Şimdi Ara

Otomatik Vites C Sınıfı (Astra Classic III - Cruze - Megane III)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
4.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aşağıdaki mesajımı güncelliyorum.

    Sıfır km olması durumunda bütçeyi artırabilirim. Başlıktaki araçlar en uygun fiyatlı olanlar.

    Astra Classic III- Easytronic
    Cruze Sport Plus - AT
    Megane III Icon - CVT

    Üçünün de şanzımanı farklı teknoloji.
    Bu üç aracı aşağıdaki kriterlere göre karşılaştırabilir misiniz?
    -Yol tutuş
    -Konfor
    -Sağlamlık, malzeme kalitesi
    -Yakıt tüketimi
    -Sorunsuzluk
    -Bakım maliyeti





    ""
    ""

    Arkadaşlar Merhaba,

    Öncelikle Bütçe 35.000 TL civarı
    Daha önce 307 XT 1.6lt 110HP manuel vites aracım vardı. Benzinli olarak kullanıyordum.
    Benzin fiyatının 5 TL/lt ' ye yaklaşmasıyla aracımı satıp dizel bir araç aldım.
    Şu anda 207 Trendy 1.4 HDI kulanıyorum.
    Yakıt anlamında aradığımı buldum fakat, bunun dışında başka hiç bir konuda tatmin olmadım. Büyük oranda pişman oldum gibi.
    307'yi kullanırken de zaman zaman araçtan şikayetçi olurdum fakat B sınıfı bir araç kullanınca hakikaten C sınıfı araçların bariz bir şekilde daha iyi olduğunu gördüm.
    Yakın zamanda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum. Bu konuda sizlerinde yorumlarını almak istiyorum.

    Olmazsa olmazlar;
    Otomatik Vites
    C sınfı

    Öncelikler;
    1-Sorunsuz Otomatik şanzıman
    2-Servis/bakım/yedek parça maliyetinin uygunluğu
    3-Yol tutuşu
    4-Konfor
    5-Yakıt tüketimi
    6-İkinci el durumu

    Peugeot'dan farklı bir marka istiyorum.
    B sınıfı istemiyorum.

    Civic, Cruz, Focus düşündüğüm modeller arasında.
    Sebebiyle birlikte öneride bulunursanız sevinirim.
    ""
    ""



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IGBT -- 24 Şubat 2013; 22:40:53 >







  • bende ilerisi için aynı bütçede aynı özelliklerde araç bakıyorum. hiç kullanmadım ama civic otomatikleri için olumlu yorumlar var.
  • Otogazlı olur derseniz, size kendi aracımı verebilirim. Vergiler nedeniyle sinirim bozuldu. Arabamı satacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scania1905

    bende ilerisi için aynı bütçede aynı özelliklerde araç bakıyorum. hiç kullanmadım ama civic otomatikleri için olumlu yorumlar var.

    Arkadaş bagajı ufacık araç istiyorsa tabiki civic olabilir.
  • 40 bini zorlayın 41 42 ye çok temiz 1.4 dizel auris 2011 2012 model araç alın. comfort extra veya comfort plus seçenekleri en dolu versiyonlarıdır.
    Ben de civic benzinli ile dizel auris arasında kararsız kalıyorum 2011 model yılı araçları için
  • Mmt auris önermem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • honda focus cruz denmiş.tabi elemek kolay.
    bakalım seçeneklere:
    quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    1-Sorunsuz Otomatik şanzıman
    2-Servis/bakım/yedek parça maliyetinin uygunluğu
    3-Yol tutuşu
    4-Konfor
    5-Yakıt tüketimi
    6-İkinci el durumu


