Şimdi Ara

octavia mı civic mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
8.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor , performans ve görünüşte civic bir adım önde...
  • Türk tipi hondacılara bir şeyi kabul ettiremezsin. Hemen arabam 125 beygir derler ve buna kalben inanmışlardır da, ama bilmezler ki bu güce 6500 devirde ulaşıldığını, hemen derler performans derler ama bu yalandır. Ama asıl önemli olanın tork olduğunu anlatmak lazım hondacılara o noktada da kandırılmışlardır Hondacılar sorsan hemen (bunu da bilmiyorlar olabilir) 152 nm derler ama bu da aslında emsal arabalarınkinden 400 devir fazla yaptığında verir. İçi dar demez hiç bir hondacı, bagajının söylenecek bir lafı yoktur 389 litre hatchbak arabalarda bile bundan daha büyük bagaj vardır. Ama düzeltmek lazım performans olarak octaviadan üstündür. Ama bu sanılanın aksine 125 hp ve 152 tork dan değil iki araç arasındaki 200 kiloluk farktandır. Ama octavianın motoru düşük devirde çalışır 150 milyon devirlik motor ömrüyle size hondadan daha fazla iş yapar çünkü hondanın yüksek devir ve torku motorun redline çizgisine ulaştığınızda verdiği değerlerdir. Octide bu devirler çok düşüktür. 900 devir düşüğüyle (5600 dır bu) 102 iyi verir. 400 devir düşüğüyle de 148 torku verir. Octavia yazın 600 devirde çalışabilir hondanın mümkün değildir. Octavia kışın 8-900 devirle çalışabilir honda da bu da mümkün değildir. bu da 150 milyon devirlik motor ömründe octinin daha çok hizmet edeceği anlamına gelir Çünkü honda da siz saha motoru çalıştırır çalıştırırmaz 300 devir fazlasıyla olduğunuz yerde beklersiniz.
    Sadece bu siteyi bir inceleyin cam dibinden pas yapan 6 aylık honda, dolu tanesinden kaportası göçen honda vs.. ama bunları octide bulamazsınız. Daha ESP yi bile yeni koydu sadece exlusive modeline (bu konuda tam emin değilim ama bilen arkadaş düzeltebilir).
    En önemli nokta octavia D sınıfı araçtır, Honda c sınıfı araçtır. Lütfen arkadaşlar Octavianın hakkını yemeyelim. İkisi farklı arablardır.
    Ama Dizayn olarak Honda gençlere hitap eder. Ailesi olan için Octavia daha kullanışlıdır. uzun yolculuklarda Honda da eşya için kargo şirketiyle anlaşırsınız. Octide eşyayı yanınıza alırsınız. Honda da 3 büyük valizi yanınıza almak teknik olarak mümkün değildir.
    Ama gençsindir hondayı tercih edebilirsin fantazi olsun diye ama kullanışlılık ihtiyacın varsa ve de ailen varsa Octavia seni mutlu eder. Araç tercih ederken bu açılardan değerlendirmek lazım bence.




  • Düzeltme honda da ifade ettiğim exclusive modeli değil elegance modeliymiş, Ayrıca honda ve octavia elegance modellerindeki fark fiili tespitlerime göre 100 kilo fabrika verilerine göre 180 kilo olarak bulunmuştur.
  • Şöyle bir durumda var

    50km lik hızla ilerlerken

    CIVIC teki kabin gürültüsü :55dba
    Octaviadaki kabin gürültüsü : 60 dba

    başınızı şişirmek istiyorsanız tercih sizin
  • Ekleme, 55 db ile 60 db arasındaki farkı da yarasalar hissedermiş
  • Şaka bir yana aşağıdaki test rakamları da ilginç bence


    Octavia db test verileri (kaynak Arabam.com)

