Şimdi Ara

renault 12 toros (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
243
Cevap
0
Favori
177.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gereçkten süper arabadır Toros.
    Toros kullanırken tamircinizi veya servisinizi bayramlaşmak için yanına gittiğinizde görürsünüz.
    sizi diğer tofaş grubu arabaları gibi tamirci veya servislere abone yapmaz.
  • arkadaşlar eğer toros a iyi bakım yaparsanız hakkını verirseniz oda size hakkını verir sizi hiç bir zaman yolda bırakmaz (CONTASI YANARSA BAK ORASINA KEFİL DEĞİLİM) oda benim akılsızlığımdan oldu neyse ...
    ama inanın ben torosunla bir sene içinde 203.000 km yaptım bir defa conta yaktım he bu arada otobanda hiç 150 km altına düşmedim yeri geldi 180 bastım yeri geldi 160 bastım ama hiç beni üzmedi
    şu kadarını söyleyebilirim toros un üzerine iki araba tanırım biri lada samara (ilk arabam olduğu için) biride DODGE NİTRO bunlardan başka torosun üzerine araba tanımam



    torosumla 170 km düz yolda otobanda hız yapmıştım onu çektim youtube de var inanmazsanız görebilirsiniz hem belki yorum felen yazarsınız
  • Bu araçlar dağda bayırda iyidir de,uzun yolda falan çok tehlikeliler,özellikle virajlara dikkatli girilmezse kendini şarampolde vb bulman an meselesi,bizim de vardı 87 model çok temiz bir renault 12 miz ,babam şehirler arası bi yolda ciddi bi kaza yaptıktan sonra 2 ay kullanıp satmıştık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *GökCell* -- 21 Nisan 2007; 20:48:12 >
  • rahatlık aramıyorsan iş yapacaksan dağa bayıra vuracaksan ucuza tamir ettireceksen rampa çıkarken çoğunu geride bırakacaksan (yerlilerde) tek kelimeyle toros.
  • daha bişey demiyorum...

     renault 12 toros


     renault 12 toros


     renault 12 toros




  • ......................................
  • bu konu bu kadar azla bitemez.... yeni mesajlar gelene kadar güncelleyecem bu konuyu...




  • öyle sağlamdı ki, zamanında euro ncap gibi testler olsaydı bence 7 yıldız alırdı
  • üşenmeyip clk500 rumuzlu arkadaşın günde yaptığı kilometreyi hesapladım
    bkz :
    203.000 km bir senede yaptım dediğine göre,
    203.000 böl 365 : 556 km günde (ki hiç tatil yapmamış olması gerek )
    kabaca ayda 5 gün tatilde olduğunu ve araba kullanmadığını varsayarsak , senede 60 gün tatil yapıyor demektir ,
    bu da
    203.000 böl 305 : 665 km günde yol teptiği anlamına gelir.

    bence bu zamanda torosu tartışmak ve üstünlüklerinden bahsetmek , ancak züğürt tesellisi olabilir.
    binek otomobiller zaten asfalt kaplamalı yollar için tasarlandıklarından , off road kullanıma uygun olmamaları yerinilecek bir durum değildir.
    Şahsen yaz aylarında, dağa bayıra çıksın diye klimasız toros ile dolaşmayı tercih etmezdim.
    Ayrıca, az sorun çıkarmaları bence sağlamlıklarından değil , ancak bir bisiklet kadar elektronik donanıma sahip olduklarından ileri gelmektedir.
    bence 70li yıllara ait, ve dönemi içinde kalması gereken, abartılmasına hiç gerek olmayan , aerodinamiği zayıf, tripotörün dört tekerleklisinden daha ileri birşey değildir.

    yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için eklemeliyim ki; toros sevenlere ve hayatının bir dönemi toros ile bütünleşmiş insanlara sonsuz saygım vardır.
    her ne kadar güvenlik unsurları çok zayıf olsa da, günümüz Türkiye'si şartlarında fiyat/performans oranı hayli yüksektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe
    yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için eklemeliyim ki; toros sevenlere ve hayatının bir dönemi toros ile bütünleşmiş insanlara sonsuz saygım vardır.
    her ne kadar güvenlik unsurları çok zayıf olsa da, günümüz Türkiye'si şartlarında fiyat/performans oranı hayli yüksektir.


    üstad ne zamandır yazmıyorum da bi cevap yazayım dedim

    bana tr de fiyat performans kıyasında hayli yüksek olmayan bir araba gösterebilir misin sıfır veya 2. el yanlız bunu yaparken vergileri benzin fiyatını ve sair masrafları da dikkate al...

    bence tr de hayat pahalı dolayısı ile fiyat performans kıyasında bütün herşeyde olduğu gibi r12 lerde sınıfta kalacaktır...

    saygılar...
  • neydiniz siz yaaa...

    performans cart curt...

    bilader boru değil toros bu toros.

    hala üretimi devam ediyor romanyada..