    1-honda focus cruz(üçünde de pek problem çıkmaz)
    2-focus
    3-focus
    4- aralarında bariz fark yok
    5-honda focus
    6-burada cruze kardeşimizin marul salatası olduğu anlaşılmış.
    Yani?
    2. eli sağlam,az tüketen,iyi yol tutan,konforlu seçeneği alıyoruz.
    Focusunuz hayırlı olsun,rica edicim bir daha 2. el geçen yere cruze mruze yazmayınız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2008-2009 1.4 tsi dsg comfortline jetta son noktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist


    honda focus cruz denmiş.tabi elemek kolay.
    bakalım seçeneklere:
    quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    1-Sorunsuz Otomatik şanzıman
    2-Servis/bakım/yedek parça maliyetinin uygunluğu
    3-Yol tutuşu
    4-Konfor
    5-Yakıt tüketimi
    6-İkinci el durumu


    1-honda focus cruz(üçünde de pek problem çıkmaz)
    2-focus
    3-focus
    4- aralarında bariz fark yok
    5-honda focus
    6-burada cruze kardeşimizin marul salatası olduğu anlaşılmış.
    Yani?
    2. eli sağlam,az tüketen,iyi yol tutan,konforlu seçeneği alıyoruz.
    Focusunuz hayırlı olsun,rica edicim bir daha 2. el geçen yere cruze mruze yazmayınız.

    Bütçe zaten 35.000TL. Sanıyorum arkadaş bu paraya 2. el araç bakıyor.

    2. el alınacak bir araç, satış esnasında fazla zarar ettirmeyecektir. Cruze da buna dahil.
    Mesela; 32-34.000'e 2011 dolu bir cruze alınabilir. Seneye yaklaşık aynı paralara satılır.

    Sıfır cruze'un 2. elde diğerlerine göre daha çok değer kaybettiği doğru . Ama! 2. el, temiz, az km yapmış, o kadar da zarar ettirmez...

    Ben AT cruze ile şu an 9.4lt tüketiyorum.Yol tutuşu da konforu da gayet yerinde...


    Tabi! 35.000'e temiz, yaşlanmamış, az km yapmış vs. honda otomatik bulunabiliyor ise ilk tercih o olmalıdır...
    2009-2010 1.4 dsg jetta da alınabilir. Ama! az km yapmış aracı bulmak için araştırmak lazım...




  • 2.el dsg önerenler var ama garantisi bitmiş araçta dsg bozulursa bu işten ucuza kurtulamaz. 2.el golf 6 almak istiyordum ama dsg sorunları yüzünden tırstım.
  • 2012 model sıfır km otomatik cruze alınıyor o paraya. hiç sağa sola bakma arkadaş. yemişim 2. elini sıfır sıfırdır

    2 yaşında honda'ya 40 bin bağlıyor millet kafayı yemiş... sıfır km elantra veriyorlar o paraya
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-subaru-center-dan-2009-toyota-corolla-dizel-otomatik-elegant-114805273/detay .............bu modelleri dusunebilirsin otomatik,dizel,ikinci eli fena degildir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaan5561 -- 13 Şubat 2013; 10:11:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    .


    burada sadece temizlik veya değer kaybı yok.
    2. el diyen kullanıcı galerici zihniyetli kullanıcıdır.
    alır,hızlı satmak ister.
    cruze u da hızlı satamayacağı gerçek.
    zaten 2. elde 2 sene sonra cruzun 0 alınmasa bile değer kaybı yaşatacağı ayrı bir gerçek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    .


    burada sadece temizlik veya değer kaybı yok.
    2. el diyen kullanıcı galerici zihniyetli kullanıcıdır.
    alır,hızlı satmak ister.
    cruze u da hızlı satamayacağı gerçek.
    zaten 2. elde 2 sene sonra cruzun 0 alınmasa bile değer kaybı yaşatacağı ayrı bir gerçek.

    Sizinkide kendi yorumunuz.

    2. elde alınacak bir araç 2 yıl sonra pekte farklı değer kaybetmez. Bu cruze da olsa aynıdır.