    Rölanti 39 dB(A)
    100 km/s : 65 dB(A)
    Fren mesafesi 100 - 0 km/s 38 m





    Bunlar da honda nın db verileri ( Ama bu galiba eski kasa honda fakat ben yine de pek bir şey farkedeceğini zannetmiyorum) Kaynak yine arabam.com
    3.Vites 50 km/s : 66 dB(A)
    4.Vites 100 km/s : 68 dB(A)
    5.Vites 130 km/s : 70 dB(A)
    Fren mesafesi 100 - 0 km/s ve süresi : 45 m/3.5 sn
  • Octavia D değil C sınıfı bir araç.
    Octavia 8 V olduğundan daha düşük devirde max. güç ve torku verebilir ama aynı devirde Honda her halükarda daha fazla güç ve tork verir.
    Hondanın motor ömrü de dünyada en iyilerdendir. Bu araçların herşeyi karşılaştırılır da motor performansı,ömrü ve tüketim karşılaştırılmaz.Honda motor ömrü konusunda dünyada lider denilebilir. Daha yüksek devirde çalışması ömrünün kısa olacağı anlamına gelmez. Sürtünmeyi azaltırsın motor ömrü uzar bu kadar basit.
    Honda fantazi olsun diye değil uzun yıllar kullanmak için alınır. Sorunsuzluk konusunda Honda zaten daha iyi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: isnilgiz

    Türk tipi hondacılara bir şeyi kabul ettiremezsin. Hemen arabam 125 beygir derler ve buna kalben inanmışlardır da, ama bilmezler ki bu güce 6500 devirde ulaşıldığını, hemen derler performans derler ama bu yalandır. Ama asıl önemli olanın tork olduğunu anlatmak lazım hondacılara o noktada da kandırılmışlardır Hondacılar sorsan hemen (bunu da bilmiyorlar olabilir) 152 nm derler ama bu da aslında emsal arabalarınkinden 400 devir fazla yaptığında verir. İçi dar demez hiç bir hondacı, bagajının söylenecek bir lafı yoktur 389 litre hatchbak arabalarda bile bundan daha büyük bagaj vardır. Ama düzeltmek lazım performans olarak octaviadan üstündür. Ama bu sanılanın aksine 125 hp ve 152 tork dan değil iki araç arasındaki 200 kiloluk farktandır. Ama octavianın motoru düşük devirde çalışır 150 milyon devirlik motor ömrüyle size hondadan daha fazla iş yapar çünkü hondanın yüksek devir ve torku motorun redline çizgisine ulaştığınızda verdiği değerlerdir. Octide bu devirler çok düşüktür. 900 devir düşüğüyle (5600 dır bu) 102 iyi verir. 400 devir düşüğüyle de 148 torku verir. Octavia yazın 600 devirde çalışabilir hondanın mümkün değildir. Octavia kışın 8-900 devirle çalışabilir honda da bu da mümkün değildir. bu da 150 milyon devirlik motor ömründe octinin daha çok hizmet edeceği anlamına gelir Çünkü honda da siz saha motoru çalıştırır çalıştırırmaz 300 devir fazlasıyla olduğunuz yerde beklersiniz.
    Sadece bu siteyi bir inceleyin cam dibinden pas yapan 6 aylık honda, dolu tanesinden kaportası göçen honda vs.. ama bunları octide bulamazsınız. Daha ESP yi bile yeni koydu sadece exlusive modeline (bu konuda tam emin değilim ama bilen arkadaş düzeltebilir).
    En önemli nokta octavia D sınıfı araçtır, Honda c sınıfı araçtır. Lütfen arkadaşlar Octavianın hakkını yemeyelim. İkisi farklı arablardır.
    Ama Dizayn olarak Honda gençlere hitap eder. Ailesi olan için Octavia daha kullanışlıdır. uzun yolculuklarda Honda da eşya için kargo şirketiyle anlaşırsınız. Octide eşyayı yanınıza alırsınız. Honda da 3 büyük valizi yanınıza almak teknik olarak mümkün değildir.
    Ama gençsindir hondayı tercih edebilirsin fantazi olsun diye ama kullanışlılık ihtiyacın varsa ve de ailen varsa Octavia seni mutlu eder. Araç tercih ederken bu açılardan değerlendirmek lazım bence.


    cam dibinden pas yapan honda benim

    1cm lif ufak bir pas fotolarıda var o bahsettiğin yerde

    o pas için bana 4 205-55-r16 lastik 4 tane aluminyun alaşımlı jant(bunlar orjinal olup 4 lastik janta servis 2500 istemektedir)+4 bakım+ boya koruma vermiştir

    keşke hepimizde böyle paslar olsa denebilecek türden bir pastır yani ki bu sadece benim aracım da var bide şikayetvar da vw grubunun sayfalarını inceleyin

    hondanın yüksek devirlerde performans sağladığı doğrudur ama düşük devirde de ekonomi yapar zaten vtec te kısaca böyle özetlenebilir

    ayrıca dB kavramına bir kere daha bakmanızı öneririm 55 db ile 60 db arasıda büyük farklar vardır çnkü db logaritmik tabanlıdır

    yalnız 55 ile 60 ın doğru değerler olduğuna emin değilim çünkü çok büyük farklar var




  • Ekleme Honda'nın huyudur yüksek devirlerde max gücü sunmak.Düşük devirlerde niye yakmaz sanıyorsun acaba.neden vtec2 az yakıyor diyoruz sebebi bu.Sen hırçınlaşırsan o da hırçınlaşır.


