Şimdi Ara

PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
3
Favori
24.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar. İlk inceleme yazıma hoşgeldiniz. Bu yazımda yaklaşık 11 aydır sahibi olduğum Peugeot 207 1.4 HDI Trendy donanım paketli araç hakkında yorumlarımı paylaşıcam.

    Bilindiği üzere yakın geçmişte efsanevi bir Peugeot 206 akımı olmuştu. Oldukça tutulan bu araçtan sonra Peugeot'un nasıl bir hamle yapacağını herkes merak ediyordu. Dile kolay 1998-2010 arası satış rekorları kırmış, 7 milyon adete yakın araç satılmıştı. Bu kadar başarılı araçtan sonra da çizgilerini tamamen kaybetmeyeceği aşikardı. Kimse böyle bir riski almak istemez fakat modern çizgileri de aynı anda taşımalıydı. Böyle bir karışımla 207 modelini 2006 yılında görücüye çıkardılar. EuroNCAP'dan 5 yıldızlı bu araç 206'ya göre haliyle daha fazla güven veriyordu. Donanım listesi merakla beklenen araç ilk açıklandığındaki donanım isimleri: Comfort, Trendy, Premium olarak 3 seçenek sunuldu. Tüketicilere sunulan motorlar ise benzinli motor seçenekleri: 1.4 8v 75hp, 1.4 16v 90hp, 1.6 Vti 120hp; dizel motor seçenekleri ise: 1.4 HDI 70hp, 1.6 HDI 90hp olmak üzere toplamda 5 farklı motor seçeneği
    ile sunuldu.

    Comfort standart donanımlar; sürücü ve yolcu hava yastığı, 3. stop lambası, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik takviyeli hidrolik direksiyon, klima.
    Opsiyonel olarak sunulanlar; ABS vs.

    Trendy standart donanımlar (Comfort'a ek olarak); ABS, yolcu hava yastığını devre dışı bırakabilme, kilitli torpido gözü, elektrikli yan aynalar, yol bilgisayarı, yükseklik derinlik ayarlı direksiyon, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ayarlı ön koltuk kafaları, arka koltuk kafaları, soğutmalı torpido gözü, direksiyondan kumanda kollu radyo ve MP3 çalar.
    Opsiyonel olarak; 15' jant.

    Premium standart donanımlar (Trendy'e ek olarak); dijital klima, 6 CD Changer ve MP3 çalar, C tipi yol bilgisayarı, yarım deri koltuklar, 16" jant, kolçak, 6 hava yastığı, otomatik yanan farlar, otomatik ön cam sileceği, araç içi parfüm sistemi, deri kaplı direksiyon,kolçak, sis farı
    Opsiyonel donanımlar; ESP, sürüşe duyarlı ön farlar, hız sabitleme, düşük lastik basıncı algılama, 16' alüminyum jant.

    2009 yılından sonra ise Premium yerini Dynamic'e bırakıyor. 2009 yılına kadar en dolu olan modele Premium diyebiliriz. Daha sonra Dynamic çıkmış olsa da resmen malzemeden kırpma söz konusu. Premium'da olup, Dynamic'te olmayanlar; kolçak, kilitli torpido gözü, kapaklı yolcu makyaj aynası, parfüm sistemi. Ayrıca sis farı yerinin değişmesi, 16" jantın standart olması gibi başlıca değişiklikler var.

    Araç dizaynı: Öncelikla anlatmaya dış dizaynından başlamak istiyorum. Dış dizaynı sınıfındaki çoğu araçtan daha dikkat çekici görünüyor. Aynı başarıyı iç dizayn için kısmen söyleyebiliriz. Malzeme kalitesi olarak orta düzey diyebiliriz kendi sınıfı için. Fakat C segmentindeki bir araç kadar iç mekan ferahlığı verdiği aşikar. Bu yüzden orta düzey işçilik kalitesi kabul edilebilir düzeyde. Bazı noktaları çok kaliteli görünüyor mesela ön konsolun üstündeki genelde araçlarda plastik kullanılan yerin kumaş benzeri farklı tabir edilebilecek şekilde kaplanması. Buda onu sınıfındaki diğer araçlardan daha farklı bir iç görünüm sağlamasına yetiyor. Dizayn demişken oturma pozisyonu ve görüş açısını da ele alalım. Oturma pozisyonu için gerekli kolaylıklar alınmış ve her açıyı oldukça net görebildiğimiz bir araç olmuş. Haliyle A sütunu biraz korkutuyor yeni araçlarda tasarım yüzünden ve güvenlikten dolayı oldukça büyük yapılıyor. Buda görüşü zorlaştırıyor. 90 model bir araç görüşü olmasa da sınıfı için kabul edilebilir bir görüş sağlıyor. Arkaya bakmak için ise park sensörü şart gibi. Rahata alışan bir insana o arka pencere ufak gelebilir. Bana yeterli geldi fakat 1.5 ay sonra taktırdım gene de rahatlık başka. Bagajı ise gayet iyi. Genelde B sınıfı araçların ufak olur ama gayet geniş. Bir başka olay ise oturma pozisyonu kolaylığı olsa da torpidonun uzaklığından dolayı mıdır bilinmez uzun kollara sahip değilseniz oradan bir şey almak gerçekten zor. Bunu da son not olarak düşebiliriz.

    Direksiyon ve yol tutuş: Direksiyon olarak yarı elektrikli hidrolik direksiyon kullanılmış. Düşük hızlarda müthiş kolaylık sağlayan direksiyon yüksek hızlarda sertleşerek kendini buluyor tam anlamıyla. O döneme göre normal olan ama dönemler değiştikçe küçük direksiyonun daha uygun görülmesi nedeniyle bu araçtaki nispeten büyük direksiyon bazen zorluk çıkartmıyor değil. Onu da doğru bir direksiyona uzaklık ve derinlik ayarıyla çözmek mümkün. Yol tutuş olarak üstündeki Starmaxx lastiklerden midir bilinmez bana pek iyi gelmedi. Aslında B sınıfı bir araç pek bir şey beklemek haksızlık olur ama net bir güven vermediğini belli ediyor yolda. Her ne kadar yere yakın bir araç da olsa o yol tutuş güvenini verememesi gerçekten ilginç. Hem de dışardan bakıldığında hafif bir araç gibi gözükse de 1.250kg gibi bir ağırlağa da sahip.

    Vites oranları ve geçişleri: Oran olarak internetteki yazılara göre beğenilmese de 70bg'lik bir araç gibi davranıyor sonuçta. Çok fazlasını beklememek lazım. Çok dik bir yokuşa 2. vitesle girerseniz hızlı bir şekilde 2. viteste çıkarsınız. Fakat maksimum tork verdiği 2000 devir altına düşürdünüz mü 1. vitese dönmeniz gerekecektir. Bu bazıları için işkence olabilir fakat performans değerleri ve vites oranlarıyla bu aracı sevmeye alışmalısınız demeliyim. Vites geçişleri ise hiç iyi değil. Gerçekten kemikli bir vites desem olabilir ama tam değil bir acayip. 1. ve 2. vitese geçirmek için ilginç bir ses gelmesi ve tam oturduğuna emin olmamanıza rağmen oturduktan sonra sorun yok diyerek devam etmeniz gerekecektir. İlginç bir yapısı var ve ben beğenmedim.

    Fren mesafesi: Çoğu araç tüketicisi için güvenlik çok önemlidir. Gene lastikler bu durumda çok önemli bir rol alıyor. Benim araç çok çabuk ABS'ye giriyor bilemiyorum. Ben çok aman aman beğenemedim. Gariptir ıslak yolda sanırım yumuşayan lastik hamuru çok daha iyi tutunuyor. Hiç hissetmediğim kadar güvenli bir durma sağlıyorum. İnternetteki diğer incelemelerde ayrı bir beğenildiği var sayılırsa başarılı diyebiliriz ama lastiklerimi değiştirdiğimde çok daha net bir şey söyleyebilirim.

    Tüketim: Tüm yazımı ilk 3 ayda yazmıştım ama tüketim konusunda herşeyden emin olmam için 8 ay daha beklemem gerekti. Kış tüketim değerleri ile yaz değerleri farklı. Aracın bakıma girmesine 3.500 kilometre var. Bunu da göz önünde alalım. Bugün A'dan B'ye ve B'den A'ya gittiğim koşullarda tüketim değeri ortalama 3.3lt/100km olarak çıktı. Ortalama hız ise 70km/sa civarı çıktı. Kullanım tarzım ise düz yerlerde 75km/sa, hafif eğimlerde 68-70 arası ve ikisi de 5. vites, yokuş yukarı 4. vites 65km/sa civarı oldu. Tabi bu değer otobanda ve biraz da sabırla olan bir değer. Ama tüketim konusunda çok iyi. Tam bir şehir içi arabası. Sırf şehir içinde kullandığımda ise 5.5 litreyi geçmeniz için zorlamanız gerek. Bende korna sesleri duymamak için zaten 5.5'e razıyım. Yoksa kasarsam daha da indirebilirim gibi gözüküyor.

