Şimdi Ara

PROTON 416 TECRÜBELERİM, MERAK EDİLENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
3
Favori
27.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle herkese selam.
    Konuyu açma nedenim bilgilendirme bazı soru işaretlerini giderme amaçlı.
    Orta gelirli biri olarak yazın düğün yaptım, araç bu devirde illaki şart. Fiyat/performans düşkünü olduğum için bütçeme uygun 99 model Proton 416 glxi HB modelini aldım. Kafamda çok soru işareti vardı. Alma parçası bulunmaz, ustası yok, satamazsın diyenlerin haddi hesabı yok tabi. Neyse nihayet karar verdim geçiş arabası için bu aracı aldım.

    Dış Yapısı.
    araç dışardan megane 1i andırsa da muhtemelen yol tutuşunu iyileştirmek için oldukça alçak yapılmış.
    Bu fiyat aralığında alınabilecek en hoş görünümlü araçlardan bitanesi.
    Kapılar aynı model corolla kapıları gibi.
    Arka bagaj kapağı dışardan açılmıyor, içerden ve anahtardan.
    Ön ve arka sis farı mevcut.
    Farların yükseklik ayarının yapılabilmesi güzel.

    İç Yapısı:
    Araç basık olmasına rağmen içerde ki yaşam alanı iyi.
    Eşyalarınızı koymak için bolca göz (ön kol dayamanın içi) ve su kola vs. İçin bardaklık mevcut.
    Sürücü ve yan yolcu koltuğunun yükseklik ayarının yapılması güzel.
    Arka koltuklarda yaşam alanı makul, arka kol dayama mevcut.
    Bagaj ihtiyacınızı geniş aile değilseniz rahatlıkla karşılar.
    Dört cam otomatiği var aracın.
    Panelde göze batan bir durum yok açıkçası ben beğeniyorum. Gösterge aydınlatması ayarı mevcut.
    Ön konsol malzeme kalitesi iyi, aşağılarda haliyle plastik aksam artıyor.
    Direksiyon hidrolik, aşağı yukarı, ileri geri ayarları mevcut.
    Klima manuel. Performansı harika.
    Araçta sürücü hava yastığı mevcut.
    Benim kin de bir de arka park sensörü var:)

    Motoru ve sürüş özellikleri.

    Araçta 1 6 benzin lpgli motor mevcut. araç 1200 kilo.
    Ben performansından memnunum yokuşlarda çokca sol şeriti kapattığım oluyor:) bu kadar performans beklemediğimi itiraf edeyim. Özellikle düşük viteslerde hızlanması çok iyi ve 3.viteste 100 ü çok rahat görebilirsiniz.
    Hız olarak lpg de 180 i gördüm. Ama daha yükseğini deneme fırsatım olmadı.
    Araç hızlanması kadar da ABS (4 disk fren) bulunduğu için size güven de veriyor.
    Yol tutuşu gayet tatminkar :)
    Araç yol sesini değil de yüksek devirlerde motor sesini içeriye alıyor. Bu begenmediğim yönü belki de tek.

    Daha da aklıma gelmedi gelirse yazarım. Neyse ben araçtan memnunum. Bana bu zamana kadar arıza çıkarmDı (maşallah). Sadece balata ve yağ değişimi için sanayiye gittim. Daha önce almayı düşündüğüm tipo uno brodway gibi araçları almadığım için mutluyum. O araçlara da lafım yok lakin bu özellikte bir arabanın onlarla kıyaslanması yeterli bilinmediğinden ve piyasa ortamından. Parçası konusunda bulunduğunuz yerdeki parçacılar tedarikçilerden temin ediyor. İsterseniz internetten ve yurtdışında da rahatlıkşa bulunuyor.

    Şunu söyleyebilirim; aynı araçtan babama da almayı düşündüğümüz için sürekli sahibinden.com u takip ediyorum.
    İnanın temiz araçlar hemen satılıyor. Bu araçları alabilecek bütçeniz varsa temizini bulduğunuz an kaçırmayın derim. Sorularınız olursa cevaplarım.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    PROTON 416 TECRÜBELERİM, MERAK EDİLENLER

    PROTON 416, Proton'un kompakt SUV modelidir. Bu araç hakkında merak edilenleri sizler için derledik.

    Motor Özellikleri:

    PROTON 416, 1,5 litrelik turboşarjlı üç silindirli bir motorla çalışmaktadır. Bu motor, 177 beygir gücü ve 255 Nm tork üretmektedir.

    Vites Sistemi:

    PROTON 416, 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman (DCT) ile donatılmıştır. Bu şanzıman, hem sportif hem de ekonomik bir sürüş deneyimi sunar.

    Menşei:

    Proton, Malezya merkezli bir otomobil üreticisidir. PROTON 416, Malezya'da üretilmektedir.

