Şimdi Ara

Otomatik araçlarda kalkış sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
8.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir sorum olacaktı. Otomatik vitesli aracı ilk çalıştırırken önce frene basıp sonra vitesi P ye getirip sonra kontak mı açılmalı ya da önce vitesi P yapıp sonra frene basıp sonra kontak mı açılmalı.

    Elimde aracın kitapçığıda olmadığından bunun DOĞRU sıralaması nedir acaba ?




    murat_sonmez arkadaşımız çok güzel bir rehber yapmış ama ben bu kısmı anlayamadım. Soru işareti yaratan diğer bir husus vites değiştirmek için mutlaka önce frene mi basılmalı yoksa otomatik araçlarda buna gerek yok mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mario gomeeeeeez -- 9 Kasım 2012; 11:44:55 >



  • Opel Astra için söyliyim. Frene basarak arabayı çalıştırdım. Belki frene basmadan da çalışırdı. Fakat frene basmadan kesinlikle P konumundan çıkmadı araba. Frene basınca vites kolu serbest kaldı ve P konumundan R konumuna alabildim arabayı.
  • arkadasim otomatik vites arac P ya da N disinda calismaz zaten. o yuzden aracini her parkettiginde Pye alip kontagini oyle kapatmalisin. haliyle ilk calistirmada da Pde calistirmis olacaksin. Pden baska viteste calistirma aracini.
  • daturkishulan teşekkür ederim de sanırım ben anlatamadım. arabayı ilk çalıştırırken sırasıyla FREN-P-KONTAK göre mi işlem yapıyorsunuz yoksa P-FREN-KONTAK göre mi ?

    yani manuel araçlardaki debriyaja basmak gibi bir fonksiyonu mu var frenin ?
  • Anahtarı yerine tak ON durumuna getir
    vites kolu P de olması gerekiyor. (stop etmeden önce P ye getirmiş olman gerek)
    frene bas
    anahtarı START durumuna getir
    araban çalıştı
    vites kolunu mandala basarak R - N - D - 2 - 1 hangi pozisyona getirmek istiyorsan getir
    ayağını frenden çek ve aracı sür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    daturkishulan teşekkür ederim de sanırım ben anlatamadım. arabayı ilk çalıştırırken sırasıyla FREN-P-KONTAK göre mi işlem yapıyorsunuz yoksa P-FREN-KONTAK göre mi ?

    yani manuel araçlardaki debriyaja basmak gibi bir fonksiyonu mu var frenin ?

    1. Ayak frende.
    2. Kontağı tak arabayı çalıştır.
    3. Ayak frende durmaya devam etsin.
    4. Vites kolunu P konumundan çıkar. (Ayak frende iken)
    5. Ayağını frenden kaldır. Gaza bas. (N konumu dışında hangi konuma aldı isen araç o istikamete yürür)


    @edit: Ayak frende değil iken vitesi P konumundan çıkartamazsın zaten. Ne kadar uğraşırsan uğraş. Güvenlik sebebi ile buna izin vermiyor sistem.
  • çok teşekkürler arkadaşlar

    son bir sorum olacaktı.

    murat_sonmez arkadaşın otomatik vitesle ilgili rehber konusunda ;

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    deniliyor. Şimdi denileni yaptık en son N konumuna aldık vitesi. Sonra tekrar D konumuna alıp ileriye doğru gideceğiz. Yani geri gittiğimizde sonra ileriye gidecekken vitese iki kere müdahale ediyoruz . Önce denildiği gibi N konumuna alıyoruz, sonra D konumuna alıp devam ediyoruz. Doğru anlamışımdır umarım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    çok teşekkürler arkadaşlar

    son bir sorum olacaktı.

    murat_sonmez arkadaşın otomatik vitesle ilgili rehber konusunda ;

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    deniliyor. Şimdi denileni yaptık en son N konumuna aldık vitesi. Sonra tekrar D konumuna alıp ileriye doğru gideceğiz. Yani geri gittiğimizde sonra ileriye gidecekken vitese iki kere müdahale ediyoruz . Önce denildiği gibi N konumuna alıyoruz, sonra D konumuna alıp devam ediyoruz. Doğru anlamışımdır umarım.

