Okuduğum bölüm gereği(otomotiv) bir Renault Yetkili serviste "MEKANİK" bölümünde Stajyerim.Daha 1 hafta olmasına rağmen oldukça pratik yaptım ve bişeyler öğrenmeye çalıştım.Eksik olmasınlar ustalarımızda ilgileniyorlar bizimle.Her gün Şanzıman,Silindir kapağı ve Motor söküp topluyoruz.Merak ettiğiniz bir şey olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım,ustalara danışırım vs.. Örn; Expertiz raporu nasıl veriliyor,Standart bakımda nelere dikkat ediliyor,Hangi araç en çok hangi arızayla geliyor gibi....
O zaman ilk ben sorayım. Symbol'lerin servisteki durumu nasıl? Çok sık uğruyorlar mı? En çok neden şikayet ediliyor?
Bir de EDC şanzıman ustaların başını çok ağrıtıyor mu?
quote:
Orijinalden alıntı: caner4141
Okuduğum bölüm gereği(otomotiv) bir Renault Yetkili serviste "MEKANİK" bölümünde Stajyerim.Daha 1 hafta olmasına rağmen oldukça pratik yaptım ve bişeyler öğrenmeye çalıştım.Eksik olmasınlar ustalarımızda ilgileniyorlar bizimle.Her gün Şanzıman,Silindir kapağı ve Motor söküp topluyoruz.Merak ettiğiniz bir şey olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım,ustalara danışırım vs.. Örn; Expertiz raporu nasıl veriliyor,Standart bakımda nelere dikkat ediliyor,Hangi araç en çok hangi arızayla geliyor gibi....
hocam 2009 model reno symbol aracım var 1.5 dcı 85 beygir bu aracın trigeri ne zamn değişcek
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
O zaman ilk ben sorayım. Symbol'lerin servisteki durumu nasıl? Çok sık uğruyorlar mı? En çok neden şikayet ediliyor?
Bir de EDC şanzıman ustaların başını çok ağrıtıyor mu?
Symboller en çok motor kulağı problemiyle geliyor gördüğüm kadarıyla.Diğer gördüklerim genellikle peridiyodik bakım için uğruyorlar.1 Haftada 3 symbol motor kulağı değiştik ki bu durum pek normal değil.ustaya sordum,motor beşiği dengesiz o yüzden kulağı zorluyor ve yalama yapıyor dedi. EDC ile ilgili bir problem görmedim henüz.
@Cihanair
Triger ortalama 55-65 bin km civarı değişir.En son değiştiği km ye bakarak hesaplayabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: caner4141
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
O zaman ilk ben sorayım. Symbol'lerin servisteki durumu nasıl? Çok sık uğruyorlar mı? En çok neden şikayet ediliyor?
Bir de EDC şanzıman ustaların başını çok ağrıtıyor mu?
Symboller en çok motor kulağı problemiyle geliyor gördüğüm kadarıyla.Diğer gördüklerim genellikle peridiyodik bakım için uğruyorlar.1 Haftada 3 symbol motor kulağı değiştik ki bu durum pek normal değil.ustaya sordum,motor beşiği dengesiz o yüzden kulağı zorluyor ve yalama yapıyor dedi. EDC ile ilgili bir problem görmedim henüz.
@Cihanair
Triger ortalama 55-65 bin km civarı değişir.En son değiştiği km ye bakarak hesaplayabilirsiniz.
aracım 60.000 bakımı yapıldı sordum ustaya bu araçlar euro 4 motor 75.000 kmde değişcek dedi ama emin olmak istedim ben daha değişmedim
Symbol de gözlemlediğiniz gibi Megane 2 lerde kronik problem var mı?
Arıza verme ihtimalleri sizce hangi düzeyde?
hocam dacia logan mcv nasıl arabadır servis durumu falan. Birde bu ruhsatta ne olarak geçiyor
O değilde klima çalışmadığı için renault yetkili servise gittim kompresorun değişmesi gerektiği söylendi işçilikte dahil bin küsür tl fiyat çıkarttılar bende kalsın diyip sanayide bir klimacıya baktırdım ve klima gazı yetersiz olduğu için düşük basınçtan dolayı kompresorun kendini devre dışı bıraktığını herhangi bir problemi olmadığını söyledi 40 dakikada 80 tlye gazı bastık şimdi çatır çatır çalışıyor zaten garantide bitti bundan sonra yetkili servisler bana uzak olsunlar. serviside veriyim Bika büyükçekmece , uzak durun.
quote:
Orijinalden alıntı: insideman
Symbol de gözlemlediğiniz gibi Megane 2 lerde kronik problem var mı?
