Şimdi Ara

Renault 1.5 dCi motorda turbo var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
60.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2008 model 1.5 dCi motor Renault Kangoo aracın motorunda turbo var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault 1.5 dCi Motor: Turbo Var Mı?

    Renault'nun 1.5 dCi motorları, yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleriyle bilinir. Ancak bu motorlarda turbo olup olmadığı sıklıkla merak edilen bir sorudur.

    dCi Nedir?

    dCi (Direct Common Rail Injection), Renault tarafından geliştirilen, dizel motorlarda yakıt enjeksiyon sistemidir. Bu sistem, yakıtı doğrudan silindirlere enjekte ederek daha verimli bir yanma sağlar.

    1.5 dCi Turbolu Mu?

    Evet, Renault'nun 1.5 dCi motorlarının çoğunda turbo bulunur. Turbo, motora daha fazla hava sağlayan bir cihazdır. Bu sayede motor, daha yüksek güç ve tork üretebilir.

    Renault'nun 1.5 dCi motorlarında genelde değişken geometrili turbolar kullanılır. Bu turbolar, motorun ihtiyaçlarına göre hava akışını ayarlayarak daha geniş bir güç bandı sağlar.

    Sonuç

    Renault'nun 1.5 dCi motorlarının çoğunda turbo bulunur. Bu turbo sayesinde motor, daha yüksek güç ve tork üretebilir. Turbo, ayrıca yakıt verimliliğini artırmaya ve emisyonları azaltmaya yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipiralli

    var.
    turbo olmasa o araba gider mi hiç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut111907

    turbo olmasa o araba gider mi hiç?

    Turbo olduğu halde gitmediğini söyleyenler var (65 hp)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorem ipsum

    Arkadaşlar 2008 model 1.5 dCi motor Renault Kangoo aracın motorunda turbo var mı?

    1.5 dci 65 ps ise turbo var yanlız intercooler yok 80 likte ise her ikiside var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut111907

    turbo olmasa o araba gider mi hiç?

    Turbo olduğu halde gitmediğini söyleyenler var (65 hp)

    Alıntıları Göster
    clio 3 65hp

    hızlanması 0-100 16sn falan

    son hızda 180 yokuş aşağı

    hızlanması iyi değil ama çokta kötü değil daha beterinede bindim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    clio 3 65hp

    hızlanması 0-100 16sn falan

    son hızda 180 yokuş aşağı

    hızlanması iyi değil ama çokta kötü değil daha beterinede bindim.

    Alıntıları Göster
    bu motorların amacı zaten ekonomi yapmak 65 kullanmadım ama 80 lik için konuşuyorum(megane II), basmayınca çok güzel ekonomi yapabiliyorsunuz daha fazlasını isteyen gitsin dizel almasın bi zahmet hele 1.5 hiç almasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tniaskrad

    bu motorların amacı zaten ekonomi yapmak 65 kullanmadım ama 80 lik için konuşuyorum(megane II), basmayınca çok güzel ekonomi yapabiliyorsunuz daha fazlasını isteyen gitsin dizel almasın bi zahmet hele 1.5 hiç almasın..

    Alıntıları Göster
    Turbo olmasa o motor 30 Ps güç ve 70-80 Nm tork üretirdi.

    Böyle bir güç ile Kangoo'nun son hızı 105-110 Km/s ancak olurdu ve 0-100'ü 30 saniyenin altında olmazdı, sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 15 Temmuz 2012; 14:22:33 >
  • Teşekkürler. Bu araç 200.000 kmye geldi ama turbo filan değişmedi, arıza yapmadı. Turbo sesi denilen ses de yok. Aracın çekişi normal. Millet 100.000 km olmadan değiştiriyormuş. Turbonun bozuk olduğunu nasıl anlarız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorem ipsum

    Teşekkürler. Bu araç 200.000 kmye geldi ama turbo filan değişmedi, arıza yapmadı. Turbo sesi denilen ses de yok. Aracın çekişi normal. Millet 100.000 km olmadan değiştiriyormuş. Turbonun bozuk olduğunu nasıl anlarız?

    Çekiş çok düşerse anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorem ipsum

    Teşekkürler. Bu araç 200.000 kmye geldi ama turbo filan değişmedi, arıza yapmadı. Turbo sesi denilen ses de yok. Aracın çekişi normal. Millet 100.000 km olmadan değiştiriyormuş. Turbonun bozuk olduğunu nasıl anlarız?

    Araç kağnı gibi olursa anlarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Turbo olmasa o motor 30 Ps güç ve 70-80 Nm tork üretirdi.

    Böyle bir güç ile Kangoo'nun son hızı 105-110 Km/s ancak olurdu ve 0-100'ü 30 saniyenin altında olmazdı, sanmıyorum.