    Zaten Araç ile geri geri gittikten sonra ileri gitmek için direkt D konumuna almazsınız. N konumu arada kalıyor. Tampon bölge gibi. Yani ister istemez önce N konumundan geçiyorsunuz. Kullandığım BMW 520İ'deki otomatik vites konumu:

    P
    R
    N
    D1
    D2
    S1
    S2




  • anladım teşekkürler
  • Yeni bir obsesif kompulsif arkadaş
  • çalıştırırken neden frene basıyorsunuz anlamadım.
    el freni çekili konum p'de.
    değiştirirken basın
  • bazı araçlarda frene basmadan araç çalışmıyor. benim araçta da öyle.
  • Araç zaten P ve N de çalışıyor evet. Arabayı stop ettirdiğimizde anahtarı kontaktan çıkarabilmek icin P ye atmak gerekiyor. Anahtar P de çıkıyor. Mecbur P de çalıştırıcaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    daturkishulan teşekkür ederim de sanırım ben anlatamadım. arabayı ilk çalıştırırken sırasıyla FREN-P-KONTAK göre mi işlem yapıyorsunuz yoksa P-FREN-KONTAK göre mi ?

    yani manuel araçlardaki debriyaja basmak gibi bir fonksiyonu mu var frenin ?

    Adam anlatmış neyini anlamıyorsun.

    Arabanı park ederken durup ayagın frendeyken P'ye alıyorsun ve kontağı kapatıyorsun.
    Arabayı çalıştırırkende ayagın frene basıp çalıştırıp ardından vitesi P'den çıkartıyorsun.

    Bu kadar basit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı


    Arkadaşlar yanıt vermişler zaten. İnsan araç çalıştırırken psikolojik olarak ayağını frene koyuyor zaten.

    Ben bir ekleme yapayım. Otomatik bir arabayı durdurunca önce N'ye alırım. Sonra el frenini çekerim. (düğmeye basmadan) En son olarak da P'ye alırım.

    Bu arada imzanız süper. Konuyu dağıtmak istemesem de dikkat çekeyim. Evlerdeki artıkların hatta yemesek de pek tabii olacak gıdaların yüzlerce sokak hayvanının (buna kuşlar da dahil) besin ihtiyacını karşılayabilir.Sadece besin değil, bir köpeğin kedinin başını okşamak onlarla olduğunuzu bilmeleri açısından önemli. Bu küçük dostlarımızın da kaydadeğer bir sosyal zekaları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halley yıldızı

    çok teşekkürler arkadaşlar

    son bir sorum olacaktı.

    murat_sonmez arkadaşın otomatik vitesle ilgili rehber konusunda ;

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    deniliyor. Şimdi denileni yaptık en son N konumuna aldık vitesi. Sonra tekrar D konumuna alıp ileriye doğru gideceğiz. Yani geri gittiğimizde sonra ileriye gidecekken vitese iki kere müdahale ediyoruz . Önce denildiği gibi N konumuna alıyoruz, sonra D konumuna alıp devam ediyoruz. Doğru anlamışımdır umarım.

    geri gitme kurallari biraz acayip olmus vucudunuzla donunuz falan :) aynlarla gidilmiyormu geri geri ?? :)




  • P=PARK

    arabayı stop ederken zaten P de bırakmak zorundasın, P deki aracı çalıştırmadan önce tekrar P ye almaya çalışmandaki amaç ne?
  • Zor olan nedir?

    P pozisyonuna al, kontak kapat.
    Bıraktığın pozisyon da, frene bas/kontağı çevir/çalıştır. D ye al gaza bas.........



    *Tam otomatik araçlar da çalıştırırken frene basmaya gerek yoktur.(tam otomatikler N pozisyonunda çalışmaz)
    *Robotize şanzımanlar da, aracın vites seçeneğine göre P yada N konumun da frene basarak çalışır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    geri gitme kurallari biraz acayip olmus vucudunuzla donunuz falan :) aynlarla gidilmiyormu geri geri ?? :)

    Sürücü kurslarında benim zamanımda öyle öğretilirdi. sağ kolunuzu sağ koltuğun başlığına koyacaksınız. Vücudunuz yarım arkaya dönük olacak. vs. vs.

    1991 yılından beri araba kullanırım. Geri manevralarımı hep böyle yaparım. Çünkü böyle öğrendim. Sağ sol aynaları sadece şerit değiştirmek için kullanırım. Hiz bir zaman geri manevra için ayna kullanmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    geri gitme kurallari biraz acayip olmus vucudunuzla donunuz falan :) aynlarla gidilmiyormu geri geri ?? :)

    Sürücü kurslarında benim zamanımda öyle öğretilirdi. sağ kolunuzu sağ koltuğun başlığına koyacaksınız. Vücudunuz yarım arkaya dönük olacak. vs. vs.

    1991 yılından beri araba kullanırım. Geri manevralarımı hep böyle yaparım. Çünkü böyle öğrendim. Sağ sol aynaları sadece şerit değiştirmek için kullanırım. Hiz bir zaman geri manevra için ayna kullanmadım.

    bi gün yandan gacırrrttt diye sürtersiniz bi arabaya .)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.