    İşte hondayı biz bu yüzden seviyoruz.Yok bagaj hacmiymiş.Japonyada stepne ile gelip TR'de onları yükseltip lastik takıyorlar.Bunları bilmeden yargıla bakalım civici.



    Bir diğer mevzuu tork olayı.Tork arabayı kaldırır götürür ama sen beygirin önemsiz olduğunu söylersen o noktada çuvallarsın.Pas olayı da son derece yanlış bi tanım.Her araçta pas olmamayabilir(genelde yok).Ki 450000de 99 model civic var burda kendisinde gram pas yok.Yani atarken bol keseden atıyoruz anlaşılan





    Ayrıca iddaa da ediyorum Honda'nın motoru Octavia'nın motorundan daha fazla km yapar(yüksek devir çevirmesine rağmen)









    türk tipi hondacıymış.Hiç birşeyi bilmiyormuş.Honda'nın civatasını bile bilirim öyle bol keseden sallamakla olmuyor isnilgiz bey.Kandırılmışız öyle mi.Sen ne biliyorsun hondalar hakkında çok merak ediyorum.Acaba ne kullanıyosun onu da merak ediyorum.Oldu ki octavia'nın 1.6 8v düşük maliyetten üretilmekte ve safsafa'dan ileri gitmemektedir



    edit:Anlatım yanlışlığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 25 Haziran 2007; 16:46:16 >




  • Bütün hondacılar üzerime çullanımışsınız yahu . Hondayı beğenirsiniz beğenmezsiniz saygı duyarım. 125 beygir ve 152 tork olayında ısrar ediyorum. Bu bir kandırmacadır. samimi hondacı servis elemanına sorun 110 la arasında fark yoktur diyecektir. Araç performans octavia karşısındaki durumunu yukarıda açıkladım. Hem ben hiç bir zaman octavia alınır da honda alınmaz demedim sayın hondacılar iyi okursanız ne dediğim açıktır. Kriteriniz önemli olsun aile arabası istiyorsan eşyalı yolculuk istiyorsan octavia daha kullanışlıdır dedim. ama gençsen honda tercih edilir dedim. Bir hondacının en büyük kusuru da bu olmamalı. Benim kriterime bu araç uygundur tavsiye ederim dersen saygı duymak gerekir. Ama bu araç kesinlikle daha iyi dir diyemezsin. Aslında fazla söze gerek yok. db değerleri de yukarıda.
    Sınıf olayına gelince Yıllık araç satış istatistikleri de çıkaran otomobilgazetesi verilerine göre OCtavia D sınıfı bir araçtır ve honda da C sınıfıdır. Honda Motoru da öyle sandığınız gibi 125 değildir. Redline çizgisine ulaşarak 125 ulaştırmak marifet değildir. Dediğim gibi samimi servisçiniz varsa o da itiraf edecektir.
    Ayrıca benim aracın ne olduğunu soranlara cevabım her iki aracı yan yana inceledim ben uzun yolu çok yapan birisiyim eşya benim için önemliydi hondanın benim kriterlerimi karşılaması mümkün değildi ve direk tercihimi Octavia yönünde kullandım. Lütfen arkadaşlar kavga etmenize gerek yok ama teknik olarak tartışmak istediğiniz konular varsa tartışalım. slms




  • Redline ile 125e ulaştır 125 senin olsun(1.4 renault 98HP motoru da son gücünü son devirde verir).


