Şimdi Ara

Otomatik şanzıman hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracı stop ettikten sonra d den p ye alınır mı? Yani araç çalışmadan vites geçişi yapılır mı otomatikte ?



  • Yapılır, benim aracımda oluyor, ama p konumuna getirmeden kontak anahtarı çıkmıyor, bu yüzden tekrar yarım kontak açıp d konumundan p konumuna alıyorum sonra anahtarı alabiliyorum...
  • Neden böyle bir şey yapmak istiyorsunuz?
  • D konumunda calistiramazsin zaten mecburen motor kapaliyken P konumuna alican
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bazen acele ile kontağı kapatıyorum sonra p ye alıyorum zararı olur mu diye merak ettim.
  • Park ederken, Ayak freni basılı halde,önce vites N'ye alınır,sonra el freni çekilir,sonra pedaldan ayak çekilir normal frenden yani,yaklaşık yarım saniye sonra tekrar ayak frenine basarak vites P'ye alınır ve araç stop edilir.

    Çalıştırırken, ayak frenine basılı halde vites zaten P'de oluyor,sonra D'ye alınır veya R'ye,ayak frenine tam basmaya devem edilirken el freni indirilir,sonra ayak önce frenden çekilir,yarım saniye gecikmeli şekilde gaza basılır yol devam edilir.

    Tabi her iki durumda da fren ve gaza sadece sağ ayak ile basılır,sol ayak kullanılmaz.

    İşin doğrusu bu şekilde. Bu sıralama vitesleri karıştırmama,tekrar manuel vites araca geçince yabancılık çekmemek,arada TV'lerde gördüğümüz yanlışlıkla fren yerine gaza bastı aracı uçurdu şeklinde sorunlar yaşamamak için de lazım. Yoksa illa ki bir yerde dalar yanlışlıkla gaza basarsınız.
  • Şanzıman halatına zarar verirsin uzun süreli bu tip şeylerde ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waldemar85

    Bazen acele ile kontağı kapatıyorum sonra p ye alıyorum zararı olur mu diye merak ettim.
    aslında yeni nesil araçlar vitesi P'ye almadan stop etmiyor veya anahtarı vermiyor diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 17 Ağustos 2020; 13:2:0 >
  • Aslında tam otomatiklerdebPark dislisinin diger dislilerle bir ilgisi yok, sadece ayri bir kilit dislisi gorevi gormekte.
    Yani park dislisini kirsaniz bile, diger disliler zarar görmez. Park dislisine yük binerse, kilitten zor cikarirsiniz sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Park ederken, Ayak freni basılı halde,önce vites N'ye alınır,sonra el freni çekilir,sonra pedaldan ayak çekilir normal frenden yani,yaklaşık yarım saniye sonra tekrar ayak frenine basarak vites P'ye alınır ve araç stop edilir.

    Çalıştırırken, ayak frenine basılı halde vites zaten P'de oluyor,sonra D'ye alınır veya R'ye,ayak frenine tam basmaya devem edilirken el freni indirilir,sonra ayak önce frenden çekilir,yarım saniye gecikmeli şekilde gaza basılır yol devam edilir.

    Tabi her iki durumda da fren ve gaza sadece sağ ayak ile basılır,sol ayak kullanılmaz.

    İşin doğrusu bu şekilde. Bu sıralama vitesleri karıştırmama,tekrar manuel vites araca geçince yabancılık çekmemek,arada TV'lerde gördüğümüz yanlışlıkla fren yerine gaza bastı aracı uçurdu şeklinde sorunlar yaşamamak için de lazım. Yoksa illa ki bir yerde dalar yanlışlıkla gaza basarsınız.
    Arkadaş çok güzel açıklamış, araç sadece n ve p de çaılışır, mümkün olduğu kadar yapmayın, dikkat etmeye çalışın, bir süre sonra alıyorsunuz zaten.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.