Şimdi Ara

Rekabet Kurumu açıkladı: Trendyol'daki fiyatlandırma sistemi değişiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
5.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rekabet Kurumu açıkladı: Trendyol'daki fiyatlandırma sistemi değişiyor
    Rekabet Kurulu, Trendyol’un satıcılara uyguladığı “otomatik fiyatlandırma” özelliği hakkında başlattığı soruşturmayı sonuçlandırdı. Trendyol’un platformdaki haksız rekabeti engellemeye yönelik birtakım değişiklikler yapacağını taahhüt etmesi nedeniyle Trendyol’a herhangi bir ceza uygulanmasına gerek duyulmadan soruşturma tamamlandı. Yapılacak değişiklikler Trendyol'daki satıcıları etkileyecek.



    Trendyol otomatik fiyatlandırma ve Buybox nedir?



    Trendyol’un 2021 yılında satıcılar için kullanıma sunduğu Buybox özelliği, aynı ürünü çok birden fazla satıcının satması durumunda ürün sayfasında en uygun fiyatlı satıcının ürünün varsayılan olarak sepete eklenmesini ve diğer satıcıların sağ tarafta Buybox olarak belirtilen alanda listelenmesini sağlıyor. 



    "Otomatik fiyatlandırma" özelliği ise ürünlerinize fiyatlandırma kuralları belirleyerek Buybox sıralamanızı otomatik olarak yükseltme ve satışları artırma şansı elde etmenize imkan tanıyor. En düşük fiyatlı satıcıya göre otomatik olarak fiyatın güncellenmesini ve böylelikle buyboxtaki sıralamanın korunmasını veya daha yukarıya taşınmasını sağlıyor.



    Rekabet Kurumu açıkladı: Trendyol'daki fiyatlandırma sistemi değişiyor



    Trendyol’daki otomatik fiyatlandırma sisteminin haksız rekabete yol açtığı gerekçesiyle Rekabet Kurumu’na başvuru yapılmış ve Kurul tarafından soruşturma başlatılmasına karar verilmişti. Kurul ile Trendyol arasında yapılan görüşmeler neticesinde Trendyol, haksız rekabetin sonlandırılması için çeşitli değişikliklere gideceğini duyurdu. Taahhütlerin 60 gün içerisinde uygulamaya geçirileceği belirtildi.



    Ayrıca Bkz.Amazon’un Gülümseten Kasım fırsatları yarın sona eriyor!



    Trendyol’un sunduğu taaahüt metni şu şekilde:




    • Satıcılar için otomatik fiyatlandırma mekanizmasının kullanımını zorunlu tutmamaya ve satıcılara zorunlu tutulma ile aynı sonuca varacak herhangi bir teşvik sunmamaya devam edecektir.

    • Otomatik fiyatlandırma mekanizması kapsamında kural tanımlanırken belirli satıcıyı/satıcıları hedeflemeye imkân tanımayacaktır. 

    • Otomatik fiyatlandırma mekanizmasından “Buybox Fiyatına Eşitle” seçeneğini çıkaracak ve satıcılara sadece “Buybox Fiyatının Altında Kal” ve “Buybox Fiyatının Üstünde Kal” seçeneklerini sunacaktır. Ek olarak “Buybox Fiyatının Altında Kal” ve “Buybox Fiyatının Üstünde Kal” seçeneklerini de “Buybox Fiyatına Eşitle” seçeneği ile aynı sonuca yer vermeyecek şekilde (yüzde ve tutar bakımından %0 ya da 0 TL altında kal ya da üstünde kal yazılamaması gibi) düzenleyecektir.

    • Buybox kriterleri bakımından satıcılar tarafından otomatik fiyatlandırma mekanizmasının kullanımını algoritmanın işleyişinde bir kriter olarak dikkate almayacaktır.

    • Satıcıları otomatik fiyatlandırma mekanizmasının özellikleri hakkında bilgilendirecek, ancak satıcılarla, otomatik fiyatlandırma mekanizmasının kullanımına ilişkin diğer satıcılara ait verileri paylaşmamaya devam edecektir.

