Şimdi Ara

Peugeot 307 hararette ani değişim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
28.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaşlar merhaba yaklaşık 1 hafta önce mükellefimiz olan galeriden abime bir 307 aldık. Aslında bu araçtan hiç hoşlanmam (sorunlu bir araç olarak bilindiğinden). Almamızdaki 2 sebep vardı ilki bizim aracın 2008 model orjinal 82000km ve boyasız oluşu, ikincisi 2006'da geçirdiği makyajla bu sorunların ortadan kalktığı söylentisi..
    Aracı aldıktan sonra sürücü tarafının cam otomatiklerinin bozuk olduğunu ve elektrikli aynaların çalışmadığını farkettik ( bunları galericimiz yaptırdı ). Sonrasında aracın bu hararet sorunu ortaya çıktı. Araç şu ana kadar sadece antakyada şehiriçinde kullanıldı ve olay şu şekilde çalıştırılıyor biraz ilerliyor (hararet 80-90) ve sonrasında bir anda hararet 180e dayanıyor yol bilgisayarında stop edin motor çok sıcak uyarısı çıkıyor. Stop edince 2 sn sonra 90a iniyor yine. (Üstelik fan çalışma seside yok ) Hareket edince yine 90-180-90-180... anlık artıp düşüyor. Bir kere sanayiye gitti hararet müşürü değişmiş (35 tl) ancak sorun hala devam ediyor. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim zaten olabilecek hertürlü masrafı galerici karşılıyacak.
    Şimdiden teşekkürler saygılar

    Aylar sonra gelen edit: sorun fan rezistansı değişince halloldu sanayide 45 liraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetiner19 -- 10 Haziran 2014; 23:23:12 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 307 Hararette Ani Değişim

    Peugeot 307'nizde hararette ani değişimler yaşıyorsanız, bu birkaç farklı sorundan kaynaklanabilir.

    Termostat Arızası

    En yaygın nedenlerden biri termostat arızasıdır. Termostat, motorun sıcaklığını düzenlemekten sorumludur. Arızalı bir termostat, motorun aşırı ısınmasına veya yeterince ısınmamasına neden olabilir.

    "Peugeot 307 hararet sorunu" ile ilgili yaptığınız aramalar, bu sorunun yaygın olduğunu göstermektedir.

    Soğutma Sistemi Sızıntısı

    Soğutma sistemindeki bir sızıntı, soğutma sıvısı kaybına ve dolayısıyla hararet sorunlarına yol açabilir. Sızıntı, radyatör, hortumlar, su pompası veya diğer bileşenlerde olabilir.

    Su Pompası Arızası

    Su pompası, soğutma sıvısını motor boyunca dolaştırmaktan sorumludur. Arızalı bir su pompası, soğutma sıvısı dolaşımını engelleyebilir ve hararet sorunlarına neden olabilir.

    Hararet Göstergesi Arızası

    Nadir olsa da, hararet göstergesinin arızalı olması da hararette ani değişimlere neden olabilir. Bu durumda, gerçek motor sıcaklığı hararet göstergesinin gösterdiğinden farklı olabilir. "Peugeot 307 hararet göstergesi kaç olmalı" sorusunu yanıtlamak için aracınızın kullanıcı kılavuzuna bakmanız gerekir.

    Çözüm

    Peugeot 307'nizdeki hararet sorununu çözmek için, sorunun kaynağını doğru bir şekilde belirlemek esastır. Bunun için aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Tipik olarak, "Peugeot 307 termostat değişimi" gibi onarımlar sorunu çözecektir. Ancak, soğutma sistemi bileşenlerindeki diğer sorunların da ele alınması gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun hararet muhsurunde gibi. Gene de su eksitme yaga su verme gibi mevzularin olusup olusmadigina bakmak lazim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sorun hararet muhsurunde gibi. Gene de su eksitme yaga su verme gibi mevzularin olusup olusmadigina bakmak lazim

    Hocam suya bakıldı suda eksilme yok, hararet müşürü zaten değişti, yağına bakılmadı ama yağ lambası yanmıyor zaten.
  • Yok yaga su vermis mi diye yaga bakmak lazim
  • Radyatorde kontrol edilmeli
  • Yalancı hararet olabilir. Araç benzinli lpg'li mi ?
    Soğutma sisteminde hava olabilir
  • cetiner19 kullanıcısına yanıt
    Böyle bir sorun mu var araçta acaba?

    http://www.youtube.com/watch?v=mBnQCzlrevA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Durace

