Şimdi Ara

PORSCHE CAYENNE 955 3.2 V6 ÇOK UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ (VİDEO EKLENDİ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
10
Favori
18.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
114 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Keyifle okudum, devamını dört gözle bekliyorum:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faydalı bir konu olmuş. Sonra tekrar okuyacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam eve bayıldım, onun haricinde her ne kadar porsche hayranı olsam da şu cayenne’leri bir sevemedim. Direksiyon çok garip duruyor ama yazı güzel olmuş gerçekten oturup okutuyor kendini.

    Güle güle hatasız kullanın güzel araçmış. 911 falan varsa onu yazarsanız beklerim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok detaylı okuyamadım ama görebildiğim kadarıyla birkaç düzeltme yapayım izninizle.

    Öncelikle touareg ile cayenne aynı şasi motor şanzıman vs sebebiyle sürüş hissiyatı hemen hemen aynı. 911 ler kadar özgün değil malesef.

    Soğuk havalarda motoru çalıştırmak sadece ferrari için değil bütün araçlar için zararlı. Bu sebeple kuzey ülkelerinde çoğu zaman taksiciler arabayı hiç stop etmezler. Birçok araba konumuna iklimine uygun olarak gerekli blok/yağ/su ısıtıcılarıyla donanımlandırılmıştır. Kimi zaman elektrikli kimi zaman webasto olabilir. Motorun ısınma-soğuma çevrimine ingilizce thermal cycle derler, motorun ömrünü en çok kısaltan unsur soğuk çalışmadır. Taksi motorlarının uzun yıllar gitmesinin bir sebebi de gene bütün gün sıcak kalması.

    4.5T motor biraz problemli. Tamiri oldukça zor ve maliyetli bir motor. Kaput altı dolu. O sebeple türkiyede tek tük var olanlarda 2.el de pek tutulmaz. Üstelik gazladığınız zaman 60lt yakma potansiyeli var. Pek iç açıcı değil.

    Cayenne arazi paketli satılan versiyonlardan getirdiler mi bilmiyorum ancak arazi paketiyle birlikte gelen orta-arka kilitle beraber merdiven şaseli araçlar kadar olmasada doğru lastik seçildiği taktirde en zor arazi koşullarına girip çıkabiliyor. Kaya tırmanışı yapabiliyor araç.
    Oldukça yetenekli bir araç. Merak edenler youtube a hellsgate cayenne yazıp izleyebilir.

    Aracı güzel günlerde kullanmanız dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 24 Kasım 2022; 1:52:1 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.


    Aracın Touareg ile aynı platformda üretildiği doğru fakat 3.2 motorda Porsche üzerinde eklemeler mevcut. Arada yaklaşık 30 HP Porsche lehine bir fark var bu atmosferik motorda sadece yazılımla elde edilebilecek bir fark değil takdir edersiniz ki. Yüksek basınç pompası ve çift benzin pompası gibi eklemelerle beraber emiş manifoldu ve üst kapakta da bir takım farklılıklar var iki araç arasında.


    Sürüş hissiyatı bakımından da düz yolda belki çok fark hissedilmeyebilir ama araç zorlandığında Touareg'de ciddi bir kayma eğilimi gözlemledim ben. Sanırım burda yardımcı asistanlardan kaynaklanan bir durum söz konusu. Tabii bunu söylerken sizin dediğiniz gibi aradaki fark 911 vs VW Passat kadar uçurum değil.


    Şanzıman olarak iki araçta ZF6HP kullanıyor fakat Porsche'deki tork konvertörü biraz daha büyük bir de şanzıman içindeki ön diferansiyel ve yavru şanzımanda fark var. Geriye kalan iç aksamı belirttiğiniz gibi tamamen aynı. Fakat Porsche'yi de Porsche yapan zaten bu ufak detayları değil midir?


    Ferrari'deki durum standart otomobil üreticilerinin belirttiği durumdan çok daha farklı aslına bakarsanız, şahsen ben 65.000 kilometrede 458 Spider'ın motorunu kırdım maalesef bu sadece benimle de sınırlı değil, Ferrari sahibi tüm arkadaşlarımız çok kısa süre içerisinde yeni motor almak zorunda kaldılar. Siz de takdir edersiniz ki hangi otomobil olursa olsun kuzey kutbunda olsa dâhi bu kadar kısa süre içerisinde motor kırmamalıdır. Zaten araştırma yapıldığında Ferrari ile Porsche arasında bu bağlamda bir farklılık olduğu, Ferrari'nin bir koleksiyon aracıyken Porsche'nin günlük kullanım aracı olduğu görülebilir.


