Başlığın genelleme yapılarak değiştirilmesi hiç uygun değil.Başlıktan yola çıkarak topice girdiğinizde alakasız bir konu ile karşılaşıyorsunuz. Ayrıca "senin araban -benim arabam" muhabbetine dönmüş...
otomatik cam kapanma benim arkadaşın 96 model vectrasında bile var hatta el sıkışmasını önleyen olay bile var hani kapanırken elini sokarsan cam arasına duruyor cam
1) Eski toledomda standart kasetçalar/radyo vardı. Arka koltukların önünde ise kulaklık deliği. oraya iki kulaklık takarsan ..Teyp üstünde HP seçeneğini mesela radyoya getirirsin kulaklıktan radyo sesi verir. Sonra kaset taktığında arabanın hoparlöründen teyp dinlenir. Böylece uzun yolda herkes istemediği müziği dinlemek zorunda kalmaz..Opellerde buna twin audio diyorlar sanırım.
2) Yine toledoda sürücü koltuğu yanında tabanda alarm iç denetim kapatma düğmesi vardır (diğer vw grup arabalarda da var) . Msele arabada köpek bırakırsan iç denetimi kapayabilirsin.böylece köpek dolanırken ötmez..
Üç tane de fordlardan.
1) Ford otomobillerde yakıt göstergesinde pompa işaretinin yanında ok olur. Bu depo kapağının yönünü işaret eder. Böylece özellikle ilk aldığında veya emanet olarak başkasının arabasını falan aldıysan istasyona ters yönden girmemen için. Benim Cmax 2 senelik o kadar az yakıyor ki hala bazen unutuyorum depo kapağı neredeydi diye o işarete bakıyorum
2) Tüm fordlarda sinyal koluna kısa bir dokunuşla 3 kez sinyal verir. Sollamalarda çok faydalı bişey.
3) Tüm fordların müzik sistemi menüsünde AVC odiye bir ayar vardır. otomatik ses kontrolü. 1-7 arası seçebilirsin ama 5ten önce işe yaramaz. Bu ayar arabanın motor devrine göre sesi otomatik olarak artırı. Yani devri 2000 den 4000e çıkarırsan motor gürültüsü ve yol gürültüsü artacağından müzik sesi azalmasın diye otomatik olarak ses artar. tekrar 2000 devire inersen aynı seviyeye gelr...
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
* otopark görevlisine aracınızı teslim ederken kart üzerinde çeşitli tuş kombinasyonları yaparak kartı "sınırlı kullanıcı" moduna getiriyorsuz
bu bahsettiğin megane2 nin bir özelliği mi? bilmiyordum biraz açıklar mısın
Benim arabam gaza basınca gidiyor ne güzel bir özellik...
quote:
Orjinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
* otopark görevlisine aracınızı teslim ederken kart üzerinde çeşitli tuş kombinasyonları yaparak kartı "sınırlı kullanıcı" moduna getiriyorsuz
bu bahsettiğin megane2 nin bir özelliği mi? bilmiyordum biraz açıklar mısın
katalogda okumuştum ve model sınırlaması yapılmamış bir özellikti. yanlış bir tuş kombinasyonu vermemek için ayrıntı yazamadım. şu anda katalog yanımda değil ama hafta başında ayrıntısını burada yazacağım. (hafta sonu internet erişimim olmadığı için)
İlk Megane scenic 99 model kullandığımda beni çok şaşırtan gizli bir ayrıntısı vardı.Arabayı park ettim ve farları açık unutmuşum(araba emanet olduğu için ayrıntılarını bilmiyordum).Kontağı çeviriyorum fakat araba çalışmıyor.Kesin aküsü bitmiştir dedim ve kaputu açtığımda akü yoktu.Bagaja bak kaputun içini incele akü yok nasıl olur anlayamadım arabasını ödünç aldığım amcamı aradım.Telefonda amca bu arabanın aküsü yok nasıl gidiyor bu meret diye sordum ve gülmeye başladı.Meğerse akü ön yolcu koltuğunun altındaymış.Nasıl gizlenmiş küçük bir ayrıntımı?
Benim arabanın kaput açıkken marş basmıyor. Hatta bazen kapalıyken de basmıyor ama onun da şanzuman P ye alınmayınca olduğunu farkettim.
