benim vectra b de var. kumandanın pilini deiştirdikten sonra yeniden kodlamak için kontağı çeviriyorsunuz araç çalışırken kumandanın kapıları kapama düğmesine basıyorsunuz. kapılar kitlenip açılıyor. sizin kumandanız da kodlanmış oluyor.
dikiz aynasının yanında ki tavan lambası vectralar da kapı açılınca açılıyor. lambanın yanında düğme yok ama normal farları yakmak için döndürdüğünüz düğmeyi kendinize çekerseniz tavan daki lambayı yakıyor.
golfte isterseniz tek düğmeyle sadece sürücü kapısı iki defa basıncada tüm kapılara açabiliyosrunuz.Ayrıca aracı açıp 5 dk içinde kapılar açılmazsa yine kilitleniyor.
Unodaki küçük ve gizli en güzel ayrıntı küllük ve çakmak..arabayı aldım tam üç ay çakmak aradım bulamadım elektrikçi arkadaşa çakmak takalım dediğimde yerini öğrendim..............
bence en gizli ve ufak ayrıntı bu................
Caddy'de ön kapılardaki kırmızı renkli reflektörleri daha 3 gün önce farkettim, yaklaşık 9 aydan sonra
96 Model Opel Vectra CD de daha geçen sene ön torpido gözünün soğutmalı olduğunu fark ettik.
Torpido gözünün içersinde küçük bi sürgü kapakçık var klima havasının torpido gözüne gitmesini sağlıyor yada hava girişini kapatıyor.
Yıllarca arabayı kullan bunu görme ilginç durum.
Ve 96 model arabada bu özelliğin olacağını sanmazdım 2 kutu kola atın buz gibi olsun.
Saygılarl...
Saab'ım 94 model ve hergün beni hala şaşırtıyor...
Bir kere Araç kontağı kapandığında şanzuman da kitleniyor, sonradan farkına vardım...
Araçla yolda giderken el freni cekildiginde "ding dong" diye bir ses gelip el freni ısıgı yanıyor, ancak sonraki el freni cekmelerde ses ve ısık yok... Yani alet sanırım soför bey manyak gününde artistlik yapıyor diye dusunuyor.
Yol bilgisayarı her türlü arıza ve değişmesi gereken parçayı söylüyor. Hatta kasetçaların temizlenme vaktinin geldigini bile soyluyor. Buji, Buji kaseti, Turbo basıncı arızası, motor suyu eksikligi, yag eksikligi, yag degistirme zamanı, silecek suyu eksikligi, vs.vs.vs. Sogutma arızası, sanzuman problemi, servise gitme zamanı, ıdı zamanı bıdı zamanı ... Daha hepsini gordugumu sanmıyorum.
Araçta konsol uzerinde black panel diye bir tus var. Bu tusa basıldıgında yol bilgisayarı ekrani dahil, butun gostergeler ve ısıkları kapanıyor, konsoldaki ısıklar sonuyor, sadece hız gostergesi ve hız gostergesi ısıgı acık kalıyor; ancak deviri 5500'e kadar cıkarınca devir gostergesi de calısmaya baslıyor ve ısıgı yanıyor!!!
Cogu modern araba gibi hızlandıkca muziksetinin sesini acıyor, ama ciddi hızlarda kısmaya baslıyor.
arabanın 4 yan camına da ayar ayaklarda olsa bile hava üflüyor.
Torpido gozundeki ısık, torpido acılınca acılıyor, ancak ısıgın yanındaki minik bir tusla devre dısı bırakılabiliyor, Aynısı bagaj ısıkları icin de gecerli.
herhangi bir kapı belli bir sure acık kaldıktan sonra yanan ısıklar sonuyor...
stop ederse, aracın kontagını tamamen kapatıp, yeniden acmak gerekiyor... Sebebini bilmiyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
quote:
Orjinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
* otopark görevlisine aracınızı teslim ederken kart üzerinde çeşitli tuş kombinasyonları yaparak kartı "sınırlı kullanıcı" moduna getiriyorsuz
bu bahsettiğin megane2 nin bir özelliği mi? bilmiyordum biraz açıklar mısın
katalogda okumuştum ve model sınırlaması yapılmamış bir özellikti. yanlış bir tuş kombinasyonu vermemek için ayrıntı yazamadım. şu anda katalog yanımda değil ama hafta başında ayrıntısını burada yazacağım. (hafta sonu internet erişimim olmadığı için)
bizimde 2003den beri megane2 miz varda bilmiyordum hiç bu özelliği
kalatogdan aynen yazıyorum: Bazı durumlarda (araç üçüncü bir kişiye emanet edildiğinde: otopark görevlisi, onarımcı ...) Renault kartının çalışmasını sınırlandırmak isteyebilirsiniz. iki kartı da yanınızda taşıyınız. birinci kartı kart okuyucuya yerleştiriniz. sonra ikinci kartın butunlarına (kilitleme ve bagaj kilitleme) aynı anda basınız. araç kilitlenir, sonra sürücü kapısının kilidi açılır. kart okuyucuya yerleştirilmiş olan Renault kartı sınırlı kullanıma geçer. sınırlı kullanımdaki renault kartı sadece sürücü kapısının açılmasını ve aracın çalıştırılmasını sağlar. (yolcu tarafı eşya gözü ve bagaj kilitli kalır. içeriden açma/kapama butonu devre dışı kalır) sınırlı kullaımı iptal etmek için aracı sınırsız kullanımdaki renault kartı ile çalıştırınız.
