Şimdi Ara

Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
7
Favori
13.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Misli deyince, üst modelde benzeri misli sayılabilir mesela gtx 960 yoksa 1050ti verilir gibi. 5700 xt yoksa 2070 super teklifi gibi. Bu ekran kartları aynı FPS'si veriyor. Siz yazmışsınız: Kanun/yönetmelik bilmeden "şunu bunu istiyorum" diye aklınca hak arıyor. İşte ona ithafen paylaşımı yaptım. Mesela 5700 xt stokta yoktur 2070 super verirsin aynı FPS aynı kalite sadece fiyat olarak aynı olmadıgı için biraz para ister satıcı olay kapanır. Misli ile degişimde orta yol bulmak çok basit ve seçenek çok. Elde ürün yoksa para iadesi almak zorunda diye bir şey söz konusu degil aslında. Satıcı çakallık yapıp iade vericem diyor. Çözüm ve müşteri memnuniyeti için çabalasa ne yollar bulur. Forumlarda satıcıyı bu sebeple körü körüne savunmayın başınıza aynısı gelirse çok pişman olursunuz. İyi forumlar.   




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunefetr -- 18 Temmuz 2021; 20:45:36 >




  • shruikan kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,

    "Üst model ile değişim" diye bir madde yok, "aynı faydaları ve özellikleri taşıyan anlamında" misli ile değişim var. Bunu genelde tüketici "daha iyisi" olarak algılıyor ama değil...


    Basit bir örnek, 2015 yılında aldığım ve ayıplı bir tv var elimde 2017 yılında THh kararı ile ayıplı olduğu kesinleşti ancak hala iade etmedim, çünkü evde 3 tane daha tv var.


    Ben bu TV yi aldığımda, markanın en üst düzey modeli idi, ancak şu anda gidip misli ile değişim istersem eğer, aynı markanın en giriş seviyesi ürünü bile özellik olarak elimdekinden iyidir. Gidipte, "ben alduğımda en üst seviye cihazdı, şimdi de en üst modeli istiyorum" diyemem, çünkü yeni verilecek ürünün özellikleri elimdekinden iyi olacak.


    Satıcı da "elimde ürün yok, al fatura bedeli" diyemez, aynı özelliklerde bir malın icrasını isteyebilirim.


    @harunefetr




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pirmes -- 18 Temmuz 2021; 21:5:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adaletin olmadığı bir coğrafyada adalet aramak... Kanser olup ölmezseniz iyi.

  • gcb1903 kullanıcısına yanıt

    Vatan'ı ve GM'i halen tavsiye etmiyorum. İlk sorun yaşadığım an bana gerçek kurumsal firmalar gibi yardımcı olsalardı o zaman ya ben böyle böyle sorunlar yaşadım ama hemen halletiler diyebilirdim.


    GM'e ben defalarca arayarak ulaşmaya çalıştım , e-posta gönderdim cevap vermediler. En son Whatsapp müşteri hizmetlerine(!) hakem heyetine başvurduğumu yazdım onlar da "ne halin varsa gör" tavırları takındılar.


    Vatan'ın personelleri de oldukça kaba ve ilgisiz. Zaten telefonu götürdüğümde bana "sen" diye hitap etmeleri pişmanlık duymama sebep olmuştu ama iş işten geçmişti. Satana kadar göz boyama , sonrası rezalet ötesi. Evime gelen beyaz eşya teknisyeni de sohbet ederken Vatan hakkında epey söylendi. O da Vatan'dan telefon almış ama arka kapak çizik çıkmış adamın yüzüne bakmamışlar bile.ŞikayetVar sitesine yazdığım hiçbir şikayete dönmediler . Demek ki Vatan Bilgisayar asla bulaşılmaması gereken bir mağaza.


    Ben hukuk okumadım , avukat da değilim. Hakem heyeti denen sözde tüketici dostu yere daha önce hiç işim düşmemişti. O nedenle sürecin nasıl işlediğini tam bilmiyordum açıkçası. Ben sıradan bir tüketici olarak kendi çapımda hakkımı aramaya çalışmıştım. Memurlar bana siz hiçbir şey yapmayacaksınız evinize tebliğ kağıdı gelecek dedi. Ben de 1 yıl boyunca bekledim ve o bir yılda her ay ilgili devlet dairesine süreç kontrolüne gittim. Memurlar bilgisayardan bakıp yok daha bir şey deyip başlarından savmaya çalıştılar. E devlette de zaten ne olup bittiği tam yazmıyordu.


