Şimdi Ara

Polo 1.6 TDI DSG vs Megane HB 1.5 DCI EDC vs Jazz Fun CVT

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar eşimin de rahatlıkla kullanacağı 50.000 TL civarı HB-tam otomatik/çift kavramalı şanzımanlı-dizel araç kombinasyonunu neredeyse 6 aydır takip ediyorum. İkinci elde yaşayabileceğimiz potansiyel sorunlardan ötürü ikinci el düşünmüyoruz. Şu an kullandığımız araç (2005 Mercedes SLK) bir rüya arabası ve diğer araçlardan beklentilerimizi de yukarıya taşıyan bir araba. Özenerek donattığım bir araç oldu ve yeni bebeğimizi de sanırım aynı şekilde pışpışlayabiliriz :) Bu süreçte test ettiğimiz araçlar şöyle;

    -Renault Megane HB 1.5 DCI EDC : Araç harika bir şekilde süzülüyor yolda. Ses yalıtımı oldukça iyi. Tüketim test aracı olduğundan 6.5-7 lt gibiydi. Kısa mesafe ve basarak kullandım bunun da bir etkisi vardır. Genel anlamda araçtan çok memnun kaldım. En üst versiyon (Dynamique) ve benim özellikle arzum olan bi-xenon da eklenince gelen zamla birlikte 55.000 TL'lere geliyor. İç aksamı klasik Renault yani pek fazla beklentiye girmenin alemi yok. Fakat hava yastıkları + ESP'nin varlığı ve aracın full+full olması harika. Tasarımını ben pek beğeniyorum doğrusu fakat araç oldukça geniş ve uzun bir araç. Bir sedan araba kadar uzun. Eşim ehliyetini yeni alacak . Daha küçük bir araçla her anlamda daha rahat eder gibi düşünüyorum bir yandan da...

    -Honda Jazz Fun i-shift: Evet yeni CVT şanzımanlı Jazz'lar da geldi artık ülkemize fakat test etttiğimde henüz bu araçtan yoktu. Ben içini ve donanımını çok beğendim. CVT şanzımanla da sanırım ondan daha az yakan otomatik benzinli bir araç daha yok. Panoramik cam tavan şahane. Fakat o tipi yok mu.. Bana biraz sindirmesi zor geliyor arkadaşlar. Fiyat şu anda 40.000 TL civarı daha dün konuştum Maslak Honda'da. Araçta 8 hava yastığı + ESP + Hill holder var. Gönlüme değil fakat mantığıma yatan araç

    -Polo 1.4 DSG: 2 ay önce test ettim kendisini. İşte kalbimin fatihi. Küçük Alman'ın Maslak Doğuşta 1.6 TDİ DSG'si yoktu. Araca binince klasik tok kapı sesini duymak güzel. İçi ve donanımı boş da olsa insana yalancı bir güven hissini hemen şırınga edebiliyor kabin. Sadece 2 hava yastığı, ESP ve hill holder da negatif. Oldu mu şimdi kardeşim Polo GTİ alanın canı değerli de bizim değil mi? Girdiği EuroNCAP sınavına bu donanımla girmiyor tabii Polo! Doğuşoto'nun satış politikası... Keşke opsiyonel olarak ekleyebilseydik şu güvenlik donanımını... Araba sürdükçe güven veriyor ama tehlikeli bir hareket yapmadım emin olamıyorum. Direksiyon çıplak halde ve çok itici fakat bu sorunu nerde halledeceğimi de forum sayesinde öğrenmiş vaziyetteyim. Aracın boyutları tam arzuladığım ebatta. Daha büyüğü bizim için gereksiz olur. Maalesef hill holder'sız bu aracı yokuşta test etmeyi unuttum. İnşallah fazla kaydırmıyordur... Fiyat 45.000 küsür, şimdi sipariş versem Ekim ortası gelir dediler...

    Şimdi arkadaşlar kafamdaki 3 aracın özetini yapayım size:

    -Renault Megane 1.5 DCI EDC:

    (+)'lar

    Geniş ve ferah
    Çift kavramalı dizel
    Dynamique versiyonu full+full benim için Bi-xenon da eklenince
    Hava yastıkları + ESP
    Renault'nun yaygın yedek parça ve servisinin bulunması

    (-)'ler

    Fiyat (55.000 Tl civarı)
    Büyük bir araba
    Renault olması ( Yanlış anlaşılmasın ben de 4 yıl kadar Renault kullandım aslında sağlam bir arabadır. Fakat 3 yıldan sonra her yerinden acayip sesler gelmeye başlar. Bende Clio vardı, Laguna ve Scenic'i olan arkadaşlarımın araçlarının akıbeti de böyle olmuştu.)

    - Honda Jazz 1.4 Fun CVT

    (+) lar

    Sınıfının en az yakan otomatiği
    Boyundan beklenmedik şekilde içi rahat ve arkada 3 kişi bile oturabilir.
    Her türlü güvenlik donanımı mevcut (8 hava yastığı + ESP)
    Panoramik cam tavan da dahil fiyat 40.000! Bu arada park sensörü de var
    6 yıl-150.000 km garanti

    (-) ler

    Tipini hiç beğenmiyorum biraz daha yakışıklı olsaydı keşke...
    Az yaksa da benzinli bir araç, artık depoyu doldurdum mu 1000 km gitmek istiyorum....
    Muhtemelen bu şanzımanla daha da hissiz bir sürüş deneyimi yaşatacak (Bizi uçuran bir aracımız var burası aslında çok da önemli değil sırf - olsun diye yazıyorum açıkçası)

    - Polo 1.6 TDİ DSG

    (+)lar

    Araç bir Alman (Adamlar başka yapıyor arabayı kabul etmek lazım...)
    Bizim için mükemmel boyutta
    Harika bir dış tasarım
    DSG şanzıman (Fakat bu motorla ne kadar uyumlu denemedim birşey diyemeyeceğim...)

