Şimdi Ara

bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
3
Favori
24.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2.0 atmosferik lpg li aracı geçen sene 238000 kilometrede alır almaz soğuk havada sabahları marş almama problemi nedeniyle sübap ayarına götürdüm
    sübap ayarı yapıldıktan 5-6 gün sonra ağır akan trafikte ilerlerken hararet ibresinin yükseldiğini farkettim
    hemen sıcak havayı açıp kabine üflemesini sağladım ibre düşmeye başladı
    yaklaşık 1 kilometre sonra uygun bir yerde sağa çekip baktığımda radyatörün bomboş olduğunu gördüm

    takviye yaptım ama araç o günden sonra işercesine kontak kapatır kapatmaz su atıyordu
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    ilk iş radyatör kapağını değiştirmek oldu
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    ancak sorun düzelmedi gösterdiğim ustalar da net bir cevap veremediler
    radyatör değişecek dediler çıkma 300 lira sıfır 600 liraymış ancak ben değiştirmedim

    nihayetinde sorunu liqui moly radyatör çatlak onarıcı ile hallettim ve araç su atmayı kesti

    ancak 7-8 ay sorunsuz kullandığım araç yaz ortası antalya yoluna çıkınca yine hararet ibresi yükseltti yolda dinlendirip radyatörde eksilme var mı diye kontrol ettim eksilme de yoktu
    antalya ya kadar zaman zaman sıcak havayı kabine vererek idare ettim
    antalya da tamamen yeşil antifriz dolu olan radyatörün bir kısmını tahliye ederek market suyu ile doldurdum sorun düzelmiş gibiydi
    antalyada ve antalya dönüşü sorun yaşamadım ancak kerpeden istanbula dönüşte yine ve özellikle rampalarda hararet ibresi yükseldi

    istanbulda radyatörü ilaçla yıkattım ancak sorun çözülmedi üstelik bu defa şehiriçi kısa mesafelerde bile su atmaya başladı
    yaklaşık 2 ay bu su atma sorununu çekmek zorunda kaldım artık 2 günde bir 1 litre eksilten araca su koymak alışkanlık olmuştu

    nihayetinde geçen haftalarda 36,40 liraya bu ürünü alıp haftasonu aracın boş radyatörüne ekledim ve su ile takviye ettim
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    aracın su atma sorununu anında yok etti artık hiç su eksiltmediği gibi hararette yükselmedi.







  • babam tamirci. radyatör çatlak onarıcısı filan hayatta tamir ettiği arabaya koymaz.



    hatta yanında çalışırken ben küçükken şöyle bir sahne hatırlarım:

    müşteri aracını getirmiş, bayağı eski bir şey. babam radyatöre baktı, hortumları inceledi, adama direkt söyledi: bunlar değişecek, parça zamanını doldurmuş, oradan buradan çatlayıp duracak dedi. müşteri de “yok ya 15 kağıda bunu aldım içine dök şunu düzeltsin” deyince babam direkt al arabanı götür, ben koymam ya kendin koy ya da başkasına koydur dedi ve müşteriyi gönderdi

    adam gider gitmez de bana döndü: “oğlum bu adam gidip radyatöre o çöpü koyacak, motorun her yeri o pislikle dolup bütün çatlakları dolduracak. sonra da su eksiltmeden o araba hararet yapacak çünkü her yer tıkanacak.”



    tanıdık geldi mi?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Süredir Çözülemeyen Su Eksiltme Sorununun Basit Çözümü

    Bir yıldır uğraştığınız su eksiltme sorunu, basit bir çözümle ortadan kaldırılabilir.

    0,9 Radyatör Kapağı ile 1,1 Arasındaki Fark

    Radyatör kapağı, soğutma sistemindeki basıncı düzenleyen önemli bir parçadır. 0,9 radyatör kapağı, 1,1 radyatör kapağına göre daha düşük basınçta açılır. Bu nedenle, 0,9 radyatör kapağı kullanmak, sistemdeki basıncı azaltarak su eksiltme sorununu çözebilir.

    Araç Su Eksiltme İlacı

    Piyasada, araç su eksiltme ilacı olarak satılan ürünler bulunmaktadır. Bu ürünler, soğutma sistemindeki sızıntıları kapatarak su eksiltme sorununu gidermeyi amaçlar. Ancak, bu ilaçların etkililiği tartışmalıdır ve kullanmadan önce profesyonel bir görüş alınması önerilir.

