Şimdi Ara

NVIDIA PHYSX kasma yaparmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bilindiği üzere 2008 de çıkan PHYSX oyun detaylarını işlemciden alıp ekran kartına veriyo çünkü ekran kartı buna göre tasarlanmış ama ekran kartı hem oyunu oynatıp hemde physxi çalıştırıp çok ısınmazmı ve kasma yaparmı?


    Bilgisayar özelliklerim her oyunu oynatır
    Ekran kartım NVIDIA 860M
    Oynuyacağım oyunlar Cod AW,bf 4, Metro Last Light,Watch Dogs vb
    Oyunu ulrada V-SYNC Devreye sokarak açıcam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tugcan2626 -- 25 Ocak 2015; 23:48:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • tugcan2626 T kullanıcısına yanıt
    Physx ile her ne kadar fiziksel hesaplamaların işlemci yerine bu tür çözümlere daha uygun olan ekran kartına yaptırılması ve dolayısıyla oyunlarda gerçeğe yakın görüntülerin elde edilmesi sağlansada bunun belirli bir oranda performans kaybına yol açtığınıda söylemek gerekir.Bunun yanısıra physxin kullanıldığı oyununda physx ve diğer ayarları bakımından en iyi şekilde optimize edilmesi gerekli ki physxin getirdiği ekstra yük tolere edilip performans kaybı minumuma indirgenerek en iyi deneyim sunulsun tabi bu en iyimser senaryo ve çoğu kezde gerçekleşmiyor.

    Bunlar ışığında hele mobil bir gpuda bu tür hesaplamaların yaptırılması çok sağlıklı olmaz çünkü performans kaybı masaüstü gpulara göre çok daha fazla olur ayrıca sınırlı güçleri olan ve buna göre performans sunan bir grafik işlemcisine daha fazla yük yüklemenin hiç bir faydası olmayacağı için physx efektlerini kapatarak oynamanız daha iyi olacaktır.

    Bahsettiğiniz oyunlarda metro last light hariç physx destekli değiller tabi oyun motorları içine fizik işlemeleri için bir takım çözümler yerleştirilebilir bunu ayrı tutuyorum sadece physx desteği içlerinde metro last lightde mevcut ve physxin en iyi görüntü performansıyla çalıştığı oyunlardan birisidir.

    İyi oyunlar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Detonator-58

    Physx ile her ne kadar fiziksel hesaplamaların işlemci yerine bu tür çözümlere daha uygun olan ekran kartına yaptırılması ve dolayısıyla oyunlarda gerçeğe yakın görüntülerin elde edilmesi sağlansada bunun belirli bir oranda performans kaybına yol açtığınıda söylemek gerekir.Bunun yanısıra physxin kullanıldığı oyununda physx ve diğer ayarları bakımından en iyi şekilde optimize edilmesi gerekli ki physxin getirdiği ekstra yük tolere edilip performans kaybı minumuma indirgenerek en iyi deneyim sunulsun tabi bu en iyimser senaryo ve çoğu kezde gerçekleşmiyor.

    Bunlar ışığında hele mobil bir gpuda bu tür hesaplamaların yaptırılması çok sağlıklı olmaz çünkü performans kaybı masaüstü gpulara göre çok daha fazla olur ayrıca sınırlı güçleri olan ve buna göre performans sunan bir grafik işlemcisine daha fazla yük yüklemenin hiç bir faydası olmayacağı için physx efektlerini kapatarak oynamanız daha iyi olacaktır.

    Bahsettiğiniz oyunlarda metro last light hariç physx destekli değiller tabi oyun motorları içine fizik işlemeleri için bir takım çözümler yerleştirilebilir bunu ayrı tutuyorum sadece physx desteği içlerinde metro last lightde mevcut ve physxin en iyi görüntü performansıyla çalıştığı oyunlardan birisidir.

    İyi oyunlar :)






    Bilgi için teşekkürler physx açmıycam ozaman peki V-SYNC açık kalsınmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tugcan2626 -- 26 Ocak 2015; 0:36:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tugcan2626 T kullanıcısına yanıt
    Ekran tazeleme hızınız nedir ?

    60 Hz olarak varsayarsak v-sync yani dikey senkronizasyon 60 fps ve üstünde fps değerleri alıyorsanız açılmalı nedeni ise 60 fps üstünde ekranda yatay kırılmaların(tearing) olması ve rahatsız etmesi ayrıca 60 hz paneller için en ideal fps sayısı 60 tır üstü ve altı ideal oyun deneyimini sunmaz.60 fps ve üzerinde oyun oynuyorsanız yada bu şekilde oynayacak şekilde grafik ayarını yaptıysanız vsync açabilirsiniz ancak oyunda almış olduğunuz fpsler 60 ın altındaysa bu durumda vsync açarsanız tripple buffer desteği olmayan oyunlarda v-sync açılması durumunda fps 60 altında sürekli 30 a sabitleneceği için (örneğin 45 fps aldığınız yerde vsync+double buffer nedeniyle 30 fpsde oynamanıza sebep olacaktır) vsync açmadan oynamalısınız.

    Ek olarak 60 ve üstünde fps alıyorsanız v-sync açık olarak oynayınız çünkü mobil gpularda daha doğrusu notebook pclerde ısınma sorunu çoğu kez oluştuğu için gpunun sürekli yükte olması beraberinde ısınmayıda getirecektir 60 fps üstünü 60 hz panelde görmenizin bir anlamı olmayacağı için fpsnin 60 da kalması gpu yükünü dolayısıylada sıcaklığını düşürecektir tabi bu durum 60 fps ve üstünde oynanan oyunlar için geçerli eğer fps 60 altındaysa zaten vsync açsanız dahi gpu yüklenimi en tepede olacağı için sıcaklıkta pek fazla değişen bir şey olmayacaktır.

    İyi oyunlar :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.