    Kullanıcı Deneyimleri:

    PROTON 416 kullanıcılarından gelen geri bildirimler genel olarak olumludur. Kullanıcılar, aracın performansını, yakıt verimliliğini ve konforunu övmektedirler.

    Sık Sorulan Sorular:

    • Proton 416 hangi motoru kullanıyor?
      • 1,5 litrelik turboşarjlı üç silindirli bir motor kullanmaktadır.
    • Proton 416 otomatik vites nasıl?
      • 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman (DCT) ile donatılmıştır.
    • Proton hangi ülkenin?
      • Malezya'nın otomobil üreticisidir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Amcamda 418 Sedan vardı.Çok keyifli bir arabaydı.Çekiş olsun,donanımları olsun çoğu yönden iyi araçtır.
  • Bu araçların motoru kime ait?
  • Görsellerle desteklerseniz çok faydalı bir konu olur :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Bu araçların motoru kime ait?

    Mitsubishi diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas


    quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Bu araçların motoru kime ait?

    Mitsubishi diye biliyorum

    sadece motor değil alt takım elemanlarıda mitsubishi carisma ile birebir aynı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas

    quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Bu araçların motoru kime ait?

    Mitsubishi diye biliyorum

    Alıntıları Göster
    alınabilecek en güzel araçlardan birini almışsınız, çok cesur bir hareket. Bu araçlar birçok araçtan kaliteli ancak, MAlezya malı diye Türkiye'de sattırmadılar bunu, biz de sahip çıkmadık malesef. Motor Mitsubishi, altyapğı Mitsubishi. Daha ne olsun. kaç liraya almıştınız aracı?




  • halen sıfır gen2 satılmakta, demek ki stoklarda halen var, bazen dürtüyo şeytan sıfır otomatik gen 2 diye ama 2-3 yıl kenarda yatmış arabadan da korkuyorum be yav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erol börek

    halen sıfır gen2 satılmakta, demek ki stoklarda halen var, bazen dürtüyo şeytan sıfır otomatik gen 2 diye ama 2-3 yıl kenarda yatmış arabadan da korkuyorum be yav.
    Hayırlı olsun, kazasız belasın inşallah.
  • Abi bende proton nasil diye konu acmistim..ilk aracimi alicam insallah ucuz bisey dusunuyorum...arac otomatik vitesmi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tostu kaça kıstırin

    Abi bende proton nasil diye konu acmistim..ilk aracimi alicam insallah ucuz bisey dusunuyorum...arac otomatik vitesmi acaba?
    araçlar konusunda çok tecrübeli bir yakınım 415 aldı lpg.li. geçenlerde 2300 km.den fazla bir uzun yol seyahati olmuştu. lpg ile 17 krş yaktığını söyledi.10 bin TL.lik araçda klima,hidr.direksiyon,merkezi kilit,alarm vs herşey var ve bu kadar ekonomik bayıldım doğrusu. Parça-bakım sorunu da kesinlike yok bizzat şahidim.
  • Arkadaşlar konuya ne zamandır giriş yapmadım. Maalesef protonumdan ayrılmak durumda kalıyorum. Otomatik bir araç (skoda fabia) aldığım için Protonumu satıyorum. Yine de merak edenlere bu konu altında cevap yazabilirim.
  • Mitsubishiile ortak pparçaları olan diğer taş gibi bi araba. Yerde uçak hissi de veriyor standart Japon karakteri.. Bence iyi bir araç güle güle kullanın. Kırmızı ışıkta geçenler oluyor yesilde bile kontrolü elden bırakmayın kavsaklarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas


    quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Bu araçların motoru kime ait?

    Mitsubishi diye biliyorum

    sadece motor değil alt takım elemanlarıda mitsubishi carisma ile birebir aynı..

    carisma değil , lancer 4 (mirage) ile bire bir aynı araç.

    mitsubishi carisma, volvo s40 1 ile ortak platformda üretilen, proton 400'den en az 2 gömlek üstün bir araç.




  • Nihayet bir japon eli değmiş:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ladiklims

    Nihayet bir japon eli değmiş:)
    Araç Carisma Glx ile ( Gdi değil) aynı motordur ( 4g92p)

    Gövde ve şase Mitsubishi Mirage . 415 olan 12V motorları ise eski Colt motorudur ( Daha verimsiz bana göre)

    Salıncaklar, fren sistemi vs.. yürüyen ve mekanik tüm aksam Carisma ile aynı yine ( 1999 Modele kadar Carisma ile )

    kapı içlerinde bariyer boru vardır, Döşemeyi söktüğünüzde görebilirsiniz.

    Bazılarında bagaja kadar Cd changer kablosu fabrikasyon uzatılmıştır. Donanım olarak o senelerdeki birçok diğer birçok japondan daha iyidir.

