Şimdi Ara

otomatik vites kullanmanın inceliği var mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
11.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik vites kullanmanın inceliği var mı .yani ters yapılmayacak hareketler nelerdir.1-2-3 ne zaman kullanılır ve yokuş aşağı inerken motor freni nasıl yaptırılır.araba marea weekend otomatik.



  • Benim merak ettigim 1konu var.

    tiptroniclerde P , R , N , D , S var. D den S ye atarken mandala basmak zorundasın , bende bole alıstım tum gecsilerde mandala basıorum.

    1-2 kez bosa atarken geri vitese attım yanlıslıkla ama hemen farkedip aldım tekrar.YAni R ye atsak ne olur? Vites gecer mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Benim merak ettigim 1konu var.

    tiptroniclerde P , R , N , D , S var. D den S ye atarken mandala basmak zorundasın , bende bole alıstım tum gecsilerde mandala basıorum.

    1-2 kez bosa atarken geri vitese attım yanlıslıkla ama hemen farkedip aldım tekrar.YAni R ye atsak ne olur? Vites gecer mi?


    şanzımana ciddi bir sorun cıkartabilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Benim merak ettigim 1konu var.

    tiptroniclerde P , R , N , D , S var. D den S ye atarken mandala basmak zorundasın , bende bole alıstım tum gecsilerde mandala basıorum.

    1-2 kez bosa atarken geri vitese attım yanlıslıkla ama hemen farkedip aldım tekrar.YAni R ye atsak ne olur? Vites gecer mi?



    EĞER ÇOK DÜŞÜK HIZLARDAYSAN GEÇER AMA GICIRTILAR GELEREK GEÇER BİR KERE BENİM BAŞIMA GELDİ AMA SENİNDE YAPTIĞIN GİBİ FARK EDİP HEMEN N YE GERİ ALDIM
  • bahsettiğin S sport modu galiba araç ne marka yazarsan benim kullandığım hiç bi otomatik viteste d den s ye atarken mandala basmak zorunda değilsin bmw den honda civice kadar bi çok otomatik vites araba kullandım.
  • tiptroniklerde boşa veya geriye atma problemi hiç bir zaman olmaz, çünkü tiptronik özelliğini kullanmak için vites topuzunun orda ayrı bir yuva bulunur, vites o yuvaya konumlandırılır ve orda sadece 1-2-3-4 ve varsa 5-6 olarak tek tek artırır veya azaltırsın. geriye veya boşa atmak için önce tiptronik yuvasından çıkarılması gerekir vitesin.

    tiptronik olmayan normal otomatik şanzımanlarda ise eğer şanzıman yeni nesilse aracın hızı düştüğünde veya fren yapıp düşürüldüğünde vites de hızlı biçimde otomatik olarak küçülür ve motor freninden faydalanılmış olur.
  • quote:

    bahsettiğin S sport modu galiba araç ne marka yazarsan benim kullandığım hiç bi otomatik viteste d den s ye atarken mandala basmak zorunda değilsin bmw den honda civice kadar bi çok otomatik vites araba kullandım.


    Arac a3 2006.D den S ye mandalla gidiyor..

    quote:

    tiptroniklerde boşa veya geriye atma problemi hiç bir zaman olmaz, çünkü tiptronik özelliğini kullanmak için vites topuzunun orda ayrı bir yuva bulunur, vites o yuvaya konumlandırılır ve orda sadece 1-2-3-4 ve varsa 5-6 olarak tek tek artırır veya azaltırsın. geriye veya boşa atmak için önce tiptronik yuvasından çıkarılması gerekir vitesin.

    tiptronik olmayan normal otomatik şanzımanlarda ise eğer şanzıman yeni nesilse aracın hızı düştüğünde veya fren yapıp düşürüldüğünde vites de hızlı biçimde otomatik olarak küçülür ve motor freninden faydalanılmış olur.




     otomatik vites kullanmanın inceliği var mı



    Vites buna cok benziyor bu a6 olabilir ama dizilis aynı.D nin yanındaki bosluk manuel ici ( + ve - ) . Ben N ye atarken bazen R ye kacıyor ama 1-2 saniye icinde farkediorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 20 Nisan 2006; 15:02:30 >




  • geçen gün aracı eğimli bi yere park ettim sonra motoru stop etmeden p ye aldım sonra ayağımı frenden çektim.araba 2-3 cm kaydı sonra tak diye durdu ( sanki kaldırıma dayandı lastikler ) neyse bende kıllandım sonra arabayı biraz daha geri alayım dedim bastım frene ( el frenini hala çekmedim ve motor çalışır vaziyette ) r ye alacam vitesi , bastım mandala çektim r ye tırak diye bi ses geldi ulen dedim şanzıman düştü yere.
    şimdi araç yokuştayken vitesi p ye alıp el frenini çekmeden bıraksak freni felan ne olur yani araç nereye yüklenmiş olur . düz şanzımanda vitesi 1 e atıp bırakmak gibi bi durummu oluşuyo acep. bunun bi zararı olurmu ( gerçi bi daha yapmam öyle ya hani sorıyım dedim )
  • OTOMATİK ARABALARDA BOŞA ATMA VAR MIYDI YA.....