    4.5 Turbo konusunda şükürler olsun bizde bir sıkıntı çıkmadı ama aynı araçtan alan bir arkadaşım bahsettiğiniz gibi aşırı yakıt tüketimi sebebiyle aracına LPG taktırdı. LPG ile ilk 6 ay tasarruf ettiğini sandı ama 6 ay sonra subap kırıp silindir içine giden parça neticesinde komple sandık motor almak zorunda kaldı. LPG kaynaklı mıdır yoksa bu araçlar gerçekten problemli mi bilinmez fakat 4.5 Turbo konusunda sizinde söylediğiniz gibi dikkat etmekte fayda var.


    Benim gördüğüm kadarıyla arazi paketli versiyonlar Türkiyede satılmadı ama illa ki bir meraklısı özel olarak ithal etmiştir. Buradan o kişiye sesleniyorum eğer böyle bir araç var ise lütfen beni bulsun :)


    Değerli zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 24 Kasım 2022; 2:27:18 >




  • Yazılarınızı özlemişim hocam. Keyifle okudum, desenize rahmet, araca maşallah diyelim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AirSupport kullanıcısına yanıt

    Mesaj yazan herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim.


    @AirSupport

    Teşekkür ederim, umarım daha iyileri size nasip olur hocam. Bu araçtan sonra Cayenne Turbo sonrasında ise 911 Turbo S gelecek :)

  • uzun süredir böyle güzel aracı anlatan yazı okumamıştım. teşekkür ederim kendi adıma. aracın ruhuna anlayan adama saygılarımla


    bir gün nasip ederse Allah porsche ruhunu anlamak için kullanırım

  • Bizim semtte bu araçtan bir komşumuzda vardı. O motor sesini duymak beni mest ederdi. Porsche bir başka gerçekten.


    Ev de çok iyiymiş bu arada. Aramızda gerçek zenginler var PORSCHE CAYENNE 955 3.2 V6 ÇOK UZUN DÖNEM KULLANICI TESTİ (VİDEO EKLENDİ) 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı almaktan çekinenler için değerli bilgiler var.

    Hem kendisi hem de gönlü zengin bir kardeşimizin doğru üslup ve değerli zamanını ayırarak bu kadar ayrıntılı ve daha önemlisi özenli paylaşımlar yapması ne kadar güzel bir karaktere sahip olduğunun kanıtı bence.

    Ailenizle birlikte nice mutlu,huzurlu günler sizlerin olsun inşallah,bir gün belki bizlerde güzel ülkemizde bu tür araçlara sahip olabiliriz...

  • Harika konu, tebrikler. Sabırsızlıkla 911 Turbo S incelemesini bekliyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @jacks

    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim, inşallah çok daha iyileri nasip olur sizede


    @Krone

    Ben aslına bakarsanız çok zengin biri değilim sadece harcamayı seviyorum diyebiliriz ama yine de yorumunuz için teşekkür ederim.


    @mahony16

    Yorumunuz için çok çok teşekkürler, önemli olan zaten gönül zenginliği para bir şekilde kazanılır kanısındayım. Eğer gönlü zengin olan insanlardan biri olabilirsek ne mutlu bize. Ülkemiz güzel bir ülke, halk olarak kendimi de dahil ederek söylüyorum, düşünce yapımız biraz daha değişse aslına bakarsanız çok daha iyi olacaktır. Şahsen kendi adıma konuşmam gerekirse yabancı arkadaşlarımla beraberken onlar çok farklı boyutlarda düşünüp konuşurlarken ben aralarında 1980'lerden gelmiş gibi duruyorum :) Güzel duanız için de teşekkür ederim, umarım hepimiz ailemizle mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir biçimde yaşayarak fâni dünyaya veda etmeden güzel anılar biriktiririz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 24 Kasım 2022; 12:13:14 >




  • Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Kazasız belasız kullanmaya devam edersiniz umarım. Porsche'nin ayrı bir kültür olduğu kanaatindeyim ben de. Bir süre Panamera kullandım uzun yolda pek konforlu olmuyor ama araç muhteşem bir şey. Onun haricinde Cayenne'de de yolculuk yaptım konforunu çok beğendim. Mühendislik kısmı, malzeme kalitesi ve en önemlisi yol tutuşuna ekleme yapmak gerekirse sadece şunu derim "o mühendislerin aldığı para helaldir."

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.