Şimdi Ara

Peugeot 206 aniden 120 olan hararet acil yardım [ÇÖZÜLDÜ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bugün Peugeot 206 1.4 8v Benzin+Lpg aracımda korkutucu bir sorun yaşadım. Bugün aracıma klasik yöntemle araç çalışırken antifiriz değişimi için yedek su deposundan devir daim ile soğutma suyunu temizlerken birden yarıya kadar dolu olan yedek su deposu taşmaya başladı ve bende daha fazla taşmasın elektriksel bişey olur diye aracı kapatmaya giderken tam o esnada hararet 95 civarlarındayken birden hararet ibresi 0a düşüp aniden 120ye fırladı ve STOP uyarısı verdi fan son kademe çalıştı bende stop ettim ve kontak anahtarını tekrar çevirdiğimde ise anında 95e geri geldi. Sonra soğumasını bekledim ve motor taraflarına biraz su gelmişti oraları kurutmaya çalıştım aradan yarım saat geçtikten sonra motor soğumuştu tekrar kontağı açtım çevirdim motor çalışmadı ve yüksek sesli bi çıt sesi geldi tekrar kontağı kapatıp açtım bu sefer araç çalıştı ama motor sarsıntılı çalıştı motor ışığı yandı 5 saniye sonra söndü normal çalışmaya devam etti bende tekrar ısınmasını bekledim rolantide ve 95e geldiğinde tekrar aynısı oldu 0a inip 120ye fırladı araç stop lambası yaktı bende aracı direk stop edip bıraktım olduğu yerde.


    Sizce ne olmuş olabilir sanayiye gitmeden önce ufak bi tespit alabilir miyim tokatlanmamak adına.


    Benim şüphelerim Termostat veya Hararet Müşürü arızası veya su geldiği için elektrik kaçağı var çünkü o çıt sesinden sonra arabanın tarih ve saati sıfırlanmıştı akü kutup başından gelen şase kablosu mu kötü birden fazla şeyden şüpheleniyorum açıkcası bilen tecrübesi olan varsa yardımcı olur musunuz ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ArdaMajesteleri -- 2 Eylül 2024; 18:1:6 >







  • Bu nasıl klasik yöntem anlamadım. Soğutma suyu kapağını açarsan içerideki basınç 1 atmosfere düşer ve bu sebeple su hemen kaynamaya başlar. Su soğumadan o kapağı açmamalısın. İçerideki basınç o suyun 100” olsa bile kaynamamasını sağlıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • C3 bakarken şöyle bir yoruma rastladım. Sorun fan veya radyatörmüş genelde. Radyatör içten tıkanıyormuş ve temizlik işi çözmüyormuş. Bir de fanları bozulabiliyormuş. Fanı iki kademeli özel bir fanmış. Muadillerde aynı özellik olmadığından hata devam edermiş. Yani radyatör veya fan belki de ikisi de orijinal parçayla değişecek demişler. Eurorepar servislerinden birine gidip bir gösterin derim. Motor üst kapak derlerse ilk radyatör ve fanı orijinal değiştirin sonra diğer ihtimalleri deneyin demişler. Umarım işine yarar. Yararsa alırım bir soğuk içeceğini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bugün bi elektrikçi fan rezistansı dedi alakası var mıdır fanlar çalışıyor çünkü 1. 2. kademe sağlam o ibre sapıttığı zaman fan son kademe açıyor

  • O işi soğukken yapacaksın. Isıtıp kapağı açarsan su kaynamaya başlar ve motor bloğunda buharlaşmaya başlayıp hava yaptırırsın, hava yaptırınca sıcaklık çok ani yükselmeye başlar. Hangi akıllıdan aldın sıcakken değiştir tavyesini?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    hocam pas temizleme işlemini hiç duymadın mı araç rolantide çalışırken su deposundaki dönüş hortumunu dışarı veriyorsun termostat açtıktan sonra hortum paslı suyu dışarı atıyor sonra depo azaldıkça su ekliyorsun taki temiz su gelene kadar devam ediyorsun ve birçok izlediğim videoda bu yöntemi yapıyor ustalar ve hiç bir taşma olmuyor herkes bu yöntemi yapıyor ama bende dönüş hortumundan su kesilip su deposundaki su yükseldi bi anda sonra hararet tavan yaptı hadi bu olayı geçtim bu araç 98 dereceye kadar sıkıntısız çalışıyor 98e gelince 1. kademe fan devreye girdikten sonra 1 2 dk içinde hararet ibresi 0a vurup 120ye vuruyor ustaları gezdim termostat müşür değiş dediler değiştirdim delphi marke müşür valeo termostat taktım düzelmedi hararet belirtisi gözükmüyor yağa su karışma falanda gözükmüyor elektrikçileri gezdim 1tanesi dedi orjinal müşür tak düzelir dedim üstündeki zaten fae marka yan sanayi senelerdir kullandım öyle dedim sonra 2 tane elektirikçi biri röle dedi biri fan rezistansı dedi ama cumartesi geç saat oldugu için değiştiremedik pazartesi bakacam internettende baktım röle böyle hararet ibresi sapıtmasına yol açabiliyormuş sanırım doğru mudur ? en baştaki probleme gelirsekte orda devirdaim pompasından şüpheleniyorum eskimiş olabilir belkide hiç değişmedi benden önceki sahibi araç 160 binde





  • ArdaMajesteleri A kullanıcısına yanıt
    Yahu ben işlemi demedimki. Neden harareti 90 a getirip yaptın dedim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    90a getirip yapmadım hocam işlemi araç soğukken başladım yaparken kendi 90 oldu araç. Ben şuan devirdaimden şüpheleniyorum termostat ısı müşürü değiştim şuan bugün tekrar denediğimde kalorifer soğuk üflüyor radyatör buz gibi termostatın borusuda buz gibi ama motor sıcak ve motorun sol altında su damlıyor ve gaz pedalının sağında kalorifer peteğinin ordanda su damlıyor devirdaim olma olasılığı var mı sizce ?

    _




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ArdaMajesteleri -- 2 Eylül 2024; 11:34:20 >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    ustam arızayı tespit ettik çözüldü devirdaim bozulmuş kanat kalmamış jilet gibiydi onun işçiliğide triger işçiliği dedi 2bin tl değişiriz dediler bi kaç yere daha sordum 4 5 bin diyince 2 binlik yerde yaptırdım triger setide al çatlamalar başlamış bunda boşa gitmesin işçilik dedi usta onuda aldım kafam rahat düzeldi araba 2 bin parça tuttu toplam 4 bine hallettim sağolasın desteğin için

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.