Şimdi Ara

Premium Teknolojik Ürünlerin Aslında Şişirme Olması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Premium üst segment ürünlerin çoğunda çok fazla kronik mühendislik sorunu mevcut. Gerek yazılımsal gerekse donanımsal ölçüde sorun var. Geçen sene 13. ve 14. nesil intel işlemcilerde voltaj kaynaklı ısıya bağlı oksitlenme durumları vardı özellikle I9 13800k gibi işlemcileriniz varsa microcode yamalarından önce yanma sorunu vardı. Yani CPU normal kullanımda sorun yaşamazken üst düzey performans gerektiren işlerde CPU hasar görebiliyordu. Microcode yayınlayıp bios update ile bu sorunu düzelttiler fakat Dünya genelinde çok fazla kullanıcı mağdur oldu.


    Keza geçen senelerde RTX 4090 ve şimdi 5090'larda güç konektör yanma sorunları var. AMD işlemcilerin bazılarında soketi yakma sorunları var.


    Geçtiğimiz senelerde Samsungun üst düzey ve bazı aynı yongaları kullanan SSD'lerinde gelen firmware yamasından sonra ssdlerin bozulduğu görülmüştü.


    Yani demem o ki, premium ürüne Dünya kadar para yığıp ardından arıza çıkıp sorun bulunamaması rezalettir. Servise ilgili parçayı gönderseniz de servis o parçayı değiştirse bu sefer aynı sorun devam edecektir üretici tarafından çözüm sunulmazsa.


    Premium ürün dediğinizde zaten üst düzey özellikler için satın alıyorsunuz fakat bu özellikleri kullanamayıp normal kullanım için alacaksanız bir esprisi kalmıyor.


    Komedi. İşte çoğu şirket bu şekilde zenginleşiyor. O nedenle bana göre elinizde eski veya yeni fark etmiyor bu şirketlerin karbon ayak izi azaltma çabamız var, geri dönüşüme destek olun mevzusuna ben çok inanmıyorum. Geri dönüştürülen ürünlerin çoğunda yine sıkıntılar çıkabiliyor ve aslında sürekli siz servis arasında gidip geliyorsunuz. En sonunda servis değişim veya ücret iadesi verdiğinde satıcı size elimde cihaz yok size yeni cihaz verelim size ücret iadesi yapalım diyor. Eğer aldığınız seri düzgünse sıkıntı olmuyor ama sorunluysa bu döngüye devam ediyorsunuz.


    Eski sağlam olan ürün çalışıyor ve hala görevleri yapabiliyorsa sorun yoktur ancak sen bir ürünü üretip sorunlarla beraber satıyorsan bu kepazeliktir.


    Her sene neden parça satın alalım ki? Dolabımda Dual core t4500 işlemci de duruyor, pentium 4 işlemci de duruyor. İ3 3220 işlemci de duruyor.




    techradar
    Faulty RTX 4090 connectors are still burning out – and one ‘smart’ solution has created even more problems
    https://www.techradar.com/computing/gpu/faulty-rtx-4090-connectors-are-still-burning-out-and-one-smart-solution-has-created-even-more-problems


    tom's hardware
    Nvidia's RTX 5090 power cables may be doomed to burn
    https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidias-rtx-5090-power-cables-may-be-doomed-to-burn


    techradar
    Intel finally confirms instability issues with 13th-gen and 14th-gen CPUs are fully fixed – but some owners may still be worried
    https://www.techradar.com/computing/cpu/intel-finally-confirms-instability-issues-with-13th-gen-and-14th-gen-cpus-are-fully-fixed-but-some-owners-may-still-be-worried


    reddit
    From the starcitizen community on Reddit: Intel CPU owners of the 13th and 14th gen CPU Raptor lake line: If you are having problems read this:
    https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1e9h473/intel_cpu_owners_of_the_13th_and_14th_gen_cpu/?rdt=61185

    https://www.techpowerup.com/332416/burning-saga-continues-this-time-its-an-amd-ryzen-7-9800x3d-cpu






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zer0_0ne -- 15 Şubat 2025; 21:54:34 >







  • hocam oomobillerde de benzer durum var. pahalı otomobil aldığında her yerine özenildiğini zannediyosun ama aslında altyapı olarak aynı markanın ucuz B segmenti ile pahalı otomobilinin altyapısı aynı.

