Şimdi Ara

Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
7
Favori
13.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba geçen sene haziran ayının sonuna doğru Asus VG259QM 280Hz oyuncu monitörü almıştım.O zamanın en iyi monitörlerinden biriydi oyun için büyük bir hevesle kullanıma başladıktan 1 hafta sonra ekranın tam ortasında ölü piksel çıktı.Birçok kişiyi rahatsız etmese de o zamanın parasıyla 2500 tl ödediğim monitörde 1 hafta sonra ölü piksel çıkması canımı sıkmıştı, değişim için daha 1 ay olmadan incehesap ile iletişime geçtim kendileri asus servisine yönlendirdi asus servisi ise monitörü yollamaya gerek olmadığını durumu gösteren bir video yollamamın yeterli olduğunu söyledi daha sonra ISO bilmem ne adı altında bana bir kalite belgesini bahane ederek 5den daha az olan ölü pikselli monitörlerin ayıplı mal sayılmadığını söylediler ve inanmamı beklediler elbette ISO belgesini internetten araştırdığımda yürürlükten uzun seneler önce kaldırıldığını gördüm.Her iki firmadan da sonuç alamayınca ürünü satın aldığım incehesap sitesini tüketici hakem heyetine şikayet ettim.Tam 1 yıl sonra karar geldi.Konu hakkında eğer yeterli ilgi sağlanırsa kararı paylaşırım yada benzer durumdan muzdarip olan arkadaşlara özelden yollarım her neyse.Karar şu yönde , öncelikle bu işi biraz araştırmış olanlar bilir ki tüketicinin cayma hakkı veya ayıplı mal söz konusu olduğunda seçimlik hakları vardır.Ayıp oranında indirim,sözleşmeden dönme ve para iadesi,ayıbın giderilmesi veya ürünün değişimi olarak 4 seçimlik hakkımız bulunmakta.Ve ben dilekçemde ürünün değişimini talep ettiğim halde hiçbir gerekçe göstermeden tüketici hakem heyeti ürünün para iadesine karar vermiş.2500 liraya ayıplı olarak aldığım monitörün şuan sıfır fiyatı yaklaşık 3800-4300 tl arasında değişmekte.2500 tl para iadesinin bana hiçbir faydası olmamakta.Bu sebeple lehime karar çıkmış gibi gözükse de yaşadığım maddi kayıp çok yüksek aynı kalitede bir monitör almak için para iadesinin üzerine nereden baksanız 1000-1250 tl gibi ücret ödemem gerekiyor.Ama en azından ölü pikselli monitörlerin ayıplı mal sayıldığına dair önemli bir karar.Şimdi tüketici mahkemesine durumu taşıyarak tüketici hakem heyeti kararının para iadesi yerine ürün değişimi olarak değiştirilmesi için başvuruda bulunacağım.Süreç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen benzer sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilirim

    EK: Arkadaşlar kararı paylaştım ikinci sayfada bulabilirsiniz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WhosNext -- 17 Temmuz 2021; 14:37:16 >







  • Sırf bu yüzden Avrupa garantisinin Türkiye'ye destek verdiği markalardan alışveriş yapmaya çalışıyorum. Kendi ülkemin brürokrasi ve kuralları o kadar yavaş işliyor ki garantiye teslim edene kadar bir ömür gidiyor. 5 gün önce logitech klavyemde çift basma sorunu oldu, logi avrupayla konuştum, 1,2 çözüm yolu denettirdi. Olmayınca tamam biz sana hemen yolluyoruz yenisini dediler. Hollanda'dan 4 günde kargo geldi. Hemde tatile çıkmıştım, adamlar adres değişikliği yapıp ürünü tatil beldesine yönlendirdi. Tr'deki garanti hizmetlerinin ta ...

    Tebrik ediyorum. Böyle insanların artmasını diliyorum. Firmalardan korkmayın. Amerika'da şöyle, Almanya'da böyle demeyi bırakın. Hak verilmez, alınır. Oradaki halklar 50 sene önce büyük mücadeleler vererek kazandılar. Bizde ise şikayet etme kültürü yok. Mahkemeden haşa Allah gibi korkuyorlar.


    Korkmayın, uğraşamam demeyin. Uğraşamam dediğiniz, korktuğunuz için bu şirketler tepemize biniyor. Devlet dediğiniz şeyi zorlamazsanız hakkınızı alamazsınız. Sadece burada değil tüm dünyada böyle. Tek fark onlar 50 100 sene önce kazanmış haklarını. Bakın kazanmış, uğraşmış, direnmiş ve kazanmış.


    Kadına seçme hakkını Atatürk vermese 2021 yılında bile hâlâ kadının seçme seçilme hakkı olmazdı. İngiliz kadını sokaklara dökülüp kazandı bu hakkı arkadaşlar. Biz istiyoruz ki hep birileri bize hak versin.