    Alo tüketici haklarını aradım onlar da benim kuruma gidip sormam gerektiğini söylediler.


    En son gittiğimde önceki yazımda da anlattığım gibi kararın çıktığını , kağıdın bana ulaşamayıp onlara geri döndüğünü ve itiraz etme süremin dolduğu söylendi. Tekrar başvuru hakkım da yokmuş aynı cihaz için. Ben onlara adresimi ve her türlü iletişim bilgimi vermiştim. O kağıt bana nasıl ulaştırıl(a)madı bilmiyorum ama kasıtlı olduğunu düşünüyorum.


    Umarım hakem heyetine bir daha işim düşmez.


    Bu olaydan da şunu öğrendim ki bundan sonra kesinlikle yerli ve milli olduğunu iddia eden hiçbir firmadan /mağazadan alışveriş yapmayacağım. Ne olursa olsun param yabancıya gitsin artık.


    Tekrar söylüyorum Vatan Bilgisayar'dan ve General Mobile'dan uzak durulmalı. Sizin fikrinizin aksine bu firmaları tavsiye etmemekte gayet haklıyım , bunca zaman ve para kaybımın üstüne oh be iyi oldu , gidin size de aynısı olsun diyecek halim yok.


    Biz tüketiciler de birbirimize destek olmak yerine bu tür müşteri düşmanı firmaları savunup onlardan alışveriş yapmaya devam edersek üreticilerin/satıcıların arsızlıkları hiç bitmeyecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ` quaD.

    "tüketici hakem heyetine şikayet ettim.Tam 1 yıl sonra karar geldi"

    Adaletin ozeti

    burada yanlışlık var


    thhk 6 ay sonunda karara bağlamak zorunda , önemli bir konu ise; hızlı karar vermeleri için başvuru hakkınızda var

    ----


    süperonline aş'yi thhky'ye vermiştim , 3 ayda lehime karar çıktı


    ----


    ek olarak;

    amazon.com.tr varken diğer siteler tıraş , alışveriş yapmayın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rezaletlerin listesini yapıyorum:

    1) Asus'un yürürlükten kalktığını söylediğiniz Iso belgesini müşteriye yutturmaya çalışması ve kusuru reddetmesi

    2) Hakem heyetinin tam 1 yıl sonra karar vermesi

    3) Hakem heyetinin seçimlik hakları ve mağduriyeti gözetmeden değişim yerine re'sen para iadesi kararı vermesi

    4) Ülke para biriminin, berbat ekonomi yönetimi nedeniyle sürekli değer kaybederek hakem heyetinin para iadesi kararının müşteri aleyhine bir durum yaratması.

    5) Muz Cumhuriyeti kıvamında bir ortam var olmaya devam ettiği için bu vakaların hız kesmeden devam edecek olması...

    Neresinden tutsanız elinizde kalıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence en iyisi markalara ulaşmak onlar ürünlerini daha çok ciddiye alıyor genelde ve unutulmuyorlar. Bir kere yerel mazağadan chicco nemlendirici aldım 1 yıl sonra çalışmadı götürdüm gönderdiler firmadan mesaj geldi sorunu (kimden kaynaklı belli değil ve ilk defa bir ürünü yaptırmaya gittim aklımda garanti değişim falan da yok) tespit edip yeni üst model ile değiştiler bundan sonra bu markadan nasıl vazgeçeceksin ? Herşey ürünün arkasında durmakla alakalı… esnafta olsan devasa firma da olsan ..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Burada satıcıya maddi külfet geldiği için böyle bir karar çıkmış olabilir.


    Tüketicinin korunması hakkında kanunun 3.maddesi.


    Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

  • En basitinden şöyle bir örnek vereyim.Cayma hakkı kullanımını herkes biliyor.Kanuni süre içerisinde başvurdunuz.Firma değişim veya iade yapmadı.

    1)Zaten hakkınız olan bir şeyi zamanında kanuna uygun şekilde kullanmaya çalıştınız.Sonuç: Firma kabul etmedi/değiştirmedi.

    2)Firmadan olumsuz yanıt aldığınızda, dükkanı basıp silah zoruyla değiştirmediğiniz varsayımında yapabileceğiniz bir şey var mı ? Evet var şikayetçi olmak.