    Böyle bir sorun mu var araçta acaba?

    http://www.youtube.com/watch?v=mBnQCzlrevA
    Bu kadar çabuk hararet yapması olanaksız. Haliyle bir üstümdeki videodaki gibi bir durum sanırım. Müşür değişmiş dediğinize göre ama kontrol ettirin. Elektrik bağlantılarında bir hassasiyet olabilir. Makyaj sonrası gerçekten sorunların azaldığını duydum bende. Sinir bozucu ama en büyük sorununuz bu olsun üzülmeyin demekten başka yapacak çok bir şey yok. Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Bu kadar çabuk hararet yapması olanaksız. Haliyle bir üstümdeki videodaki gibi bir durum sanırım. Müşür değişmiş dediğinize göre ama kontrol ettirin. Elektrik bağlantılarında bir hassasiyet olabilir. Makyaj sonrası gerçekten sorunların azaldığını duydum bende. Sinir bozucu ama en büyük sorununuz bu olsun üzülmeyin demekten başka yapacak çok bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    207 kullanıcısı olarak diyorumki sorun müşürde müşürü değiştirdiğinde sorun çözülecektir benimde balıkesire gittiğimde başıma geldi uzun yol hareret 70 seyrederken harararet 0a indi bi 10dakika o şekilde gittikten sonra pat hararaet 180e çıktı sonra aynı uyarı stop engine motor çok sıcak durun uyarısı çektik sağa durduk açtık kaputu fan çalışıyor su var biraz bekledik sonra su ekledik motoru durduduk bi 15 dakika açtık yine aynı ama öyleki motor kapagına elleyebiliyosunuz dahi tahmin ettim müşüdürden oldugunu zarar gelmez diye devam ettim bi 20km anca gitmişimdir ertesi gün marşa mastıgımda herşey normaldi yaklasık bi 350km yol yaptım sorun yoktu.Ertesi gün servisime gittiğimde müşürdendir ama düzeldiyse değiştirmeyede gerek yok şimdilik araç fan açıyosa su tamsa problem olmaz dedi o şekilde kullanıyorum araç kendiliğinden düzeldi yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sound_of_silence!

    207 kullanıcısı olarak diyorumki sorun müşürde müşürü değiştirdiğinde sorun çözülecektir benimde balıkesire gittiğimde başıma geldi uzun yol hareret 70 seyrederken harararet 0a indi bi 10dakika o şekilde gittikten sonra pat hararaet 180e çıktı sonra aynı uyarı stop engine motor çok sıcak durun uyarısı çektik sağa durduk açtık kaputu fan çalışıyor su var biraz bekledik sonra su ekledik motoru durduduk bi 15 dakika açtık yine aynı ama öyleki motor kapagına elleyebiliyosunuz dahi tahmin ettim müşüdürden oldugunu zarar gelmez diye devam ettim bi 20km anca gitmişimdir ertesi gün marşa mastıgımda herşey normaldi yaklasık bi 350km yol yaptım sorun yoktu.Ertesi gün servisime gittiğimde müşürdendir ama düzeldiyse değiştirmeyede gerek yok şimdilik araç fan açıyosa su tamsa problem olmaz dedi o şekilde kullanıyorum araç kendiliğinden düzeldi yani

    Alıntıları Göster
    makyajlı kasa 307 1.6 hdi kullanıcısı olarak 2 kere başıma geldi kronik arıza olduğunu söylediler sensör arızasıymış araç sıcaklarda kullanırken yükseliyo yükseliyo 90'dan sonra stop ışığını yakıp dibe vuruyor kenara çekip kontağı kapatıp açınca düzeliyo 25.000 km'de 2 kere başıma geldi daha sık başınıza geliyorsa servise göstermekte fayda var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Yok yaga su vermis mi diye yaga bakmak lazim

    O zaman baktırmak lazım hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Şükrü

    Yalancı hararet olabilir. Araç benzinli lpg'li mi ?
    Soğutma sisteminde hava olabilir

    Yok hocam araç 1.6 HDI 110 hp dizel. Soğutma sistemi derken bir sitede reziztans fanıyla ilgili bir sıkıntı olabilir diyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: 'Şükrü

    Yalancı hararet olabilir. Araç benzinli lpg'li mi ?
    Soğutma sisteminde hava olabilir

    Yok hocam araç 1.6 HDI 110 hp dizel. Soğutma sistemi derken bir sitede reziztans fanıyla ilgili bir sıkıntı olabilir diyordu.

