat sayısı ise neredeyse sıfıra yakındır, yani soğuk havalarda lastikte ne bi hava basıncı düşmesi olur nede sıcak havalarda bi artış.

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahatbek

    geçen arkadaşın birisi dedi ki lastiklere nitrojen dolduruyorlarmış. bu hem lastiklerin ısınmasını önler, hem daha yumuşak sürüş sağlıyormuş. bu konuda bilgisi olan varmı?
  • teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere. ben kıbrıstayım burada her tekerleğe 10ytl'den yapıyorlarmış, yarın gidebilirsem yaptıracağım. herkese kolay gelsin.
  • bende arkadaşımdan öğrendiğime göre yakıttada bir miktar düşüş oluyormuş
  • pek zannetmem yakıtta düşüş olacağını.
  • Lastiğin soğukken iyi yol tutmasını sağlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    maxxis ve kumho kış lastikleri
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Lastiğin çelik aksamının (oksijen teması olmadığı için) paslanmasını engeller.
  • bende benim arabama nitrojen gazı bastırdım ancak araba yolda altımdan çıkacak gibi gitmeye başladı yüksek hızlarda(130-140 gibi) sanki araç kontrolden çıkıyor gibiydi birde arabayı çok zıplatıyordu.bu sebeble nitrojeni boşalttım.normal hava bastırdım.
  • Tavsiye ederim. Nitrojenden sonra yaklaşık 1,5 yıldır aracımın hava basınçlarında hiçbir değişiklik olmadı. Normal hava gibi inme falan olmuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Alpheios

    Lastiğin çelik aksamının (oksijen teması olmadığı için) paslanmasını engeller.



    sağlam bir lastğin çelik aksamı hava ile temeas halinde bulunmadığı için paslanma zaten söz konu olamaz,basacağınız nitrojen gazı ile paslanmanın bi alakası yok,içeride zaten eser miktarda da olsa O2 bulunkatadır.ayrıca yapacağınız yakıt tasaruffu %1 in altındadır.
    bu işlem daha çok yüksek zorlamalara ve sıcaklık değişimlerine maruz kalan ve basınç değişkliği istenmeyen lastikler(yarış lastikleri) için yapılır.şehir içi binek araç kullanımı için yapmanın pek bir artısı yok.
  • nitrojenli lastikler daha kolay parçalanıyor diye duymuştum. normal hava olsa tamir olabilecekken nitrojenlilerde ciddi yarılma tehlikesi olduğunu yanılmıyorsam tvde bir programda seyretmiştim. kaş yapayım derken göz çıkarmaya gerek yok bence.
  • ben bastırdım nitrojen. şunu söyleyim, arabanın yol tutuşu çok rahatladı. hızlanması iyileşti. bazen 120ye nasıl çıktığımı farkedemiyorum. direksyon hakimiyeti daha rahat oldu. servisteyken 3-4 kez doldurup boşalttılar, %97 N2 olmak zorundaymış, daha az olursa olmazmış. yaptırırken buna dikkat edin derim. bir de normalde benim lastiklere 29bar basınç basardım, nitrijende 32 olması lazım dediler ve öyle yaptılar. adahan34 arkadaşın söylediği zıplama bundan kaynaklanıyor olabilir, hele araba hafifse bariz olur. yakıt tüketimini depom bittiği zaman söyleyebilirim.
    herkese kolay gelsin.
  • Yol tutuşu ve hızlanması hissedilecek kadar farketmez o size psikolojik gelmiştir. yani 120 ye eskisi gibi çıktığına emin olabilirsin.
  • lastik basıncının ideali 30 dur zaten. yol tutuş farkı hissi belki basıncı artırdığınız için olabilir. nitrojenin her ne kadar zararı olmadığı söylense de yararının da olmayacağına inananlardanım. ayrıca "nitro" kelimesi bana patlayıcıları anımsatıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    lastik basıncının ideali 30 dur zaten. yol tutuş farkı hissi belki basıncı artırdığınız için olabilir. nitrojenin her ne kadar zararı olmadığı söylense de yararının da olmayacağına inananlardanım. ayrıca "nitro" kelimesi bana patlayıcıları anımsatıyor.



