|
Bildirim
|
Kontrastı açtikça (özellikle dinamik kontrast görüntüyü mahvediyor) siyah beyaz uçurumun daha da açmış oluyorsunuz. Beyazlar patlıyor siyahlar da boğuluyor. Aşırı kontrast, özellikle dinamik kontrast oyun deneyiminizi mahveden iki unsurdur.
Örneğin ekranda karanlık bir bölge örneğin bir gunesli havada bir mağara girişinin onundesiniz. Mağaranın içini dinamik kontrast la goremezsiniz kapkara olur. Halbuki oyunun isik ton kodlamaları onu gorebilmenizi sağlayacak şekilde yapılmıştır ama siyahları kontrast yüzünden boğum boğum boğmuş oluyorsunuz ve mağaranın girişi kapkaranlık oluyor. Bu da oyun deneyimini doğrudan dusuren pis bir durum. Normal şartlarda o mağaranın o girişinin ve bir miktar içeriyi gorebilmeniz gerek. Ama aslında içeriyi göstermeyecek kadar siyah olmasi göze çok hos gelir ve TV yı full kontrast kullanırız. Ne kadar açarsan uff ne harika görüntü dersin. Ama işin aslı öyle değil. Siyahla beyazin birbirine zitligi gozu aldatıyor ve hoş gösteriyor. Ama bir çok detayı da görememenizi sağlıyor. Aynı ornekleri beyazlar üzerinde de düşünebilirsiniz. Asiri ve dinamik Kontrast siyahlara yaptığı olumsuzlukları beyazlara da yapar. Parlatır da parlatır beyazları. Beyazin tonu kalmayacak kadar sadece en beyazı gösterecek kadar parlatır. Şimdi bu kadar yazdım HDR'nin farkı nedir peki. Hah işte yukarıda yazdığım bu olumsuzluklarin hiçbirini HDR ile yaşamazsınız. Herkesin TV siyle renk ve isik skalası web sitelerinden birine girip renk ve ışık ayarlarını kalibre etmesi önemli bir konu aslında. Ornegin o beyazdan siyaha giden o kat kat kutucukların hepsinin gecisini birebir goremiyorsaniz parlaklık ayarlariniz yanlış demektir. Hepsini tane tane görmeniz gerekir. Dinamik kontrast açarsanız bu kutucukların geçişlerini (en dolardaki ve en dağlardaki kısımlar özellikle) goremezsiniz. O yüzden oyun oynarken dinamik kontrasttan uzak durun. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enerche -- 26 Kasım 2016; 20:21:5 > |
|
|
|