Şimdi Ara

Opel Türkiye ve Servislerinin Araça Aksesuar Takarak İnsanları Mağdur Etmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
1.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba öncelikle diğer markalarda durum nasıldır bilmiyorum ancak benim başımdan geçen bir olayı paylaşmak aracına serviste herhangi bir aksesuar taktırmak isteyen insanlara bilgi vermek istiyorum. 2020 ekim ayında İstanbul'dan bir yetkili satıcıdan Opel Corsa arac satın aldım. Satın alırken bayi 1000 TL karşılığında cam film uygulaması yaptı .O zamanlar dışarıda 300 400 tl gibi fiyatlara cam film uygulaması yapılabilirken ben serviste yapılsın yarın bir gün sıkıntı çıkarsa cam filmi yaptırmışsınız garanti kapsamında değerlendiremeyiz falan demesinler diye kabul ettim. Son birkaç gündür sürücü tarafı camını bir iki cm ya da yarıya kadar indirdiğimde yolda tıkırtı sesi yapmaya başladı. Sakarya'daki Opel servisine götürüp bu durumu gösterdiğimde aracınızda cam film uygulaması olduğu için garanti kapsamında işlem yapılamayacağı bu işlem için 400 TL gibi absürt bir maliyeti olacağı söylediler. Bende ertesi gün Opel Türkiye'yi arayıp durumu anlattığımda cam film uygulaması hangi serviste yapıldı ise sadece işlemin garanti kapsamında o serviste yapılabileceğini söylediler. Aracınıza fabrika çıkışı olmayan bir şey eklettiğiniz için garanti kapsamında değerlendirilmez dediler. Madem cam film uygulaması garantiyi bozuyor servisleriniz cam film uygulamasını neden gerçekleştiriyor dediğimde müşteri memnuniyeti için diyorlar. geri görüş kamerası vs işlerin servislerimizde montajı yapılmakta ancak aracta bir sıkıntı çıkarsa garanti kapsamında aracınız değerlendirilmez araca sonradan montaj edildiği için diyorlar. Servisler bu konu hakkında neden bilgi vermiyor ya da Opel Türkiye servislere madem ülke genelinde garanti vermeyecek işlem sonrası neden bu tür işlemler yapılmasına izin veriyor servislerde dediğimde aldığınız servise götürün işlemi onlar yapmış onlar baksınlar garanti kapsamında diyorlar Ben Sakarya'da yaşıyorum sırf bu yüzden 200 km yol yapmam gerekiyormuş İstanbul da ki aldığım servise götürmek için. Kısacası parayı alacakları zaman hemen hallederiz diyerek işlemi yapıyorlar işte sıkıntı çıktığında Türkiye geneli garanti vermiyorlar. Hatta büyük bir sıkıntı çıksa aracın elektroniğinde falan direk sucu size atacaklar kadar yüzsüzler.








  • Opel kalitesi. Şaka bir yana bastırın, serviste yapılan uygulama sonuçta biraz ses çıkarınca yola gelirler.
  • Genel merkezi arayın ve dosya açtırın. Durumu izah edin sonra nasıl yola geliyorlar. Servis müdürü bile sizi arıyor genel merkezi arayınca.

  • Pink Floyd kullanıcısına yanıt

    Genel merkezle konuştum zaten hocam genel merkez diyor bunu aracınıza aksesuar yaptırmışsınız ancak yaptırdığınız servis garanti kapsamında islem yaparsa yapar başka servisler garanti kapsamında işlem yapmaz diyen

  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt

    Aldığınız servise gidin diyorlar orda garanti kapsamında yaparlar başka servis yapmaz diyorlar hocam nasil sinir ettiler beni telefonda anlatamam

  • Opel Türkiye özellikle servislere baskı konusunda oldukça etkili ve çalışıyorlar
    Benim bir durumum var devam ettiği için ayrıntı vermeyeceğim ama Opel Türkiye yi aramam ile 2 saat içerisinde sandık motor ve turbo değişimi olarak değişti durum
  • Orijinal parça harici yapılan işlemlerin garantisi sadece yapan işletme tarafından veriliyor, burada bir sıkıntı yok. Servisler bunun opel tarafından değil firma tarafından, fason işletmelere yaptırıldığını söylemesi gerekirken söylemiyor, sorarsanız da yuvarlak laflarla kafa bulandırıyor, burada da ..... var. Noktalı kısımı istediğiniz gibi doldurabilirsiniz. Faturanızda da işlemin yanında ufak bir yıldız vardır, alt tarafta yıldızın karşılığında "müşteri bilgisi dahilinde orijinal olmayan parça kullanıldı, opel türkiye garantisi kapsamında değil" tarzı bir açıklama yazar.