    30 ps çok düşük bir değer değil mi?

    örneğin saxo 1.5 d 57 ps, peugeot 106 1.5 d ise 54 ps üretiyor.

    opel corsa 1.5 d ler bile (87 yılında üretilmeye başlandı) 50 ps güç 90 nm tork üretiyordu.

    kaldı ki bunlar kaç senelik motorlar.. günümüzde 1.5 atmosferk bir dizel üretilse gücü 30 ps den çok daha fazla olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Turbo olmasa o motor 30 Ps güç ve 70-80 Nm tork üretirdi.

    Böyle bir güç ile Kangoo'nun son hızı 105-110 Km/s ancak olurdu ve 0-100'ü 30 saniyenin altında olmazdı, sanmıyorum.


    30 ps çok düşük bir değer değil mi?

    örneğin saxo 1.5 d 57 ps, peugeot 106 1.5 d ise 54 ps üretiyor.

    opel corsa 1.5 d ler bile (87 yılında üretilmeye başlandı) 50 ps güç 90 nm tork üretiyordu.

    kaldı ki bunlar kaç senelik motorlar.. günümüzde 1.5 atmosferk bir dizel üretilse gücü 30 ps den çok daha fazla olur



    65 Ps Dci'ın torku 160 Nm. Corsa 1.5D 50 Ps ile 90 Nm nasıl oluyor, demek atmosferik dizellerin gücünü ürettiği devir daha yüksek. Ben deviri sabit tutarak hesapladığım için güç düşük çıktı sanırım.

    Düzenleme:
    quote:

    The 4EC1 is a 1.5 L (1,488 cc) SOHC 8V engine of the swirl chamber design, with bore and stroke of 76.0 x 82.0 mm. Power in the atmospheric version is 50 PS (37 kW) at 4,800 rpm and 90 Nm at 3,000 rpm


    Evet dediğim gibi çıktı. Şaşırdım aslında, gücünü 4800 Rpm'de torkunuda 3000 Rpm'de veriyor. Şaşırmamın sebebi o yıllarda dizel devirini daha yüksek tutabilmişler. Günümüzde genelde 4000 Rpm civarında alınıyor güç, yada Turbo var diye kasmıyorlar.

    1.5 Dci 65 Ps motor gücünü 3750 Devirde, Torkunuda 1900 Devirde veriyor çünkü. Ben bu rakamlara göre hesap ettiğim için 30-35 Ps gibi bir değer buldum. ( Yani gücü 3750'de, Torkuda 1900'de alsa böyle olurdu diye )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 15 Temmuz 2012; 15:20:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Turbo olmasa o motor 30 Ps güç ve 70-80 Nm tork üretirdi.

    Böyle bir güç ile Kangoo'nun son hızı 105-110 Km/s ancak olurdu ve 0-100'ü 30 saniyenin altında olmazdı, sanmıyorum.


    30 ps çok düşük bir değer değil mi?

    örneğin saxo 1.5 d 57 ps, peugeot 106 1.5 d ise 54 ps üretiyor.

    opel corsa 1.5 d ler bile (87 yılında üretilmeye başlandı) 50 ps güç 90 nm tork üretiyordu.

    kaldı ki bunlar kaç senelik motorlar.. günümüzde 1.5 atmosferk bir dizel üretilse gücü 30 ps den çok daha fazla olur

    Alıntıları Göster
    Ne istiyosunuz bu dci motorlardan anlamıyorumki. :)

    Cillop gibi motor valla, hem ekonomik hemde güçlü




  • atmosferik (turbo yok) 1.5 dizel saxo 58hp beygir gucu 98nm tork uretiyor
    65 lik dci de turbo var mı varsa ne işe yarıyor sen karar ver ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    atmosferik (turbo yok) 1.5 dizel saxo 58hp beygir gucu 98nm tork uretiyor
    65 lik dci de turbo var mı varsa ne işe yarıyor sen karar ver ;)
    1.5 clio ların turbosuz hali 55hp dir turbo 10hp farkettirir... kısaca turboda sıkıntı olunca anlamanız biraz güç...

    ancak 110hp lik modellerde turbo arızalandıgında 55hp farketedeceği için apışıp kalırsınız...

    1.5 turobsuz motorun 30hp oldugunu nereden çıkarttınız onuda anlamadım bilip bilmeden sallama konusmak insanları yanıltır.
  • Orijinalden alıntı: sissil

    1.5 clio ların turbosuz hali 55hp dir turbo 10hp farkettirir... kısaca turboda sıkıntı olunca anlamanız biraz güç...

    ancak 110hp lik modellerde turbo arızalandıgında 55hp farketedeceği için apışıp kalırsınız...