Ben de golf v var, kumandadaki açma veya kapama düğmesine 3 sn süreyle basarsan camları açıp kapatır. Kitapçıkta yazıyor zaten. Geri viteste ön silecek açıksa arka silecekleri çalıştırır. Camlarda el sıkışma koruması var, far açıkken motor kapatılıp sürücü kapısı açılırsa uyarı verir, sinyalde bırakırsan uyarı verir vs. Bunlar artık standart olmuş bütün arabalarda. Yeni kasa bütün araçlarda vardır. Sadece kullanılması bilinmiyordur.
quote:
Orjinalden alıntı: codelinker
arkadaşlar yardım edecek yok mu? bu özellik vw de yok herhalde.varsada bilmiyorum.vw si olan arkadaşlar lütfen bu konuda bilginiz varsa paylaşın.
quote:
Orjinalden alıntı: yilmaz101
Benim arabanın kaput açıkken marş basmıyor. Hatta bazen kapalıyken de basmıyor ama onun da şanzuman P ye alınmayınca olduğunu farkettim.
cerato da bişey bulamadım ben yaw insan bi tek kumandaya basınca iki kere basınca alarmı aktif hala getiriyo die biliom başka bişiy yok mu?
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
quote:
Orjinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
* otopark görevlisine aracınızı teslim ederken kart üzerinde çeşitli tuş kombinasyonları yaparak kartı "sınırlı kullanıcı" moduna getiriyorsuz
bu bahsettiğin megane2 nin bir özelliği mi? bilmiyordum biraz açıklar mısın
katalogda okumuştum ve model sınırlaması yapılmamış bir özellikti. yanlış bir tuş kombinasyonu vermemek için ayrıntı yazamadım. şu anda katalog yanımda değil ama hafta başında ayrıntısını burada yazacağım. (hafta sonu internet erişimim olmadığı için)
bizimde 2003den beri megane2 miz varda bilmiyordum hiç bu özelliği
1,2 gerçekten hoş. 3. sü benim stılomda da var. 3 en iyisi stıloda. 3 ü geçersen araba hızlandıkça teyp çok fazla artmaya başlıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: doubleford
1) Ford otomobillerde yakıt göstergesinde pompa işaretinin yanında ok olur. Bu depo kapağının yönünü işaret eder. Böylece özellikle ilk aldığında veya emanet olarak başkasının arabasını falan aldıysan istasyona ters yönden girmemen için. Benim Cmax 2 senelik o kadar az yakıyor ki hala bazen unutuyorum depo kapağı neredeydi diye o işarete bakıyorum
2) Tüm fordlarda sinyal koluna kısa bir dokunuşla 3 kez sinyal verir. Sollamalarda çok faydalı bişey.
3) Tüm fordların müzik sistemi menüsünde AVC odiye bir ayar vardır. otomatik ses kontrolü. 1-7 arası seçebilirsin ama 5ten önce işe yaramaz. Bu ayar arabanın motor devrine göre sesi otomatik olarak artırı. Yani devri 2000 den 4000e çıkarırsan motor gürültüsü ve yol gürültüsü artacağından müzik sesi azalmasın diye otomatik olarak ses artar. tekrar 2000 devire inersen aynı seviyeye gelr...
berbat bişiy. akü delinirse nolcak? hem berbat hem tehlikeli. asit tehlilesi. ayrıca kıvılcımdan yangın tehlikesi de cabası.
quote:
Orjinalden alıntı: cetvel
İlk Megane scenic 99 model kullandığımda beni çok şaşırtan gizli bir ayrıntısı vardı.Arabayı park ettim ve farları açık unutmuşum(araba emanet olduğu için ayrıntılarını bilmiyordum).Kontağı çeviriyorum fakat araba çalışmıyor.Kesin aküsü bitmiştir dedim ve kaputu açtığımda akü yoktu.Bagaja bak kaputun içini incele akü yok nasıl olur anlayamadım arabasını ödünç aldığım amcamı aradım.Telefonda amca bu arabanın aküsü yok nasıl gidiyor bu meret diye sordum ve gülmeye başladı.Meğerse akü ön yolcu koltuğunun altındaymış.Nasıl gizlenmiş küçük bir ayrıntımı?
quote:
Orjinalden alıntı: doubleford
3) Tüm fordların müzik sistemi menüsünde AVC odiye bir ayar vardır. otomatik ses kontrolü. 1-7 arası seçebilirsin ama 5ten önce işe yaramaz. Bu ayar arabanın motor devrine göre sesi otomatik olarak artırı. Yani devri 2000 den 4000e çıkarırsan motor gürültüsü ve yol gürültüsü artacağından müzik sesi azalmasın diye otomatik olarak ses artar. tekrar 2000 devire inersen aynı seviyeye gelr...
renaultlarda da var. fabrika ayarı 3 olarak seçilmiş ama etkisi 5ten önce farkedilmiyor.