    Ben 7 ay önce, 2009 eylül de 35.000TL ye 2010 model aldığım ve 2.5 yıl 28.000km kullanıp "takasa verdiğim" aracı 30.000'e bıraktım.
    Biraz bekleyip dışarıda satsam 31-31.5 ederdi. Uğraşmak istemedim. Bayi aynı gün aynı fiyata bir kullanıcıya veriverdi.

    Yeni aracım teslim edilene kadar kullandım, devrini verdim.

    Şimdi bu adam 30.000'e full AT araç aldı. Şimdi satışa koysa kötü senaryo ile aynı fiyata satar...
    Bundan 5 ay sonra satışa koysa yine aynı durumu yaşar. Yani 1 yıl yapar...

    Demek ki! örnekte bulunan şahıs değer kaybı yaşamamış gözüküyor....

    X kişi şu an gidip 2. el 30-32.000 aralığında cruze alsın. 1 yıl sonra kabaca aynı fiyatlara satar. yada en fazla 1-2 eksik olur.
    Haa! Başka marka aracı 3 güne satar, Cruze'u 2 haftada. O da işin cilvesi...

    Sıfır araç değer kaybı, her marka modelde var. Diğerlerinde 3 ise cruze da 5..."0" cruze alan adamda bunu bilerek alacak. Alması lazım.
    Sonuç olarak kimse kimseye zorla araba satmıyor. Herkesin beklentisi/amacı/ hesabı farklı...
    Biraz araştırma, biraz hesap ile zaten aradığımız araç önümüze geliveriyor...

    Ben arabayı değiştireceğim zaman Önümde Astra 1.4T AS ve Cıvıc 1.6 AT vardı.
    Birisine 8.000TL diğerine 12.000TL DAHA vermem gerekiyordu...

    Hiç düşünmediğim halde, 48.000 ve 52.000 vereceğime 40.000tl verip CRUZE HB 1.6LT WTCC AT SR aldım...
    Diğerlerinden donanım ve güvemnlik olarak bir farkı yok. Tek farkı motor, o da benim gibi normal kullanıcı için pekte önemli değil.

    Bunuda 2-3 sene sonra 35-36'ya satar geçer giderim....Belkide daha az zarar ederim kim bilir. 2-3 yıl az değil.....

    Haa! 2 yıl sonra diğerlerini hiç zarar etmeden aynı fiyata satabilirdim. O da ayrı bir hesap.
    Ama vermediğim 8-12.000tl şu an cebimi ısıtıyor. 2-3 yıla "kim öle kim kala"

    Yani demem odur ki;
    Herkesin hesabı farklı farklı. Sabit fikirli olup "olmaz" demek bana yanlış geliyor.

    Araba zaten yıllar önce yatırım aracı olmaktan çıktı.
    Sıfır alınan araçların çoğu 1. yıl satışlarında çok değer kaybediyor.

    Kayıp yaşamak istemeyenler yada minimum seviyede yaşamak isteyenler, 2. el temiz araç arayışına girmeli.
    2-3 yıl binmek için "Sıfır" araç almayı düşünen adam, daha almadan 2. elini düşünüyor ise; o adama sıfır araç gelmez...

    Neyse! biraz fazla uzattım.
    Tüm yorumu size hitaben yazmadım. Yeri gelmişken biraz düşüncelerimi aktarmış oldum...

    teşekkürler.




  • Arkadaşlar,

    Toyota dizellerde kullanılan MMT şanzımanı çoğu kimse önermiyor. Test etme fırsatım olmadı.
    Opel Astra Classic'te kullanılan Easytronic de aynı şekilde. Bu iki yarı otomatik şanzıman genelde tavsiye edilmiyor.

    Jetta olabilir, az km yapmış bulunabilirse ama garantisi bitmiş DSG'li bir araç almak ne derece doğru olur? Hasar durumunda çok yüksek fiyatlar zikrediliyor.

    Dizelde otomatik olarak PSA grubunun şanzımanı sorunsuz deniliyor fakat bu sefer de ben PSA grubundan bir araç almak istemiyorum.