    75 modelleri hala yollarda..


    evet gariban arabası olabilir ama abartılmayıda hakediyoo...
  • tak 1. vitese duvar çıksın derler ya bunlar için..
  • binevi arazi aracı.. 4x4 misalii.......
  • bizim de ufak ken 93 model torosumuz var dı nedendir bilmem hala torosun sesinin bile arıyorum bi fırsat olsada kullansam
  • blackcoupe sözlerinin bir kısmına katılıyor bir kısmına katılmıyorum, şöyle ki;
    senin de bahsettiğin gibi 70li yıllara ait (ve hatta 60larda tasarlanmış) bir model olduğu için bu günün teknolojisiyle üretilen araçları gördükten sonra insana hem teknik açıdan hem de konfor açısından pek cazip görünmüyor. Zaten maddi açıdan mecbur olanlar veya araca karşı özel bir sevgisi olanlar dışında kimse 12'nin yoruculuğuna-gürültüsüne-tüketimine katlanmaz, nazını çekmez... Aynı VW kaplumbağa sevenler gibi...

    Gelelim olayın diğer yüzüne... Evet bu araç gerçekten basit, fakat karmaşıklık sık arızalanmaya bahane olamaz... Önümüzdeki bilgisayar kullandığımız araçtan çok daha karmaşık bir yapıya sahip, oysa ki bazı araçların elektronik donanımı gibi 3-5 ayda bir sorun çıkarsa bunu hiç te hoş görmeyiz... Teknoloji bir cihazı ne kadar karmaşıklaştıracak seviyeye geldiyse o kadar da sorunsuzlaştıracak kaliteyi sunabilmeli , aksi halde 3. ayda servise giden 0 km aracımızın arızalanan elektronik parçasıyla, 3 ayda bozulan çin malı bir MP3 player arasında fark yok demektir... Öte yandan IPod çin malı MP3 playerdan çok daha karmaşıktır, ama bozulmaz...

    Malzeme kalitesi de (çoğu insan inanmak istemese de) zannedilenden çok daha iyi... Torpidosundan, direksiyonundan, camından tutun da en ufak kablosuna veya farına kadar fazlası vardır eksiği yoktur.. Yerli olarak üretilmeye başlandığında çıta biraz alçadı ama "lüks" diye dünyanın parasına millete kitlenen araçlarda dahi malzeme kalitesi kusurları olduğunu düşündüğümüzde 12'yi yadırgamamamız gerek...
    (örneğin çapaklı ve kalitesiz plastik kısımlar, olması gerekenden ince kablolar, bakır değil sacdan yapılmış akü başları, çabuk sararan ve matlaşan sinyal ve stoplar, ve farkedip te unuttuğum pek çok şey)

    Edit:
    Bu gün birkaçını daha fark ettim... Aydınlatmalı küllük mesela, veya arka küllükler (pek çok yeni araçta yokmuş hayret, üstelik krom kaplama), bir de sünger üzerine suni deri kaplanarak yapılmış yumuşak kapı içi döşemeleri ve kolları (gördüğüm yeni araçlarda bu kısımlar sert plastikten döküm yapılarak üretilmiş, kolunuzu sanki taşa dayamışsınız gibi hissedersiniz...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 8 Temmuz 2007; 22:58:29 >




  • süüüüüper
  • Torosda olupda abs ebd afu ac olan clio da olmayan

    Torpido aydınlatması - arka kapı tavan tutamakları.

    Neyse torosların sağlam olma sebepleri
    1-sanılanın aksine 12 ler çoğu araçtan broadway şahin kartaldan yere daha yakındır.
    2-Alt takım önler çift salıncaklı viraj denge demirlidir+amortisörleri yumuşaktır bu yüzden darbeleri çok iyi emer ve bu yüzden yüklenince çok esner.
    3-Arka dingil yekpare ve nerdeyse ray kalınlığındadır.Ayrıca arka dingilde birde ortada salıncak vardır.
    4-Şasi olarak yarım şasi denilen hala renaultun kullandığı sistem vardır yani kazada karşıdaki aracı iyi yamultur.Yani 96-97 corollayı ikiye böler:)

    Zayıf yönleri frenler,sert direksiyon,kapı kilitleri,motor sesi,durunca konvoyda hararet,fana ihtiyacı var bu da sadece 84 gts lerde var.

    Direksiyonu yumuşatmanın yolu varmı???




  • arkadaşlar çok iyi anlatmışsınız.Toros ve eski model renault lar anadolu aslanıdır.Yeni model arabalar bunların yaptığı işi mümkün değil yapamaz.Altları yüksektir değmez dağ bayır sür.Yeni arabalarla bir serviste verdiğin parayla bunlara 3 sene binersin.Ama tabiki insanlarda bir özenti oluyor.Daha konforlu istiyor.Devirleri geçsede hala aslandır onlar.
  • sanırım direksiyon kutusunu yağlayınca yumuşuyor ama tam eminde değilim....
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.