    Film için opelde başıma geldi, baloncuk oluştu, gittik bayiye. Filmi dışarıdan gelip yapıyorlar, artık o firma ile çalışmıyoruz ama yine de bakarız deyip geçiştirdiler.


    Rot-balans için opelde başıma geldi, serviste işlem yaptırdıktan sonra aracın yol tutuş düzelmeyince tekrar servise gittim, sanayide rot-balans yaptırdıkları yere gönderdiler direk. Aracın lastik radyal telleri bozulmuş, servisin haberi yok (ya da var ama umrunda değil). O zamanın parası ile lastikçi 50 liraya yapıyor (servis muhtemelen 35-40 veriyordur), servis 80-90 fatura kesiyor. O zaman sürekli servis kullandığımızdan boşa yapılan işlemin parasını bir sonraki bakımdan düşürtme şeklinde alabilmiştim.


    En son lpg sormak için gittim ama bu sefer deneyimliyim tabi, dışarıda montaj o zaman için 1 liraysa servis 2 lira alıyor, taktıkları tüm araçlar iki yıl içinde sübap eritse zararları yok. Garanti konusunda yine yuvarlak konuşmalar. Aracı benzinde kullanıp sattım, satmasam da dışarıda yaptıracaktım.





  • Burada Opel'in suçu yok, takan servisin suçu var. Ben bugüne kadar hiç bir üreticinin takılan aksesura garanti verdiğini duymadım. Fabrikadan araç neyle çıkmışsa sadece onun garantisi verilir. Zaten her bir servis hangi aksesuarcıyla çalışacağı konusunda özgürdür. A bayisi bir akseuracıyla çalışırken B bayisi bir başkasıyla çalışır, Opel servislere bu konuda karışmaz.


    Servisin size dürüstçe "bunun garantisi Opel değil biziz, bizim dışımızda Opel servislerine gidersen garantiden yapmazlar" demesi lazımdı. O nedenle takan servisi arayıp yol parası talep edin. Vereceklerini sanmıyorum ama denemekte bir zarar yok.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Hocam benim mantığım sizin gibi çalışmıyor kusura bakmayın.Opel servisinde herhangi bir işlem yapılmasına müsaade ediyorsa ve bunun yapıldığının da farkında ise ve servis bu işlem adına fatura kesebiliyorsa ben Adana'daki Malatya'daki Erzurum'daki servistende bu konuda sıkıntı çıktığında ilgilenilmesini beklerim. Ya Opel diyecekki ben hiçbir aracıma yetkili serviste dışarıdan müdahale edilmesine izin vermiyorum yoksa size bayilik vermiyorum şeklinde yol izlemesi gerekiyor yada böyle sıkıntılar çıktığında insanların arkasında durmalıdır.Opel Genel merkez diyorki bizim servislerimizde geri görüş kamerası takılabilir ancak araç elektroniginde sıkıntı çıkarsa garanti kapsamında yapılmaz aracınız açıkça bunu söylüyor o zaman niye izin veriyorsun kardeşim servislerde geri görüş kamerası takılmasına yetkili servisler ahmet ustanın dükkanımıda kar amaçlı onu bunu takacak ama iş sıkıntı çıktığında garantiye sokmayız bu kadar kolay mı insanların mal ile parası ile mağdur etmek.





  • Hocam müşteri olarak bunu nasıl kabul ediyorsunuz kolaylıkla hangi servis yaptıysa garantisi o servistir diye. O zaman üretici firma bayilik verdigi adamları kontrol edicek araca dışarıdan herhangi bir aksesuar montajına yetkili servislerde kesinlikle izin vermeyecek yapanları da bayiliklerini alacak .Hem görerek bilerek servislere izin verecek hemde sıkıntı çıktı mı kime yaptirdiysan ona git diyecek. Bu nasıl mantık hangi akla mantiğa sığıyor.

