Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, Ben Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde EEM öğrencisiyim, bu dönem 2 den 3e geçtim. Hazırlık 1 ve 2. sınıf olmak üzere okulda 3. yılımı devirdim. ancak 2020 girişli olduğumdan ötürü hazırlık senemin tamamı online geçti, okuldan neredeyse hiç çevre edinemedim. Bölümdense neredeyse değil hiçkimse ile bir hukuk oluşturamadım. 1.sınıfın 1. dönemi de onlinedı ve genelde lise konuları olduğundan rahatlıkla 3.93 gpa ile atlattım. ancak 1 in 2sinde üniversitede yüzyüze ilk dönemim olduğundan ve ilk dönemi bu kadar kolay atlatmış olmanın verdiği boş özgüven ile derslere fazla odaklanamadım ve 2.sınıftaki bölüm derslerini bağlayan 2 ana dersten kaldım. Bu sebeple 2.sınıfın 1. döneminde bölümden hiçkimseyle ortak dersim olmadığından yine birileriyle tanışma fırsatı yakalayamadım ve bir dönem daha öyle geçti. 2nin 2sinde ise Hatay depremi dolayısıyla dersler online oldu yine istediğim gibi bir fırsat çıkmadı önüme. Bölümden bir çevresi olmayınca insanın bölüme de uzak kalıyor. Bu yüzden şu zamana kadar hala bölümle alakalı hangi özelleşme alanlarından hoşlandığımı, mezun olunca ne yapmak istediğimi ne öğrenmem gerektiğini adam akıllı bilmiyorum. ortalamam şu an fena değil 3.5 üstünde ancak alttan derslerim var. Bölüme 243. olarak girdim, istediğim her yere girebiliyordum ancak içimden geldiği için burayı yazmıştım şimdiyse kararımdan şüphe duyuyorum. Önümde hala yatay geçişle herhangi bir yere gidebilme imkanım var başka üniversite olsun başka bölüm olsun. Bana tavsiyeleriniz ne olur, kendimi , yeteneklerimi daha iyi tanıyabilmek, bu çukurun içinden çıkabilmek için ne yapabilirim ? Teşekkürler |
ODTU eee okuyorum, nasil ilerleyecegim bilemiyorum
-
-
Kardeşim öncelikle saçmalama mis gibi yerde okuyorsun bölümün de mükemmel oradan ilerle daha ne istiyorsun 😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hususi senin için üyelik açtım phoneician.
Ben de eski bir ODTÜ mezunuyum (2003) ve epey benzer durumları yaşamıştım.
Yönsüzlük zor.
"Biriktirmen" gerektiğinin farkındasın ama nihayetinde.
Bu ilişki-bağlantı-ihtimaller-yetenekler biriktirme işini ciddiye al, alelade bir bölümde değilsin zira epey de yol almışsın. Fakat neden bu kadar erkencisin alarmları(?) öttürmekte, buna şaşırdım.
Nedenlerini kurcalıyorum şimdi, "lan hakkaten" dediklerini bi not al, ve tart ( danışman hocanla iletişimde ol - sade ders onaylatacağın birileri değiller ) Hah nitelikli vızıltı yapana denk geldik, du bakiyim ne yazmış da diyebilirsin. Milyon değişkenin içinde rastgele bir forum sayfası burası, gerçeklikten kopmadan hep.
Bu, şöyle oldu böyleyken bu tarafa yattı kısımları, genelde "biraz fazla başarılı" arkadaşları normalden çok etkiliyor benim gözlemim (Positively skewed dist. right tail).
Hocam, okul zor / mühendislikler ODTÜ'de kaba dayak atıyor zaten, bu işin rutini. Çokça zorluklar hep olacaktır, ödev proje sınav sunum cart curt gırla, mühendisler ekseri "hayatsız" denecek yoğunlukta okulda farkındasın, içindesin.
Bunun da sebepleri var.
İyi eğitim verir -fazla fazla talep eder. Bu doğal durum*. Doğrudan da lineer bir gelişim çizgisi asla! koymaz önüne.