    adam sıfır Golf almış, araçta start/stop butonu ile açılıp kapatılıyo. bazen butona basıyon ve motor çalışması gerekirken çalışmıyo, araç tepkisiz duruyo öyle. bazen de motor açıkken stop etmek için aynı butona basıyon ve stop etmiyo. insanlar yolda kalıyolar. firma çözümü yok diyo. yazılımında hata var diyo, yeni yazılım yok diyo. güncelleme ne zaman gelecek diye sorduğunda süre vemiyo, hani: "şu vakte kadar güncelleme gelir diye bildi aldık" demiyo çünkü büyük ihtimalle firma sorunun kaynağını tespit edemiyo. insanlar araçlarını satmaya başladılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklıma ilk Apple geldi başlığı okur okumaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşım Opel Grandland aldı daha yeni. geçen haftasonu Ankara'ya gidip geldiler. dönüşte otobandaki servis alanından çıkacakken araç çalışmamış ve motor arızası hatası vermiş.

    telefon görüşmesinde servis çalışanı çekici gönderecez demiş. arkadaşım da biraz isyan etmiş, biz ne yapacaz burlarda rezil olacaz falan demiş, araç daha sıfır demiş.

    bunu deyince servis çalışanı benimdediklerimi yap şimdi demiş, kaputu açtırıp aküyü söktürüp bekletmiş sonra tekrar taktırmış. sonra da sol taraftaki bi butona basık tutarak start tuşuna 5 saniye basık tut demiş. bunu yapınca araç kendini resetliyomuş. ve bu işlemden sonra motor arızası uyarısı yok olmuş, araç sorunsuz çalışmış.


    bu tarz sorunlar en pahalı otomobillerde bile yaşanıyor ve yaşanmaya devam edecek. ama mesela sen git eski model Micra al, hiç böyle bi sorun yaşanazsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • firma çalışanlarına sürekli hıp-hızlı şekilde yeni yeni ürünleri tasarlama emri geliyo üst yönetimden. birim yöneticileri de agile-magile ayağına alttaki en düşük maaşlı mühendisleri kırbaçlıyolar çabuk tasarlayın lan köleler diye. canından bezmiş mühendis de doğru düzgün test etmeden bişeyler üretip yolluyo. al sana premium ürün. pazarlamacılara bu mühendislerin 3 katı maaş veriliyo, pazarlıyolar. sene sonu herkes 10x prim alırken alttaki asıl işi yapan mühendise 0.5x prim veriyolar. sonra gene agile ayağına kırbaçlıyolar yenisini tasarla diye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Eski sağlam olan ürün çalışıyor ve hala görevleri yapabiliyorsa sorun yoktur ancak sen bir ürünü üretip sorunlarla beraber satıyorsan bu kepazeliktir.

    herkes burnundan soluyo hocam, sürekli şu işi anında bitir baskısı var. firmalar Agile ayağına, düşük kalite yüksek hız yöntemiyle çalışanın kanını emiyolar. üretilenin sorunsuz olmasını kimse amaçlamıyo, test üreçlerinin iyi yönetilmesi umurlarında değil.

    tek amaç manşet yaratmak ve pzarlama yapabilmek. satış sonrası tüm ürünler kronik sorunlu olsa bile firmaların umrunda değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Son cümleniz çok doğru ama buna çanak tutan ve destek verenler de devletler. Firmalar yangından mal kaçırır gibi ayıplı, tasarım/mühendislik kusurlu malları millete satarken devletler bunlara kol gibi ceza kesip, lisans iptalleri uygulamak yerine "belinize kuvvet" diyor hiçbir caydırıcı ve gerçek anlamda koruyucu bir tüketici yasası çıkarmayarak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Stellantis-PSA grubu araçlarda gayet beklenen bir durum hocam. Toyota'da test süreci ve mihendislik bu kadar baştan savma değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Astra'da adamın tampon yerinden çıkmış. servis diyomuş ki kronik sorun yapacak bişey yok. lan demiş nasıl pronik sorun. böyle sorun mu olur. tekrar tekrar çıktığından artık bıktım diyo, kendim ittirip yerine oturtuyom diyo, illallah ettim diyo.

    bide mesela Corsa ve Astra'da aracın renkli ekranı kararıyo. yani ekran çalışmamaya başlıyo. servisi ararsan servis bize gelme diyo, umursamıyo, öyle kullanmaya devam et kendisi bi süre sonra tekrar çalışıyo diyo servis. tamiri yok diyo servis. her araç böyle diyo.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Bak işte bunda da yaşanan mağduriyet direkt devlet destekli. Normalde "kronik" arıza diye bir kavramın normal bir ülkede yasal karşılığı ya araçları trafikten toplatma ya da milyon dolarlar bazında markaya cezalar kesme ve X süre ile bayilik lisanslarını askıya alma falandır. Ama ÖTV'sini KDV'sini alan devlet ne halin varsa gör diyor. Devletler ciddi cezai yaptırım uygulayıp mabatlarından kan alsalar bak böyle kusurlu araçlar satışa çıkıyor mu. Devlet derken yargı sisteminin acziyetini de dikkate alarak yazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 15 Şubat 2025; 17:47:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    ooooooookadar haklısın ki yani. +1000 diyorum.

