arkadaslar soğuk havalarda ilk calıstırdıgımda cok zor calısıyor.... aracın daha önce mars motoru değişmiş.....sanayide bir üsta baktı.şarj motounu değiştirdi 2 gün düzelir gibi oldu ama sonra yine sonuc aynı...
aynı sorunu yasayan arakddaslar çözüm buldularsa lütfen yardım edin.....
çünkü aracımdan cok sogudum böyle giderse satıcam
iyi günler
Kızdırma bujilerini çalıştırıyormusun ?
calıstırırken o ısıkların sönmesini bekliyorum arqacım dizel onlarlailgili oldugunu sanmıyorum
Kac model bilmiyorum ama bende 98 model astra otomatik vites vardı.Soguk havalarda calisiyordu fakat 1. vites den yukarı cıkmıyordu ve kar simgesi yanip sönüyordu.Kar tuşuna basmama ragmen.Biraz sürdükden sonra kenara cekip tekrar calistiriyordum.Kabus gibiydi..
Astra'nın 97-98 modellerinden çekmeyeni görmedim henüz. (Kızı gibi bakan bi-kaç polis memuru dışında)
Bu sorun sadece sizin aracınıza özel değil. Kronik bir sorun. Bende de vardı. Benim arabanın da şarj motoru mu neyse değişmişti. Az şarj ediyormuş falan. EGR Tutucusu mudur valfi midir her neyse sanırım onunla ilgili de bir sorun olabilir. Benim arabada motor soğukken gazdan ayağını çekip debriyaja basıldığında stop ediyordu bir zamanlar. 4 kere EGR değişti. Ayrıca çok yağ eksiltiyordu. Bagajda devamlı surette 1lt ek yağ alıp dolaşıyordum. Trafikte dur kalktan, yokuş çıkarken mecburen yüksek devirde düşük vites gitmekten ve uzun yol yapıldığında yağ eksiltiyordu. Meğer aracın motor ısısını düşürmek için çalışan fanı devreye sokan müşirin geç devreye girmesiyle ilgili bir sorunmuş. Subap keçeleri sıcaktan ötürü zamanla özelliğini yitiriyormuş. E tabi yağ da fazla sıcaklıktan incelliyor ve az biraz subap keçelerinden girerek yanıyormuş. Bu durum astra G'lerde olan bir durum. Yani sadece benim araçla ilgili değilmiş. Zaten kullanırken astranın motor hararet göstergesi yükselir, düşer vs... Uzun yol değil de şehir içinde çok daha belirgindir bu durum. Ben bu teşhisleri daha bir kaç gün önce öğrendim. Aslında arabayı satalı oldu bayağı zaman ama yine de eski göz ağrısı. Sorunların nedenini bazen böyle sattıktan sonra öğrenebiliyormuş.
Ekle dur... Çok asap bozucuydu. Sonra plastik aksamları kırılmaya başladı... Daha anlatmıyayım. Gözüm gibi bakardım arabama. İlk kullanıcısı bendim. Ama bilin ki bu sorunlar astra'nın kronikleşen sorunlarıdır. Opel astra forumlarına bir göz atarsanız bu sözlerimin samimi olduğunu görürsünüz.
Çok güzel görünen arabalar yapıyor Opel. Gerçekten çok güzel görünüyorlar. Sağlamlık hissi veriyorlar. Bence her arabada oluyor böyle sorunlar diye düşünmemek lazım. Yani ben arabamı hiç hor kullanmadıysam da bin türlü sorun çıkmış, bir çok parça değişmiştir. Astra kullanıcılarının teknik sorunlarına bir bakın... Hayatınızda belki hiç duymayacağınız parça isimlerini bilir onlar. Ama kesin bir teşhis koyacak usta bulamazlar. Şu da yapar, bu da olur, fazla basma o zaman gibi... Bana bir defasında ustalar şey demişti; "madem motor soğukken stop ediyor, 2 dakka ısıt da kalk o zaman"... E öyleydi de seneler önce "bu arabalar eski arabalar gibi değildir. İlk çalıştırmada hareketten önce ısınmasını beklemene gerek yok" niye dediniz o zaman diye sordum tabi kendilerine....
Benim arabam bana hediye idi. Astranın bu sorunlarının %60'ı olmasa asla satmazdım. Ölene kadar binerdim gerçekten. Ama insan dediğiniz gibi soğuyor. Ve korkuyor. Ya yolda giderken birşey olursa diye. Ya trafikte aracım yanarsa falan diye. Ne bileyim.
Sonunda sattım ben de. Ama satmadan önce oturdum araştırdırm. Gittim bir Hyundai i30 dizel aldım. Ama boş bilgiyle değil. Donanım haberdeki ve internetteki forumlarındaki tüm yorumları okudum. Evet tamamını... Şu kadarını söyleyeyim. Beni hayatta hiç bir araç bu kadar mutlu etmedi. Evet boyası çabuk hasar görüyor. Ama opak renklerde bu kadar canlı rengi yok o paraya. Motoru anlatamam. Yol tutuşu anlatamam. Astra'yla karşılaştıramam. Düşünün yol tutuş diyorum. Astranın en mükemmel yanıdır yol tutuşu.
Neyse. Benim tavsiyem mümkünse sizde ilk fırsatta değiştirin. Kampanya mampanya birşey bulun. Ama benim sütten ağzım yandı ya oturdum tek tek araştırdım. Siz de öyle yapın. İnanın insanın yüreği ferahlıyor. Güven geliyor. Bunca yıllık şöförüm, yollarda arabamdan endişe etmekten bıkmıştım. Mümkün mertebe fazla yol yapmamaya bakardım. Önce of dedim artık oh diyorum.
Kusura bakmayın motivasyonunuzu bozdumsa. Ama bunlar da işte eski bir astra sahibi olarak benim sıkıntılarımdı.
Araç modeli nedir Astra G mi H mı F mi belirtmemişsin dostum.Astra G ise bende var 5 yıldır -18 de bile tüple sorunsuz çalıştırıyordum.Eğer marşa basınca motoru hızlı bir şekilde çevirebiliyorsa marş veya şarj dinamosu yada aküden değildir.LPG varmı sıralı sistemmi bunlar hep önemli sorunun teşhisi için