kendi aracımda denedim. aynen yazdığı gibi kapıların kilitlenme ve açılma sesini duydum. ancak sınırlı kullanıma geçmesi gereken kartta bir değişiklik olmadı. bütün kapıları açıyordu. kilitli eşya gözü ise benim aracımda yok. servise ilk uğradığımda bu konuyu araştıracağım. (tabi biliyorlarsa)
BİZDE BUNU 2-3 AY OLDU YENİ ÖĞRENDİK BİDE GECEN HAFTA ANAHTAR İLE CAMLARIN İNDİRİLMESİNİ
quote:
Orjinalden alıntı: kornkrunded
dikiz aynasının yanında ki tavan lambası vectralar da kapı açılınca açılıyor. lambanın yanında düğme yok ama normal farları yakmak için döndürdüğünüz düğmeyi kendinize çekerseniz tavan daki lambayı yakıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
kalatogdan aynen yazıyorum: Bazı durumlarda (araç üçüncü bir kişiye emanet edildiğinde: otopark görevlisi, onarımcı ...) Renault kartının çalışmasını sınırlandırmak isteyebilirsiniz. iki kartı da yanınızda taşıyınız. birinci kartı kart okuyucuya yerleştiriniz. sonra ikinci kartın butunlarına (kilitleme ve bagaj kilitleme) aynı anda basınız. araç kilitlenir, sonra sürücü kapısının kilidi açılır. kart okuyucuya yerleştirilmiş olan Renault kartı sınırlı kullanıma geçer. sınırlı kullanımdaki renault kartı sadece sürücü kapısının açılmasını ve aracın çalıştırılmasını sağlar. (yolcu tarafı eşya gözü ve bagaj kilitli kalır. içeriden açma/kapama butonu devre dışı kalır) sınırlı kullaımı iptal etmek için aracı sınırsız kullanımdaki renault kartı ile çalıştırınız.
kendi aracımda denedim. aynen yazdığı gibi kapıların kilitlenme ve açılma sesini duydum. ancak sınırlı kullanıma geçmesi gereken kartta bir değişiklik olmadı. bütün kapıları açıyordu. kilitli eşya gözü ise benim aracımda yok. servise ilk uğradığımda bu konuyu araştıracağım. (tabi biliyorlarsa)
dostum süper birşeymiş öğrendiğim iyi oldu.. teşekkürler
zamanında (10 sene oldu ama özlerim hala) bizim 95 model Vectra GT de hızı artıkça müziğin sesini yükseltiyodu ama biz bunu arızalı olduğuna yoruyoduk o zamanlar
quote:
Orjinalden alıntı: asilx
quote:
Orjinalden alıntı: msumsu
kalatogdan aynen yazıyorum: Bazı durumlarda (araç üçüncü bir kişiye emanet edildiğinde: otopark görevlisi, onarımcı ...) Renault kartının çalışmasını sınırlandırmak isteyebilirsiniz. iki kartı da yanınızda taşıyınız. birinci kartı kart okuyucuya yerleştiriniz. sonra ikinci kartın butunlarına (kilitleme ve bagaj kilitleme) aynı anda basınız. araç kilitlenir, sonra sürücü kapısının kilidi açılır. kart okuyucuya yerleştirilmiş olan Renault kartı sınırlı kullanıma geçer. sınırlı kullanımdaki renault kartı sadece sürücü kapısının açılmasını ve aracın çalıştırılmasını sağlar. (yolcu tarafı eşya gözü ve bagaj kilitli kalır. içeriden açma/kapama butonu devre dışı kalır) sınırlı kullaımı iptal etmek için aracı sınırsız kullanımdaki renault kartı ile çalıştırınız.
kendi aracımda denedim. aynen yazdığı gibi kapıların kilitlenme ve açılma sesini duydum. ancak sınırlı kullanıma geçmesi gereken kartta bir değişiklik olmadı. bütün kapıları açıyordu. kilitli eşya gözü ise benim aracımda yok. servise ilk uğradığımda bu konuyu araştıracağım. (tabi biliyorlarsa)
dostum süper birşeymiş öğrendiğim iyi oldu.. teşekkürler
renault, kartlı sisteme geçerken "kartı ruhsatın arasına koysunlar, taşıması kolay olsun." diye düşünmemiştir herhalde. anahtardan bir farkı olmalı elbette.