    özellikle bizim devlet, vatandaşı alıp raç firmalarının önüne koyuyo, firmalara diyo ki: "eti senin kemiği benim" al şu vatandaş denen şeyi, buna ne yaparsan yap diyo. ama fazladan elde ettiğin parayı da benle paylaşacan diyo.

    bizim devletin kesinlikle Türk halkını daha refah duruma getirmek gibi bi niyeti yok. köy evinde aynı bahçe içinde bahçenin sol tarafında ev varsa, sağ tarafında da inek damı vardır. bizim devlet ülkeyi böyle görüyo. devletten torpilli olan siyasi yakınları evde oturuyolar. halk ise inek damındaki sağılmayı bekleyen büyük çoğunluk.

    en kötüsü, muhalif kesimdeki eski godaman tayfa da bu kafa. muhalif partiden adam diyo ki: "devri sabık yaratmayacaz" yani demek istiyo ki: "RTE güzel bi sağma sistemi kurdu, biz de sürdürecez aynı sistemi, beşli çete gibiler artık el altında rüşveti RTE'ye değil bana verecekler" diyo. herifin RTE sonrası Türkiye planı bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    hocam aynen öyle, zaten devlet dediğimiz şey = rüşvetle çalışan ve kafası hiçbir şeye basmayan taşra insanı yığını.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • neyse ki bunları alacak kadar zengin değilim de xx70 serisinden öteye geçemiyorum  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-2 Spirit -- 15 Şubat 2025; 18:53:32 >
  • Son nesil macbook pro nasıl

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • William0 kullanıcısına yanıt
    İş için alınacaksa alınabilir.

    Fakat bana göre CEO veya şirket yöneticisi değilsen o paraya daha iyi seçenekler mevcut. Dell xps'ler iyidir. Elitebooklar iyidir. Hatta HP'nin bazı özel seri spectre modelleri var bunlar çok güzel oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zer0_0ne -- 15 Şubat 2025; 20:56:38 >
  • Zer0_0ne kullanıcısına yanıt

    bütün pro'larda fan var.


    xps gibi premium cihazların çok büyük bir olayı yok. windows tarafında yine en iyisi thinkpadler bence. ama windows almayı artık çok mantıklı bulmuyorum. windows masaüstü için bana daha ideal geliyor. ben macos'a çok alıştım zaten artık birbirlerine daha çok benzemeye başladılar.

  • idontremember İ kullanıcısına yanıt
    Air ile karıştırmışım airlerde fan yok doğru dediniz prolarda var. Thinkpadlerin her serisi alınmaz hocam.

    P serisi ideal gibi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İleride ben mühendisliğe tamamlarsam kimsenin enayisi olmam kusura bakmasınlar. Şirket kurarım gerekirse yavaş sürsün bir ürünü sağlam yapana kadar satışa çıkarmam.


    Hızlı ürün satmanın veya tasarlamanın bir esprisi yok. Bu deterjan falan değil ki? Araba, bilgisayar, telefon, ev vs çoğu şeyin sağlam olması gerekir.


    Deterjanın, plastik ambalajın, motor yağının hızlı üretilmesini anlarım çünkü bunlar sarf malzemesi sınıfına girer. Ancak sürekli kullanılan bir şey varsa bunun ömrünün 2 yıl olmaması gerekir. Servislere 5 yıl kadar parça tedariği sağlatıyorlar kanunla beraber elektronik ürünlerde ancak şu bir gerçek çoğu ürün 3. senesine geldiğinde yerel stoklarda parça bulunamadığından cihazın değişimine karar veriliyor.


    Pazarlamacılar konusunda bu arada haklısınız en fazla parayı onlara veriyorlar neredeyse. Bilgisayarı, arabayı, yazılımı tasarlayan yapan ve destek olan mühendis , teknikerler, teknisyenler onlar kadar maaş alamıyor.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.