Şimdi Ara

Otopark Projesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
6.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Uzun zamandır aklımda bir proje vardı,http://forum.donanimhaber.com/m_51864694/mpage_1/f_/key_//tm.htm#51909500 konusu açılınca tekrar aklıma geldi, sizlerin de fikrini almak istedim.

    Büyük şehirlerde otopark büyük dert olmaya başladı. Hele işmerkezleri, çarşı-pazarın çevresindeyseniz. Binalar yıkılıp otopark yapılamayacağına göre, anacaddelerin, sahillerde denizin altına otopark yapılamaz mı?

    Metro çalışması yapılır gibi yolun altı boşaltılsa ve çökmeyi engelleyecek gerekli önlemler alınsa. Cadde üzerinde 200'er metre arayla da otopark'a giriş-çıkışlar açılsa olmaz mı?

    Sizin düşünceleriniz nedir?


    Edit:Başlık değişimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Niyet 0070 -- 20 Ağustos 2011; 23:25:56 >







  • Yapılabilir ama çok masraflı olmaz mı?
    İzmirde fuarın altına yaptılar mesela...
  • Masraflı olabilir doğrusunuz ama şuanki durum başka türlü nasıl düzeltilebilir?

    Çözümün İspark'a verilen yol kenarları ve araç çekmelerle olacağını sanmıyorum.

    Yorumunuz için teşekkürler
  • Bu hale gelmeden zamanında onlem alinsaydi ne güzel olurdu.
  • Ona ne şüphe...
  • Karsiyakada belediyenin onundeki caddede de yeralti tamamen otopark...
    Istenirse olur elbet...
  • @decsan

    Ben de hiç olmayan bir şey buldum sanıyordum.
    __________________________________________________


    Peki bu çalışmanın İstanbul'da da uygulanmasını önermek için belediyede hangi merciye başvurmak gerekir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İstanbul otopark
    9 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Denizli'de eski belediye otoparkının altına yapıldı muazzam birşey.Yerin altına üç kat,ciddi araç kapasitesi var(1200).Şehiriçine gittiğim zaman tek adresim
  • @Derin Mavi

    "Görünen köy klavuz istemez." derler ama yöneticilerimiz uyuyor heralde? Vatandaşa nasıl daha fazla zorluk çıkartabiliriz? Nasıl daha fazla ceplerindeki parayı alabiliriz?
  • Yeraltında adam gibi metro sistemi olduktan sonra otoparka o kadar da gerek yok. Tabi ki otopark da yapılmalıdır, ama ana arterlerin en büyük sorunu ulaşım. Otobüse, minibüse binmeyen kendi aracıyla geliyor. Metro gibi dakik ve ısıtma-soğutma sistemleri tam olan bir ulaşım aracı varken biz Metrobüs'le Yunanistan'ı Gürcistan'a bağlamaya çalışıyoruz. Tabi mal indirme-bindirme işlemleri de toptancıların ve imalatçıların şehirdışına gönderilmeleri ile mağazalara mal getirme saatlerindeki sıkı denetimlerle çözülmeyecek iş değil.
  • @joushkun

    Neresinden tutsak elimizde kalıyor...
  • Pahalı fikir
  • pratikte biraz zor gibi görünüyor. bizim millet arabasını yanında ister :) gideceği noktaya en yakın yere kadar arabayla ulaşmaya çalışır. avm' lerde girişe en yakın yer daima en dolu yerdir. hani böyle uygulamaları evinden/işinden birkaç yüz metre uzağa kadar tamam ama daha uzun mesafede kimse kullanmaz. zaten ki pahalı ve yeni olan araçların çoğu kaskolu, insanlar ekstra maliyete girmezler gibime geliyor.
  • Önce şehir kurulu sonra insanlar yerlerşir.Türkiye'de tam tersi olduğu için hep sorun yaşıyoruz
  • Bizim millet 5 lira otopark parasini vermez gene yol kenarina park eder. Karsiyaka belediyesinin oldugu taraflar guzel ornek olmus ama ne zaman gitsem gene millet oraya park etmiyor, yol kenarina park ediyor. Karsiyaka sahilde de durum oyle millet sahile park edip 5 tl verecegine yol kenarina birakip gidiyor. 5 dk lik duraklamalari anladim ama 2-3 saat sonra geldigimde gene ayni arabalar. Bostanli da da allahtan migrosun kapali otoparki var ve belediye zamaninda orasi yapilirken anlastigi icin millet migrosun katli otoparkina birakip gidiyor. Ama bu sefer de izban istasyonlarinin orada yigilma oluyor. Konakta 3 tane park yeri var ama gene millet yol kenarina birakip gidiyor gene tikaniyor. Bu sorun ne yaparsan yap cozulmez arkadas.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiredWarrior

    Önce şehir kurulu sonra insanlar yerlerşir.Türkiye'de tam tersi olduğu için hep sorun yaşıyoruz


    hani full+full denir ya onun gibi çok+çok doğru bir cevap.

    maalesef ülkemizde şehircilik siyaset+rantla geliştiği için ,önce insanlar gelişi güzel yerleşir,sonra planlar buna göre kısıtlı olarak yapılır.
    yol artı otopark eski yerleşim yerlerinde çok zordur.çünkü yol altında sadece bir kaç yaşlı kesimin bildiği alt yapı (su,kanalizasyon,elektrik vs.)vardır.bu alt yapıyada çoğunlukla kazılarak ulaşılır.ayrıca yol kenarlarına çok yakın binalardan dolayı çelik kazık vs. yapılması gerekir ki,buda hem riskli hemde oldukça maliyetli olur.
  • yer altı otoparkları son derece gerekli...
  • Masraflı olur ama yer kazanma açısından güzel proje.Konut, apartman veya iş merkezi yapılırken mutlaka otoparkıda yapılmalı.Otoparkı projede yoksa o binada olmamalı.Belediyelerin bu konudaki görev ihmali çok büyük.
  • Aşırı masraflı bir olay ama olsa güzel olurdu. Keşke evimizin yakınında bir tane otopark olsa.
  • bir arkadaşım iskandinav ülkelerinden birinde yaşamıştı. adamlar yıllık otopark vergisi veriyormuşlar. devlet şehrin merkezi yerlerine otoparklar yapıyormuş. yıl boyunca hiçbir yerde otopark çilesi olmuyormuş.

    sosyal devlet böyle bir şey olsa gerek
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.