    Performans: Gerçekten güleceksiniz ama hiç aklıma gelmedi bu konuyu yazmak. Niye diye sormayın işte resmi rakam olarak 68bg olan bir dizel turbolu motordan bahsediyoruz. Tabi ki performanssız bir motor. Yokuş çıkarken 3500 devirde vites atılırsa diğer üst viteste 2000 devire denk geliyor. Bu kuralla çıkayacağı yokuş yok. Ama öyle 0-100 yarış yapayım falan onlara gelmez. Zaten 15 saniye gibi bir rakamdı 0-100'ü de.

    Şimdi bu kadar büyük bir yazı yazılmış. Gelin biraz derleyelim toplayalım özet bölümüne geçelim.

    Bu aracı kimler alır? İç ve dış dizayn olarak farklı olmak isteyen, bagaj hacmi nispeten büyük olsun isteyen, sürüş pozisyonu ve ergonomisi iyi olsun isteyen, ekonomi isteyen ve güvenli bir araç isteyenler tercih eder. Genelde ise genç insanlar tercih ediyor.

    Bu aracı kimler almaz? Piyasa aracı isteyen, Fransız istemeyen, arkadaki yolcular rahat yolculuk etsin isteyenler, sürat ve performans isteyenler, üstün yol tutuş isteyenler, vitesin kemikli olmasını takabilecekler ve konfor isteyecekler.

    Aracın resimleri ve tüketim değerleri olan resimler:

     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM
     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM
     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM

    İç resim alıntıdır. Bence cam tavan ve 6'li CD Changer yok ama onlar dışında aynısı.

     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM

    A'dan B'ye
     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM
    B'den A'ya
     PEUGEOT 207 İNCELEMESİ - 3.3LT/100KM
    Ortalama 3.3lt/100km


    Güncelleme(31.03.2015) : Lastikler Continental EcoConcact5 olarak değiştirildi. Değişen çok şey oldu güncellemek zorunda kaldım. Yol tutuş sandığım kadar kötü değilmiş. Aslında aracın hareketlerini anlıyorsanız ki neredeyse 3 yıldır çözdüm artık, kafayı gömebiliyorsunuz arkası da ufaktan geliyor. Eskiden kafayı gömemeden yolun dışına atıyordu. Fren mesafesi beni çok şaşırtan nokta oldu. Gerçekten lastik bitikmiş anladım. ABS 10 frenajdan 8inde devreye girerken şimdi anca 1inde giriyor. Panik frenlerde pedala çok gömülmezseniz devreye girmiyor tabi direksiyonu çevirmezseniz. Ayrıca fren mesafesi de oldukça azaldı. Yani araç normal haline döndü diğer kriterlerde değişen bir şey yok haliyle ama lastik gerçekten de önemliymiş yaşayarak anlamak farklı bir olaymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 31 Mart 2015; 0:51:06 >







  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 20 Ekim 2013; 15:30:23 >
  • Diğerlerini niye sildin bilgisayardan başka yerlerde paylaşırdın veya blog sayfası oluşturabilirdin google'dan vs aratınca insanlar blog'una gelirdi. İnsanlar inceleme konularını da okuyor diye düşünüyorum fakat araç sahibi olunca kendini aracı üreten firmanın sahibi gibi hissedenlerin ateşli tartışmaları olmuyor.
  • ne yapalım, üzerinden güller mi dökelim konu açtın diye
    araştırdın, güzel eyvallah, ama biraz sabır, benim de telefon modeli ile ilgili açtığım konu vardı
    http://forum.donanimhaber.com/m_53698406/tm.htm

    nerdeyse 1 ay ilgi görmedi, ama sonradan insanlar gelmeye başladı, konu gelişti, sen de sabredeceksin, elbet aracı alan gören duyan merak eden gelip bakacaktır
    inşallah geri dönüşüm kutusundadır, ya da blöf yapmışsındır, diğer araştırmanı da bekleriz




  • 207 hakettiği ilgiyi alamayan bir araç olmuştu.sizin konuyada bu yüzden yazan olmadı sanırım.ben dün geç saatte farkettim konunuzu bu akşam yazayım dedim
    Kardeşime 1,4 urbane move için epey baskı yapmıştım ama 206+ aldı
    Bu arabanın neden çok tutmamış olduğunu hiç anlamadım.206 dan sonra yerini dolduramadı.bence rakiplerinden geri kalır yanı yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendiniz yakit hesabını yaptiniz mi?

    Yol bilgisayarlari yanlis gösterebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık. Bence ilk anda yeteri kadar rağbet görmese de paylaşımlarınızı kaldırmayın.

