Şimdi Ara

Otomatik Starex hakkında görüşleriniz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
3.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2006 model crdi 100.000 km de starex bulduk

    fakat starexlerde bu otomatik vites nasıldır daha çok şehir içi trafikte kullanılıcak

    bi sorunu varmıdır yada sıkıntıları gibi şeyler ?



  • 7 yıllık otomatik starex kullanıcısı olarak kısaca yanıtlayayım. Vites kutusu son derece sağlam ve sorunsuz. 4 ve - lerini kısaca yazayım.

    + ları;

    1- oldukça sağlam. sorunsuz bir vites kutusu
    2- bakımları kolay. acemice kullanımlarda daha vites kutusu korumalı. 100 km hızla giderken D den L ye geçirseniz de vites geçmiyor (yanlışılkla yapmıştım. sorun olmadı)
    3- Ustası ve parçaları kolay bulunuyor. (şu ana kadar parça ihtiyacı hissetmedim ama...bakım ve kontrol için gittiğim servislerden öğrendiğim bir konu)
    4- PRW ve HOLD fonksiyonları ile yol koşullarına göre adapte olabiliyor.
    5- oldukça sarsıntısız vites geçişleri var.

    - leri....

    1- 4 ileri olması sıkıntı. her vites arası fazla boşluk var. Özellikle 1 ile 2 arası....seri kullanımlarda sorun oluyor bu durum. Keşke 5 olsaydı....
    2- Vites geçişleri devirli kullanımlarda geç kalıyor.
    3- CRDİ lerde diferansiyel oranı çok uzun. (bendeki araç TCİ...onlarda daha kısa) Bu da aracı şehir içinde seri olmasını engelliyor. 100km ve üzerinde sorun yok. ama şehir içinde 60km ye kadar hantal kalıyor...

    güvenli konforlu ve keyifli bir araç sahibi olmanız dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 19 Ocak 2014; 18:47:49 >




  • ilginiz için çok teşekkür ediyorum

    şuan tek merakım otomatik vites crdi lerin yakıt durumu

    50 kuruşu geçiyormu acaba yakıt
  • Tamamen kullanıma bağlı. Benim starex'im (TCİ) trafiğin yoğunluğuna göre şehir içinde 12 litreyi bulduğu oluyor. Şehir dışında 100km hızı geçmezsem 9 litre gibi..
    Siz bu rakamlardan 1-2 litre daha aşağı yakabilirsiniz.
  • Aracı alırken birkaç hususu göz önünde bulundurun.

    1- Motor çalışırken (motor sıcaksa), el frenini çekin. vites kolunu sırasıyla birkaç saniye bekleyerek D-R-L ve 2 konumlarını seçin. N konumuna getirip yağ çubuğunu çekin.
    Yağın rengi kırmızı olmalı. Kahveye çalıyorsa değişim zamanı gelmiştir. Çubukda yanık kokusu olmamalı.

    2- Arac rölantideyken sol taraftaki seçim levyesinden "hold" seçeneğini seçin. vites kolunu D ye getirin. Araç 2. vitesle kalkıyor mu kontrol edin. İlerleyin....araç 80km den sonra 4. vitese geçmemeli.
    Hold seçeneğinde sadece 2 ve 3. vites kullanılır. 4. vitese geçmez. kontrol edin.

    3- Aracın vites kolunu L konumuna getirin. hızlanın ve gaz kesin. bu esnada anormal zıplama yada yığılmalar var mı kontrol edin. Akabinde sıraysıla 2 konumunu seçin. Gaz verin. Devir saati 4000 civarına geldiğinde
    bir süre ilerlemeye devam edin. Araç kendi kendine korumaya alıp 3. vitese geçiyor mu? kontrol edin.

    4- Geri vitese takın...Bir süre bekleyin. geri geri giderken herhangi bir ses var mı kontrol edin.

    Bence hiç endişelenmeyin. CRDİ nin motor gücünü, japonun sağlam ve dayanıklı vites kutusunu, hyundai nin sürüş konforunu..




  • çok teşekkür ediyorum bunları tek tek deniycem yarın bakmaya gittiğimde

    Ama en önemlisi bu araca Dizelmi Yoksa EURO DİZEL mi koydular daha önce çünkü normal dizel turboyu mahvediyormuş ve tamiride çok para tutuyo diyolar aracı alırken yetkili serviste ekspertize sokucam orda inceleyebiliyolarmı acaba turbonun durumunu ?


    bu crdi otomatiklerin yakıt durumu nedir 50 kuruşu bulurmu acaba

    35-40 kuruş diyen iki kişi oldu satan arkadaş telefında sakin kullanırsan 35 kuruş yakar bende öyle dedi pek inandırıcı gelmedi gerçi ama

    birde 2006 modelde elle vites düşürme koymuşlar falan dedi aktarıyorum buraya;
  • İyi akşamlar. Rica ederim....umarım faydalı olur size.

    Turbo diesel araçlarda yakıtın iyi yada kötü olması turboyu doğrudan etkilemiyor. Zira diesel araçlarda turbo emiş hattına sadece temiz hava basmakla görevli.
    kötü yada kaçak yakıt kullanıldığında CRDİ olan motorda öncelikle enjektörler ve yakıt pompası direkt etkileniyor. Çünkü yüksek basınç altında çalışan pompa ve
    enjektörlerde ciddi aşınmalar mevdana geliyor. Ayrıca kötü yakıt, yanma grafiğini de bozduğundan kısa zamanda yatak vuruntusu ve üst kapak problemleri ile karşılaşılmaktadır.

    turboyu etkileyen en önemli unsur yağ değişimidir. Motor yağ çubuğunu çekip elinizle kontrol ederek yağ değişim periyodlarına dikkat edilip edilmediği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
    zira turbo, yağ değişimleri aksatılırsa, zamanla yatak aşınması gibi sorunlar çıkartabiliyor.

    turboyu profesyonel birilerine kontrol ettirmelisiniz. turbo basıncının basınç saati ile ölçülmesi emiş hattı girişinde yağ olup olmadığının kontrol yapılarak sağlığı hakkında fikir edinilebilir.
    ayrıca turbo girişi ile hava filtresi arasındaki boru sökülerek elle milin boşluk yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.

    100km'de 7 litre yakması düz vites CRDİ için mümkün. TCİ olan aracımla uzun yolda 90 km yi geçmezem 9 litreyi yakalıyorum. CRDİ ile 8 litre yakalamak zor olmaz. Şehir içinde 10-11 yakacağınızı
    tahmin ediyorum.

    Otomatik starexler klasik vites kutusuna sahiptir. elle vites değiştirmek eski yada yeni nesillerde mümkündür. Bu ilave bir özellik değildir. ancak bunu steptroniclerde ki gibi düşünmeyin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • selamlar bende 2 hafta önce çok titiz ilk sahibinden 2005 model 150 bin km de akbak servis bakımlı hyundai santa fe aldım servis kayıtlatrını incelediğimde 110 bin km de siyah duman atması nedeniyle ayrıca ilk sahibinin titizliği sebebiyle enjektör değişimi yapılmış ve ben halen o servise gidiyorum şimdilik aracımdan memnunum hem otomatik vites hemde manuel modu var acaba bunlarda ileride sorun çıkarırmı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.