VW Touradan uzaktan kumandaya bir kere basınca içerideki kişi dahi dışarı çıkamıyor, 2 kere basınca dışardan açılmıyor ama içerden açılıyor. Silecekler çalışırken durduğunuzda sileceklerde duruyor park halindeyken sinyali hangi tarafa çevirirseniz o taraftaki park lambaları yabıyor (yaklaşık 20 sene önceki araçlarda bile var olan bir sistem ) Uzaktan kumandayla sunroofu kapatabiliyorsunuz Vw bu tarz konularda en pinti davranan firmadır
ilk arabam bundan 13 sene önce aldığım 1985 model reno9 idi. aldığımda feleğin çemberinden birkaç kez geçmişti.
elektrik sistemi kimin elinden geçmişti bilmiyorum ama çok hoş özellikler kazandırmıştı:
bir gün kısa süreli bir alışveriş için yol kenarında arabayı stop etmeden önce dörtlü sinyalleri yakmış ve kontağı kapatıp anahtarlarımı aldıktan sonra aracı kilitleyip terk etmiştim.
10 dk sonra döndüğümde araba çalışır halde beni bekliyordu. kapıları açtım, direksiyona geçtim. kontak anahtarı elimdeydi ama araç çalışıyordu. birkaç dakika sonra şaşkınlığımı atınca adetr yerini bulsun diye anahtarı kontağa taktım ve çalıştırmaya gerek kalmadan yoluma devam ettim.
daha sonraları sebebini keşfettim tabi. dörtlü sinyaller her nasıl bağlanmışsa araç çalışırken bu düğmeyi kullandığınızda kontağı kapatsanız da araç stop etmiyordu. o gün trafikteki gürültüden bunu fark edememiştim.
sonraki günlerde bunu faydalı işlerde kullanmaya başladım. küçük çocuğum üşümesin diye önceden arabayı çalıştırıyor, kaloriferi açıyor, sonra da anahtarımı alıp kapılarımı kilitleyip eve tekrar dönüyordum. geldiğimizde araç sıcacık oluyordu. sonraları ww transporter de yaptı ama ilk ben kullandım.
bir de yağmur sensörü vardı o araçta. o günlerde böyle bir teknoloji yoktu ama benim arabamda vardı. yaşlıca bir hanımı bulutlu bir havada bir yere götürüyordum. hafiften yağmur başladı ve ön cama ŞAP bir yağmur damlası düştü. hemen ardından benim reno9 sileceği bir kez çalıştırdı ve camı temizledi. şaşkın şaşkın bakan hanım teyzeye dedim ki: " bu araba otomatik. yağmur yağınca anlıyor kendi kendine camı siliyor." tabi o da inandı.
işin aslına gelince: yine elektrikçi marifeti. benim reno9 kasise girince sileceği çalıştırıyordu. tam yağmur başladığında bir kasise girmiştim o da her zamanki gibi sileceğini çalıştırdı.
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
ilk arabam bundan 13 sene önce aldığım 1985 model reno9 idi. aldığımda feleğin çemberinden birkaç kez geçmişti.
elektrik sistemi kimin elinden geçmişti bilmiyorum ama çok hoş özellikler kazandırmıştı:
bir gün kısa süreli bir alışveriş için yol kenarında arabayı stop etmeden önce dörtlü sinyalleri yakmış ve kontağı kapatıp anahtarlarımı aldıktan sonra aracı kilitleyip terk etmiştim.
