Şimdi Ara

Otomatik vitesi doğru kullanıyor muyum?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
1.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 2014 model bir önceki kasa i20 aracım var. 4 ileri tam otomatik. Henüz 4 Bin km de. Araç sıfır alındı, pek kullanilmadı ve hep kapalı otoparkta yattı. Şimdi bende düzenli kullanmaya başladım. Ama pek otomatik tecrübem yok onun için danışmak istediğim şeyler var.
    -Araç km dolmamasina rağmen yıllık bakımlara yetkili serviste girdi. Şanzımana extra bakıma gerek var mı?
    - Her hareket öncesi vitesi N konumuna alip, 2 dk bekleyip aracı rölantide ısıtıyorum.
    - Araç hareket halindeyken asla boş vitese atmıyorum, yokuş aşağı yolda ayağımı gazdan çekiyorum.
    - ileri veya geri vitese atacağım zaman araç tamamen durmadan asla vites degistirmiyorum.
    - ışıklarda 15 sn den fazla beklersem vitesi n'ye alıyorum.
    -çok dik yokuşlarda vitesi l veya l2 ye alıyorum.
    -son olarak park etmeden önce vitesi n ye alıp el freni çekiyorum. Freni bırakıp tüm yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp aracı P'ye alıyorum.
    Sizce yanlış yapılan bir uygulama var mi? Şunu sakın yapma yada şöyle yap dediğiniz bir şey varsa fikirlerinizi dinlemek isterim. Teşekkür ederim







  • Her şeyi doğru yapıyorsun kardeşim, extra bir şeye gerek yok.Sadece ilerde 80.000 km de veya 5 yılı doldurunca şanzuman yağını ve filtresi değiştir, zaten Hyundai lerin 4 ileri tork konvektörlü şanzımanları ömürlüktür arıza nedir bilmez.
  • Harfiyen doğru yaptıklarınız. Kazasız belasız günlerde kullanın inşallah.

    Arabasını seven, ilgilenen insanları hep sevmişimdir.
  • Napak
  • quote:



    Merhaba. 2014 model bir önceki kasa i20 aracım var. 4 ileri tam otomatik. Henüz 4 Bin km de. Araç sıfır alındı, pek kullanilmadı ve hep kapalı otoparkta yattı. Şimdi bende düzenli kullanmaya başladım. Ama pek otomatik tecrübem yok onun için danışmak istediğim şeyler var.

    -Araç km dolmamasina rağmen yıllık bakımlara yetkili serviste girdi. Şanzımana extra bakıma gerek var mı?

    - Her hareket öncesi vitesi N konumuna alip, 2 dk bekleyip aracı rölantide ısıtıyorum.

    - Araç hareket halindeyken asla boş vitese atmıyorum, yokuş aşağı yolda ayağımı gazdan çekiyorum.

    - ileri veya geri vitese atacağım zaman araç tamamen durmadan asla vites degistirmiyorum.

    - ışıklarda 15 sn den fazla beklersem vitesi n'ye alıyorum.

    -çok dik yokuşlarda vitesi l veya l2 ye alıyorum.

    -son olarak park etmeden önce vitesi n ye alıp el freni çekiyorum. Freni bırakıp tüm yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp aracı P'ye alıyorum.

    Sizce yanlış yapılan bir uygulama var mi? Şunu sakın yapma yada şöyle yap dediğiniz bir şey varsa fikirlerinizi dinlemek isterim. Teşekkür ederim













    Bunu yapma.



    Yağ bozulur, KM gelmese de Yıl için üreticinin ön gördüğü değişim aralığı ve litresine özelliklerine dikkat ederek değişimine bakın.



    Hidrolik sıvıları için ve motor sogutma sıvıları için de aynı konu var.




  • Hocam otomatik diye çok kasmayada gerek yok. Ben starta basıyorum d ye getirip yola çıkıyorum ineceğim zamanda stop edip iniyorum vitesi ellemiyorum. Tekrar binince yine d ye alıp devam inerken ellemiyorum. Dikkat etmiyorum yok d de yok r de diye.
  • Aslında Klasik Tork Konvertor Otomatiklerde en doğru kullanım bu,



    her vites geçirdiğinizde bir tarz kasnak var ve hareket ediyor, Surekl, D-N yapmak hele ki 15sn gibi kısa bir süre için. Çok bir anlamı yok, Sizin Şanzımanınız zaten bahsettiğiniz kullanım için tasarlanmış.



    Otomatik yani :) çok elleyecek olsak yarı otomatik olurdu.
  • Bundan daha iyi kullanılamazdı.



    Seni otomatik şanzımanlardan sorumlu müsteşar yardımcısı yapıyorum.
  • Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi educationist -- 16 Ocak 2017; 18:7:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Tabi önce frene mutlaka basıyorum sonra P ye alıyorum ama boşa alıp bekleme yapmıyorum
  • Hepinize çok teşekkür ederim.
    @aLLyC hocam giderken değil ışıkta bekletiyorum. Ne yapmamı tavsiye edersiniz
  • Hakan K. H kullanıcısına yanıt
    Uzun süreli durmalarda n ye almanız doğru. Boşuna şanzumana yük bindirmeye gerek yok aracın kasıldığını hissediyorsunuzdur zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.

    Ne zararı var hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Tabi önce frene mutlaka basıyorum sonra P ye alıyorum ama boşa alıp bekleme yapmıyorum

    Frene mi, el frenine mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.

    Ne zararı var hocam

    Park edip aracı el freni ile sabitledikten sonra p ye almazsanız (özellikle eğimli yerlerde )aracın tüm yükünü şanzımana bindirirsiniz. Şanzıman ömrünü hatrı sayılır bir derece azaltan bir hatadır. P ye aldıktan sonra el frenini çekmeniz bir işe yaramaz.




  • Yarı otomatik değil mi hocam benimki ? X-tronic vb. İsmi olan şanzımanlar yarı diye biliyordum ama emin değilim 7gtronic hakkında bilgim yok.

    Ek olarak aracı stop edince otomatik n konumuna geçiyor vites bende. P düğmesine hiç basmadım daha yanlış mı doğru mu yapıyorum bilmiyorum.
  • Hakan K. H kullanıcısına yanıt
    Şanzımana yük bindiği doğru ama bu istenilen ve tasarlanan bir yük.



    Ancak 15sn için Sürekli D-N yapmak O yükü ileten Kasnakların Sürekli gerilip bırakmasıyla beraber şanzımana motorun yükünü aracı ittirmek için ilk ilettiğinden çok daha az.



    15saniye de 1Litre/saat x 15/360(saniye) kadar yakıt tüketirsiniz bunun için Şanzımanı kasnaklarını eskitmenin anlamı yok, bu süre 120Saniye veya fazla ise yakıt tüketimini karşılayacağı için mantıklı olur.







  • e30 m3 kullanıcısına yanıt
    Ne kadar uzun süreli ? 15 saniye uzun süreli mi ?
  • Üşenen insan için kısa süreli, üşenmeyen biriyseniz ideal.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.