    Cruze konusunda herkes fazla yakıt tükettiğinden şikayetçi, LPG'ye mecbur kalmadan kullanılabilir mi acaba?
    Diğer araçlar için de aynısı geçerli, Tam otomatiklerin çok yaktığı bir gerçek. LPG ile kullanmak zorunda kalabilirim.
    Bu durumda da motorun LPG'ye uyumu ön plana çıkıyor.

    Benim tercihim ilk mesajda da belirttiğim gibi Focus, Civic, Cruze.
    Bu üçünün de tasarımı güzel;
    Civic otomatiği sorunsuz, fakat yol tutuş konusunda bana biraz zayıf gibi geldi. VCS bu noktada tamamlayıcı olabilir. Fakat ikinci el fiyatları yüksek Civic'lerin.
    Cruze için yol tutuşunun ve sürüş dinamiklerinin iyi olduğu söyleniyor. En kısa zamanda test edeceğim. Yakıt tüketimi düşündürüyor beni. Motorunun LPG'ye uyumunu bilmiyorum.
    Focus yol tutuşu harika zaten. Biraz sert bir araç gibi geldi bana sadece. Otomatik vitesi 4 ileri tam otomatik. Bunun da yakıt tüketimi muhtemelen yüksek olacaktır. Fakat LPG'ye çok uyumlu bir motor olduğu söyleniyor.

    Focus kafama yatıyor gibi ama 4 ileri şanzıman uzun yolda nasıl olur hiç bir fikrim yok.
    5 ileri manuel aracım 120 ve sonrasında bağırıyordu.

    Sıfır km Cruze da cezbediyor aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér





    açıklamayı yapacağınızı tahmin ettim.
    fakat galerici zihniyetli kullanıcı bu açıklamalarla ilgilenmez.
    onun için tutulan ve tutulmayan marka vardır 2. elde.
    Zaten bu araçların ikinci ellerinin ne kadar fahiş fiyatlarda seyrettiğini biliyorsunuzdur.
    Bunun nedeni de galerici zihniyetidir.
  • Yeni Megane Joy 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg ----------> 36.500 TL

    2. el almaktansa sıfır km megane al derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér





    açıklamayı yapacağınızı tahmin ettim.
    fakat galerici zihniyetli kullanıcı bu açıklamalarla ilgilenmez.
    onun için tutulan ve tutulmayan marka vardır 2. elde.
    Zaten bu araçların ikinci ellerinin ne kadar fahiş fiyatlarda seyrettiğini biliyorsunuzdur.
    Bunun nedeni de galerici zihniyetidir.


    Haklısınız...

    Galerici zihniyeti, piyasanın bu günkü düştüğü durumun en büyük etkenlerinden birisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    Yeni Megane Joy 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg ----------> 36.500 TL

    2. el almaktansa sıfır km megane al derim

    Daha önce 4 ileri otomatik vitesi ile pekte cezbedici olmayan benzinli megane, şimdi CVT ile yeni bir döneme başladı...

    CVT olduğu için güzel bir seçeneğe dönüştü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    Yeni Megane Joy 1.6 16v CVT Otomatik 115 bg ----------> 36.500 TL

    2. el almaktansa sıfır km megane al derim

    Daha önce 4 ileri otomatik vitesi ile pekte cezbedici olmayan benzinli megane, şimdi CVT ile yeni bir döneme başladı...

    CVT olduğu için güzel bir seçeneğe dönüştü...



    Megane CVT seçeneğini de düşündüm.
    Fiyatları da gayet uygun aslında.

    CVT şanzıman olmasından dolayı biraz çekiniyorum açıkçası.
    Focus dizellerde kullanılan CVT'ler yüksek torktan ötürü arıza çıkardı, yüksek masraflar açtı belki de komple şanzıman değişimine sebep oldu.

    Honda ve Toyota da problem duymadım CVT ile ilgili.

    Aslında düşünülebilir bir seçenek Megane CVT.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.