    1.5 turobsuz motorun 30hp oldugunu nereden çıkarttınız onuda anlamadım bilip bilmeden sallama konusmak insanları yanıltır.

    Yukarı yazmışım sebebini , bilip bilmeme gibi bi durum yok.

    1.5 Dci'ın Turbosunu çıkar, 3750 Devirde alacağın güç 35 Ps'den fazla olamaz. O yukardaki atmosferik dizel motorlar torkunu 3000'de veriyor. Ona göre 1.5 Dci'ı ayarlarsan evet alırsın. 4800 Rpm'de alıyor onlar gücünü, Dci motoru 3750 Devirde alıyor.



    atmosferik (turbo yok) 1.5 dizel saxo 58hp beygir gucu 98nm tork uretiyor
    65 lik dci de turbo var mı varsa ne işe yarıyor sen karar ver ; )

    İşe yarıyor genede çünkü 160 Nm tork üretiyor. 1900-2000 devir gibi geliyor üstelik, Saxo 58 Ps'yi üretiyor çünkü o 98 Nm torkuda 3000 Devirde alabildiği için.

    160 Nm'yi 3000 devirde alabilecek şekilde ayarlanmış bir dizel olsa o zaman iş değişebilir. Çünkü alacağı güçte 5000 Rpm olacak 3750 yerine. O zaman 86 Ps alabilir.

    Ama Renault bunu yapmıyor, Turbo basıncı daha yüksek oluyor diğer modellerde, tork arttığı için güç artıyor. 85 Ps'lik modelin torku 200 Nm mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 15 Temmuz 2012; 17:00:32 >




  • @newmonarch
    son kullanıcı motorun uretebildiği maksimum guçle ilgilenir bu gucu hangi devirde uretiği teknik bir konudur ve suruculerin çok buyuk çoğunlu bununla ilgilenmez.
    herneyse içten yanmali bir motorda devir-guç arasıdaki ilişkinin doğrusal olmasini bekleyemeyiz hele hele turbo ve dizel motorlarin grafikleri daha spesifiktir.
  • Orijinalden alıntı: newmonarch

    Orijinalden alıntı: sissil

    1.5 clio ların turbosuz hali 55hp dir turbo 10hp farkettirir... kısaca turboda sıkıntı olunca anlamanız biraz güç...

    ancak 110hp lik modellerde turbo arızalandıgında 55hp farketedeceği için apışıp kalırsınız...

    1.5 turobsuz motorun 30hp oldugunu nereden çıkarttınız onuda anlamadım bilip bilmeden sallama konusmak insanları yanıltır.

    Yukarı yazmışım sebebini , bilip bilmeme gibi bi durum yok.

    1.5 Dci'ın Turbosunu çıkar, 3750 Devirde alacağın güç 35 Ps'den fazla olamaz. O yukardaki atmosferik dizel motorlar torkunu 3000'de veriyor. Ona göre 1.5 Dci'ı ayarlarsan evet alırsın. 4800 Rpm'de alıyor onlar gücünü, Dci motoru 3750 Devirde alıyor.



    atmosferik (turbo yok) 1.5 dizel saxo 58hp beygir gucu 98nm tork uretiyor
    65 lik dci de turbo var mı varsa ne işe yarıyor sen karar ver ; )

    İşe yarıyor genede çünkü 160 Nm tork üretiyor. 1900-2000 devir gibi geliyor üstelik, Saxo 58 Ps'yi üretiyor çünkü o 98 Nm torkuda 3000 Devirde alabildiği için.

    160 Nm'yi 3000 devirde alabilecek şekilde ayarlanmış bir dizel olsa o zaman iş değişebilir. Çünkü alacağı güçte 5000 Rpm olacak 3750 yerine. O zaman 86 Ps alabilir.

    Ama Renault bunu yapmıyor, Turbo basıncı daha yüksek oluyor diğer modellerde, tork arttığı için güç artıyor. 85 Ps'lik modelin torku 200 Nm mesela.


    1.5 motor eger 30 hp ise 110 hp lik modellerde nasıl bir turbo ile 80hp güç alacaklar...

    biraz mantıklı düşünsen zaten dediginin ne kadar abes oldugunu anlarsın... bir motordan hacminin 3.5-4 katı gucu cıkarman demek o motorun ömrünün sıfır olması demektir...