    (-)ler

    Araç resmen bomboş (Allah'tan yol bilgisayarını 2012 modele koyabilmişler)
    Hani benim ESP'm, diğer 4 hava yastığım, Hill-holder'ım nerde?



    Arkadaşlar gönlüm tamamen POLO'dan yana. Eşim de ben de doktoruz ve güvenlik zaafiyeti beni inanılmaz düşündürüyor. Sırf sınıfının diğer küçükleri ile fiyatta yarışma dışı kalmasın ve abisi Golf'ün fiyat çıtasına temas etmesin diye bu kadar çıplak bırakılmış olması çok acı. Polo GTİ alacağım herşeyi olan bu sefer de ekonomi amacımdan sapacağım , ayrıca aracın bilinen fazla yağ yakma sorunu da cabası. Honda Jazz, Polo'nun 5000 TL altında fakat benzinli ve Polo kadar albenili değil. Megane da çok güzel bir araç ama ekonomi amacıyla şehir içinde daha çok kullanacağım bir araç yerine ( referansım hep Polo'dur) neredeyse 10.000 Tl fazla vermem gerekecek. Bu arada kesinlikle manuel araç düşünmüyorum. Bana seçimimde yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.







  • Bende 2009 honda civic1.8 i-shft hb vardi 1 hondalarin servisleri diger araclara oranla pahali i-shft sanziman seni 15000 den sonra kendinden bezdirecek okadar kotu ilerleyen kilometrelerde devriyaj plakasi disk hemen hemen 10000 km bir balata degisimi vs vs ozellkle sansizman ilerleyen zamanlarda cok basa bela ben eskiu honda civic kullanicisi olarak bunu sammiyetimle soyluyorum...

    Ben suan yeni jetta dizel dgs otomatik kulliniyorum gayet memnunun her anlamda jetta almadan once cok araba arastirdin son anda meganeden vaz gectim.

    megane edc+dizel hem yakit anlaminda hem ozellik yol tutus anlaminda guvenlik ozellik anlaminda digerlerine gore cok mantikli bir tercih olacaktir

    Poloda yakit yol tutus dgs zanziman uyumu hrklde guzel ama o donanimsal ozellkler verilen para biraz aci..


    Sonuc olarak kendiniz zaten araclarin ozelliklerini aciklamissiniz bu anlamda bariz bir sekilde
    Megane hem fiyat hemde verdigi ozellikler anlaminda bir adim onde bundan kesinlikle emin ikinci tercihiz polo olsun jazzi hic aklinizin ucundan gecirmeyin... ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mctin13 -- 19 Eylül 2011; 1:57:20 >




  • dostum 3 arac ıcınde en mantıklısı megane..marka takıntın yoksa megane almak daha mantıklı 1.5dcı motor hem performanslı hemde ekonomık bır motor..
    edc yıde zaten dunyanın en buyuk sanzıman uretıcılerınden getrac uretıyor..
  • Arkadaşlar ikinizin de yorumuna katılıyorum. Marka takıntım yok tabii ki en önemli şeyler güvenlik ve fiyat performans. Gel gelelim bugün bir kez daha Polo 1.4 tsi dsg ile test sürüşüne çıktım. Hill hold(-) bir araç olduğundan ve daha önce de bunu denemediğimden yaklaşık 30 derecelik bir rampa buldum hemen Esenyurt Doğuşun parkında ve aracı durdurup kaldırmayı denedim. Hill hold olmadan ve el freni kullanmadan kaydırmadan aracı kaldırmak mümkün olmadı maalesef. El freni çekiliyken aracın gaz pedalına dokununca kavrama gerçekleşiyor. El frenini indirip güvenle yola devam ediyorsunuz. Daha düşük açılı yokuşlarda hafif bir kaydırmadan sonra araç topluyor kendini bazen yok denecek kadar az kaydırma oluyor. Ayağımın alışması lazım belki de...

    Sonuçta ben de şu anda Jazz'ı tamamen elemiş vaziyetteyim. CVT şanzımanı sorunlu değil ama benzinli ve benim için şekli yüreğimi kıpırdatan bir araba değil. Megane çok dolu, Polo bir o kadar boş. Ayrıca Megane'ın yoldaki rahat sürüşü ve düşük hızlardaki tüy gibi direksiyonu da tamamen konfor odaklı. Megane yerden daha yüksek bir araç ve Beylikdüzünün şu anda delik deşik yollarında altımda olmasını isteyeceğim bir araç...

    Gelişmelerden haberdar edeceğim sizi...




  • 2011 model jazz ishift sahibiyim merak ettiğiniz konular olursa elimden geldiğince yardımcı olurum jazz ile ilgili. jazzı hemen elemeyin derim
  • Golf 1.6 TDI DSG neden düşünmüyorsunuz?
  • 3 araç içinden benim tercihim kesinlikle megane III DCI EDC olurdu
    güvenlik ve ekonomide macera aramaya hiç gerek yok
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.