Muhiddin hocaydı sanırım ( Mat Bölüm Bşk) onun lokal harikalarından: "geçen gün odamdayım, bacağıma birşey konmuş.. silkeledim gitti.. meğer öğrenciymiş" ODTÜ ortamına yabancılar burdaki tonu alamayabilir, cık cıklayabilir. Öyle değil arkadaşlar mevzu şu esasen; siz ODTÜ'ye tabiisiniz, ODTÜ'ye maruz kalıyorsunuz yani, orda bulunarak, varlığınız özel değil. kabaca zopaya siz süründünüz ibibikler.
Okul ortamı bir mera, free for all arena. Okulda, bölümde vakit geçirdikçe besinini bulacaksın. Bu kocaman kocaman kararlar verebileceğin anlar fizik çimlerinde içerken filan bi anda da oluşabilir, eymir'de bisiklet sürerken de. Herhangi bir an okul çevresinde değerli*. Okulun ortamı değerli tekrar ediyorum, dersler filan çok yan meseleler, ve halletmen gereken yükümlülükler.
Tahmin ediyorum ki; bu zorluklar ve talepler tamam karşılanabilir/karşılayabilirim/tökezlesem de karşılıyorum ilk sinyalinden sonra bir "havuç ne? / ne uğruna "ya dönüşmüyor. Onu göremiyor, başkalarının gördüğünü düşünüp yalnızlığından ötürü olabilceğine yorup, şu havucu uzatacak mecraları bi oluşturabilsem! hırsına dönüşüyor ve gerekirse herşeyi baştan bile kurarım !! imdat çekicine uzanıyorsun.
Pek muhterem hocam, detaylandıralım, soruya dönüştürelim bunları ki yaralı parmak idrarla buluşsun, gönüller coşsun.
- Yalnızlık
Herkes yalnız okulda, herkesin acelesi ve türlü sorumluluğu var zaten okulda. Bunların grup halinde halledilenleri lablar vs. dışında insanların işi başından aşkın, ve kütüphane sessizde tahmin ediyorum hala yer kapmaya, yalnız başlarına çalışabilmeye çabalıyorlar.
Ders dışı toplaşmaların, farklı farklı insanlarla buluşmanın en kestirme yolu tabi ki topluluklar. Bu mühendis tayfa biraz ODTÜ'nün sosyal yönden ne kadar gelişmiş insana değer katan, çok nitelikli etkinlikler düzenleyen bir yer olduğundan bihaber. Derslerden pek kafayı kaldıramıyorsunuz bunu biliyoruz arkadaşlar. Ama bahane yok, ekstra vakit yaratılabiliyorsa, sen neden ODTÜ IEEE topluluğunda vakit geçirmiyorsun? Teknik olarak ağaçta mı gelişeceksin sen, sevgili hocam?
https://odtu101.com/odtu-topluluklari//
Genel sıralamışlar burda birtakım topluluklar. Bunların 3.68 katı kadarı da burda not edilmemiş paraşüt, dağcılık, türlü siyaset, kitap, film, müzik türevleri vs. yazmakta zorlanıyorum sonsuz uğraşı ve merakı çok nitelikli etkinliklerle sürekli aktif takip eden değerli topluluklar var. Neden bunlardan en azından biriyle alakalı değilsin (eğer değilsen) ?
Bunların izahı yok, ortam değiştirmekle (bölüm/şehir/okul) çözüm üretebileceğin bir durum değil bu. TR'nin abartısız topluluklar yönünden en iyi okulu ODTÜ, bu durumdan yararlanmamak kişisel tutukluluğa işaret bana kalırsa. Hoş herkes bi miktar tutuktur zaten, hiç sorun değil, git ve ilgini çeken bir toplulukla tanış, merhabalaş, ahbapların olsun. 1-2 etkinliklerine katıl, birlikte herkesin birbirine birşeyler kattığı yerler sonuçta ve burdaki meşgaleleri de olanca ciddiye al - boş vaktin az, daha da azalacak.
Bölüm
Görünen o ki, Ben ne istiyorum sorusu sürekli aktif zihninde.
Bu EEM ile geçinememek seviyesinde olsa, düşünüyorum kişi bu kadar başarılı da olmamış olurdu (bu ben), 2. sınıf bitmiş cumGPA 3.5+ wtf. Dolayısıyla EEM değil problem - pek talihsiz bir zamanda (okuldan uzak kesintili kalmak, olan kısmında da akranlarla yakınlaşamamak) öğrenciliği yarılamış olmak, bundan da bir tat filan hiç alamamak olarak anladığım mekanik bir sorun.
Ben ne istiyorum?
Sen ne istiyorsun acaba bi de hele?
Bunu bölüm vermeyecek ki sana beklentini yansıtıyorsun dış hayali arkadaşlar ve birtakım tüzel kişilere. Başkaları (kişi/kurum/bölüm) da veremez. Ama bu uzun erimli meşguliyet alanın, bölüm, başkaları ve sen birlikteliğiyle süreç içinde kurulacak. Kazandığın yetenekler ile kaçınılmaz olarak o mecralara zaten yuvarlanacaksın, eşyanın tabiati gereği. Bu durum da genelde 3 hatta 4. sınıfta oluşur. ( LA OLM BİZ ELEKTRONİKTEKİLERLE ZABAA KADAR DOTA ATIYODUK 2de 3de, pardon normale dönüyor bazen üslubum)
"Kimsenin bi yardım ettiği yok, bu kadar hayati bir konuda, bu kadar olmaz" iç çatışmayı burdan alıyorum. Arayışın ucunu tuttuğumu düşünüyorum.
Hocam sakin olmak gerekir. Niye?
TR sınırları dahilindeki en nitelikli yerlerden birindesin halihazırda. Herhangi bir büyük karar (okul/bölüm/şehir değişikliği) sonucunda ne denli boşa (?) bir uğraş verebileceğinin ayırdında olmalısın. Diyelim, kararın bu yönde oldu ve radikal bir değişikliğe giriştin. Bir süre sonra asli-beklentin orda da karşılanmadığında içine düştüğün durumun farkında mısın? Okulu bile bitiremeyebilirsin.. bu söylediğimi lütfen ciddiye al. Bu işler oyun değil; kumar büyük, ortada pot bile olmayabilir düzgün analiz etmezsen.
Ne istenebilir ( AKA Havuç bakanın gözlerinde)
EEM mezunları ne işlerle meşgul?
Hiçbir fikrim yok diyorum (Base level)
Sadece bu sorunun peşine düşülse linkedin vb. eminim 3000+ farklı şirkette 500+ farklı uğraşıda ODTÜ EEM Mezununa ulaşılır. Doğal olarak yapacağım şey bu uğraşılar neler, alanlar ne denli çeşitli bi dünya bana veri sağlar, bunları hmm deyip kenara not alır geçerim. Hocalara vs. denk geldikçe de sorarım bu nasıl bir alan, nelerle uğraşıyorlar. BUNLARA ŞU DAKİKA İTİBARİYLE TAMAMEN HAKİM OLMAN GEREK ŞART DEĞİL. Bunu kabul etmekle bir iç huzura ulaş bir an önce. Bu "kaçırıyorum heralde" verilenle alınan kıyasında zarardayım kafası beyin kemiren bir hastalık benim fikrim. Daha sağlıklı düşünüşler edinmeliyiz. Yollar otomatik yoksa icat etmeliyiz, imkan yok diyemeyiz zira en imkanlı yerdeyiz.
Üstelik bir lisans mezunu cart diye eline iş verilebilecek biri mi ki nitelikli üretim yapan mecralarda? Çokça değil, dolayısıyla iyi bir kuruma girdikten sonra da şirket içi eğitimler vs yoluyla çalışanlar belli alanlarda özelleşir, beğenmedi mi? departman değiştirir. Kusura bakma senden çok fazla yok hocam elimizde, kıymetlisin, bırakmayız.
Bir miktar fikrim var, işe bak ki önerim de var. (level 1 alakasız adam)
ODTÜ Teknokent şirket listesini buluyorum, bunlar hangi alanlarda çalışıyorlar bakıyorum. Direk yüzyüze de gider konuşurum, ben öğrenciyken arkadaşlarım orda şirket sahibiydi, çabalıyorlardı. Teknokent bizim doğal uzantımız unutma. İlgi duyduğum yerde staj da yapabilirim, biraz birlikte çalışalım hem sen de öğren işleyişi diyenle 4. sınıfta hem okuyup hem çalışadabilirim.