    BİZİM BABOLİ.... BOŞA ATILMIYOR ARABA ÇALIŞMAZSA İTEMEYİZ DİYE ALMIYOR VALLA....

    BİR ÖĞRENSEM SİZDEN BU OTOMATİĞİ

    PM DE ATABİLİRSİNİZ...
  • istako,
    o durumda el freni cekilmezse yuk sanzimana biner, aksama zarar verir ve bir sure sonra da arac egimli kalkislarda kacmaya baslar. Yokusta birakirken mutlaka oncelikle el freni cekilmeli. Benzer problemi Passat`ta yasadim haberin olsun.
    O kaldirima dayandigini dusundugun durum dislilere dayanmasidir. Bundan sonra dikkat etmelisin.
  • Honda City CVT'de yukarıdan aşağıya doğru P-R-N-D-S-L konumları var. Kullanma kılavuzunda S konumunu sıkışık trafikte, L konumunu ise çok dik yokuşlarda kullanın diyor. D'den L'ye doğru gidince aracın gaza ve frene yanıt verme hassasiyeti (ayrıca kompresyon) artıyor. Aynı şekilde yokuşta kalkışlardaki kayma da azalıyor. Düz vitesli bir araçta el freni çekmeden kalkılabilecek yokuşlarda "L" konumu ile hemen hemen hiç kaydırmadan kalkmak mümkün. Daha dik yokuşlarda el freni veya sol ayak freni kullanılabilir.

    "N" konumu düz vitesteki boş vitesten biraz farklı. Misal ışıklarda duracak iken araç iyice yavaşlayınca boşa atıp kendiliğinden biraz daha gitmesini beklerken kolu "N"ye attığım anda araba frene basılmış gibi yığılıveriyor. Zaten kısa süreli duruşlarda "N"ye geçmek de pek anlamlı değil. Ben en az 15-20 beklemeyecek isem hiç "N"ye atmıyorum, ayağım frende bekliyorum. bu arada kol R'ye ve L'ye mandala basmadan geçmiyor.

    Hemen hemen hiç manuel konuma geçmediğim için genelde herşeyi şanzumana bırakmış durumdayım. Sadece yeşilden kalkış gibi uzun süreli hızlanma yapacağım durumlarda, özellikle sürat 70-80'e çıktığında devir 3000'e yaklaşmaya başlıyor. Bu durumda ayağımı gazdan 1-2 sn. çekip vitesin yükselmesini sağlıyor ve sonra gaza basmaya devam ediyorum. Böylece düşük devirli ekonomik sürüşe devam etme sağlanıyor.

    Honda'nın CVT otomatiği bekledişğimden çok daha başarılı. Hiç bir vites geçişini hissetmek mümkün değil. Devir saatine bakmazsam anlayamıyorum bile. Oysa ki deneme sürüşü yaptığım Yaris vites değiştirirken hissedilir biçimde sarsıyordu.




  • otomatik viteste dikkat edilecek hususları sıralamak gerekirse

    1-Bakımına dikkat etmek gerekir çünkü problem çıkardığı zaman masrafı manuel vitese göre çok tuzludur.

    2-Özel durumlar haricinde 1 2 3 vitesleri kullanmamak gerekir (D neyinize yetmiyo)

    3-Bir çok otomatik vites kullanan arkadaşların yaptığı bi hata var örneğin geri giderken (tabi hız yavaşken) araç durmadan D ye takıyolar. bunu yapmayın

    4-Aracı park ettikten sonra ilk önce el freni çekilip ardından vites parka alınması lazım yoksa arabayı şanzımana yüklersiniz, ki yokuşlarda şanzımanın anasını ağlatır vallaa

    5-Araç seyir halindeyken vay efendim burası yokuş aşşağı boşa alıyımda benzin yemesin diyen gafillere sakın uymayın çünkü aracı N ye yani boşa aldığınız zaman şanzımana yağlama yapılmaz ki buda şanzımanın anasını ağlatır

    6-Araç çok yüklü olduğu zaman örneğin tatile çıktığınız zaman çok fazla kick down yapmak şanzumanı hırpalar, ömrünü azaltır (yani anasını ağlatır)

    şimdilik benden bu kadar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanju_

    OTOMATİK ARABALARDA BOŞA ATMA VAR MIYDI YA.....

    BİZİM BABOLİ.... BOŞA ATILMIYOR ARABA ÇALIŞMAZSA İTEMEYİZ DİYE ALMIYOR VALLA....

    BİR ÖĞRENSEM SİZDEN BU OTOMATİĞİ

    PM DE ATABİLİRSİNİZ...


