Şimdi Ara

Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
7
Favori
13.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ASUS servısının sıze 4-5 ölü pixelin ayıplı mal olmadıgını yonunde acıklamasına karşı sızın buna ınanmanı bekldıkelrı yonundekı dusuncenız maalesef yanlış 4-5 ölü pixelın olması kabul edılebılır olarak syaılmakta bılgınız olsun

  • Ölü pixelli olduğunu belirterek 2. ele satıp yenisi alsan daha az zararlı çıkarmışsın geçmiş olsun

  • Almanya'ya ilk geldigimde bir Canon yazıcı aldım. Yere koyduğum yazıcının kagıt aldığı hazneye bozuk para düştü ve ben anlamadım çalıştırdığımda iç mekanizması kırıldı cok basit bir şekilde kırılması sacma geldi ve garantiye verdim anlattım garanti bana haklısın bu kadar basit olamamalıydı bunu önleyecek kapak üst modellerdr mevcut ama bu modelde yok dedi ve 70 euroya aldığım yazıcıyı benden alıp bana 400 eur değerinde üst model bir yazıcı verdiler ve yanında tam dolu kartuş seti hediye ettiler. Ben de kendi kendime demek ki garanti dedikleri bu... Ne zaman garanti muhabbeti olsa bu anımı anlatırım 🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ürünü 15 gün içinde keyfi olarak iade etme hakkın var, neden onu kullanmadın? Ben de Capser marka monitör aldım, ölü piksel çıktı bir tane. Adama geri gönderdim, 1 tane piksele değişim yapmıyoruz ayıplı sayılmıyor dedi. Ben de dedim o zaman iade al hazır sendeyken. 2,3 gün ıyy mıy etti ama ptt zorla iade ettirdi ona.

  • .Colibri. kullanıcısına yanıt
    Yorumun devamı 2. sayfada sandım baktım ki saydırma durumuymuş :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ya ben şunu anlamıyorum. Tamam, yargılama hukukunda belli süreler vardır. 2 taraf da cevap yazar, delil toplanır vs. süreç uzar. THH için de bazı süreler olabilir süreci uzatan. Ama adamın isteği, sorun ve çözüm aşırı basit ve belli. Adam ölü piksel var değişsin istiyor. Ölü piksel olan monitörüm değişip değişmeyeceğinin belli olması lazım. Heyet başvurduğunuz an 1 hafta içinde kararın çıkmasın lazım. Siz orda ceza yargılaması yapmıyorsunuz ki süreç 1 seneyi bulsun. Basit bir karar bu ya. Monitörde ölü piksel var mı var, kişi firmaya başvurmuş mu evet, firma kabul etmiş ama yenisini göndermemiş mi evet, hemen heyet olarak birkaç hafta içinde ölü piksel oöan monitörler için değişim kararı verirsiniz olur biter.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VYNO

    Almanya'ya ilk geldigimde bir Canon yazıcı aldım. Yere koyduğum yazıcının kagıt aldığı hazneye bozuk para düştü ve ben anlamadım çalıştırdığımda iç mekanizması kırıldı cok basit bir şekilde kırılması sacma geldi ve garantiye verdim anlattım garanti bana haklısın bu kadar basit olamamalıydı bunu önleyecek kapak üst modellerdr mevcut ama bu modelde yok dedi ve 70 euroya aldığım yazıcıyı benden alıp bana 400 eur değerinde üst model bir yazıcı verdiler ve yanında tam dolu kartuş seti hediye ettiler. Ben de kendi kendime demek ki garanti dedikleri bu... Ne zaman garanti muhabbeti olsa bu anımı anlatırım 🙂
    Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldi




  • MühendisMurat kullanıcısına yanıt

    Hocam ben vatan bilgisayardan almıştım ürünü ama o kadar güvenmiyorum ki garantiye, yazdım logitech avrupaya, aracı firma süreçleri çok yavaş ilerletiyor benim işimi kolaylaştırmıyor vs. Diye hemen yardım eli uzattılar. İnsana insan gibi davranıyorlar. Tabi bunda hukuk sistemlerinin çok düzgün işlemesinin de bir etkisi var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ürünün değişimini kabul ettiğiniz halde para iadesini de kabul etmeyecektiniz. ben bu ürünün birebir değişimini istiyorum diyecektiniz hocam. hakem heyeti bir hata yapmış gibi. ayrı bir dilekçe ile kabul etmediğinizi birebir değişimini istediğinizi yazacaktınız ki onlar da bunu belge olarak Asus servisine göndermek mecburiyetinde kalacaktı. neyse olan olmuş. geçmiş olsun. iş oralara kadar gitmemeliydi Asus servis bunun birebir değişimini yapmalıydı. Ufak bir sorun diye kimse uğraşmak istemiyor.. satarken iyi tabi

  • 5-6 Sene önce yanlış hatırlamıyorsam asus desigmo serisi ultra wide 29" monitörüm vardı sıcaktan önündeki çıtası kendiliğinden düştü garantiye gönderdim yapıştırmamak için garantisi bozulmasın diye kullanıcı hatası diye geri gönderdiler asus'a twitterdan ulaştım böyle böyle anlattım garanti servisi leş seviyesinde yardımcı olmuyolar vs aradan 2 gün mü ne geçti hemen asus yetkili servis müdürü arıyor burak bey işte kusura bakmayın tekrar gönderin ilgilenelim filan bi baktım sıfırını gönderdiler ilk gönderdiğimde kullanıcı hatası olarak gönderilirken 2. gönderdiğimde sıfırını yolladılar ne değişti bilmiyorum ama direk asus'a mail atıp twitterdan ulaşırsan sorununu %90 ihtimal çözeceklerdir.

  • genellikle bu tür ürünler için bilirkişi görevlendirmesi yapılır. genelde de bilirkişinin görüşüne istinaden kabul/red kararı verirler. aynı durum için red kararı da verilmiştir başka bir yerde başka bir zamanda.


    eğer böyle bir durum yaşarsanız bu arkadaşın thh kararını da başvurunuza eklerseniz kesinlikle artı bir durum elde edersiniz.



    sürecin 6 ay ve uzun sürmesinin sebebi tamamen bu görevlendirmeler/cevaplar vs. siz başvurduktan birkaç gün sonra firmadan savunma isteniyor. 30 gün o bekleniyor, sonra bilirkişi görevlendirmesi onun cevabı falan derken 6 ayı buluyor.


    son not olarak uyuşmazlık bedeli çok önemli. 7 küsür bin liraya kadar ilçe hakem heyeti 7-11k arasına il tüketici heyeti 11.3k üstüne de tüketici mahkemesi bakıyor. 3klık ürün için il tüketiciye başvurursanız usulden reddine karar çıkar, birkaç ayınız boşa gider. ayrıca açıklamanızı da iyi yazarsanız olumlu karar almanız kolaylaşacaktır. 3 cümle yazıp ek falan yollamazsanız red çıkma ihtimali yükselir.


    ayrıca muhattabınızı da doğru seçmeniz lazım, samsungdan monitör almışsınızdır vatan pc üzerinden misal gidip samsung'u şikayet ederseniz de red kararı çıkar. çünkü firma bu malı ben satmadım savunmasını yapar.


    velhasıl, böyle bir durumda thhye başvurmanızı önerebilirim. genelde gerçekten haklıysanız olumlu sonuç çıkar.