    3)Hakkınızı zamanında size kullandırmadığı için maddi bir zarara uğruyorsunuz.Bunun sebebi kendi adaletinizi aramayıp yargı kurumlarına veya devlete güvenerek iş yapmak.

    4)Hakkınızı yasal yollarla aradığınız süre zarfında ürününüzün değeri artıyor.

    5)Şimdi soruyorum zaten hakkınız olan bir şeyi,hukuka uygun olarak süresi içerisinde başvuru yaptığınız halde satıcı firma baştan bu değişimi yapmadıysa, kusura bakmayın ama bu işin külfetine katlanmak zorunda çünkü kendisi bizzat hukuka aykırı hareket edip değişimi yapmıyor işi yokuşa sürüyor sonra da çıkıp vay efendim bunun fiyatı artmış diyor.

    6)E ilk başta değiştirseydiniz efendim hangi paraya sattıysanız onun değerini öderdiniz ama yok sen haklı olduğunu düşünüp birilerinin haklarını kullanmasına engel oluyorsan yarın bir gün bu uyuşmazlığı kaybettiğinde de paşa paşa paranı ödeyeceksin bu kadar basit.





  • Üst modelin misli sayılıp sayılamayacağına satıcı karar verir, tüketici değil.


    Bir şeyin yasalarda varlığını irdelemek herhangi bir tarafı savunmak değil şunu da anlayın artık.

  • shruikan kullanıcısına yanıt

    Siz anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Üst model diye bir şey demedim, misli ile degişim ne demek gidin lütfen araştırın. Misli demek üst model gibi görünür ama aslında aynı modeldir. Mesela 5700 xt ve 2070 super örnegini verdim. Bu kartlar aynı FPS'i veriyor çogunlukla ama 2070 super daha pahalı. Satıcı çözüm odaklıysa şu teklifi yapar: 5700 xt yok ama 2070 super var 1000 TL daha öde bana sana bu kartı vereyim gibi. Yada 5600 xt yok 2060 var 300 tl daha öde sana bu kartı vereyim gibi teklifler yapılabilir. Kötü niyetli olmayan satıcılar bunu yapıyor yüzlerce örnegini arasanız bulursunuz. Misli ile degişim budur. 5700 xt elimde kalmadı al paranı iade ediyorum hadi güle güle deyip, müşteri memnun etmeden ve hakkını yiyerek iade etmeye çalışan firmada çok. Ellerinde benzer güçte kart olsa bile vermiyorlar, çünkü kendilerini düşünüyorlar. Bu gibi art niyetli firmaları savunmak ne kadar mantıklı ve dogru karar sizin vicdanınıza kalmış.


    Bu yoruma yazılacak son sözüm ise hiç bir büyük firmanın yedek stogumuz yok yalanına kanmayın... O firmalar kendini biliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunefetr -- 19 Temmuz 2021; 12:57:4 >




  • harunefetr kullanıcısına yanıt

    ee, ben farklı bi şey mi dedim?


    aksini söylüyormuşum gibi karşılık veriyorsunuz?

  • Arkadaşlar firma ile iletişime geçtim monitörü ve karar kağıdını yollamamı stokta var ise aynısı ile değişim yapacaklarını söylediler.(Sitede şuan hala satışta 26 adet stok var gözüküyor ).Umarım bir aksilik çıkmaz.Sonucu buradan paylaşacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WhosNext -- 27 Temmuz 2021; 13:17:17 >
  • Arkadaşlar firma ile karşılıklı anlaştık çok kısa özet geçeyim; firmanın ana merkezinin olduğu yere gidip heyet kararları ile ilgilenen sorumlu hanımefendi ile görüştüm daha sonra tahmin ettiğim gibi olaylar gerçekleşti, kararın para iadesine yönelik olduğunu dolayısıyla değişim yapamayacağımı söylediler tabi kendisi hukukçu olmadığı için durumu kısaca izah edip seçimlik haklarımı kullanamadığımı,gerekçeli karar olması gerekirken kafasına göre para iadesi hakkımı zorla kullandırtığını benim amacımın kendileri ile uzlaşmak olduğunu söyledim şansıma sorumlu kadın halden anlayan yardımcı olmaya çalışan yapıcı biri çıktı daha sonra şirket avukatı ile görüşme yaptılar yaklaşık 5 dakika.Avukatta tabi kaybedeceği davaya girmek istemedi kendisi de biliyor hukuka uygun olmayan bir karar olduğunu.Sonra bende bir beyanda bulunarak el yazım ile, ürünün para iadesi kararına rağmen satıcı firma ile karşılıklı anlaşarak değişiminin yapıldığını belirttiğim bir beyan dilekçesi verdim.Ürünün sıfırını aldım bir sorun çıkarsa da tekrar kendileri ile iletişime geçmemi teknik servisi işe karıştırmadan hızlıca sorunumu halledeceklerini söylediler umarım sözlerini tutup tutmayacakları bir durum yaşamam fakat evet tam 1 yıl 2 ay sonra aldığım ürünü hatalı hakem heyeti kararına rağmen kendi bireysel çabalarımla da halletmeye çalıştım nitekim istediğim sonucuda aldım mutluyum.Bu süreçte yardımcı olan kendi tecrübelerini paylaşan destek olan herkese çok teşekkür ederim.Drama yapmalık 1-2 konu da var örneğin olayla hiç alakası olmayan çalışanın 2 tane ölü piksel normal vs demesi fakat bunlara girip drama yaratmak istemiyorum kendisine hakettiği cevabı verdiğime emin olabilirsiniz.