10 dk sonra döndüğümde araba çalışır halde beni bekliyordu. kapıları açtım, direksiyona geçtim. kontak anahtarı elimdeydi ama araç çalışıyordu. birkaç dakika sonra şaşkınlığımı atınca adetr yerini bulsun diye anahtarı kontağa taktım ve çalıştırmaya gerek kalmadan yoluma devam ettim.
daha sonraları sebebini keşfettim tabi. dörtlü sinyaller her nasıl bağlanmışsa araç çalışırken bu düğmeyi kullandığınızda kontağı kapatsanız da araç stop etmiyordu. o gün trafikteki gürültüden bunu fark edememiştim.
sonraki günlerde bunu faydalı işlerde kullanmaya başladım. küçük çocuğum üşümesin diye önceden arabayı çalıştırıyor, kaloriferi açıyor, sonra da anahtarımı alıp kapılarımı kilitleyip eve tekrar dönüyordum. geldiğimizde araç sıcacık oluyordu. sonraları ww transporter de yaptı ama ilk ben kullandım.
bir de yağmur sensörü vardı o araçta. o günlerde böyle bir teknoloji yoktu ama benim arabamda vardı. yaşlıca bir hanımı bulutlu bir havada bir yere götürüyordum. hafiften yağmur başladı ve ön cama ŞAP bir yağmur damlası düştü. hemen ardından benim reno9 sileceği bir kez çalıştırdı ve camı temizledi. şaşkın şaşkın bakan hanım teyzeye dedim ki: " bu araba otomatik. yağmur yağınca anlıyor kendi kendine camı siliyor." tabi o da inandı.
işin aslına gelince: yine elektrikçi marifeti. benim reno9 kasise girince sileceği çalıştırıyordu. tam yağmur başladığında bir kasise girmiştim o da her zamanki gibi sileceğini çalıştırdı.
demekki arabayi viteste birakmamişsiniz deminki arabanin guzel bi özelliği ise buda sizin kötu bir özelliğiniz bence... her zaman viteste ve el freni çekili olarak birakmakta fayda var derim
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
ilk arabam bundan 13 sene önce aldığım 1985 model reno9 idi. aldığımda feleğin çemberinden birkaç kez geçmişti.
elektrik sistemi kimin elinden geçmişti bilmiyorum ama çok hoş özellikler kazandırmıştı:
bir gün kısa süreli bir alışveriş için yol kenarında arabayı stop etmeden önce dörtlü sinyalleri yakmış ve kontağı kapatıp anahtarlarımı aldıktan sonra aracı kilitleyip terk etmiştim.
10 dk sonra döndüğümde araba çalışır halde beni bekliyordu. kapıları açtım, direksiyona geçtim. kontak anahtarı elimdeydi ama araç çalışıyordu. birkaç dakika sonra şaşkınlığımı atınca adetr yerini bulsun diye anahtarı kontağa taktım ve çalıştırmaya gerek kalmadan yoluma devam ettim.
daha sonraları sebebini keşfettim tabi. dörtlü sinyaller her nasıl bağlanmışsa araç çalışırken bu düğmeyi kullandığınızda kontağı kapatsanız da araç stop etmiyordu. o gün trafikteki gürültüden bunu fark edememiştim.
sonraki günlerde bunu faydalı işlerde kullanmaya başladım. küçük çocuğum üşümesin diye önceden arabayı çalıştırıyor, kaloriferi açıyor, sonra da anahtarımı alıp kapılarımı kilitleyip eve tekrar dönüyordum. geldiğimizde araç sıcacık oluyordu. sonraları ww transporter de yaptı ama ilk ben kullandım.
bir de yağmur sensörü vardı o araçta. o günlerde böyle bir teknoloji yoktu ama benim arabamda vardı. yaşlıca bir hanımı bulutlu bir havada bir yere götürüyordum. hafiften yağmur başladı ve ön cama ŞAP bir yağmur damlası düştü. hemen ardından benim reno9 sileceği bir kez çalıştırdı ve camı temizledi. şaşkın şaşkın bakan hanım teyzeye dedim ki: " bu araba otomatik. yağmur yağınca anlıyor kendi kendine camı siliyor." tabi o da inandı.
işin aslına gelince: yine elektrikçi marifeti. benim reno9 kasise girince sileceği çalıştırıyordu. tam yağmur başladığında bir kasise girmiştim o da her zamanki gibi sileceğini çalıştırdı.
demekki arabayi viteste birakmamişsiniz deminki arabanin guzel bi özelliği ise buda sizin kötu bir özelliğiniz bence... her zaman viteste ve el freni çekili olarak birakmakta fayda var derim
bence de
quote:
her zaman viteste ve el freni çekili olarak birakmakta fayda var derim