    • Otomatik fiyatlandırma mekanizmasının işleyişine ilişkin eğitim içeriğini satıcıların erişimine sunacak, çalışanlarına soruşturma kapsamındaki endişeler ve sunulan taahhütler kapsamında bilinçlendirilmesi için rekabet hukuku eğitimleri verecektir.

    • Taahhütlere uyumun izlenebilmesini temin etmek amacıyla 3 yıl süre boyunca Rekabet Kurumuna rapor sunacaktır.




    Kaynak:https://www.rekabet.gov.tr/tr/Guncel/dsm-grup-danismanlik-iletisim-ve-satis-t-b3da5d0675adef1193d70050568585c9







  • Önce orijinal diye, çakma ürün satanların lisansını iptal etsinler. Epson yazıcıma kartuş alacam, saçma sapan fiyatlar ve ürünler var. Adamlar bandrolüne kadar kopyalayarak ürünü bana orijinal ürün diye satıyor ama bu adamları denetleyen bir sistem yok. O da daha aldığım ürünün çakma olduğunu bilecek kadar şanslıysam tabii. Yoksa kitleyecek bana ürünü.
    Son 2 siparişimden sonra kullanmıyorum bu e ticaret sitesini. İndirimde ürün aldım trendyol express ten mesaj geldi günler sonra ürün kırılmış satıcıya iade edilecek diye. Ben değişip gelecek diye bekliyorum ürün para iadesi yapılmış. Müşteri hizmetleri ve satıcıya yazdım indirimde aldım iade etmek yerine yenisi gönderilsin. MH satıcıya satıcı MH ye attı topu. 4 gün önce klima sipariş ettim. Ürün kargolanmadı hala bugün girdim satıcıya mesaj attım satıcı cevap vermiş. Dükkan bilgilerimiz bilgimiz dışında kullanılmış satış nedeniyle ürün gönderilmeyecek. Ben bu platforma güvenip indirimde rakipten ürün almadım yaşadığıma bak. Beş para etmez müşteri hizmetlerinin kopyala yapıştır cevapları, sorumluluğu üzerinden atmak için satıcıyı satıcının müşteri hizmetlerini işaret ettiği vasat bir platform oldu.
  • Tüketici yararına yine bir şey olmaz, merak etmeyin...
  • Önce orijinal diye, çakma ürün satanların lisansını iptal etsinler. Epson yazıcıma kartuş alacam, saçma sapan fiyatlar ve ürünler var. Adamlar bandrolüne kadar kopyalayarak ürünü bana orijinal ürün diye satıyor ama bu adamları denetleyen bir sistem yok. O da daha aldığım ürünün çakma olduğunu bilecek kadar şanslıysam tabii. Yoksa kitleyecek bana ürünü.
  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    Trendyol bitpazarı gibi her türden satıcı ve ürün bulunuyor tabii böyle olunca haliyle dolandırıcı ve sahte ürün sayısı haliyle fazla. Bu sebehten Hepsiburada nın yeri benim için hep ayrıdır. Önüne geleni satıcı yapmıyor yapsada ilk zamanlarında çok fazla öne atmıyor.
  • Son 2 siparişimden sonra kullanmıyorum bu e ticaret sitesini. İndirimde ürün aldım trendyol express ten mesaj geldi günler sonra ürün kırılmış satıcıya iade edilecek diye. Ben değişip gelecek diye bekliyorum ürün para iadesi yapılmış. Müşteri hizmetleri ve satıcıya yazdım indirimde aldım iade etmek yerine yenisi gönderilsin. MH satıcıya satıcı MH ye attı topu. 4 gün önce klima sipariş ettim. Ürün kargolanmadı hala bugün girdim satıcıya mesaj attım satıcı cevap vermiş. Dükkan bilgilerimiz bilgimiz dışında kullanılmış satış nedeniyle ürün gönderilmeyecek. Ben bu platforma güvenip indirimde rakipten ürün almadım yaşadığıma bak. Beş para etmez müşteri hizmetlerinin kopyala yapıştır cevapları, sorumluluğu üzerinden atmak için satıcıyı satıcının müşteri hizmetlerini işaret ettiği vasat bir platform oldu.
  • Bize fiyat değişim bilgisini neden paylaşmadıklarını anlatsınlar önce. Sarı sitede geçmiş fiyatları görmek için neden ilanı favorilemek zorundayım ben? Bunu anlatsınlar bir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OsbourneReynolds -- 29 Kasım 2024; 18:8:35 >
  • Trendyol? Artık Aliexpress bile gözüme daha derli toplu görünüyor.

