Şimdi Ara

PS3 512 MB RAM ile Nasıl Çalışıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler aklım almıyor. Bu cihaz 512 MB RAM ile nasıl çalışıyor? Birisi açıklayabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eski_nesil -- 25 Nisan 2020; 20:51:55 >



  • Cop mu? Pardon. Cihaz 2006 yilinda bluray, linux ve geriye uyumluluk, wifi gibi ozellikleriyle 600$ icin en ucuz satilan eglence sistemiydi hatta american askeri servisi bir kac tane ps3 u kullanarak en guclu PC olarak kullandi.

    O donemde rakibi xbox da bluray ve wifi de yoktu. Oyunlari sikintiliydi. Mesela 2007 mart ayina kadar arka planda oyun indirme vs ozelligi yoktu. Cok sancili cikti. Tasarimi da bana sorarsan en karizmatik ps3 logusu ile sorunlu piano black cizilmek icin tasarlanan goruntusu vardi.

    Zamaninin otesinde teknolojiye sahipti, o donemde bluray cihazi en ucuz makineydi hatta amerika da herkes xbox alir ps3u de bluray film izlemek icin alirlardi
  • Konsollar bu yüzden bu kadar çok seviliyor. Oyunu aç oyna. Oh mis, kebap...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ps3'ün gücü daha ortaya çıkmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işlemcisini bir çözebilsek anlayacağız ama çözemedik daha.
  • TheLuBu kullanıcısına yanıt
    Şimdi aklımda bir şey var teorik olarak tutarlı pratikte zor. Acaba 512 MB RAM diye ortaya attıkları aslında işlemci cache belleği mi?
  • eski_nesil kullanıcısına yanıt
    Hayır değil, arkadaş o lafı şakasına söyledi. Konsollar hep böyleydi. Sadece PS3 özelinde de değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konsollar, sadece oyun oynamak için tasarlanmış,maks performans göstermesi için optimize edilmiş,
    Kendine özel işlemcisi ,gpu su ve işletim sistemi olan cihazlar,
    Bilgisayar ile karıştırmamak lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Optimizasyon böyle bir şey işte.

    Aynı soruyu tersten sormak da mümkün, bu kadar kaynakla neden oyunlar kasılıyor?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bence ps3 zamanina gore gayet çöp bir cihazdı

    Xboxtan gec cikmasina ragmen ondan zayıftı

    Tasarim kötüydü

    Ama iste oyun yapimlarinin en efsane donemine denk geldi 720p guya oyunlar ama kalan tüm ozellikler dokular bilmem neler leşti pcden gecince ucurumun dibi vardi

    Bu nesilde ara nesil konsollarla beraber bence cooook uber farklar olusmadi sahsen ps4 prodaki 60fps oyunlarin grafikleri beni tatmin ediyor daha xbox one x var battlefront 2 grafikleri mesela gaaayet yeterli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Cop mu? Pardon. Cihaz 2006 yilinda bluray, linux ve geriye uyumluluk, wifi gibi ozellikleriyle 600$ icin en ucuz satilan eglence sistemiydi hatta american askeri servisi bir kac tane ps3 u kullanarak en guclu PC olarak kullandi.

    O donemde rakibi xbox da bluray ve wifi de yoktu. Oyunlari sikintiliydi. Mesela 2007 mart ayina kadar arka planda oyun indirme vs ozelligi yoktu. Cok sancili cikti. Tasarimi da bana sorarsan en karizmatik ps3 logusu ile sorunlu piano black cizilmek icin tasarlanan goruntusu vardi.

    Zamaninin otesinde teknolojiye sahipti, o donemde bluray cihazi en ucuz makineydi hatta amerika da herkes xbox alir ps3u de bluray film izlemek icin alirlardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun bir mesaj olacak:

    Konsolların CPU ve Sistem RAM kullanımı daha verimli. Low-level API, sadeleştirilmiş OS, oyunların optimizasyonu ve texture streaming gibi teknikler sayesinde yüksek verim alınıyor.