    Ayrıca babam aile babası ama civic aldı.Bu da demek oluyor ki civicle sadece gençlere hitap etmiyormuş
  • octavia 102 hp trip elegance modeline sahıbım eyer hakkında bişey sormak istiyorsan sorabılırsın.

    biz aracı almadan önce civic alıyoduk ondan vazgeçip octavia aldık.motor bakımından civic iyi evet ama octavia testlerde a4 u bile geride bırakıyor bunuda göz önünde bulundur derim.pişmanmıyım değilim çünki gayet konforlu bi araca sahıbım müzik sistemi bile gerçekten çok ğüzel.ağır bir araç 1 sene içinde krom jant alıp krom kaplamalarla aracı bıraz canlandrmayı planlıyorum gerçekten çok hoş duruyor.dedigim gibi az yaksın diyorsan civic konfor diyorsan octavia
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksea533 -- 25 Haziran 2007; 17:42:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre


    quote:

    Orjinalden alıntı: vaynett

    Octavıa passat ile aynı teknoloji ve konforu veriyor
    octavia


    o nerden çıktı ya? golf şasesi. superb passat ile aynı şase. vw nin yerini de tutmaz. sonuçta skoda...
    civic hem marka olarak hem tip olarak daha iyi...



    biz acarlar vw e girmıştık octavia almadan önce passat a bakmak için aynı özellıklerdekı passat 70 mılyar a çıkmıştı ki pasaat ında 1.6 102 hp seçenegi var şase olarakta sılarama şöyle golf - jetta - octavia - passat - superb . acarlar vw in sahıbı babamın yakın arkadaşıdır.adam bize gidin octavia alın dedi daha kaliteli gövdeye sahıp hemde daha uygun . adam kendı malını durduk yere kötülüyecek hali yokya




  • jeandan Type-R kardeş teknik verilerde v tec dediğin motor şehir dışı ideal koşullarda 5.4 yakar, Octavia mpi elegance 5.7 fsi elegance ta 5.5 yakar ağırlık olarak da hondayla aralarında nerdeyse 200 kilo fark var. Sence o iyi honda motoruna 200 kilo daha fazla yük koyarsan ne yakar. Lütfen samimi olarak cevap ver.
    Baştan söyleyeyim o 200 kiloluk fark öyle demir yığını olarak konmadı o arabaya, fazla donanım, güçlendirilmiş karoser olarak müşteriye sunulmuştur.
    Ayrıca teknik olmak kaydıyla yani hırçınlaşmadan tüm teknik tartışmaları da yapalım da hem forum takipçileri aydınlansın hem de biz de yanlışlarımızı öğrenelim amaç doğru yolu bulmak. Kişisel beğenilerinize saygı duymayan da bu siteden defolsun. sygılar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 26 Haziran 2007; 0:11:35 >
  • bakalım tartışalım diyecem de bu skoda nın sayfasında octavia donanımları yakıt tüketimiyle falan ilgili hiç teknik döküman yok mu ne var ne yok bilelim?

    yada sen biliyorsan söylesene ne donanım farkları var
  • octavia tavsiyemdir ama alcaksan 102 bg olanı alma fsı olanı al 115 bg dir bu fsı daha performanslıdır ve daha az yakar.
  • Octavia da olup ta hondada olmayacağını düşündüğüm bir kaç özellik hatırladığım kadarıyla aktarayım ama hondacı kardeşler düzeltme yaparlarsa da memnun olurum. Ayrıca not karşılaştırma octavia elegance ve honda elegance arasında yapılmıştır.
    Octavia da 7 çeşit fren sistemi vardır ve bu özelliklerin tamamı şu an çok az sayıda ve lüks kategorideki araçlarda vardır. Ve bu söylediklerim elegance modelinde standarttır. ESP + ABS + MBA + MSR + ASR + EDS + HBA. Honda daha ESP yi 2007 modellerin sadece elegance modeline koymuştur. Bu fren özellikleriyle octavia hondadan 100-0 meter frenlemesinde daha kısa mesafede durur. Octavianın durduğu noktadan sonra honda daha 8 metre kayar. Octavianın yol bilgisayarı hondadan daha gelişmiştir. Hondanınkinden fazla olarak octavia yol bilgisayarı ortalama tüketimi son 10000 km deki ortalama tüketimi son 99 saatteki ortalama tüketimi, kalan benzinle ne kadar daha gidebileceğinizi gösterir.
    Yine hondada olmayan octavianın hem torpido gözü hem de kol dayama altındaki göz klima destekli soğutmalıdır.
    Honda da sadece sürücü koltuğu derinlik ve yükseklik ayarlı iken octide yolcu koltuğu da aynı özelliğe sahiptir vve yolcu koltuğu altı kapkalı göze sahiptir.
    Honda da 6 octide 8 hoparlör vardır.
    Hondanın motoru tamamen açıktadır koruması yoktur Octide motoru normalde göremezsiniz ve ulu orta kablo da eliniz gelmez.
    Octinin alarmı dahili iç gözlemcilidir Bunu hondacılar ne olduğunu daha bilmez. ve octinin alarmı aküden bağımsız 6 yıl kendi gücüyle çalışısr.
    Octide yokuş yukarı kalkarken ayağınız frende olmasa bile frenler iki saniye daha kendini tutar bu arada siz rahatlıkla vites geçer yokuşu acemi olsanız bile kalkarsınız (Oto hold özelliği).
    Hzı sabitleyici ve far sensörü sanırım her ikisinde var ama octide ayrıca yağmur sensörü de var (sanırım honda da yoktu düzeltecek arkadaş düzeltsin)
    Octavida yokuş yukarı çıkarken araç patinaj yapmaya başladığınıda sizin telaş etmenize gerek yoktur gaza basılı tutun araç patinajını kendisi ayarlar ve yavaş yavaş çıkar (Oto track özelliği)
    Octabida el freni çekiliyse ara sizi uyarır. Ayrıca cam suyu biterse, fren diski biterse araç sizi uyarır.
    Yol bilgisayarında sadece kapılardan başka motor kapağı ve bagaj kapağı açıksa araç sizi uyarır.
    Eve dönüş ve evden ayrılış farları octaviada vardır. ve bunu gece gündüz octavia kendisi ayarlar.
    Octavida ön ve arka diz mesafeleri daha fazla olduğu için uzun yolda sanki kahvaltı masasındaymışsınız hissini duyarsınız. Honda da bu mesafeler daha kısadır.