  • trn142 T kullanıcısına yanıt

    Kabul etmeyip ne yapayım? Yasal sürece girsem yıllarca stres-sıkıntı ve sonunda takipsizlik çıkma riski. Opele özgü bir sorun olsa başka markaya gidem diyeyim, her marka aynı.

  • Valla cam tikirtisi bozuk yolda çoğu markada var hele yeni kasa Corolla feci o konuda b sınıfı araçtan çok şey beklemeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    Valla cam tikirtisi bozuk yolda çoğu markada var hele yeni kasa Corolla feci o konuda b sınıfı araçtan çok şey beklemeyin

    Cam oturduğu yüzeyde elinizle dokunduğunda bile bariz bi boşluk diğer 3 camda olmayan olayın b segment c segment olması ile alakası yol aracın d segment olsa yine olur o durumda

  • trn142 T kullanıcısına yanıt

    Bu maalesef Opel'e özgü bir sorun değil, hepsi böyle. Bayiler aksesuar konusunda distribütörden bağımsız hareket ediyor, distribütör de bayiler para kazansın da benden vazgeçip başka markaya geçmesin diye göz yumuyor.

    Olması gereken işe üreticinin ya da distribütörün el atıp üretici onaylı aksesuar listesini zenginleştirmek ve bayilerin başka aksesuar markalarını kullanmalarına izin vermemek. Ancak böyle şeylerin denetimi imkansız değilse bile çok güç.


    Sizin durumunuzda ise distribütör ya da üretici sizi yanıltmamış, bayi sizi yanıltmış ya da gerçeği gizlemiş. Sizin asıl muhatabınız bayi çünkü bayinin taktığı cam filmi ithalatçısı ile distribütörün anlaşması yok, bayinin anlaşması var. Haliyle çoğu diğer bayinin de o cam filmi markasıyla anlaşması olmayabiliyor. Anlaşma olmayınca da başka bayi ya da distribütör sorumluluk kabul etmiyor. Üreticinin bütün bunlardan haberi olduğunu bile sanmıyorum.





  • Vergi diliminden düşsün diye mi böyle yapıyorlar acaba? Bu şekilde elden para almış gibi yapıyor sanırım?

  • trn142 T kullanıcısına yanıt
    Hocam cam filiminden cam mi bozulurmus. Ne kalınlığı var bu meretin. Garanti kapsamina sokmamak için dümen çeviriyorlar. Maliyet yüksekse mecbur gidecen. Değilse yol parasina degmezse yaptir gitsin. Ha bir de burda yaptirip faturayla tüketici hakem heyetine başvur. Belki senin yararina bir sonuç çıkar.
  • Hafız sende İstanbul a gittiğinde baktırsın aman tek sıkıntın bu olsun bırak ya ses yapıyormuş yapsın aç müzik geç ya duymazsın bazı şeyleri büyütme
  • Olayın Opelle hiç bir alakası yok. Bizim işgüzar bayilerin işi. Yetkili serviste yapılan iş iyi falan değildir. Garanti kapsamı ise tamamen yalandır. Aracı size satmaları için bir nevi rüşvet veriyorsunuz böyle düşünün.

    Pasta cila, seramik, izolasyon, cam filmi-kaput filmi, multimedya ekran, lpg montajı bunların hiç biri servisin uzmanlık alanı değildir. Çoğu dışardan gelen ustalar, ya da servisin iş bilmez yarım yamalak iş yapan ustacıkları tarafından yapılır.

    Rezalet işçilik ve kalitesiz malzemeye dışarda alacağınız A kalite hizmet parasından daha çok para verirsiniz. Sonra garantim devam ediyor diye kendinizi avutursunuz.
  • Direk Opel Türkiye 'ye mail atarak şikayet oluşturun.

  • Geçen hafta Istanbulda Mepa Otomotiv aldığım bayi olan servise götürdüm ve 5 dk da hallettiler dışarıdaki cam çıtasını söküp ayrıca torpido kapağında sıkıntı vardı Sakaryada Ekin Otoya 2 defa göstermeme rağmen çözemeyip sıkıntıyı bunların hepsi böyle tasarim hatası var diyip gecistirdikleri kapagida hallettiler servisteki böylelikle kötü ve çetrefilli yoldan öğrenmiş oldum ki Sakarya'daki bayinin hiç bir halttan anlamadığı sadece para almayı bildiğini Salaryada yaşayıp Opel arabası olanların kesinlikle uzak durması gereken bir bayi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.