    Lastik basincinin ideali 30 dur demek cok yanlis bir soylemdir. Arac ureticisi firmanin lastik basinci konusundaki tavsiyeleri goz onune alinmalidir.

    Nitrojen, azottur. Azot soludugumuz havanin %78' ini olusturmaktadir. Yani zaten lastiginize bastiginiz havanin %78 nitrojen yani azottur. Hem de bedavadir. Lastige saf azot basmanin yararlari para vermeye degecek kadar cok degildir. Eger lastiginize bedava azot basacak bir yer bulursaniz hayir demeyin ama para vermek gerekiyorsa tavsiye etmiyorum.




  • quote:

    Lastik basincinin ideali 30 dur demek cok yanlis bir soylemdir. Arac ureticisi firmanin lastik basinci konusundaki tavsiyeleri goz onune alinmalidir.


    konumuz toyota corolla çoğunlukta olduğu için yazdım. Yetkili servislerin tavsiye ettiği basınç 30dur, aksini iddia ediyorsanız doğrusunu ispatlarsınız. yanlıştır demekle olmaz. araç üreticisi firmanın tavsiyeleri ülke ve yol şartlarına göre farklılık gösterebilir.

    quote:

    Nitrojen, azottur. Azot soludugumuz havanin %78' ini olusturmaktadir. Yani zaten lastiginize bastiginiz havanin %78 nitrojen yani azottur. Hem de bedavadir. Lastige saf azot basmanin yararlari para vermeye degecek kadar cok degildir. Eger lastiginize bedava azot basacak bir yer bulursaniz hayir demeyin ama para vermek gerekiyorsa tavsiye etmiyorum


    bilmiyorduk teşekkür ederiz. Bedava niye yapsın ki adam, en azından onu basmak için makinesi var ve bir güç ve emek harcayacak yeni lastik alırsanız tabi basabilir o ayrı konu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    konumuz toyota corolla çoğunlukta olduğu için yazdım. Yetkili servislerin tavsiye ettiği basınç 30dur, aksini iddia ediyorsanız doğrusunu ispatlarsınız. yanlıştır demekle olmaz. araç üreticisi firmanın tavsiyeleri ülke ve yol şartlarına göre farklılık gösterebilir.

    bilmiyorduk teşekkür ederiz. Bedava niye yapsın ki adam, en azından onu basmak için makinesi var ve bir güç ve emek harcayacak yeni lastik alırsanız tabi basabilir o ayrı konu.



    Ben okudugum cumlede Toyota ya da Corolla hakkinda bir ifade gormedim. Genel bir ifade gibi duruyor. Ayrica Corolla ön ve arka hava basinclari 32 psi'dir. Eski kasada torpido gozunde, yeni kasada sol on kapida yazar. Arac uretici firmalarin lastik basinc tavsiyeleri ulke ve yol sartlarina gore farklilik gostermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FlighTAiR -- 11 Aralık 2007; 10:39:11 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahatbek

    ben bastırdım nitrojen. şunu söyleyim, arabanın yol tutuşu çok rahatladı. hızlanması iyileşti. bazen 120ye nasıl çıktığımı farkedemiyorum. direksyon hakimiyeti daha rahat oldu. servisteyken 3-4 kez doldurup boşalttılar, %97 N2 olmak zorundaymış, daha az olursa olmazmış. yaptırırken buna dikkat edin derim. bir de normalde benim lastiklere 29bar basınç basardım, nitrijende 32 olması lazım dediler ve öyle yaptılar. adahan34 arkadaşın söylediği zıplama bundan kaynaklanıyor olabilir, hele araba hafifse bariz olur. yakıt tüketimini depom bittiği zaman söyleyebilirim.
    herkese kolay gelsin.


    önemli olan 120ye nasıl çıktıgını bilmememk değil dakikaya saniyeye göre konuşmak lazım normal zamanda kaç saniyede çıkıyordun 120ye nitrodan sonra kaç saniyede onu hepsapla bence DOĞRU olarak




  • vaybe daha neler öğreneceğim bakalım bilmiyordum herkese teşekkürler..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.