    Octavia da lastiğiniz patladığında araç sizi uyarır (Açıkçası honda da bu özellik yok biliyorum ama hondacı arkadaşlar düzeltebilirler)
    Octavia da kediliğinden kararan iç dikiz ayna vardır ilgili düğmeye bastığınızda arkadan yansıyan uzun farlar tatlı bir yeşil ışığa dönüşürler.
    Octavida tek düğmeyle yan aynaların her ikisini bir den kumanda edebilirsiniz. Honda da daha böyle bir şey yoktur.
    Ve bence en önemlisi octavianın bagajının üstüne yoktur hangar gibidir. 560 litre ve kullanışlıdır. 3 büyük valiz rahat alır da yanlarına daha eşya sığdırırsınız honda da o kocaman arabaya 389 litre bagaj koymuşlardır. tek valizde işi biter. Bu arada eksi sözlükte octavia için yazılmış bir tanımı aktayım: Octavia: Bagajına baktığınıda OHA dedirten araba

    Şimdilik hatırlayabildiklerim bu kadar.Evet hondacı arkadaşlar yorumlarınızı, eleştirilerinizi ve düzeltmelerinizi saygıyla bekliyorum........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 26 Haziran 2007; 1:15:58 >




  • Honda'nın övündüğü nokta muadillerine oranla aynı motor hacmiyle daha az yakıt tüketimi sağlaması. 1.6 Sedan için kesin olarak bir bilgim yok ama 1.8 HB için bu durum açık ve net. 1.6 motorlu HB'ler kadar az yakıyor onlardan daha güçlü olan motoruna rağmen. Motor teknolojisi konusunda tartışacak fazla bir şey yok. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda'dır. Bunu herkes az çok bilir. Fakat sağlamlık dersen Skoda derim. Ben Skoda'yı sağlamlığıyla tanıdım. Honda gibi estetik bir araç değil tabiki içte ve dışta. Fakat daha sağlam duruşlu olduğuna ve sağlam olduğuna şüphem yok. Tabi bu Honda'nın güvenliği kötü demek değil. Bir de Octavia daha geniş bir alan sunuyor bagajda ve oturma bölümünde. Bu en net görünen yanlarından biri. Benim fikrim Honda Civic. Görüntü ve motor performansı olarak üstün duruyor. Şimdiden hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jay jay justified -- 26 Haziran 2007; 3:23:05 >




  • Bir kaç ekleme daha Octavianın kliması dijital çift bölmelidir. Sanırım Hondanın tek. (hondacı arkadaşlar düzeltebilirler.)
    Octaviada dış sıcaklıklarda aşırı değişmelere ve buzlanmalara karşı yol bilgisayarı tarafından uyarılırsınız
    Ayrıca yine yol bilgisayarı tarafından belli hızları aşınca aşırı hız yaptın diye uyarılırsınız. Fren sistemini yaz lastiği kış lastiği diye yoll bilgisayarı araclığı ile değiştirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 26 Haziran 2007; 1:29:45 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.