Benim kişisel olarak ilgimi çeken EEM alakalı neresi var. Tabi ki ODTÜ MEMS.
İzleyelim >
https://www.youtube.com/watch?v=QtxhLh1pVd0
Çalışma Alanları mı arıyorsun >
https://mems.metu.edu.tr/tr/calisma-alanlarimiz
Müdürler ve eğitimleri >
https://mems.metu.edu.tr/tr/mudur-ve-mudur-yardimcilari
Halihazırda adam arıyorlar mı? Ne nitelikte? >
https://mems.metu.edu.tr/tr/kariyer
Yani sadece MEMS neymiş ne tip uygulamalar vs yapılıyor, araştırmalar ne düzeyde sadece bunu araştırdığımda ağzım açık kalıyor pek muhterem hocam. Tavsiye ederim aynı yolu.
----------------
Yakın ilintili şirketi EEM alanında - Mikrosens
İzleyelim >
https://www.youtube.com/watch?v=OekojnZ38Rc
http://www.mikrosens.com.tr/en/corporate/page/1-about-mikrosens/
---------------
Birtakım Düşünülmesi Gerekenler
Kişisel Kararlar
- Yüksek lisans yapsam mı?
- Yurtdışında mı yapsam? İmkanlar neler?
- Çift Anadal ağır gelir de (?) bi yandala başvursam mı?
- Bu yandal hangi bölümde olsa eğilimlerime bir iki damla
katkısı olur ( Bikaç ders yük filan değil, kaçma
bişeyden bana kalırsa
* Exceptional başarılı bir profildesin, bırak eğitim hayatın uzun ve daha dolu olsun. Senden götürmez çokça katar bana kalırsa. Tahmin ediyorum çalışma hayatındaki iyi okul mezunlarının %90'ı 2-3 sene daha öğrenci olmuş olmayı diliyordur. Talihsiz, kaçış arayan sana nazaran en güzel zamanlar iyi bir okulda öğrenci olabilmek. Madem 2-3 senesi yandı / keyifsizdin, bu süreyi kıçına ekle öğrenim hayatının ekonomik durumlar müsaitse, evlilik vs gibi aceleler de gündemde değilse tabi.
------------
Yaşlı vızıklaması #1
( Genç arkadaşlarda bir "hazır kaşıkla nasıl beslenebilirim, bu rahatlığı olanca hayatımda nasıl daimi kılabilirim " kaçışını, kaçınılmaz hayat tatminsizliğini görüyorum senden bağımsız hocam. Bunun kendini kudretsiz hissetmekle sanıyorum doğrudan ilişkisi var - AKA *madem değişimler mikro-makro imkansız, asgari emekle idare ederi nasıl elde ederim*)
( Asla sorunların felsefi / sosyolojik / mühendislik ve hepbirini ilgilendiren çapraşık bağlamları konu olamıyor - ki bu hal hem dünyanın hem TR'nin en cavcavlı döneminde oluyor. OLMAZ BURDA BİR TERSLİK VAR diyeceğiz ve yeteneklerimiz ölçüsünde hep umut'a üfleyeceğiz, vaktimizi zihnimizi buna vakfedeceğiz arkadaşlar. ( bir ODTÜ'lüden beklenen ya öncüsü olması ya çok iyi uygulayıcısı olması, unutmayalım herkes bu kalitede eğitim almıyor, alamıyor.) Burası fakir bir ülke, az imkanla çoğu başarmak en geniş kesim için refah ve imkan üretebilmek hep radarımızda olmalı)
Çıkarım : Sorun tespiti > Sorunun muhtemel çözümleri > Sorunun yeteneklerim dahilinde ucundan çözüm üretebileceğim en dar alanı (EEM dahilinde)
Kişiselleştirebileceğin Çıkarım Örnek : İçten yanmalı motorlardan elektrikliye geçiş zorunluluğu (Peak Oil) > Enerji depolama zorunluluğu > Lityum Kısıtı > Lityum içermeyen teknoloji ihtiyacı || Bunları halihazırda merak ediyor ve takip ederim, o denli ederim ki bu konuda ben çalışırım sonucu çıkarabilirim. Bu konuda çalışmak istiyorsam kimya da bilmem gerek sonucu çıkıyorsa kimya'dan yan dal yaparım mesela. Yüksek lisans için de millet ne yapıyor bu konuları hangi okullar enstitüler çalışıyor didiklerim. Bu konuda çalışanlara mail de atarım hedeflerimden sorularımdan bahsederim. İnsanlar da cevap verir buna emin ol. Rasgele biri değilsin.