  • Iade mi degisim mi olacagina tuketici karar veriyor. Kanunda yazili. Eger urun piyasada yoksa is yokusa girer. Bnde aynisi oldu. Mouse piyasadan kalkti. Para iadesi kurlardan dolayi isimi gormuyordu ve teknosa ustedigim muadil urunu vermiyordu
    Geri thh ne gittim. Gorevli sen haklisin dedi. Icra davasi acacaktim. 100tl fark icin ugrasmadim.
    Avukat birini tanidim sonrasinda. O da bana sen hakliymissin dedi. Bi avukat bulup butun mahkeme ve avukat masraflarini kitlerdin dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shruikan kullanıcısına yanıt
    Sen tüccarsın herhalde bu kadar karşı çıktığın göre .Her satıcı elimde yok diyecek bu bakış açısıyla.Tüketicinin mağduriyeti nasıl giderilecek fiyat artışı paranın değer kaybetmesi. Satıcı hep kendine çalışır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Öncelikle kendi başından geçen süreçleri benimle paylaşan,destek olan herkese çok teşekkür ederim.Daha önce de dediğim gibi benim için mesele para değil.Ben bu ürünü bugün çöpe atsam anında en kral 360Hz monitörü gider alırım hiç sorun değil.Asıl mesele bakın burada basit bir monitör alıyoruz.İnsanlar evleniyor eşya alıyorlar,kendi bütçelerine veya genel geçer ekonomik duruma göre pahalı sayılabilecek ürünler arıyorlar belki ticaret hukukunun içine girmeyen tüketici sıfatıyla yüzbinlerce liralık makine veya araba alıyorlar.Benim burada anlatmak istediğim böyle basit bir mesele için bile 1 senelik bir süreçten geçiyoruz, sonunda seçimlik haklarımız bakın hiçbir gerekçe gösterilmeden hatta belki de yazdığımız dilekçe okunmadan karar veriliyor.Burada bunları düşünmemiz lazım bugün benim başıma gelen yarın senin başına gelebilir.


    Elbette olaya farklı bakış açılarından ne bileyim ordan almasaydın burdan almasaydın şöyle yapsaydın böyle etseydin diye bakarsak işin içinden çıkamayız.Ben arkadaşlar bu ürünün bu durumundan rahatsız oldum.Aynısı ile değiştirilmesini dilekçemde de talep ettim.Eğer sen kanunen bana seçimlik haklar tanıyorsan, tüketici olarak adı üzerinde seçimlik yani ben seçeceğim, tanıyorsan aksine bir karar verdiğinde de gerekçesini yazman lazım.Elbette aynı ürün piyasada yoksa ne bileyim üretimi durmuşsa stokta yoksa ille de aynısını verin demiyoruz o zaman incelersin araştırırsın bakarsın bu ürün alışveriş yaptığım sitede şuan bile hala satılmakta.


    Son olarak, satıcı firma ile uzlaşmak amacıyla iletişime geçtim kendileri değişim kabul eder işi yokuşa sürmezse ne ala, yok efendim derlerse ben bu karara itiraz edeceğim sonuç ne olacaksa olsun yargılama süreci bitmeden hiçbir şey diyemeyiz belki de ben haksızım ama haksız da olacaksam bırakalım ben hakkımı savunayım kendimi ifade edeyim mahkemeden ne karar çıkarsa o olsun.Kimsenin kafasına göre uydurduğu veya yürürlükten kaldırılmış ISO belgelerini ileri sürerek birilerini uyutmaya çalışmasın.





  • Senin gibi önyargılı birine cevap vererek hata ediyorum; ama gene de açıklayayım..


    "Müşteri her zaman haklıdır" safsatası ile tüketici konumundaki birçok kişi kanunları kendi lehine yorumluyor, hesapsız-kitapsız, kanunsuz beklentiler içerisine giriyor.


    Kanun/yönetmelik bilmeden "şunu bunu istiyorum" diye aklınca hak arıyor.


    Tüketicinin konudakine benzer durumlarda seçimlik hakkı vardır; ama hakkını satıcının yeterliliği düzeyinde kullanır. Piyasa şartları değişir, fiyatlar artar, tüketici değişim ister; satıcı elinde mal/hizmet mevcut ise değişim yapar yok ise değişim hakkı ortadan kalkar tüketicinin. Enflasyon sebebi ile değer kayıplarından satıcı sorumlu olamaz. Şikayet eden gitsin ekonomi yönetimine dava açsın.


    "Üst model ile değişim"i ben hiçbir üreticiden/satıcıdan duymadım, herhangi bir kanun/yönetmelikte da okumadım; konu hakkında çok da araştırmışlığım yok. Zaten soru sordum yukarıda da, muhalefet etmedim; anlayana...