    Klima otomatiktir, özellikle dur kalk trafikte devreden çıkıp aracın yakıtına katkı sağlar.Yol tutuşu yumuşak amortisör olmasına rağmen memnun edicidir.

    Kapı içlerindeki naylon izolasyonu bitüself ile değiştirirseniz yol sesini asla almaz.

    Fiyatlarına baktımda epey uçmuş haklı olarak.

    Parça sorunu hiçbir zaman olmamıştır.

    Proton'da Mitsubishi'de sahibi oldum Mitsubishi parçası kesinlikle daha zor bulunuyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldsoundman -- 21 Nisan 2016; 11:09:37 >




  • carisma ile aynı araç değildir carisma d sınıfı daha geniş ve daha yüksek bir araçtır motor ve şanzıman farklıdır motor bloğu aynı olması aynı motoru taşıdığı anlamına gelmiyor .proton 85 model 3 ovm selenoidlere sahip kronik sorunlu otomatik şanzımana sahiptir selenoid ve hidrolik beyin burada bırak malezyada bile bulamazsın revizyon yaptırsan bile 20.000 km sonra tekrar bozulur 1992 'de bu şanzıman kullanımını mitsubishi bıraktı. carisma'da hala hyundai'lerde kullanılan yeni nesil 6 adet selenoid'e sahip otomatik şanzıman vardır kodu f4a42 hala komple sıfırı bulunabilir.protonun manuel şanzıman oranları çok kısadır ve sürekli alt üst merkezleri bozulur.eski iyileşmemiş teknoloji olduğundan bir çok tamiri güç kronik problemi vardır.airbag sargısı bozulur km telide çabuk bozulur abs sensörleri bozulur bunların yaşamayan tek bir proton yoktur . proton ve mitsubishi boğaz kelebekleri farklıdır . proton enjeksiyonlu olsada eski nesildir ilk çıkan motorları kullanmışlardır .
    protonu öven şahin doğandan başka araca binmemiştir :) veya henüz aracı alalı 5-10 km olmuştur :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killanici_Adi

    carisma ile aynı araç değildir carisma d sınıfı daha geniş ve daha yüksek bir araçtır motor ve şanzıman farklıdır motor bloğu aynı olması aynı motoru taşıdığı anlamına gelmiyor .proton 85 model 3 ovm selenoidlere sahip kronik sorunlu otomatik şanzımana sahiptir selenoid ve hidrolik beyin burada bırak malezyada bile bulamazsın revizyon yaptırsan bile 20.000 km sonra tekrar bozulur 1992 'de bu şanzıman kullanımını mitsubishi bıraktı. carisma'da hala hyundai'lerde kullanılan yeni nesil 6 adet selenoid'e sahip otomatik şanzıman vardır kodu f4a42 hala komple sıfırı bulunabilir.protonun manuel şanzıman oranları çok kısadır ve sürekli alt üst merkezleri bozulur.eski iyileşmemiş teknoloji olduğundan bir çok tamiri güç kronik problemi vardır.airbag sargısı bozulur km telide çabuk bozulur abs sensörleri bozulur bunların yaşamayan tek bir proton yoktur . proton ve mitsubishi boğaz kelebekleri farklıdır . proton enjeksiyonlu olsada eski nesildir ilk çıkan motorları kullanmışlardır .
    protonu öven şahin doğandan başka araca binmemiştir :) veya henüz aracı alalı 5-10 km olmuştur :)

    4g92p Motor Kodudur, Blok değil. Yazdıklarım sadece 416 içindir, 415'ler için aynı yorumlar geçerli değildir.

    Farklı sıkıştırma oranlarıyla farklı güçler alınabiliyor. Araç (Proton 416 ) Mitsubishi Mirage'dır. Her Mitsubishi ile ortak Birçok parçası bulunmaktadır.(Ağırlıklı olarak Carisma ile )

    98 Modele kadar Otomatik 3 ileri Hyundai Şanzuman kullanmaktadır ( Bende ki eski aracı exel Şanzuman ile birebir değiştirdim )

    Söylediklerinizin aksine sorunlu bir araç değil, O model yıllarındaki Avrupa araçlarının Tümünden daha sorunsuzdur ( Mercedes ve Bmw dahil)

    Aracın bakımsız ve kötü kullanım sonucu dayanamayacak duruma gelmesi diğerlerininkinden çok daha uzun zaman almaktadır.

    Sizin bakımsız ve kötü halde bir Proton satın almanız geneli değiştirmeyecektir. 3 Proton sahibi ve Yüksek km'ler kullanan biri olarak yazıyorum. Aksine 2.ci ve 3.cü araç olarak alınmış ve Hayatında Hiç Renault ve Tofaş serisi sahibi olmamama rağmen memnun kalmış bir kişiyim.

