Bugün radyoda kulağım ucuyla duydum. Otoyol ve köprüler özelleştirilecekmiş. İnternette şöyle bir göz atınca bu işin tohumları 2-3 yıl önce atılmış. Günü kurtarmak dışında vatandaşa bu özelleştirmenin faydası nedir? Plakasını kapatıp geçenler mi engellenecek? Bizim vergilerimizle yapılan ve bedava olması beklenen bu köprü ve yollar özelleştirilecek ve her daim ücretli olacak. Yakında cadde ve sokaklarda özelleşirse şaşırmayacağım.
Devlet sorumluluğun % 100'ünün ancak % 5'ine ulaşıyor PARALI OTOYOLLARDA hem de, şimdi bunları satarlarsa PARALI OTOYOL dönecek PARALI İŞKENCE'ye, bakım yapılmayacak, onarım ve yenileme de olmayacak, Ankara'dan İstanbul'a 12 TL'ye değil 96 TL'ye gidebileceğiz, milyonlarca doları yatıran yabancı konsorsiyum bu parayı çok çabuk çıkarmak için türlü fırıldaklar yapacak, sonra otoyolu cazip hale getirmek için hız sınırlamasını 160 veya 180 km/h'ya yükseltecek, hatta kaldıracak, kazalar artacak, TEM'in sadece en sol 2 şeridi yarış pistiyken bu tüm pistlere yayılacak. Trafik Polisine ve Jandarma'ya OGS cihazları dağıtılacak. Hatta paralı otoyoldaki hız tahdidini aşma cezalarından pay da alacak.
Daha kötü olacak. Bakınız örnek: MERSİN LİMANI. 3 YIL OLDU AMA HÂLÂ BİR ENKAZ. ÇÜNKÜ DEVRALAN ŞİRKET AYNI GÜN HERKESİ İŞTEN ÇIKARDI, YERİNE 5'TE 1 MAAŞLA ÇALIŞAN BEDEN İŞÇİLERİ GETİRDİ VE İFLAH OLMADI, MÜŞTERİLER DE AFFETMEDİ, ETMEYECEK DE... BATIRDILAR LİMANI!!!
o kadar da değildir herhalde
Durmak yok liberalizme,yeni zenginler yaratmaya,gelir adaletsizligine devam. Maliye bakanı gecenlerde şikayet ediyordu "Ne komünist milletmişiz sat sat bitmiyor"
özelleşirse ben biraz iyimser olmakla beraber şöyle olacağını sanıyorum
gerekli bakım onarımın yapılması radar cihazlarının sıklaştırılması ve arac kullanıcılarının hız sınırlarına uymaya zorlanması
eğerki böyle yapılırsa (düşük bir olasılık) daha güvenli sağlıklı sorunsuz arac kullanırız
altındaki aracla trafikte magandalık yapanlar en ağır şekilde ve sürekli olarak cezalandırılır
insanlar hız sınırlarını aşmaz buda kaza oranını önemli ölcüde azaltır diye düşünüyorum
tabi kural ve disiplin vede şeffaf bir uygulama olursa
almanya da otoyolların özel sektör tarafından işletildiğini biliyorum yanlış değilse tabi...
olay özelleştirme değil.yeni yapılacak otoyol ve köprülerin yap-işlet -devret modeliyle ihaleye çıkması. şu an yapılması düşünülen yollar ve köprü projeleri(bildiklerim) -istanbul-izmir otoyolu(izmit körfez geçişi ile) -çanakkale boğazı transit geçiş edirne-izmir otoyolu -ordu-sivas-osmaniye otoyolu(yani başlandı)
Radyoda özelleştirmeden bahsediyordu. Sizin dediğiniz yap-işlet-devret modeli. İkisi farklı şeyler. Bu hükümetin politikası satarak günü kurtarmak olduğu için, mevcutları satacaklar. İşletemiyoruz biz yapamıyoruz değil de özelleştirme deniyor buna da. Daha sonrada kriz olunca devlet geri alıyor bunların da işletemediklerini. Parası olan her zaman kollanıyor da diyebiliriz.
quote:
Orjinalden alıntı: budak_1903
olay özelleştirme değil.yeni yapılacak otoyol ve köprülerin yap-işlet -devret modeliyle ihaleye çıkması. şu an yapılması düşünülen yollar ve köprü projeleri(bildiklerim) -istanbul-izmir otoyolu(izmit körfez geçişi ile) -çanakkale boğazı transit geçiş edirne-izmir otoyolu -ordu-sivas-osmaniye otoyolu(yani başlandı)
Avrupada Almanya haricinde bütün ülkelerde otoyollar paralı diye biliyorum. Hem de bizdeki gibi ucuz rakamlar da değil. Gurbetçi forumdaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir. Asfalt kalitesi düşük, uyarı tabelaları yetersiz, virajları dengesiz, bakımsız otoyollarımız da özelleştirme sonrası belki biraz olsun düzelir. Devlet elinde basit memur zihinyetiyle işletilen, ona buna peşkeş çekilen, yıllarca zarar edip milletin sırtında kambur olmaktan öteye gidemeyen kamu kurumları da ıslah edilmelidir. Ama ona buna peşkeş çekilmeden!
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme