Şimdi Ara

Peugeot 308 1.2 PureTech EAT6 Nihayet Geldi (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
428
Cevap
7
Favori
35.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün bende bu aracın testini yaptım.Araç active versiyon eat6 130 hp. Araç hakkında daha önce düşüncelerimi yazmıştım.içmekanı kaliteli.Ancak içmekanı c sınıfı için bence fazla sade.
    Öncelikle pug bence diğer nesline göre güzel bir iş çıkarmış.önceki kasanın motor şanzımanına göre eat6 130 hp çok büyük bir adım.
    Şimdi şeytanın avukatlığını yapalım.
    EAT6 kesinlikle bir ZF yada DSG ? değil.Vites geçişleri güzel şarsıntısız ve hissedilmesi kesinlikle az ama sürüş zevki olarak bu ikilinin gerisinde.yani bu araca dsg yada zf opsiyonel sunulsaydı zf yada dsg yi? tercih ederdim.(dgs sürüşüm az ama ilk izlenim.arka arkaya test etme imkanım olsa daha doğru bir sonuç çıkardı)Araç 50 ye gelince 4 e 62-63 civarı 5 e geçiyor.
    aracı ilk hareket ettirdiğimde sanki çok hafif bit titreme hissettim.motordan üst devirlerde homurtu şeklinde ses geliyor.test sürüşü uzun olmadı ama biryerlerde bir titreme var.bu durumu çok uzun test edenler yada araç sahipleri daha güzel yorumlar.araca gazı verdiğinizde biraz geç tepki alıyorsunuz.birkaç kez özellikle yavaşlayıp bundan emin olmak için gaz verdim.normal sürüş modunda bence 130 hp lik araca binmemişim gibi geldi.örneğin 115 lik dizel versiyonundan fazlası yok gibi geldi.Bu bence ilk gaza basıştaki geç algılamadan kaynaklanıyor olabilir.üst devirler bana cansız gibi geldi.biraz dizel karakteristiği gözlemledim.spor sürüşte araç agresiflerşiyor ama fazla adrenalin salgılatan cinsten değil.130 hp nin avantajı belki 100 den sonra kendini gösterir.o hızlara çıkamadım.
    yakıt tüketimi olarak başarılı buldum.testin gidiş yönünde normal sürüş 35-40 km ort hızda 6,5 ,dönüşte bir kısımda spor mod kullanımda toplam tüketim 7,5 çıktı.
    Sonuç :Sınıfındaki diğer araçlarıda düşünürsek araç olarak başarılı,fiyat olarak kesinlikle çok yüksek.Allure versiyon otomatik cam tavan navigasyon gerigörüş vs. için 76.5 fiyat verdilerki bu araca kesinlikle fazla.Ederini yazmıyacam ama param olsa golf olmasa leon u tercih ederdim.308 bence leon dan 1 tık önde golf ten yarım tık geride.
    bu testi yaklaşık 5-6 km güzergah ta uyguladım.mesafe kısa olduğu için yanıldığım noktalar muhakkak vardır.benim ilk izlenimim tarafsız şekilde böyle.




  • icemy kullanıcısına yanıt
    Abi şanzıman güçten mi çalıyor yoksa daha çok çalışma karakteri mi bu şekilde ayarlanmış?

    Gaz tepkileri ve şanzıman yazılımı kasten yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış gibi mi yoksa aracın verim konusunda sıkıntısı mı var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Abi şanzıman güçten mi çalıyor yoksa daha çok çalışma karakteri mi bu şekilde ayarlanmış?

    Gaz tepkileri ve şanzıman yazılımı kasten yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış gibi mi yoksa aracın verim konusunda sıkıntısı mı var?

    Benim 208 auto5r dede gaza basışta boşluk vardı.aynı aracın manuelinde yoktu.muhtemelen bu aracın manuelindede bu boşluk yok.onun dışında vites geçişleri hızlı sarsıntısız ama belli.hareket ettikten sonra ve vites geçişlerinde şanzımandan kaynaklı güç kaybı yok.bence motorun karakteristiğinden kaynaklanan durum.1,2 motor ve 3 silindir olmasından dolayı olabilir.gaz tepkimeleri tüketim odaklı ayarlanmış .evet.62 de 5.vitese attı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Abi şanzıman güçten mi çalıyor yoksa daha çok çalışma karakteri mi bu şekilde ayarlanmış?

    Gaz tepkileri ve şanzıman yazılımı kasten yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış gibi mi yoksa aracın verim konusunda sıkıntısı mı var?

    Benim 208 auto5r dede gaza basışta boşluk vardı.aynı aracın manuelinde yoktu.muhtemelen bu aracın manuelindede bu boşluk yok.onun dışında vites geçişleri hızlı sarsıntısız ama belli.hareket ettikten sonra ve vites geçişlerinde şanzımandan kaynaklı güç kaybı yok.bence motorun karakteristiğinden kaynaklanan durum.1,2 motor ve 3 silindir olmasından dolayı olabilir.gaz tepkimeleri tüketim odaklı ayarlanmış .evet.62 de 5.vitese attı.


    Sonuç olarak, söz konusu kombinasyon standart C segmentinde yer alan bir otomobil için başarılı mı?

    Mesela bu araca en yakın rakip olarak; 140'lık 1.4 motor ve ActiveSelect şanzıman kombinasyonuna tercih edilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Abi şanzıman güçten mi çalıyor yoksa daha çok çalışma karakteri mi bu şekilde ayarlanmış?

    Gaz tepkileri ve şanzıman yazılımı kasten yakıt tüketimi odaklı ayarlanmış gibi mi yoksa aracın verim konusunda sıkıntısı mı var?

    Benim 208 auto5r dede gaza basışta boşluk vardı.aynı aracın manuelinde yoktu.muhtemelen bu aracın manuelindede bu boşluk yok.onun dışında vites geçişleri hızlı sarsıntısız ama belli.hareket ettikten sonra ve vites geçişlerinde şanzımandan kaynaklı güç kaybı yok.bence motorun karakteristiğinden kaynaklanan durum.1,2 motor ve 3 silindir olmasından dolayı olabilir.gaz tepkimeleri tüketim odaklı ayarlanmış .evet.62 de 5.vitese attı.


    Sonuç olarak, söz konusu kombinasyon standart C segmentinde yer alan bir otomobil için başarılı mı?

    Mesela bu araca en yakın rakip olarak; 140'lık 1.4 motor ve ActiveSelect şanzıman kombinasyonuna tercih edilir mi?

    Araç olarak c segmenti için başarılı .beklentiyi çok yüksek tuttuk belkide yada 1.16 dan sonra 130 hp ve tam otomatik olduğu için benzer motor-şanzıman bekledim.ama fiyat devreye girince bu fiyattan bu aracı almam
    140 lık act yi kullanmadım.110 hp dizel dsg audi kullandım.140 hp opsiyonuyla birlikte 10k fazlası var.110hp dsg nin performansını gözönünde bulundurursak 140 lık daha başarılı bir ünitedir muhtemelen.arada 10 hp var ama 0-100 de 0,7 sn act iyi.122 lik golf te ise 308 8 hp fazla olmasına rağmen fark 0.2 sn.ben olsam ikisinide almam gider 1.16 alırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 29 Ekim 2014; 18:11:48 >




  • golfe cop diyen kardese onune gelen sallamis,mineral yagla dsg tamir etmekten bahsedene tek kisi uyanmis.fanatikligin bukadari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    ahahahah kim o manyak dsg yi mineral yağla tamir ediyormuş

    valla kardeş artik nasil yapiyorsa,bu da yeni çıktı.
  • auto6r dan yazılım hariç hiçbir farkı olmayan geçişler kasmalı ve rahatsız edici eat6 bilginize
    dsg edc eline su dökemez psa grubu
  • Peugeot MEPA'ya gelen Active donanım PureTech EAT6 şanzımanlı test aracı ile ilk teste çıkan benim. Araç 7 km'de idi.
    Uzunca sayılacak bir süre seyahat (iki müşteri beraber teste çıktık) ve test imkanı buldum.
    İlk söyleyeceğim şey, bu araçta "vites yok" olacak. Vites geçişlerini neredeyse hiç hissetmedim. Bir CVT şanzuman kadar akıcı ve doğrusal ivmelenmesi vardı. Hatta CVT kullanan biri olarak daha iyiydi diyebilirim. DSG'yi de kullandığımdan yarı otomatiklere göre çok iyi olan DSG'nin EAT6'dan geride kaldığını söyleyebilirim. Ancak manuel kullanıma aldığımda, vites değişterme taleplerime çok çabuk cevap vermediğini söylemeliyim. Ancak D modunda şanzuman gerçekten çok akıcıydı.
    1.2 litre 3 silindir PureTech motor da hacminden beklenilmeyecek bir performansdaydı. Hızlanma isteklerine derhal cevap veren motor yüksek torku sayesinde EAT6 şanzuman gayet uyumlu çalışıyor.
    Tek olumsuz tarafı ise (yazsam mı bilmiyorum) test boyunca iki kez sıfırladığım yol bilgisayarına göre yakıt tüketimininin 10 lt/100 km'nin altına düşmemesiydi. Aracı şehiriçinde kullandık. Rodajda olmasına rağmen yine de beklediğim bir değer değildi açıkçası...
    İleriki günlerde yeni bir test sürüşü daha talep edicem.
    Bu arada, her iki kullanıcının da ortak fikri lastik basınçlarının normalden çok yüksek (36 PSI'nin üzerinde) olduğu konusunda hemfikir olduğumuzu belirtmeliyim. Bu durum konfora olumsuz etki etse de yakıt tüketimine olumsuz etki etmemiştir diye düşünüyorum.
    Başlık daha çok motor ve şanzuman üzerine olduğundan diğer izlenimlerimi yazmıyorum. Ancak aracı genel olarak olumlu bulduğumu, fiyatlandırmanın ise olması gerekenden 5 bin lira civarı yüksek olduğunu söylemeliyim.




  • voyagerx V kullanıcısına yanıt
    Bunun için mi üye oldunuz?

    Test ettiniz mi ayrıca?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Bunun için mi üye oldunuz?

    Test ettiniz mi ayrıca?

    Doğru söze ne denir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 31 Ekim 2014; 17:59:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    auto6r dan yazılım hariç hiçbir farkı olmayan geçişler kasmalı ve rahatsız edici eat6 bilginize
    dsg edc eline su dökemez psa grubu

    Bi citroen ya..bitmediniz gitti arkadaş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    auto6r dan yazılım hariç hiçbir farkı olmayan geçişler kasmalı ve rahatsız edici eat6 bilginize
    dsg edc eline su dökemez psa grubu

    Hocam bu iki şanzuman arasinda sadece yazilim farkliligi oldugunu belirtmeniz sizin otomatik sanzuman cesitleri konusunu arastirmaniz gerekliligini gostermektedir...en kisa zamanda bu konuyu ogrenmeniz herkesin faydasina olacaktir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş sanırım EAT6 yı ETG6 ile karıştırmış.
  • öncelikle şunu belirtmek isterim yaşımın ve kullandığım araç sayısının beni bu konuda realist bir yorum yapmama yardımcı olacağını düşünüyorum teknik detaylara girmeden herkesin anlayacağı şekilde (yazılım.v.s) kısa ve öz yazmaya özen gösterdim peugeot her zaman olduğu gibi işin kolayına kaçmış bütün büyükler porshe ,mersedes .bmw. volvo ,vs çift debriyaj kullanırken peugeot argesinin bunu başarı gibi sunması bizzat fransada test etmiş olmam sizlere nacizane tavsiyemdir tşkrlr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    öncelikle şunu belirtmek isterim yaşımın ve kullandığım araç sayısının beni bu konuda realist bir yorum yapmama yardımcı olacağını düşünüyorum teknik detaylara girmeden herkesin anlayacağı şekilde (yazılım.v.s) kısa ve öz yazmaya özen gösterdim peugeot her zaman olduğu gibi işin kolayına kaçmış bütün büyükler porshe ,mersedes .bmw. volvo ,vs çift debriyaj kullanırken peugeot argesinin bunu başarı gibi sunması bizzat fransada test etmiş olmam sizlere nacizane tavsiyemdir tşkrlr.

    Tişikkirler sipirmin ama sizi Fransa' da başka bir şeye bindirmişler
  • Eat6 aisin trafindan üretilen bir şanziman. Aisin'i bi araştirin bakalim hangi markalar kullanmış ve kullanıyor.
    Büyüklerle peugeot'u karşilaştirmakta çok objektif olmuş gerçekten.
    Bu arada bmw'nin kullandiği mükemmel şanziman ZF, tam otomatik tork konvertörlü sanzimandir. Fransa da test etmişsiniz ama fransiz kalmişsiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    öncelikle şunu belirtmek isterim yaşımın ve kullandığım araç sayısının beni bu konuda realist bir yorum yapmama yardımcı olacağını düşünüyorum teknik detaylara girmeden herkesin anlayacağı şekilde (yazılım.v.s) kısa ve öz yazmaya özen gösterdim peugeot her zaman olduğu gibi işin kolayına kaçmış bütün büyükler porshe ,mersedes .bmw. volvo ,vs çift debriyaj kullanırken peugeot argesinin bunu başarı gibi sunması bizzat fransada test etmiş olmam sizlere nacizane tavsiyemdir tşkrlr.

    Noktalama işaretleri?

    Evet Peugeot; Porsche, Mercedes, BMW, Volvo gibi markalardan daha kötü, o yüzden binilmez...

    Ar-ge nedir? Ne işe yarar? Bugüne kadar bu şanzımana geçmediler diye artık geçseler de kabul etmeyecek miyiz? Hayır geç kaldınız veya sizden önce başkaları geçti o yüzden bu sayılmaz gidip başka bir şanzıman bulun, 3-4 kavramalı olsun mu diyelim?

    Test eden birçok kişi şanzımanı överken size inanalım mı? Yoksa siz de bayide mi test ettiniz vitesi.. Vites kurcalama testi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    öncelikle şunu belirtmek isterim yaşımın ve kullandığım araç sayısının beni bu konuda realist bir yorum yapmama yardımcı olacağını düşünüyorum teknik detaylara girmeden herkesin anlayacağı şekilde (yazılım.v.s) kısa ve öz yazmaya özen gösterdim peugeot her zaman olduğu gibi işin kolayına kaçmış bütün büyükler porshe ,mersedes .bmw. volvo ,vs çift debriyaj kullanırken peugeot argesinin bunu başarı gibi sunması bizzat fransada test etmiş olmam sizlere nacizane tavsiyemdir tşkrlr.

    Fransayı haritada göster çeyrek altın takacam..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: voyagerx

    öncelikle şunu belirtmek isterim yaşımın ve kullandığım araç sayısının beni bu konuda realist bir yorum yapmama yardımcı olacağını düşünüyorum teknik detaylara girmeden herkesin anlayacağı şekilde (yazılım.v.s) kısa ve öz yazmaya özen gösterdim peugeot her zaman olduğu gibi işin kolayına kaçmış bütün büyükler porshe ,mersedes .bmw. volvo ,vs çift debriyaj kullanırken peugeot argesinin bunu başarı gibi sunması bizzat fransada test etmiş olmam sizlere nacizane tavsiyemdir tşkrlr.

    Tişikkirler sipirmin ama sizi Fransa' da başka bir şeye bindirmişler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.