    İlave İpuçları:

    • Soğutma sıvısı seviyenizi düzenli olarak kontrol edin.
    • Soğutma sistemini sızıntılara karşı kontrol edin.
    • Termostatın düzgün çalıştığından emin olun.
    • Soğutma fanlarının çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

    Bu basit çözümleri uygulayarak, uzun süredir uğraştığınız su eksiltme sorununu ortadan kaldırabilir ve aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Radyatörde çatlak var büyük ihtimal
  • Cozulmemis gene kacak ve eksiltme olur. Bu ayni suna benzer kanser hastasina kemoterapi uygulamayip aspirinle tedavi etmeye calismak. Ya ince kaynak atilacak ya radyator degisimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok güzel anlatmışsınız geçmiş olsun.



    o döktüğünüz şey ne işe yaradıda çözdü bu sorunu peki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeen

    çok güzel anlatmışsınız geçmiş olsun.



    o döktüğünüz şey ne işe yaradıda çözdü bu sorunu peki.
    araç ilk su atmaya başladığında gösterdiğim ustalardan biri radyatör üst hortumunun radyatöre bağlantı yaptığı yerden sızdırdığını farketmişti
    orada bulunan kelepçeyi sıkarak çözüm buldu ve japon otoların radyatör basınçlarının diğerlerine nazaran daha yüksek olduğunu söylemişti
    ama bundan sonra da radyatör kapak altından çıkış yapan ince hortumdan atmaya başlamıştı ve hortumlarda tıkanıklık yoktu
    o zaman liqui moly katkısı atarak 7-8 ay sorunsuz idare etmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeen

    çok güzel anlatmışsınız geçmiş olsun.



    o döktüğünüz şey ne işe yaradıda çözdü bu sorunu peki.
    ben daima sübap ayarı yapıldıktan sonra değiştirilen üst kapak contasından şüphe ettim
    5000 kilometrede bir yağ değiştirdiğim halde çıkan eski yağın bu simsiyah hali de şüphelerimi güçlendirdi
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü




  • geçen ay henüz 10.000 km olmadan değiştirdiğim şanzıman yağını bu halde çıkması da işkillendirdi
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    sonuçta bu şanzıman yağının soğuması için radyatör içinden geçen bir kanalı varmış
    sübap ayarından sonra radyatöre eklenen saf kırmızı antifriz korozyonlu neresi varsa açmış ve bu yüzden su atma sorunu başlamış olabilir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2 hafta ve 400 km oldu zerre su eksiltmedi



    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 günde 1 litre eksilme çözülemeyecek, tespit edilemeyecek sorun değil. İşinize gelmemiş sizin geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözüm bulunamayan değil de, radyatörü değiştirmeden geçici çözüm üretmek sizinki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Çözüm bulunamayan değil de, radyatörü değiştirmeden geçici çözüm üretmek sizinki.

    radyatör tıkalı olsa hararet kontrol edilemez kabine sıcak hava vermekle

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alayim mi ben bu meletten yoksa tespit mi yaptirayim ? Bilemedim gitti valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Cozulmemis gene kacak ve eksiltme olur. Bu ayni suna benzer kanser hastasina kemoterapi uygulamayip aspirinle tedavi etmeye calismak. Ya ince kaynak atilacak ya radyator degisimi.
    herşey yolunda gidiyordu
    hatta geçen c.tesi her hafta olduğu gibi yağ ve su seviyesine baktım normaldi eksilme hiç yoktu
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    geçen hafta sonu hep yakın mesafelerde aracı kullandım toplasan 10 km yol yaptım hiç sorun yoktu
    p.tesi sabahı tam işe vardım parketmeye hazırlanıyorum ibre birden tavan yaptı ben de derhal sıcak havayı kabine üfleterek kontrol etmeye çalıştım
    gerçek bir hararet olduğunu akü tarafından inceden çıkan buhardan anladım
    bir süre rölantide çalıştırıp bekledim baktım ibre bir miktar düşse bile optimum değere gelmiyor kontak kapatıp çıktım
    kafama takılmıştı bu durum öğlen arabanın yanına inip radyatöre baktığımda boştu.
    bagajda duran yarım belki 1 litre kalmış mavi antifriz ve liqui moly radyatör çatlak onarıcıdan attım

    akşam iş çıkışı sağanak yağış altında 20 km lik dönüş yolunun (10km si otoban) tam ortasında ışıklarda beklerken hararet yine tavan yaptı
    yine sıcak havayı kabine üfleterek kontrol etmeye çalıştım ama düşmüyordu hatta yine kaputtan buharlar çıktı
    ne zaman ışık yeşil oldu hareketlendim ibre normale indi yavaşça
    belli araba rüzgarla soğuyordu

    akşam parkettikten sonra 1 saat soğumasını bekledim ve neler oluyor diyerek radyatör kapağını açtım radyatör bu haldeydi
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    ardından eksilen antifrizli sıvıyı arıtma su ile takviye ettim tam 3 litre aldı

    salı günü sabahı işe de otobandan hiç ayrılmadan arabayı devirli kullanarak ve sabah trafiğe kalmamak için erkenden evden çıkarak gittim 20 km boyunca hiç sorun yoktu
    salı akşamı takviye yapmadan eve yine otobandan sorunsuz döndüm ancak yağış durmuş ve yerler kuru olduğu için parkettikten sonra radyatörün arkasında kalan motorun sağında ki bölgeden damlattığını görebildim

    bu sabah nasılsa eksilmiştir diyerek marş yapmadan radyatöre yine arıtma su koymak istedim ama almadı suyu kusuyordu
    ama yavaşça koyup bekleyince emer gibi alıyordu takribi yarım litre koydum ve daha hiç almadı bu şekilde yine otobandan işe gittim
    her yola çıktığımda her zamanki gibi sıcak havayı sonuna kadar açıp kabine üfletiyordum zaten mevsim kış rahatsız etmiyordu

    dün sipariş verdiğim liqui moly radyatör çatlak onarıcıyı bu akşam iş çıkışı kargo şubesinden teslim alıp hemen eklemek istedim ama radyatör bu haldeydi
    bir yıldır çözüm bulunamayan su eksiltme sorununun basit çözümü