Ben 243. ydüm bir sınavda şimdi kayboldum ne yapsam. Bu değil. Sorunsallaştırcaz mevzuları ve tabi göze alcaz. Bir mühendis bu kafaya sahip benim bildiğim. Bunu yakalamaya çalış. O ortam nerdeyse o ortamda en çok bulunmalısın tabiki. (Burası IEEE mi acaba? muhtemeldir.belki başka ortamlar da vardır, kesin vardır - mühendis değilim)
------------
Danışma Ücreti
Hocam çok yordun beni, ulan şöyle de bi an olduydu, ışık olduydu dedirtirse gelecekteki bir t anında, mezunlar derneğine ilk maaşın 1/2 si.
Kolaylıklar diliyorum, başarılar hocam.
-
Hocam ellerinize sağlık çok güzel yazmışsınız, eski bir mezundan bunları duymak çok değerli. Bıraktığınız linklere bakıyorum, tavsiyelerinizin üzerine de akıl yoruyorum yazdıklarınız boşa asla değil merak etmeyin. Olur da hatırlarsam mezunlar derneğine maaşımın 3te 1i feda olsun (Yarısını bizimkilere açıklayamam). Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim, size de işlerinizde kolaylıklar diliyorum.
-
Kim düzenliyor? Neyi anlatıyor? Sen bu seminerlere katılacak, düzenleyecek kişi gibisin. Minimum buna adaysın. İhtiyaçlarına cevaplar etrafında senden bağımsız zaten üretilmekte. Ara ara notlar düşerim yine buraya.
Further >
IEEE AP/MTT/EMC/ED Turkey Seminars - Prof. Tayfun Akın
ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği BölümüyoutubeSpeaker: Prof. Tayfun AKIN, Faculty in Electrical and Electronics Eng. Dept. at METU, Director of METU-MEMS Center, Co-founder of Mikro-Tasarim, Mikrosens, Mikrosistemler, Mikro Biyosistemler, Pikselim, and AREFSENS Topic: “METU-MEMS Center” Location: Middle East Technical University, Ankara, Turkey Abstract: The first MEMS program in Turkey started its activities in 1995 at METU, leading to the first MEMS Center of Turkey. The METU-MEMS Center has a 1300 m2 cleanroom area with the state-of-the-art MEMS fabrication tools with 4”, 6”, and 8” wafer processing capability, thanks to the $65M national and international research funds, mostly raised in the past 10 years. METU MEMS Center has recently become one of the first 4 national centers of Turkey. The talk will introduce METU-MEMS Center, along with its research activities, summarizing the research achievements of the selected subjects, including low-cost CMOS based microbolometers that attracted VC funding to set up a spin-off company, gyroscopes showing performances below 1degree/hour, accelerometers showing performances below 10ug with above 130dB dynamic range, RF MEMS switches operating above 12 billion cycles, innovative and patented BioMEMS devices for cancer cell detection and for cochlear implants. The talk will also introduce two current spin-off/start-up companies from METU working on infrared detectors and readout electronics, namely Mikrosens and Mikro-Tasarim. Mikrosens is a fabless semiconductor company, developing ultra-low-cost infrared detectors with only one-mask post-CMOS process. Mikro-Tasarim is also a fabless semiconductor company, developing ROICs and their driver/digitizer ASICs for hybrid/monolithic, cooled/uncooled detectors in UV, Visible, NIR, SWIR, MWIR, and LWIR wavelengths. Bio: Prof. Dr. Tayfun Akin received B.S. degree in electrical and electronics eng with high honors from Middle East Tech. Univ. (METU) Ankara, Turkey, in 1987 and went to USA for his graduate studies with a fellowship provided by NATO Science Scholarship Program through TUBITAK. He received M.S. and Ph.D. degrees in 1989 and 1994 in electrical eng., from Univ. of Michigan, Ann Arbor. He returned to Turkey in 1995 to start the country’s first MicroElectroMechanical Systems (MEMS) program. He became Asst. Prof. in 1995, Assoc. Prof. in 1998, and Prof. in 2004 in Dept. of Electrical and Electronics Eng. at METU. He served as the Chair of METU Micro and Nanotechnology Graduate Program for 3 years. He