Arıza verme ihtimalleri sizce hangi düzeyde?
Serviste en çok göze çarpan araç megane 2. Belkide piyasada çok bulunduğu için bana öyle geliyor ama ön takımları çok başımızı ağrıtıyor diyebilirim.Sert ve dikkatsiz kullanım sonucu direksiyon kutusundaki oluşan boşluklar(tamiri yok komple değişiyor) ve salıncak arızaları en çok servise uğrama sebepleri.Motorda ise genellikle silindir kapağı arızaları gözüme çarpıyor.(genellikle süpaplar çabuk aşınıyor ve sonuç rektefiye)
Eğer biraz temiz araçsa pek problem çıkarmaz tabii sizde aracı üzmeyeceksiniz. Yukarıda yazdıklarım çoğu şirket arabası..Nasıl kullanıldığını az çok tahmin edersiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.
Servise en çok uğrayan model Megane II midir?
Cevabınız için teşekkürler... Bakalım aklımıza geldikçe sorarız. Siz yine de arada bizi bilgilendirin...
milletin gökte ararken yerde bulduğu sen olmalısın renocular yaşadı valla
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
quote:
Orijinalden alıntı: caner4141
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
O zaman ilk ben sorayım. Symbol'lerin servisteki durumu nasıl? Çok sık uğruyorlar mı? En çok neden şikayet ediliyor?
Bir de EDC şanzıman ustaların başını çok ağrıtıyor mu?
Symboller en çok motor kulağı problemiyle geliyor gördüğüm kadarıyla.Diğer gördüklerim genellikle peridiyodik bakım için uğruyorlar.1 Haftada 3 symbol motor kulağı değiştik ki bu durum pek normal değil.ustaya sordum,motor beşiği dengesiz o yüzden kulağı zorluyor ve yalama yapıyor dedi. EDC ile ilgili bir problem görmedim henüz.
@Cihanair
Triger ortalama 55-65 bin km civarı değişir.En son değiştiği km ye bakarak hesaplayabilirsiniz.
aracım 60.000 bakımı yapıldı sordum ustaya bu araçlar euro 4 motor 75.000 kmde değişcek dedi ama emin olmak istedim ben daha değişmedim
genelde 60 bin bakımına geldiğinde trigeride değişmeyi öneriyoruz.Hem zaman kaybı olmuyor hemde işçilik faturası kabarmıyor.
@NEŞELİMEŞEODUNU
hiç denk gelmedim diyebilirim ama kalitesiz malzeme ve işçilik ürünü olduğunu duydum.tavsiye edilmiyor pek.Şikayet çok yani.
not düşelim hemen;Sorunsuz renault istiyorsanız Laguna 1 ve 3 öneriliyor kesinlikle.ustalar ve servis şefi dedi bunu,vardır elbet bildikleri diyelim..
quote:
Orijinalden alıntı: caner4141
quote:
Orijinalden alıntı: insideman
Symbol de gözlemlediğiniz gibi Megane 2 lerde kronik problem var mı?
Arıza verme ihtimalleri sizce hangi düzeyde?
Serviste en çok göze çarpan araç megane 2. Belkide piyasada çok bulunduğu için bana öyle geliyor ama ön takımları çok başımızı ağrıtıyor diyebilirim.Sert ve dikkatsiz kullanım sonucu direksiyon kutusundaki oluşan boşluklar(tamiri yok komple değişiyor) ve salıncak arızaları en çok servise uğrama sebepleri.Motorda ise genellikle silindir kapağı arızaları gözüme çarpıyor.(genellikle süpaplar çabuk aşınıyor ve sonuç rektefiye)
Eğer biraz temiz araçsa pek problem çıkarmaz tabii sizde aracı üzmeyeceksiniz. Yukarıda yazdıklarım çoğu şirket arabası..Nasıl kullanıldığını az çok tahmin edersiniz.