Şimdi Ara

Otomatik Şanzımanların Ömürlerini 10 Kat Uzatmanın Formülü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
3
Favori
2.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar tekrar merhaba, belki faydalananlar olabilir düşüncesi ile Dsg, Zf tiptronik ve diğer şanzımanların ortalama 150-250bin km olan ömürlerinin kat kat uzatılmasının bilinmeyen yolunu paylaşıcam.

    Öncelikle ben arabayı zaten 50bin km kullanir satarım, bu formul beni ilgilendirmez diyenlere şunu söylemek isterim. Ikinci el araba alanlar, özellikle de 150bin km üzeri araba alanların her an şanzımanı kucaklama durumları vardir. Ama söylediğim yöntem sayesinde şanziman arabayı aldıkları kondisyonda kalacak, geriye gitmeyecek...

    Periyodik yağ değişimi, sürekli el freniyle park etmek gibi standar şeyleri yazmıyorum, bunlar heryerde var zaten.

    Şanzımanların yanliş kullanım (yağsızlik gibi) haricindeki aşınmaların çok çok büyük bir kısmı vites değişimleri esnasında olur. Vites değişimlerinde kavramanin devreye gitmesi, motordaki hareketi dengelemesi, bunu hareket organlarina iletmesi şanzimanı en çok yoran ve yıpratan iştir. Mesela şehir içinde sürekli vites değiştirerek kullanilan 100.000kmdeki bir şanziman, şehir dışında vites değişimi minimum olacak şekilde kullanilan 600.000km'deki bir şanzımandan daha fazla yıpranmıştir.

    Şanzımanı en çok yıpratan vites değişimidir, bunun da en çok yıpratıcı olanı tam yükteyken olan vites değişimidir. Örneğin, 10km hizla giderken rolanti devrine yakın vites değiştirmekle, 6.500 devirde tam gazda giderken vites değiştirmek çok farklidir. Ikinci durumda şanzıman inanilmaz bir yük altına girer, isınır ve yıpranır.

    Benim uyguladiğim yöntemin aşamaları şu şekildedir.
    1- Öncelikle 1.000km şanzımanı tanımak için zaman taniyın kendinize. Şanzımanın vites değiştirme karakteristiklerini öğrenin. Bu zor birşey degildir, buna adapte olunca insan ne zaman vites değişeceğini adı gibi biliyor.

    2- Bunu ögrendikten sonra her vites değişimınde ayağınızı gazdan belli ölçude çekin, kavrama gaza basmazken gerçekleşsin, vites değiştikten sonra gaza tekrar basın. Bu kesinlikle zor değil, zf şanziman için örnek verecek olursam her viteste ve her hızda silkelemesiz ve sorunsuz bunu yapiyorum. Bunu ögrenmek 1.000kilometrenizi alir, ama aşinalık kazanmak ve silkelemesiz yapmak için tipronikte deneyebilirsiniz. Tam kavrama esnasinda yaparsaniz hem araba sarsintisiz vites değistirir hem de yipranma minimuma iner.


    Ben kendimi bildim bileli bu şekilde kullanirim. Şanzımanı ölü arabaları bile binlerce kilometre kullandım ama asla benim elimde patlamadı. Mantiklı şekilde izahini yaptim, arabalar konusunda deneyimli hevesli herkes yapabilir. Bunu iyi uygulayan birisi, normalde sarsıntili değişen vitesleri bile sarsintisiz yağ gibi değiştirir. Çunku şanzımanin yipranmasına baģli vites değişimlerindeki sarsıntı genelde şanzıman yükteyken olur, benim dediğim şekilde vites değiştirirseniz bu sarsıntı da gider.

    Uzun oldu, sabahın bu saatinde uğraştım ama bir kişinin bile işine yarasa ya da herşey kullanma kitapçığında yazan veya bize ustalarca ögretilenden ibaret değilmiş derse mutlu olurum.







  • Hayret icat yok bu defa.
    Konuya gelirsem, mantıklı kesinlikle.
  • Arabayı kullanmayın yada vitesi kullanmayın önerisi bekliyordu
  • Tam tahmin ettigim gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Hayret icat yok bu defa.
    Konuya gelirsem, mantıklı kesinlikle.

    Teşekkür ederim hocam.