    "N" pozisyonu boş vites demek
  • quote:


    5-Araç seyir halindeyken vay efendim burası yokuş aşşağı boşa alıyımda benzin yemesin diyen gafillere sakın uymayın çünkü aracı N ye yani boşa aldığınız zaman şanzımana yağlama yapılmaz ki buda şanzımanın anasını ağlatır


    ben bunu cok yapıorum be anası aalıomu ki Bu arada gafil olduk he
  • Vites değişimleri sırasında daha az sarsıntılı bir geçiş için gaz pedalından ayağınızı biraz çekmenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:


    5-Araç seyir halindeyken vay efendim burası yokuş aşşağı boşa alıyımda benzin yemesin diyen gafillere sakın uymayın çünkü aracı N ye yani boşa aldığınız zaman şanzımana yağlama yapılmaz ki buda şanzımanın anasını ağlatır


    ben bunu cok yapıorum be anası aalıomu ki Bu arada gafil olduk he


    Buna benzer şekilde, düz vites için yokuş aşağı giderken en az yakıt sarfiyatı nasıl sağlanır üzerine bayağı konuşulmuştu ve en az benzinin vites boşta iken değil, hıza uygun viteste iken gerçekleşeceğine oy birliği ile karar verilmişti. Demek ki otomatik için de durum değişmiyor ve vitesi "D" konumunda bırakmak gerekiyor. Yani olay sadece şanzuman sağlığı için değil, yakıt tasarrufu için de önem taşıyor.

    Bir soru da benden; trafikte uzun sayılabilecek bir süre (kastettiğim süre 30-40 sn. falan) bekleme yapmak gerektiğinde vitesi "N"ye mi almak doğru olur, yoksa "P"ye mi getirmeli? Arabanın çalışır halde "P"de beklemesinin hehangi bir mahsuru var mıdır?




  • Bu konuda çok başlık açıldı. Başlık açmadan önce arama yaparsanız iyi olur. Sık sık yanlış bilgi veriliyor. Benim adımı ararsanız yanlış bilgilerden sıyrılmış olursunuz bu arada =).

    Giderken boşa atılmaz. Gaz pedalıyla oynanmaz. Öyle çek-bırak, bunlar boş işler. Sağdaki git, soldaki dur. Bu kadar.
  • Araç honda jazz cvt d den s ye atarken mandala basmıyorsun
    araç bmw 7.40 d den s ye yada steptronic moda alırken mandala basmıyorsun. çok saçma bişey bence.
    bu arada birkeresinde jazz da yaklaşık 10 dakika park yeri aradıktan sonra 15kmh civarı bir süratte, bulunca birden geri vitese atmıştım. hiçbirşey olmadı. ne ses geldi ne bişey. arabada öle geri şanzımana atınca tak diye çakılma gibi bişey olmadı düz şanzımanlardaki gibi. yani sonuçta çok basit birşey yani herkesin başına gelebilir ve eminimki honda gibi bir firma bunun önlemini almıştır. ancak birkeresinde 10 kmh hızla acele ile arabadan inmem gerektiğinden hemen p ye aldım ve öle bir ses geldiki sanki çarklar yerinden çıktı tak tak tak tak diye bir ses geldi. işte bu araca zarar verebilir....
  • sportif sürüş ve düz vitesi özlediğinde 1-2-3-d diye sıralanabiliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    Araç honda jazz cvt d den s ye atarken mandala basmıyorsun
    araç bmw 7.40 d den s ye yada steptronic moda alırken mandala basmıyorsun. çok saçma bişey bence.
    bu arada birkeresinde jazz da yaklaşık 10 dakika park yeri aradıktan sonra 15kmh civarı bir süratte, bulunca birden geri vitese atmıştım. hiçbirşey olmadı. ne ses geldi ne bişey. arabada öle geri şanzımana atınca tak diye çakılma gibi bişey olmadı düz şanzımanlardaki gibi. yani sonuçta çok basit birşey yani herkesin başına gelebilir ve eminimki honda gibi bir firma bunun önlemini almıştır. ancak birkeresinde 10 kmh hızla acele ile arabadan inmem gerektiğinden hemen p ye aldım ve öle bir ses geldiki sanki çarklar yerinden çıktı tak tak tak tak diye bir ses geldi. işte bu araca zarar verebilir....

    Jazz'ın şanzımanı çok farklı. Şu anda yaygın kullanılan arabalarda(süper lüks arabalar dışında) 3 çeşit var:
    normal otomatik: Civic, benzinli Corolla, tiptronik Golf vb...
    otomatikleştirilmiş manuel: bunlar yağsız, kuru kavramalı. Corsa Easy, Fiesta ASM, Yaris, Punto Dualogic, Colt vb...
    CVT: tamamen farklı bir sistem. Dişli yok. Kademe yok. Focus, Jazz, Primera vb...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.