    Yukarıda yazılanlar Mazda içince geçerlidir. Bakımlı ve içine edilmemiş her Mazda, Toyota, Mitsubishi ( Farklı marka Türevleride ) diğer tüm markalardan çok daha sorunsuz olacaktır.

    Konfor için aynı şeyleri söyleyemem.

    Değerlendirmelerim ve yorumlarım, Hali hazırda sahibi olduğum 2015 model ile beraber 4 Mazda, 3 Proton, 2 Mitsubishi, 1 Ford, 1 Saab, 1 Volvo , 2 Peugeot , 3 Fiat, 4 Hyundai, 1 Kia, 1 Opel, 1 Vw dahilindeki sahiplik kullanımlarım sonucudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldsoundman -- 26 Aralık 2017; 13:26:38 >




  • conta yakmayan hararet sorunu olmayan proton 415 kullanıcısı yok srs sargısı , km teli , abs sensörleri değiştirmeyen protoncu görmedim . aynı model mitsubishilerden her acından geri kalmış daha kalitesiz eski teknoloji motor ve şanzıman mitsubishi tarafından itelenmiş bir marka . 416-418 3 ileri değil 4 ileridir hyundai değil mitsubishi 3 ohm selenoidli bir şanzımandır ve 1985 modeldir yani ilk çıkan elektronik kontrollü şanzımanlardan biridir. revizyonu mümkün ama revizyon sonrası 20.000 km sonra kesin bozulacak sorunlu şanzımana sahiptir çünkü selenoidleri ve hidrolik beyini parçası dünyada yok. bu yüzden çoğu direk düze çevriliyor. eski kasa yumurta olmayan sonata elentra hyundai şanzıman seleonidleri 13 ohm ve olduğundan uymayacaktır takılsada geçiş problemleri olur . proton modellerine denk gelen yumurta kasa hyundai'lerde 6 selenoidli güncel bir mitsubishi şanzıman vardır .
    motorlara gelince aynı model mitsubishi ve hyundai motorlar doch protonların 218 hariç tamamı soch motordur .örneğin 1.8 elentralar 125 hp 1.8 proton 115 hp. proton otomatik vites olarak elbetde kullanım konfor olarak diğer arabalardan iyidir ama bitmek bilmeyen kullanım konforunu egale ediyor. proton düz vites ise tamamen bir çöp hayatımda gördüğüm en kısa şanzıman baskı balata alt üst merkez değiştiriyorsun gene kavrama sorunlu.
    hidrolik direksiyon doğan kullanmak daha kolay .
    protonun sorunu ilk personalar 92 model olmasına rağmen 99 yılına kadar 85'in ilk elektronik teknolojisini taşımasıdır mühendislik hataları vardır. 2000 yılından sonra 3 ohm'luk şanzıman yerine 6 selenoidli yeni nesil şanzımana geçmişler. üretim boyunca bu hataları görmemişlermi . zaten malezyada bile artık tutulmayan batmak üzere olan bir firma . kısaca artık 2000 altı 200.000 km'yi devirmiş hiç bir japona binmeyin . döşemelerinden bile belli kısa ömürlü üretildikleri .
    Aracın bakımsız ve kötü kullanım sonucu dayanamayacak duruma gelmesi japonlarda imkansız birşeydir çünkü baksanda dayanmıyor :) 150.000 km'ye gelen corollaların her yerinden ses geliyor :) . opel astra vardı bende 200.000'de hiç bir yerinden ses gelmiyordu . emsal japonlara göre kat kat kaliteliydi . Suzuki hariç japon kalitesi olan bir araba görmedim hepsi çin malı gibi .




  • Japon candır Dostum ,

    Sorunlu olduğu için değil mi? Dünyanın en kötü şartlarında hep Japon araçları popülerdir?

    Ben afrikada, Asyada, G.Amerika'da, Orta Asya da Hiç Renault, Peugeot, Devşirme Opel'i görmedim

    Avrupa arabalar Kadın gibi naziktir, orasına burasına dikkat edeceksin. Otoban araçlarıdır.

    Zaten her kuruluşun yaptığı sorunsuzluk Listesinde ilk 10'da hep 3-4 japon aracı vardır.

    Verdikleri Garanti Sürelerine bakarsan ne kadar araçlarına güvendiklerini anlarsın zaten Avrupa markaların.

    Mazda, Honda, Hyundai ( Kore) Toyota 5 Yıl Garanti verirken, Diğerleri 2 Yıl Garanti, Üstüne para verirsen bazı markalar belki 1-2 yıl ekleme yapıyorlar.

    Dediğim gibi senin kötü bakılmış araç kullanman Kaide'yi değiştirmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldsoundman -- 27 Aralık 2017; 7:59:24 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.