    1.6 160 lık hondalarda 400hp almaya kalktıklarında motor 20bin km görmeden dağılmakta...

    neyse renault un eski nesil 1.6 dizel motoru 55hp di bu adamların yaptıgı common rail motor 1.5 dahi olsa 30hp olma ihtimali varmıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Orijinalden alıntı: sissil

    1.5 clio ların turbosuz hali 55hp dir turbo 10hp farkettirir... kısaca turboda sıkıntı olunca anlamanız biraz güç...

    ancak 110hp lik modellerde turbo arızalandıgında 55hp farketedeceği için apışıp kalırsınız...

    1.5 turobsuz motorun 30hp oldugunu nereden çıkarttınız onuda anlamadım bilip bilmeden sallama konusmak insanları yanıltır.

    Yukarı yazmışım sebebini , bilip bilmeme gibi bi durum yok.

    1.5 Dci'ın Turbosunu çıkar, 3750 Devirde alacağın güç 35 Ps'den fazla olamaz. O yukardaki atmosferik dizel motorlar torkunu 3000'de veriyor. Ona göre 1.5 Dci'ı ayarlarsan evet alırsın. 4800 Rpm'de alıyor onlar gücünü, Dci motoru 3750 Devirde alıyor.



    atmosferik (turbo yok) 1.5 dizel saxo 58hp beygir gucu 98nm tork uretiyor
    65 lik dci de turbo var mı varsa ne işe yarıyor sen karar ver ; )

    İşe yarıyor genede çünkü 160 Nm tork üretiyor. 1900-2000 devir gibi geliyor üstelik, Saxo 58 Ps'yi üretiyor çünkü o 98 Nm torkuda 3000 Devirde alabildiği için.

    160 Nm'yi 3000 devirde alabilecek şekilde ayarlanmış bir dizel olsa o zaman iş değişebilir. Çünkü alacağı güçte 5000 Rpm olacak 3750 yerine. O zaman 86 Ps alabilir.

    Ama Renault bunu yapmıyor, Turbo basıncı daha yüksek oluyor diğer modellerde, tork arttığı için güç artıyor. 85 Ps'lik modelin torku 200 Nm mesela.


    1.5 motor eger 30 hp ise 110 hp lik modellerde nasıl bir turbo ile 80hp güç alacaklar...

    biraz mantıklı düşünsen zaten dediginin ne kadar abes oldugunu anlarsın... bir motordan hacminin 3.5-4 katı gucu cıkarman demek o motorun ömrünün sıfır olması demektir...

    1.6 160 lık hondalarda 400hp almaya kalktıklarında motor 20bin km görmeden dağılmakta...

    neyse renault un eski nesil 1.6 dizel motoru 55hp di bu adamların yaptıgı common rail motor 1.5 dahi olsa 30hp olma ihtimali varmıdır?

    Alıntıları Göster
    Eğer senin dediğin gibi 1.5 motor 55 Ps güç ve 98 Nm tork üretseydi ,

    ( Ki bunun için torkun ve beygirin daha üst devirlerde alınması lazım )

    110 Ps'lik motorun torku 240 Nm olmazdı, 180 Nm kafi gelirdi. ( Torku 2000'de değilde 2500 yada 3000'de alsaydı ) Yada diğer bir deyişle, 1.5 atmosferik motor 4800-5000 Rpm'de 55-58 Ps alıyor ise , Turbo olduğu zaman motor gücünün 130-140 Ps olması lazımdı ancak güç 110 Ps'de kalmış. Çünkü gücü 3800-4000 gibi alıyor 1000 devir daha düşük işte bu büyük bir etken. 240 Nm tork ile gücü o devirlerde alırsanız arabanın gücü 140 Ps felan olacaktır. ) Örneğide var mesela 5.25 Tds'lerdeki 2500cc motor. 260 Nm tork var ancak motor gücü 143 Ps. Gücünü 4500 Rpm gibi veriyor. Mesela 270 Nm Torklu Focus III motoru sadece 115 Ps üretiyor çünkü 3600 devirde gücünü veriyor.

    Yani yukarıdaki hesapla ( Gücünü 3750 devirde alırsa ), evet 30-35 Ps olur. Ancak 1.5 Atmosferik dizeller eskiden 4800-5000'de felan almış onun için 50-55 beygir olması normal.

    Ha evet , Renault'un eski 1.5 motorları bu gücü üretmiş olabilir. Renault tekrardan atmosferik motorda yapsa ASLA 1.5 motordan 30 PS almaz. Ancak MEVCUT DCİ SPESIFKIASYONLARI İLE YANİ GÜCÜN VE TORKUN ALINDIĞI DEVİR İLE güç 30-35 ps olur atmosferikte. Pek tabi böyle bir motoru piyasaya süremezler millet yüzüne tükürür.

    O yüzden yukardaki 1.5 atmosferik dizellerin torkunu ve beygirini aldığı devirler daha yüksek tutulmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 15 Temmuz 2012; 19:05:28 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.