    Mesela PS4 Pro'nun işlemcisi, AMD FX 8150'nin saat hızı 2.13 GHz'e düşürülmüş hali. Buna rağmen, God of War veya Dark Souls 3 gibi detay seviyesi yüksek oyunları 40-50 FPS seviyesinde oynatıyor. Battlefield 4'ü çoğu zaman sabit 60 FPS çalıştırıyor.

    2013'ten beri PC'lerde de Low-level API ve draw call konusunda atılımlar var. Ancak standartlar hala oturmadı. Mesela Battlefield V'nin Dx12 modu birçok sistemde işlevsiz kalıyor veya stuttering'e yol açıyor.

    ‐-------------

    Ancak konsolların avantajlarının GPU ve VRAM için geçerli olduğunu söylemek zor. Mesela Crysis'te, 2006 yılında çıkan GeForce 8800 ekran kartlarıyla aldığımız detay seviyesi ve çizim mesafesini 2013 yılındaki PS3 exclusive'lerinde bile görmedim. PS3, bazı grafik işlemleri için CELL CPU'nun gücünden faydalanmasına rağmen, Crysis'teki gibi bir detay seviyesine ulaşılmadı. Exclusive'lerde karakter detayı, ışıklandırma, dokular iyiydi ama iş Crysis'teki gibi bir ormanı çizmeye gelince GPU ve VRAM'e takılıyordu. Patlama efekti gibi, GPU'ya yük getiren diğer konularda da exclusive'ler geri kalıyordu.

    VRAM kullanımı konusunda da, en azından multiplatform oyunlarda konsolların bir avantajını görmemiştim. PC'de oyunları konsolla aynı grafik ayarıyla açtığımda, VRAM kullanımı konsollar gibi 250 - 300 MB seviyesinde oluyordu.

    PS2 döneminde daha farklıydı. Mesela GPU, 4 MB ama 2560 bit veriyoluna sahip bir eDRAM'den destek alıyordu Son PS2 oyunlarında, detay seviyesi gene düşük olsa da, bloom ve temel düzeyde bir HDR efekti görülebiliyordu (God of War 2). 32 MB sistem belleği, 4 MB eDRAM ve GeForce 2 düzeyindeki GPU'suyla bu efektleri çizebiliyordu. Tabii o zamanki oyunların çoğunun sabit kamera kullanması da etkili oldu ama sistem de bunu iyi değerlendirecek şekilde dizayn edilmişti.

    @AlfieLowis

    Yazdıklarınıza ek olarak, PS3'te HDD'nin standart olmasını da ekleyelim. Xbox 360'ın Core ve Arcade modellerinde HDD yoktu. Opsiyonel olarak sunulmuştu.

    Bu yüzden, ilk yıllarda bütün multiplatform oyunlar ve 360 exclusive'leri optik sürücüye uygun tasarlandı. PS3 exclusive'lerinde yüksek doku kalitesi ve tablo gibi görüntüler alınmasında HDD'ye göre tasarlanmalarının payı vardı. HDD hem sanal bellek imkanı sunuyor hem de texture streaming'i çok daha hızlı gerçekleştiriyordu.

    HDD'nin yanında, Blu-Ray'in yüksek kapasitesi de faydalı oldu.

    Tabii Xbox 360'ın da hakkını vermek gerekiyor. 2005 yılında, Xenos gibi gelecekten gelen bir GPU'ya sahipti. PC'deki high-end ekran kartları ve PS3 GPU'sundan teknoloji ve birçok performans parametresinde ileriydi. Multiplatform oyunlardaki başarısı Xenos'un üstünlüğüyle alakalıydı. 360 exclusive'i Alan Wake'teki etkileyici dinamik ışıklandırma da Xenos'un shader performansıyla mümkün oldu denilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 3 Mayıs 2020; 1:28:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bununla ilgili doyurucu bi ingilizce yazı vs video bilen varsa link bırakabilirmi?
    Aklım almıyor 256+256 mb ram ve çöp gibi ekran kartı ile black ops 3 dahi oynatıyor (ama kısıtlı bir versiyonu)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmware'i hafif.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.