    Cayma bedelini istemeyen, uğraşamam diyen milyonlar var bu ülkede. Firma hesap yapıyor. % 1 cayma bedeline itiraz ediyor. Kalan % 99 tıpış tıpış ödüyor. Haliyle firma yolluyor sana o son faturayı. Nasıl olsa % 99 ödeme oranı var. İşte 3 5 kendini "bilen" hırt çıkıp hakkını arıyor. Onlara da "tamam ya al senin olsun" diyip faturayı iptal ediyor. Ama herkes şikayet etse, düşünsenize 3 milyon kişi cayma bedelinden şikayet etmiş hakem heyetine. O firma her birine 30 TL masraf ve ceza ödediği için müthiş zarara uğrar ve firma avukatlarını hoplatırlar. Sonra da akı b.kunu kurutmadığı için bir daha millete cayma bedeli yollamazlar.


    Uğraşan, hakem heyetine giden, tüketici mahkemesine giden, "ya ne uğraşıcam bunlarla Avrupa, Amerika ne güzel" kafası yaşamadan mücadele eden adam her türlü saygıyı hak ediyor. Haklarımızı kazanalım, korkaklık, tembellik ile hiçbir şey kazanamayız. Yılmayın, direnin.

    Sorunun çözülmüş (Türkiye şartlarında) en fazla yapılabilecek olan 1 yıllık tüketici enflasyon oranında tazminat öderler (bu duruma rastlamışlığım yok) devlet sana 1500 tl ödenmesine hükmederse tüketici enflasyonunun %21 olduğunu inkar etmiş olur ki sırf bunu inkar etmemek için sana o paranın ödenmesine de hükmetmez. Şu anda ayıplı mallarda çözümü olmayan tek şey enflasyon oranında tazminat alındığında gerçek enflasyonu karşılamamasıdır. Bu da açık ve net olarak devletin Tüik aracılığıyla halkı dolandırdığının kanıtıdır. Üst model muadili konusunu düşünüyorsan en az 1 yılı daha gözden çıkarmalısın. Bir yakınım 3 yıl televizyonunun üst model muadiliyle değişmesini bekledi...

  • Hakem heyetinin sizi mahkemeyle uğraşmak zorunda bırakması boşuna zaman kaybı olmuş, geçmiş olsun. Ama sonuç lehinize olur büyük ihtimalle.

  • tüketiciye sormadan tercih etmediği seçeneği zorlama hakları yok thh kanuna aykırı karar almış düzeltmeleri gerekir. muhtemelen satıcı firma ile görüşmelerinde orta yol olarak firmanın talebini geri çevirmediler.

  • iyi de, satıcı firma bu sefer "elimde aynı maldan yok, bedel iadesi yapabilirim sadece" derse?


    sen değişim istiyorsun diye, haklı olarak, elinde olmayan bir malı da yoktan var edemez, gidip ithal edemez, başka satıcıdan alıp sana veremez.

  • gktgemre kullanıcısına yanıt

    hangi kanun/yönetmelik maddesinde yazıyor o?

  • Asus ayıp etmiş.. Bu senenin başında, Casper Excalibur E27qhd monitör almıştım 1 adet ölü piksel çıktı iletişime geçtim monitörümü gönderdim ve 5 gün içinde yeni monitör ücretsiz kargo ile adresime gönderildi.


    Sözde dünya firması olan Asus'un bu kadar yokuş yapması tuhaf olmuş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KebabMan -- 16 Temmuz 2021; 10:19:31 >
  • hata yapmışsın hocam ölü piksel çıktığı zaman monitörü yollayacaktın ilk 6 ay tamir yapamadıkları için iade değişim raporu vereceklerdi ben 3 kere monitör değiştim asus dan ölü piksel ve ekran ortasında leke yüzünden
  • shruikan kullanıcısına yanıt

    tedridi tedrisat kanununda yazıyor  

  • Bu konuda amazon en iyisi geçen vg249q aldım sordum ölü piksel çıkarsa iade edebilir miyim diye gönderin iade alalım dediler

  • Bu durumda ben şu yolu izlerdim.


    İletişime geçtin ve baktın işi yokuşa sürüyorlar. İnternetten aldığın ürünler için 15 gün içinde cayma hakkını kullanabilirsin. Direkt iade işlemi başlatırdım. Başka bir yerden tekrar satın alırdım.

  • Cayma hakkı sözleşmede belirtilmemişse 12 aydır. Ya da satıcının söylediği tarihten itibaren başlar.

    Bakın komşum, size gönderilen belge veya sözleşme var mı?

    Satın alırken tik atarken inceleyin. Bilgilendirilme yoksa , 12 ay kullanının istediğiniz zaman iade edin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celikpena -- 16 Temmuz 2021; 12:43:7 >
  • Sırf bu yüzden Avrupa garantisinin Türkiye'ye destek verdiği markalardan alışveriş yapmaya çalışıyorum. Kendi ülkemin brürokrasi ve kuralları o kadar yavaş işliyor ki garantiye teslim edene kadar bir ömür gidiyor. 5 gün önce logitech klavyemde çift basma sorunu oldu, logi avrupayla konuştum, 1,2 çözüm yolu denettirdi. Olmayınca tamam biz sana hemen yolluyoruz yenisini dediler. Hollanda'dan 4 günde kargo geldi. Hemde tatile çıkmıştım, adamlar adres değişikliği yapıp ürünü tatil beldesine yönlendirdi. Tr'deki garanti hizmetlerinin ta ...

  • E-ticaret sitelerinin sistemlerini ayıplı ürün iadesi mevzuatına uygun hale getirmeleri gerekiyor. Yani ayıplı ürün için iade talebinde bulunulduğunda iade, değişim veya ayıp oranında indirim seçeneklerinden birinin seçilebilmesi gerekir. Bu durumda en azından paranın değer kaybetmesinden kaynaklanan zararların önüne geçilebilir.
    İkinci olarak da faiz başlangıç tarihinin ayıplı malın iade talebinde bulunulan tarih olarak kabul edilmesi gerekir.
  • Sorunun çözülmüş (Türkiye şartlarında) en fazla yapılabilecek olan 1 yıllık tüketici enflasyon oranında tazminat öderler (bu duruma rastlamışlığım yok) devlet sana 1500 tl ödenmesine hükmederse tüketici enflasyonunun %21 olduğunu inkar etmiş olur ki sırf bunu inkar etmemek için sana o paranın ödenmesine de hükmetmez. Şu anda ayıplı mallarda çözümü olmayan tek şey enflasyon oranında tazminat alındığında gerçek enflasyonu karşılamamasıdır. Bu da açık ve net olarak devletin Tüik aracılığıyla halkı dolandırdığının kanıtıdır. Üst model muadili konusunu düşünüyorsan en az 1 yılı daha gözden çıkarmalısın. Bir yakınım 3 yıl televizyonunun üst model muadiliyle değişmesini bekledi...

  • her türlü kanımız emiliyor. şu kadar basit birşeyde bile bir insan bu kadar uğraştırılmaz. ölü pikseli eşşek gibi de çözecekler. garanti süresi dolar iki sene üç sene geçer bir nebze anlaşılır. Bu yüksek hz li monitörlerde çok sık oluyor. bende de asus 278q var. onda da olmuştu. garantiye verdim panel değişimi yaptılar. sıfır ürün vermelilerdi ama.

  • Arkadaşlar öncelikle vakit ayırıp okuyan, konu hakkında düşüncelerini paylaşan herkese çok teşekkürler.Üst model değişimi ile ilgili bir beklentim yok sanırım mümkün de değil çünkü o zaman piyasaya yeni sürülmüş bir üründü şuan bile alışveriş yaptığım sitede stok mevcut hala satışı devam etmekte dolayısı ile üst model ile değişim yapılacağını hiç sanmıyorum elbette zaman ne gösterir bilemeyiz.

    Onun dışında kesinlikle benim seçimlik haklarımı hiçbir gerekçe göstermeksizin sadece para iadesi olarak göstermek bence de çok yanlış.Zaten yanlış olduğu ve hakkaniyete uygun bir karar olmadığı için durumu mahkemeye taşıyacağım.Firmalar bence bu durumun kesinlikle farkında nitekim benim şikayetime cevap dahi vermemişler.Ne kadar kişi kendisine yapılan haksızlığa susar ise bunlar o kadar yüz buluyor 10 kişiye ayıplı mal satılırsa bu 10 kişiden kaçı susup hakkını aramaz ise o kadar karda olduğunu düşünüyorlar.Elbet birilerini kandıracaklar elbet birileri üç beş kuruşun hesabını yapmayacak.Aynı şekilde benim için de durum maddi olarak önemsiz ben bana ve benim gibi zaten ekonominin kötü olduğu,para kazanmanın zor olduğu bir ülkede bir şeyler almak için belki aylarca kazandığı para ile birikim yapan veya aylarca taksit ödeyen milyonlarca insan var ne kadar çok kişi sesini çıkarırsa bunun gibi firmalar da o kadar geri adım atar veya adım atmaya çekinenler için de bir yol göstermiş oluruz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Bu durumda ben şu yolu izlerdim.


    İletişime geçtin ve baktın işi yokuşa sürüyorlar. İnternetten aldığın ürünler için 15 gün içinde cayma hakkını kullanabilirsin. Direkt iade işlemi başlatırdım. Başka bir yerden tekrar satın alırdım.

    Bir arkadaşım da noterden ihtarname yolla değişim talep et bakarsın bir şekilde değiştirirler yoksa ister paranı alır yoluna bakarsın istersen de mahkemeye götürürsün ama önce bi şansını dene bence dedi bana mantıklı geldi böyle yapmayı düşünüyorum.

  • İncehesap gibi mimli yerlerden bu yüzden alışveriş yapmamak gerekiyor, paso youtuber ve yayıncılara reklam verip popülizm ile müşteri toplamaya çalışıyorlar. Böyle yerlerden alışveriş yapmayın.
  • Bu konuda en bilincli firma apple,Ücret yerine bi üst model göndermekte:))
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.