    Alıntıları Göster
    Evet hocam bunun aynısı ama bizde sadece "engine temp too high" yazıyor. Anlık olarak ibre artıp iniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Bu kadar çabuk hararet yapması olanaksız. Haliyle bir üstümdeki videodaki gibi bir durum sanırım. Müşür değişmiş dediğinize göre ama kontrol ettirin. Elektrik bağlantılarında bir hassasiyet olabilir. Makyaj sonrası gerçekten sorunların azaldığını duydum bende. Sinir bozucu ama en büyük sorununuz bu olsun üzülmeyin demekten başka yapacak çok bir şey yok. Geçmiş olsun.

    Yapacak birşey yok hocam belkide dediğiniz gibi kablolamada bir sıkıntı vardır. Sonuçta müşür yeni değişti. Biryerde reziztans fanıyla ilgili olabilir yazıyordu teknik olarak pek bilgim yok sizce bir bağlantısı olabilir mi ?
  • marealarda kroniktir hararet ibresinin dalgalanmasi bigun tepeye sona dayanmis bilmeyen biri olsa eyvah arabayi yaktir der neyse saatin ustune goguse bi tokat darbesi hop yerine geldi sizde bi tokatlayin belki olur denemekten bisi olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sound_of_silence!

    207 kullanıcısı olarak diyorumki sorun müşürde müşürü değiştirdiğinde sorun çözülecektir benimde balıkesire gittiğimde başıma geldi uzun yol hareret 70 seyrederken harararet 0a indi bi 10dakika o şekilde gittikten sonra pat hararaet 180e çıktı sonra aynı uyarı stop engine motor çok sıcak durun uyarısı çektik sağa durduk açtık kaputu fan çalışıyor su var biraz bekledik sonra su ekledik motoru durduduk bi 15 dakika açtık yine aynı ama öyleki motor kapagına elleyebiliyosunuz dahi tahmin ettim müşüdürden oldugunu zarar gelmez diye devam ettim bi 20km anca gitmişimdir ertesi gün marşa mastıgımda herşey normaldi yaklasık bi 350km yol yaptım sorun yoktu.Ertesi gün servisime gittiğimde müşürdendir ama düzeldiyse değiştirmeyede gerek yok şimdilik araç fan açıyosa su tamsa problem olmaz dedi o şekilde kullanıyorum araç kendiliğinden düzeldi yani

    Hocam bizde müşür değişti zaten ama hala devam ediyor. Üstelik bizde fanda çalıştırmıyor. Dikkatimizi çekti araç sadece dur kalkta yapıyor bu sorunu. Dur kalk dediğimde 10 km'lik yolu 15dk da gitmek gibi hesab edin hatayda trafik yok pek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    makyajlı kasa 307 1.6 hdi kullanıcısı olarak 2 kere başıma geldi kronik arıza olduğunu söylediler sensör arızasıymış araç sıcaklarda kullanırken yükseliyo yükseliyo 90'dan sonra stop ışığını yakıp dibe vuruyor kenara çekip kontağı kapatıp açınca düzeliyo 25.000 km'de 2 kere başıma geldi daha sık başınıza geliyorsa servise göstermekte fayda var...

    Aynen hocam. 90 dan sonra pat diye 180'e çıkıyor sonra kafasına göre tekrar 90'a iniyor. Peki kesin düzeltmenin yolu yok mu ? Sensör değişiminin masrafı ne kadar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    makyajlı kasa 307 1.6 hdi kullanıcısı olarak 2 kere başıma geldi kronik arıza olduğunu söylediler sensör arızasıymış araç sıcaklarda kullanırken yükseliyo yükseliyo 90'dan sonra stop ışığını yakıp dibe vuruyor kenara çekip kontağı kapatıp açınca düzeliyo 25.000 km'de 2 kere başıma geldi daha sık başınıza geliyorsa servise göstermekte fayda var...

    Aynen hocam. 90 dan sonra pat diye 180'e çıkıyor sonra kafasına göre tekrar 90'a iniyor. Peki kesin düzeltmenin yolu yok mu ? Sensör değişiminin masrafı ne kadar ?

    Alıntıları Göster
    Biz vurmasakta iniyo ibre ama sonra geri çıkıyo




  • cetiner19 kullanıcısına yanıt
    tokati yiyince baya gidiyo sonra gene cikiyo uzun yolda az tokat yememistir kerata. tamiri yokmus boyle tokata devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    tokati yiyince baya gidiyo sonra gene cikiyo uzun yolda az tokat yememistir kerata. tamiri yokmus boyle tokata devam
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.