  • garanti kitapçığını okusaydınız 5 piksele kadar garanti verilmediğini öğrenmiş olurdunuz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: WhosNext

    Arkadaşlar firma ile karşılıklı anlaştık çok kısa özet geçeyim; firmanın ana merkezinin olduğu yere gidip heyet kararları ile ilgilenen sorumlu hanımefendi ile görüştüm daha sonra tahmin ettiğim gibi olaylar gerçekleşti, kararın para iadesine yönelik olduğunu dolayısıyla değişim yapamayacağımı söylediler tabi kendisi hukukçu olmadığı için durumu kısaca izah edip seçimlik haklarımı kullanamadığımı,gerekçeli karar olması gerekirken kafasına göre para iadesi hakkımı zorla kullandırtığını benim amacımın kendileri ile uzlaşmak olduğunu söyledim şansıma sorumlu kadın halden anlayan yardımcı olmaya çalışan yapıcı biri çıktı daha sonra şirket avukatı ile görüşme yaptılar yaklaşık 5 dakika.Avukatta tabi kaybedeceği davaya girmek istemedi kendisi de biliyor hukuka uygun olmayan bir karar olduğunu.Sonra bende bir beyanda bulunarak el yazım ile, ürünün para iadesi kararına rağmen satıcı firma ile karşılıklı anlaşarak değişiminin yapıldığını belirttiğim bir beyan dilekçesi verdim.Ürünün sıfırını aldım bir sorun çıkarsa da tekrar kendileri ile iletişime geçmemi teknik servisi işe karıştırmadan hızlıca sorunumu halledeceklerini söylediler umarım sözlerini tutup tutmayacakları bir durum yaşamam fakat evet tam 1 yıl 2 ay sonra aldığım ürünü hatalı hakem heyeti kararına rağmen kendi bireysel çabalarımla da halletmeye çalıştım nitekim istediğim sonucuda aldım mutluyum.Bu süreçte yardımcı olan kendi tecrübelerini paylaşan destek olan herkese çok teşekkür ederim.Drama yapmalık 1-2 konu da var örneğin olayla hiç alakası olmayan çalışanın 2 tane ölü piksel normal vs demesi fakat bunlara girip drama yaratmak istemiyorum kendisine hakettiği cevabı verdiğime emin olabilirsiniz.

    Firmanın para iadesi kararına rağmen sizden ek bedel istemeden yenisi ile değişim yapmaları çok iyi ve istisnai bir hareket olmuş. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ExclusivePack kullanıcısına yanıt

    Siz her garanti kitapçığında yazanı hukuka uygun bulmaya devam edin o zaman beyefendi adamların kitapçıkta yazdığı 5 adet piksele kadar kabul edilebilir yazan ISO belgesi 2010 yılında yürürlükten kaldırılmış.Yürürlükte olmayan belgeyi bahane ederek ayıplı ürün satılıyor olay bundan ibaret zaten

  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Gerçekten öyle oldu anlayışlı bir yöneticiye denk gelmem büyük şans yoksa en az 1 sene daha mahkeme kararını bekleyecektim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExclusivePack

    garanti kitapçığını okusaydınız 5 piksele kadar garanti verilmediğini öğrenmiş olurdunuz

    Ne kadar bilgi dolu bir yorum...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.