quote:
Orjinalden alıntı: porter
zamanında (10 sene oldu ama özlerim hala) bizim 95 model Vectra GT de hızı artıkça müziğin sesini yükseltiyodu ama biz bunu arızalı olduğuna yoruyoduk o zamanlar
Vectra C kasalarda;
- Yanlış bilmıyorsam kumanda üzerindeki açma düğmesine uzunca basıldığında pencereler açılıyor. (Kapama olayı zaten var) -Uzunca süre kumandanın kapama düğmesine basıldığında araç elegance versiyon ise dış aynalar katlanır. -Ayna kumandası butonu sağ ayna modunda iken geri vitese geçirdiğinizde sağ ayna aşağıya doğru hareket eder. Geri vitesten çıkardığınızda eski haline geri döner. -Araca binmek için kilidi açtınız fakat kapıları açıp araca binmediniz. Aracın kapıları 30sn sonra kendiliğinden kitlenir. - Araçtan inerken selektör koluna iki kere(yada uzunca süre)asıldığınızda follow me çalısır. Ön kısa farların dışında arka geri vites lambalarıda yanık vaziyette süresini dolduruncaya kadar bekler. - Araç Cruise control'deyken aracın hızını cruise control tuşları vasıtasıyla ayağınız gaz pedalına veya frene dokunmadan arttırıp azaltabilirsiniz. Tek yapmanız gereken üst tusa seri hızlanma için sürekli basılı tutmak, tam tersi için alt tusa uzun süre basmak. Ama yanlışlıkla sabitlemeyi devreden de çıkarabilirsiniz. Bunun için alıştırma yapın.
quote:
Orjinalden alıntı: antiochos
Benim arabam gaza basınca gidiyor ne güzel bir özellik...
dostum süpersin ya
yaw bu avensislerde orta konsol aydınlatması varmış,yukarda tavanda küçük noktasal turuncu bi ışık var ve o ışık orta konsolu aydınlatıyor,ilginç bi özellik! bi de ön koltukların altında arka yolcular için klima havalandırma kanalı varmış,bu da ilginç! ve kapıları 30sn. içinde açmazsan otomatik olarak kitliyor kapıları ve bagajı. ve ayrıca şunu da fark ettim,kadran ışıklarını en son seviyeye getirirsen farları yaktığın zaman kadran ışıklarının aydınlatılmasında bi zayıflama, azalma olmuyor! şu an aklıma başka bi şey gelmiyor,gelirse yine yazarım buraya
quote:
Orjinalden alıntı: metinemre
o senin tiponun arka kampanaları ayarsızdır veya diskleri çizilmiştir. ondan titriyodur.
benim tempra sxa arabam vardı. onun üstünde bi tek klima sx-ak vardı. onda bile abs yoktu.
quote:
Orjinalden alıntı: HeaDMasH
bnm eski tiponun bi üst wersiyonundada wardı euheuuhe arkadasın cok üstüne gitmemek gerek örneğin bende frene cok sert basdığında frenin altına vuranın abs olduğunu bilmiodum bana
TEMRA 1,6 İE DE DİJİTAL KLİMA VE ABS OLAN MODELİ VAR
stilo su olan arkadaşlar dikkat etti mi bilmiyorum belkide yazmışlardır. hız arttığında müzik sesi de artıyo tekrar yavaşladığında ses azalıyo. yanlız bu volume un dercesini arttırmıyo yani22 iken 25 yapmıyo. sadece kendi arttırıp yavaşlatıyo. çok zevkli bi özellik. daha yazmadığız ne özellikler vaaaaar...
stiloda da var. ama tuş sırası tam tersi. "deadlock" deniyor buna.
quote:
Orjinalden alıntı: 2868
VW Touradan uzaktan kumandaya bir kere basınca içerideki kişi dahi dışarı çıkamıyor, 2 kere basınca dışardan açılmıyor ama içerden açılıyor.
ya bunlar benim stilo da bile var. fazla olarak yola çıkınca 20 km yi geçtiğinde kapıları otomatik kitliyor. koltukların altındaki havalandırma kanalları dışında iki koltuk arasında kol dayama yerinin arkasında bir üfleç daha var arka için. zayıflama olmuyor dediğin gerçekten komik. zaten o ışık ayarı bir farlar açık bir de kapalı için ayrı ayrıdır. eee sonuna kadar açarsan haliyle farlar açıkken de ışıkta azalma olmaz...
quote:
Orjinalden alıntı: mussa
bi de ön koltukların altında arka yolcular için klima havalandırma kanalı varmış,bu da ilginç! ve kapıları 30sn. içinde açmazsan otomatik olarak kitliyor kapıları ve bagajı. ve ayrıca şunu da fark ettim,kadran ışıklarını en son seviyeye getirirsen farları yaktığın zaman kadran ışıklarının aydınlatılmasında bi zayıflama, azalma olmuyor! şu an aklıma başka bi şey gelmiyor,gelirse yine yazarım buraya