    Ama icatların illa somut olmasi gerekmez, yeni bir fikir ve düşünce de bir nevi icattır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Tam tahmin ettigim gibi

    Tahmininiz neydi hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    Arabayı kullanmayın yada vitesi kullanmayın önerisi bekliyordu

    Yanıldınız demek ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Hayret icat yok bu defa.
    Konuya gelirsem, mantıklı kesinlikle.

    Teşekkür ederim hocam.

    Ama icatların illa somut olmasi gerekmez, yeni bir fikir ve düşünce de bir nevi icattır

    Hocam bir akrabam tubitakin proje yarismasi icin proje istiyordu. Onerdigim projeler arasinda sizin sogutma syundan icme suyu isitma projeniz de vardu.bilginiz olsun, simdiden hakkini helal edin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Hayret icat yok bu defa.
    Konuya gelirsem, mantıklı kesinlikle.

    Teşekkür ederim hocam.

    Ama icatların illa somut olmasi gerekmez, yeni bir fikir ve düşünce de bir nevi icattır

    Hocam bir akrabam tubitakin proje yarismasi icin proje istiyordu. Onerdigim projeler arasinda sizin sogutma syundan icme suyu isitma projeniz de vardu.bilginiz olsun, simdiden hakkini helal edin :)

    Paylaşıp bilgilendirdiginiz için helal olsun hocam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 6 Ekim 2014; 8:33:16 >




  • Manueldede ayni olay var arkadaş doğru söylemi.
    Birde rolanti devrinde frene bas çek yapip arwbati azar azar ilerletmeyin bence en çok o hasar veriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Tam tahmin ettigim gibi

    Tahmininiz neydi hocam?

    İcatlı, mucitli fikirler hep senden çıkıyor hocam. O yüzden sen olduğunu anlamıştım
  • 20 senedir otomatiğin her türlüsünü kullanmış biri olarak bunun gereksiz olduğunu düşünüyorum. Her vites değişiminde ayağı gazdan çekmek gerekiyorsa neden otomatik kullanıyorum ben o zaman? Yarı otomatikler zaten doğaları gereği diğerlerinden farklı ve daha narinler. Hele bir de bazıları dizaynlarından ötürü zaten sıkıntılılar (7 dsg gibi). Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.
  • şeyi unutmuşsun
    kırmızı ışıkta boşa atmak
    yada frene yarım değil tam basıp baskı balatadan kavramayı tam ayırmak gibi
    senin dediğin doğru ama
    kimse otomatiği vites geçişlerini öğreneyim de yolumda giderken vites değiştirmeden önce ayağımı gazdan çekeyim diye almıyor haliyle tam gaz basıpgidiyor
  • Robotize şanzımanlarda mecbur bu şekilde vites değiştiriyorum. Yoksa sarsıntı yapıyor vites geçişlerinde.

    Ama diğer şanzıman tipleri için de teoride mantıklı tabi ki. Teşekkür ederim paylaşım için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?
  • Bu tarz kullanımı robotize tek kavramada yapmak lazım.

    Keza tam otm şanzıman veya çift kavramada gereksiz konfor kaybı olur. Cvt de zaten değişim olmadığı için gaz kesmek gibi bir kavram yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    İmzasindaki passatla hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Robotize şanzımanlarda mecbur bu şekilde vites değiştiriyorum. Yoksa sarsıntı yapıyor vites geçişlerinde.

    Ama diğer şanzıman tipleri için de teoride mantıklı tabi ki. Teşekkür ederim paylaşım için.

    Robotize şanziman kullanmadiğım icin bilmiyorum ama siz bu konuda tecrübelisiniz.

    Bazi arkadaşlar otomatikse basarım, konfor kaybi olur gibi itirazları var ama mesela ben kesinlikle konfor kaybı hissetmiyorum. Zaten belli bir süre sonra bu hareket otomatikleşiyor, onun için kafa yormuyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Manueldede ayni olay var arkadaş doğru söylemi.
    Birde rolanti devrinde frene bas çek yapip arwbati azar azar ilerletmeyin bence en çok o hasar veriyor

    bunu ilk defa duyuyorum. otomatik vites kullanıyorum. bahsettiğinize de vuruntu deniyor zannederim. parkederken filan bunu zaten hep yaparım. ama zararlı olacagını ilk defa sizden duyuyorum. bildiğiniz bir teknik açıklaması var mı bunun?
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Ben düz vites kullanırken vites değiştirdiğimi farketmiyorum artık. O derece monoton hale geldi, nefes alıp vermek gibi.

    Otomatik viteste ayağımı gazdan çekerim haberim bile olmaz o derece
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.