is the Director of the METU-MEMS Center, which has a vision of not only conducting state-of-the-art research on MEMS, but also establishing a high tech industry based on the MEMS technology. He raised and managed over 65M USD funding for several national and international projects, including EU (FP6, FP7, Horizon2020), NATO, and NSF-USA funded projects. He has served in various MEMS, EUROSENSORS, TRANSDUCERS, and SPIE conferences as a committee member. He received a number of national and international awards. He was the co-chair of IEEE MEMS Conf. held in Istanbul in 2006. He is the winner of the First Prize in Experienced Analog/Digital Mixed-Signal Design Category at 1994 Student VLSI Circuit Design Contest organized by Mentor Graphics, Texas Instruments, Hewlett-Packard, Sun Microsystems, and Electronic Design Magazine. He has a total of over 200 international journal and conference publications. He is also co-founder of six start-up companies, namely Mikro-Tasarim, MikroSens, Pikselim, Mikro BiyoSistemler, Mikrosistemler, and AREF Sens.https://www.youtube.com/watch?v=x9SdU0j7djI -
Lack of anticipation of reward (altını çizelim -not the reward itself)
Bu güzel bir ip, bu önemli bir ip, bu ip var ya bu ip.
Sapolsky hocamızı hep takipteyiz, neden olmayalım ki.
Nate HagensyoutubeOn this episode, neuroscientist and author Robert Sapolsky joins Nate to discuss the structure of the human brain and its implication on behavior and our ability to change. Dr. Sapolsky also unpacks how the innate quality of a biological organism shaped by evolution and the surrounding environment - meaning all animals, including humans - leads him to believe that there is no such thing as free will, at least how we think about it today. How do our past and present hormone levels, hunger, stress, and more affect the way we make decisions? What implications does this have in a future headed towards lower energy and resource availability? How can our species manage the mismatch of our evolutionary biology with our modern day challenges - and navigate through a ‘determined’ future? About Robert Sapolsky: Robert Sapolsky is professor of biology and neurology at Stanford University and a research associate with the Institute of Primate Research at the National Museum of Kenya. Over the past thirty years, he has divided his time between the lab, where he studies how stress hormones can damage the brain, and in East Africa, where he studies the impact of chronic stress on the health of baboons. Sapolsky is author of several books, including Why Zebras Don't Get Ulcers, A Primate's Memoir, Behave: The Biology of Humans at Our Best and Worst, and his newest book coming out in October, Determined: Life Without Free Will. He lives with his family in San Francisco. For Show Notes and More visit: https://www.thegreatsimplification.com/episode/88-robert-sapolsky #natehagens #thegreatsimplification #neuroscience #dopamine #freewill #testosteronehttps://www.youtube.com/watch?v=xhobcj2K9v4------------
Edinelim arkadaşlar, dedeye sahip çıkalım >
www.kitapyurdu.comDavranış: En İyi ve En Kötü Haliyle İnsan Biyolojisihttps://www.kitapyurdu.com/kitap/davranis-en-iyi-ve-en-kotu-haliyle-insan-biyolojisi/582077.html-----------
Further > Stanford lecture series
Stanfordyoutube(March 29, 2010) Stanford professor Robert Sapolsky gave the opening lecture of the course entitled Human Behavioral Biology and explains the basic premise of the course and how he aims to avoid categorical thinking. Stanford University http://www.stanford.edu Stanford Department of Biology http://biology.stanford.edu/ Stanford University Channel on YouTube http://www.youtube.com/stanfordhttps://www.youtube.com/watch?v=NNnIGh9g6fA&list=PL848F2368C90DDC3D
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X