  • Tüm e-ticaret platformları artık sattığı her fiziksel veya dijital ürün/hizmetin son 1 yıllık yani 12 aylık fiyat geçmişini TL olarak belirtmesi gerekiyor göstermesi gerekiyor. Her zam yaptığında da grafiksel olarak son 12 aylık döngü halinde göstermesi gerekiyor sakız dahi alsan ne alırsan al her ürünün 12 aylık grafiksel fiyat endeksi göstermesi gerekiyor tüketiciye. Koskoca ticaret bakanlığı şu kanunu yasayı çıkaramadı bir türlü. Uymayan platformalara da kes yüklü cezayı geç öyle 3-5 milyon değil yapıştır 100 200 500 milyon tl ceza caydırıcı olsun bakalım hile hurda fahiş fiyat çakma ürün vs satabiliyorlarmı. Ama nerde bizde tüketicinin faydasına birşey olmaz.

  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    adamlar mercedes filan kopyalayıp satıyorlar dünyanın her yerinde var bu. dandik kartuşa kim baksın. fiyat bellidir ona göre tercih yapın
  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Dünyanın her yerinde var ama en çok olan ülkelerden biri türkiye. Fiyat belli ama artık indirim olunca ya da uyguna bulunca yetkili satıcılar dışındaki satıcılara şüphe ile yaklaşır olduk. Hadi ben biliyorum azçok piyasayı ve ayırt edebiliyorum çakma ürünleri, peki orijinal zannedip alanlar ne yapacak? Devletin buna ağır yaptırımlar uygulaması lazım.
  • aqlattikader kullanıcısına yanıt
    Hepsinde de aynı satıcılar var hocam. Pttavm, n11,amazon. Hatta şuan koçtaş,boyner,teknosa vb sitelere de dadandılar 😂
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Yau ne trenyolu ne epsonu...

    Geçende pazarda tezgahçının teki ne idüğü belli olmayan vakumlu kaşar paketlerine yörsan etiketi yapıştırıyordu.

    Öyle soğutması, dolabı olan peynirci falan da değil. Tezgahın tekinde koliden çıkarıp çıkarıp etiketliyor, kimseden de çekinmiyordu dallama.

    Bura Türkiye. Normal.

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Ona da uyandılar çoktan. Fiyatı orjinalinin yarısı kadarına satıp kabak gibi sahte ürün imajı vermek yerine orjinal fiyatına yakın ama yüzde 15-20 indirip iteliyorlar.
  • Çok fazla sahte ürün satılıyor; güneş kremi, SD kart başımıza gelenler...
  • Bedavaya ürün arayan insanımız sonucunda sahte ürünler arttı maalesef

  • Esxici E kullanıcısına yanıt
    Tek tek depolarina mufettis mi gondersinler?
  • Trde her zaman ilk yumruğu atan kavgayı kazanıyor olan yine gariban halka oluyor.
  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Çakma maybach konusunda du ya lideriyiz
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Tüketici şikayetleri yeterli olur zaten. Bunu duyan diğer satıcılar ağır yaptırımlarla karşılacağını bilse bir daha bir işe de girişmez, zaten çoğu satıcının ticaret odasına kayıtlı iş yeri var. Kaldı ki tek tek müfettiş bile gönderilebilir, şuan taklit ve tağşiş yapan üreticiler, bu şekilde yapılıyor.
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    İşte tüm mesele de bu! Biz normalleştirdikçe, devlet üzerinde düşmedikçe olan bize olur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.