Şimdi Ara

Operatörlerin anlık bildirimle abonelik tuzağına BTK'dan yeni düzenleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Operatörlerin anlık bildirimle abonelik tuzağına BTK'dan yeni düzenleme
    Bazı operatörlerin ‘Push Notification’ adı verilen anlık bildirimle tüketiciye hizmet satması, faturaların kabarmasına ve vatandaşın istemediği bir ürüne abone olmasına yol açarken BTK duruma el koydu.

    Operatörlerin tüketicilerine “Push Notification” adı verilen anlık bildirim yoluyla hizmet satması nedeniyle artan şikayetler üzerine BTK, harekete geçerek yapılan işlemde yeni düzenleme yoluna gitti.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), bazı operatörlerin anlık bildirimle tüketiciye hizmet satışı uygulamasına el koydu. Artık abone olmak isteyenlere onay kodu gönderilecek, bu kodun girilmesiyle abonelik başlayabilecek.

    Yanlışlıkla ‘tamam’a dokunulup satın alınıyordu

    Bazı operatörler üzerinde ‘iptal’ ya da ‘hayır’ mesajı bulunmayan anlık bildirimlerle hizmet paketi ya da benzeri aylık ürünler satmaya çalışıyordu. Gelen mesajlarda iptal ya da benzeri seçenekler olmaması, yanlışlıkla ‘tamam’ ibaresine tıklayanların abone olmasına sebep oluyordu. Bu durum özellikle mesajları dikkatlice okumayanların bazı servislere istemsiz şekilde abone olmasına yol açıyordu. Konu hakkında şikâyetlerin artması üzerine BTK yeni bir düzenlemeye gitti.

    Artık eskisi gibi olmayacak

    Düzenleme ile mesajlarda artık ‘hayır’ ya da ‘iptal’ gibi seçenekler bulunacak. Ayrıca aboneliğe onay veren kişilere bir kodun yer aldığı onay mesajı gönderilmesi ve tüketicinin kodu girdikten sonra aboneliğinin başlaması sağlandı. Onayın ardından da yine vatandaşların telefonlarına kısa mesajla, aboneliğin onaylandığı ve aboneliğin içeriğine ait açık bir metin gönderilecek.

    Devamı halinde cezai işlem uygulanacak

    BTK’nın aldığı karar 20 Nisan itibariyle yürürlüğe girerken, operatörlere de konunun detaylarını anlatan ve riayet etmesi gerektiğini belirten uyarı yazıları gönderildiği öğrenildi. Vatandaşın bu şekilde mağdur edilmeye devam edilmesi hâlinde ise cezai işlem uygulanacağı operatörlere bildirildi.

    İşte BTK tarafından yapılan o düzenlemenin metni:

    Abone cihaz ekranlarına anlık olarak gönderilen bildirimler (pop-up, push notification vb.) ile tarife/kampanya değişikliği, tarife/paket satışı, kampanyaya katılım, taahhüt, faturasız hatta geçiş için ödeme tipi değişikliği, kişisel verilerin işlenmesine yönelik rıza gibi mali ve hukuki yükümlülükler doğuran işlemlerin gerçekleştirilmesine yönelik işletmecilerin uygulamaları nedeniyle Kurumumuza çok sayıda tüketici şikâyeti iletildiği görülmüş olup, yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önlenebilmesini teminen; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 4, 6, 12, 48, 49 ve 51’inci maddeleri, Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 5, 6, 7 ve 8’inci maddeleri ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde;

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 21.12.2016 tarihli ve 2016/DK-THD/496 sayılı Kararı kapsamındaki hizmetlere ilişkin işlemler hariç olmak üzere; GSM, IMT-2000/UMTS ve IMT işletmecileri tarafından kişisel verilerin işlenmesine yönelik rıza, tarife/kampanya değişikliği, tarife/paket satışı, kampanyaya katılım, taahhütlü paket alımı, faturalı/faturasız hat geçişi ve benzeri hukuki ve mali sonuç doğuran işlemlere yönelik olarak;

    1. SIM uygulamaları, internet siteleri, mobil uygulamalar ve benzeri mecralar üzerinden gönderilen anlık bildirim ekranları (pop-up, booster, push notification ve benzeri) ile onay/rıza alınacak hallerde;

    a. Bildirim ekranında mer’i mevzuatta yer alan bilgilendirme ve diğer yükümlülüklerin yerine getirilmesi,

    b. Abonelere kısa mesaj ile gönderilecek veya anlık bildirim ekranında yer alacak tek kullanımlık şifrenin (one time password) bildirim ekranına girilerek doğrulanması,

    c. İşbu maddenin (b) bendinde geçen kısa mesajda veya anlık bildirim ekranında ilgili işlem hakkında asgari işlemin adına ve varsa mer’i mevzuat kapsamında yapılması gereken diğer bilgilendirmelere de yer verilmesi halinde onayın/rızanın geçerli olacağı,

    2. Her bir bildirim ekranında abonenin ilgili ekrandan çıkması için “iptal/hayır/vb.” gibi bir seçenek sunulması,

    3. Onay/rıza sonrasında ilgili işlemin gerçekleştirildiğine dair bilgilendirme kısa mesajının abonelere gönderilmesi,

    4. İşbu Kurul Kararı’nın 20.04.2020 tarihi itibarı ile yürürlüğe girmesi hususlarına karar verilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asabi -- 23 Nisan 2020; 16:3:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • cok iyi olmus bu olay. Vodafone cok verirdi bu sım menuden ama ara sıra hedıye gb vermisligi de vardır tabii. Turkcellde veriyor arada simd menuden.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.