    Bazı konular ilk anda fazla tutulmasa da google'dan veya forum içi aramayla gelenler için bulunmaz bir nimet olabiliyor.
  • Konu geç saatte açılmış.onunda etkisi vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insan araştırmalarının karşılığını görmek, takdir edilmek istiyor haklısınız fakat ne yazıkki popüler olmayan durumlarda hemen yorum gelmez.

    en azından yorum gelmesede siz paylaşın. google'da bu aracı arayan kişi otomatik olarak bu sayfaya gelecektir. yorumlarınızı okuyacak gerekirse üye olup size soru soracak.

    bu işler böyle.
  • Güzel bir inceleme olmuş... Bu aracın dış hatlarını beğeniyorum. İçinde de özellikle derin oturma pozisyonu ve ön konsolun akıcı tasarımı oldukça hoşuma gitmişti. Yatık A sütununa bağlı olarak ön camın ileride bitmesi de araca ayrı bir ferahlık veriyor... Güzel bir araç bence...
  • Demek ki ben bu arabayı almam.

    Teşekkürler inceleme için.
  • Bol SS olucak ki tutsun hocam

    İnceleme icin tesekkurler

    207 nedense 206'nin yerini dolduramadi.

    İc tasarimindan olabilir bence.

    Pug ic mekanlari sap sade yapmaya basladigi icin baya kan kaybetti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesadüfen aldığım harika bir araçtır 207 1.6 hdi premium.

    Koltukları kadifedir.

    Ayrıntılı yol bilgisarı mevcuttur.

    Bazı araçlarda göstergelerin arasına sıkışmış minik bir ekran değildir.

    Performansı 0-100 11.5 saniyedir.

    Yakıtı 3-3.5 litre arası gezinir şehirdışında.

    Donanım iyidir.

    Ne silecek kolunu nede far kolunu(sellektör harici) kullanmasınız.

    Fiyatı ulaşılabilirdir.

    İç mekanı B sınıfına göre geniştir.

    Dıştanda çoğu B sınıfı araçtan büyük durur.

    Laf olsun diye konuşan piyasa insanlarının dediği gibi tıkırtı, alt takım ve elektronik arızası yoktur ve öncesinde de olmamıştır 5 yaşında ki arabamda.

    Herşeyi fabrikasyondur hala...

    Yol tutuş süper olmasada kötü değildir 10 üzerinden 7 diyebiliriz...

    Almadan önce de aklımda olan 159 ve Mazda 3 gibi arabalar için satmayı düşündüğüm ama bir türlü kıyamadığım keratadır.

    206 ya nazaran tutulmamasının sebebi tasarımdır.

    Hatlarını keskin ve karizmatik beklerken, tombik ve sevimli bir araba çıkararak 206 hayranlarını ters köşe yapmıştır Peugeot...




  • hocam alınganlık yapmayın boşverin bu arada yorum gelmeme sebebi ve bu aracın tutulmama sebebi ise şu peugeotun şu an 75 bin liraya satılan aracına sahiptim 2 yıl kullandım ve döşemesinden motoruna tekniğine şanzumanına sorun yaşamadığım yer kalmadı benim aracı gören rahat 10 arkadaş peugeot almaktan vazgeçti neden derseniz 75 bin liralık araçta bunlar varsa 30-40-50 bin liralık bir peugeotun durumu ne olur deyip vazgeçtiler milleti boşverin ve 100 sıkıntılı 1 sağlam peugeottan sağlam aracı bulmuşsunuz şu mübarek günlerde dua etmenizi tavsiye ederim
  • İnceleme güzel, imza da öyle
  • Güzel ve detaylı bir inceleme olmuş.

    İlgi olması veya olmaması önemli değil. 1 insana bile faydanız dokunsa ne mutlu size, bize, bana.
  • Araçtan kaynaklı olabilir cevap gelmemesi

    Elinize sağlık güzel olmuş yazı
  • Oncelikle inceleme cok basarili tebrik ederim.

    Ancak size sorun olacak siz bu konuyu tutsun birileri aferin iyi yapmissin diye mi actiniZ yoksa bu aracla ilgiki birilerine faydali olmak icin mi yazdiniz. Burda amac birilerine faydali olmaktir. Kendi aracim olan yeni astra sedan ile ilgili 4 5 konum var sagolsun arkadaslar hep yorum yapmislar. Ancak bundan 4 ay once babamin araci olan hyundai starex ile ilgili inceleme konusu actim 1 kisi yorum yapmis. Ne yapayim duvatlara mi vuralim kafamizi. Marka ile ilgili. Bak arkadasin biri kartal incelemesi yapti sayfalarca yazi yazildi.
  • 8 numara paylaşım olmuş. :)

    Birkaç da foto olsa 2 puan kırmazdım.

    Herkese selamlar.

  • 3.3lt yakan bir aracım olsa parayı nereye harcıcam ben?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.