    "Üst model ile değişim" -benim bildiğim- üreticinin/satıcının keyfine kalmış bir şey. Müşteri memnuniyeti amacıyla gerçekleştirilir, yasal bir sorumluluk olduğundan değil.


    Satıcı keyiften "elimde ürün yok" diyebilir; tüketici de bedel iadesinden farklı bir tercihte bulunacaksa, isteğini yasal olarak desteklemeli.


    Gene soruyorum, var mı "üst model ile değişim yapılır" diye bir yönetmelik maddesi? Bilen cevaplasın ben de öğreneyim.


    Bu yazdıklarımdan konu sahibini tenzih ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shruikan -- 18 Temmuz 2021; 18:38:37 >




  • shruikan kullanıcısına yanıt

    Üst modeli isteme hakkınız var. Okuyunuz lütfen.

    Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldi
    Ölü pikselli monitörümün Tüketici Hakem Heyeti kararı geldiwww.hurriyet.com.tr
    Ayıplı malın misli ile değişimi mümkün mü?
    https://www.hurriyet.com.tr/aile/ayipli-malin-misli-ile-degisimi-mumkun-mu-41619868

    Satıcılar ikiye ayrılır. Müşterisini önemseyen ve önemsemeyen tok satıcılar. Tok satıcı genelde nasılsa trendyol, hepsiburada n11 gibi tüm bilindik yerlerde varım gelen geçen benden satın alıyor işler tıkırında zihniyetiyle, satış sonrası ne ayıplı malı degiştirir ne de ileride olacak sorunlarda yardımcı olur. Ülkemizde herkes sözde müslüman oldugu için zaten her zaman işi yokuşa sürüp kendi cebini düşünüyor.


    Konu sahibi arkadaşada bir önerim var aslında. Bence 2500 TL para iadesini alsaydınız çok iyi olurdu. Bu monitör yerine 3300 TL gibi fiyatlarda satılan MSİ MAG251RX modelini öneririm. Kendim kullandım renklerin Asus'tan çok daha iyi olacagını garanti veririm... Hem degişiklik olurdu.


    Ek olarak 1 sene sonra THH kararının çıkması gerçekten üzücüymüş. Benim THH kararım 6,5 ay sonra çıktı. Lehime :)





  • VYNO V kullanıcısına yanıt

    Türkiyede garanti, hazneye bozuk para düşürmüşsünüz kullancı hatasından dolayı garanti dışıdır. Kovuldunuz...

  • Bunun tek bir çözümü var oda şöyle.Ürün 2500 tl mi değişim yapmadılar veya iade almadılar diyelim.Sende tüketici hakem heyetine gittin seni haklı buldu.Şuanki yasalara göre hiç yaptırım yok.

    Olması gereken ürün 2500 tl mi satan firma veya rapor vermeyen firma haksız mı bulundu. Satan platform ince hesaba 1250tl rapor vermeyen asusa 1250tl iadeye ekstra olarak müşteriye para ödeme yaptırımı olacak.

    Ürün 2500 tl müşteri thh kararını kazandığında eline 5bin geçecek iade ile.

    Tüketici hakem heyeti masrafıda bu firmalara biner lira kitlenecek ekstra olarak . Bakın 2 3 ay geçtikten sonra iade almayan firma,platform kalıyor mu ?

    Atıyorum 20 bin laptop aldın trendyol bozuk çıktı iade almadılar veya cayma hakkını kullandırmadılar. HAKEM heyetiyle karar çıkarttın.
    Bu firmalar sana 20 bin laptop parası iade platform 10 bin satıcısı da 10bin olarak 40 bin para ödeniyor yasalar çiğnendiği için.

    Devlette alsın Bi 10 kağıt .

    Mağduriyetin m harfi kalmaz. Sanırım amerikada buna benzer Bi ceza sistemi var.Mesut çevik Bi canlı yayınında söylemişti.

    Bu işin başka çözümü felan yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • harunefetr kullanıcısına yanıt

    güzel arkadaşım,


    orda "üst model" diye bir şey geçmiyor; misli diyor yani aynı ya da benzeri ürün/hizmet...


    emin değilseniz ne yazdığından bana atıfta bulunmayın.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.