    150ml lik katkının yarısını alabildi ağzına kadar su doluydu
    bu halde eve dönüş yoluna yine fan en sıcak konumda çıktım
    otoban rampasında biraz sıcak olunca fanı kıstım anında ibre yükselmeye başladı

    hatta fanı tekrar en sıcağa aldığım halde otoban gişe trafiğinde bekleyince ibre yükselmeye başladı
    ibre normalinden biraz yüksekte otobandan çıktım
    eve 500 metre mesafedeki bime parkettiğimde ibre normale düşmüştü fanı açmama gerek kalmamıştı

    10 dakika sonra bimden çıkıp yola koyuldum ve yine fan açık değildi
    tam eve vardım park alanına gireceğim ibre yine yükseldi hatta yine kaputtan buharlar çıktı
    yine fanı açıp düşürmeye çalıştım biraz düştü ama tam inmedi bu halde parkettim

    bu hararetle köşe kapmaca oyunu artık beni yordu
    wynns katkısının açıklamasını yeniden okudum sanırım hata yaptım
    zira açıklamada antifriz ile kullanmayın yazdığı halde geçen hafta havalar soğuğunca içinde katkı olan radyatöre yarım litre antifriz koymuştum
    tüm antifrizi kustuktan sonra eksiltme yapmadı ama hararetin eksilme olmadığı halde sapıtmasına anlam veremedim

    termostat olduğunu düşünmüyorum zira bahsettiğim gibi sıcak havayı kabine verince hararet düşüyor
    gerçek bir hararet olduğunu da kaputtan çıkan buhar gösteriyordu




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Şu radyatörünü değiştir biz de rahatlayalım sen de.
    Kaçak önleyicilere verdiğin parayla radyatör masrafını çıkartacaksın yakında.
  • Ben daraldım okurken be ne sorunmuş, parça değişmeden olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    n11.com’dan ALCON Hotsealant Silindir Blok Çatlak İlacı Sıvı 350 Gr. 9901 seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi’nde milyonlarca ürün, harika fiyatlarla!





    Bundan aldimda suyu nasil bosaltacam bilmiyorum bosaltmadan antifrizli doksem olmaz mi ?



    Kullanım Şekli

    * Sistemdeki antifrizli suyu tamamen boşaltınız.

    * Şişeyi iyice çalkalayıp tamamını radyatöre veya mümkünse termostatı çıkararak termostat deliğinden direkt motora boşaltınız.

    Daha sonra termostatı takıp sistemin suyunu tamamlayınız.

    * Motoru çalıştırarak hararetin normal termostat seviyesi olan 80 °C – 90 °C’ye gelmesini sağlayınız.

    Bu durumda 10-15 dk. çalıştırdıktan sonra motoru durdurarak 2 saat dinlendiriniz.

    * Antifrizi 3-4 gün sonra koyunuz.

    * Kullanım şekli için ürün etiketini okuyunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O radyatör değişecek. Şansınızı zorlamayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suyun nerden kaçırdığına bakmadınız mı hiç ? antifiriz li olduğundan dolayı kaçak zaten belli olacaktır
  • Hocam noldu sonuç söylernisiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KöfteSuyu

    Suyun nerden kaçırdığına bakmadınız mı hiç ? antifiriz li olduğundan dolayı kaçak zaten belli olacaktır

    kaput altında mavi leke hiç görmedim
    buharlaşsa bile mavi iz bırakması lazım ama yoktu
    sadece geçen ctesi herşey normalken ısınan motorla 3 km yol gittim ve parkettiğimde panjurda birkaç damla mavi sıvı gördüm
    radyatörü kontrol ederken kapaktan damladı diye umursamadım ama kontrol sırasında ben kapağı oraya bırakmamıştım

    bu arada ptesi akşamı su eksiltmeyi azaltir umuduyla 1.1 barlık radyatör kapağını yedekte duran 0.9 bar olanla değiştirdim ve hiç eksiltmedi ama bu defa da eksiltme olmadan hararet yapıyor

    ben antifrizin çatlak tıkayıcı katkıyla kimyasal reaksiyona girdiğinden eminim
    zira şu an tüm antifrizi kusmuş halde ve sadece su dolu radyatör eksiltme yapmıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.