Renault iyice kendini aştı.EDC 1.6 motor vs.Kesinlikle çok başarılılar.F1 den öğrendiklerini standart araçlara bu kadar güzel uygulayan bir firma yok sanırım. Başka başka araçlara bakıyordum ama artık renault megane ciddi ciddi aklımı çeliyor edc ile beraber.
1.6 dizel 130ps motor ne zaman gelecek ?
2006 model 65 hp lik kangoo ile 2 yılda 120 000 km yaptık. İlk aldığımızda turbo hortumu patladı, garantiden değişti. Şu an sattığımız kişide 150 000 oldu. Tık yok.
quote:
Orijinalden alıntı: ftk44
100.000 i geçmiş dci ve multijet kullanıcılarını dinlemek lazım. Bu motorlar hakkında tecrübem yok ama genelde çok km yapan taksiceler,motordan dolayı renault araçlarının tutmadığını 100.000 km den sonra dci nin sorun çıkardığını multijetin daha sorunsuz olduğu için taksi camiasında multi nin tuttuğunu dci nin tutmadığını söylüyorlar.
quote:
Orijinalden alıntı: ihsanokur
İzlediğim kadarıyla renault motor geliştirmelerinde biraz geriden geliyor ama yeni motor gelince piyasadakilerden üstün bir ürün ortaya çıkıyor. -2000 yılında 1.6 16v benzinli 110 beygir motor piyasaya sürdüğünde muadilleri genellikle 90 beygir civarındaydı. -Şu anda 1.6 benzinli motorlar 125 beygir civarında renault hala 110-115 beygirlerde. Benzinlilerde de arge sürüyor olmalı. -1.6 dizel 130 beygir 320 nm motor piyasaya çıktığında bazı dengeleri değiştirecek. D hatta E sınıfı araçlara bile bu motor takılabilir. SUV'ları çekebilir. -Bmw'nin 2 litre 184 beygir motoru ile orantı kurulursa 1.6 dizel motor 147 beygir olmalı. orantıyı tersten kuralım 1.6 130 beygir motor 2 litre olsaydı 162.5 beygir olurdu ki bmw'nin iki önceki 163 beygirlik 2 litre motoruna denk geliyor. -1.6 dizel motorların geliştirilmesi ve otomobil şirketleri arasındaki rekabet güzel bir şey. Yeni motorları sabırsızlıkla bekliyoruz.
1.6 2.0 orantısını kurmak pek gerçekçi değil renault'un 2.0 dci eski nesil motoru 175bg(kaleos'da ve laguna GT(türkiye'dekinde yok) de var) 2012'de de yeni nesil 2.0 DCI motor piyasaya sürülecek benzinli motora gelince 1.6(1618cc) 192 bg turbo motor nissan'da kullanılmaya başlandı 1.6 133 bg (clio ve twingo RS'te kullanılan)atmosferik motor henüz Türkiye'de satışa sunulmadı merak edenler için 1.6 16 V 133 bg motorun teknik verileri(twingo için) güç 133 bg tork 160 nm 0-100 8.7 sn ş.içi 9lt s.dışı:5.6 karma 6.7 maks hız 201 km/h kaynak:http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/twingo/twingo/konfigurator/?modelKey=TW2&stepTo=2&userPriceType=TTC
daha öncede söylediğim gibi 105 bg dc motorlu megane'ları yurtdışına gönderirken Türkiye'de 3 yıllık 100 bg eski nesil DCI motorlu megane'ı kakalayan mais kısa sürede(sanırım 2-3 yıl) 130 DCI'yı Türkiye'ye getirmeyi planlamıyor 1.6 133 bg motoru ise sanırım hiç getirmez Maisin 1.4 130 bg tce'yi getirdiğine şükredin öpün ve başınıza koyun ve buna da şükür deyin
Paris’te Dünya prömiyerinde yeni 1.6 dCi 130 motoru. Tamamen yeni olan 1,6 litre silindir hacimli bu dizel motor zaman içersinde aşamalı olarak mevcut 1,9 dCi motorun yerini alacak. 1,9 dCi motora göre %16 azaltılan silindir hacmi sayesinde ve yenilikçi teknolojik çözümlerin uygulanmasıyla, yeni 1.6 dCi 130 motorun CO2 salımları 1.9 dCi motora kıyasla yaklaşık 30 g/km gibi önemli bir oranda, ve tüketimi de %20’nin üzerinde düşüş gösterdi. Renault, silindir hacmini küçültme (downsizing) uygulamasına, Stop & Start, Düşük Basınçlı EGR, Energy Smart Management, değişken swirl, gibi bu gam düzeyinde ender rastlanan bir dizi motor teknolojisini ekliyor. Bu yeni güç ünitesi lansmanından itibaren öncüsünün performansına benzer performans ile 96 kW (130 bg) güç ve geniş kullanım aralığında mevcut olacak daha cömert bir tork (320 Nm) sergileyecek. 1.6 dCi 130 motor, 2011 baharında ticarileştirilecek ve ilk aşamada Mégane ailesine dahil tek hacimli modellerde kullanılacak. Bu yeni motor ile donatılan Renault Grand Scénic 4,5l/100km yakıt tüketimi ile 119 g/km CO2 salımı sergileyecek. • Otomatik vites kutusu EDC (Efficient Dual Clutch) çift kavramalı bu vites kutusu Mégane ailesinde ve Fluence’da sunulacak. EDC, otomatik vites kutusunun kullanım rahatlığını, manuel vites kutularıyla eşdeğer tüketim ve CO2 salım değerleriyle birlikte sağlıyor.
Yenilikçi ve insanlara dost marka Renault, sürdürülebilir ulaşımı herkes için erişilebilir kılıyor. Renault eco2 imzası ile, Renault en performanslı teknolojileri geniş tüketici kitlelerine erişilebilir fiyatla sunmaya olanak veren çevre politikasını ortaya koyuyor. Renault, eco2 yaklaşımını simgeleyen düşük salımlı altı model fuarda tanıtılıyor:
renult resmi sitesi alıntı. habere göre baharda megane na özellikle ilk etapta grand scenic ııı de göerecez
türkiye'ye bu motorlar kısa sürede GEL-ME-YE-CEK Renault mais'in yazısı yazdığı cevap
dikkatimi çeken önceleri her marka farklı modellerde farklı motor hacimleri kullanıyordu.. 2.0-1.8-1.2-1.9-1.7-1.5-1.3-1.4 vs
fakat şimdilerde neredeyse her marka buna en premiumlar da dahil bir 1.6 çılgınlığı çıktı neredeyse diyorum
artık 1.6 motoru olmayan bir marka ve model yok renonun yoktu onunda oldu sonunda.
bir arada 1.4 bir salgın haldeydi d4 d sinden tsı ne kadar
ortak payda 1.6 oldu,herhalde ülkemiz satış ve vergi dilimi bunda çok etkili benim fikrim
Renault'un yeni çift kavramalı şanzımanının reklamları çıkmaya başladı. O nedir öyle? Magirus vitesi gibi...Bir kaza olacak. Keşke dsg gibi bir vites topuzu yapsalardı.
Bu ne ya
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper17 -- 12 Aralık 2010; 22:16:27 >
Lan şu renault'a birisi vites kolu yapmayı öğretsin artık ya
Yıllardan beri at si.. gibi vites topuzu yapmaktan bıkıp usanmadılar özel bir fetişizmlerimi var anlayamiyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: nazım19
Suzuki Grand Vitara da Renault'un 1.9 dizel versiyornu kullanılıyordu inşallah onlarda bu yeni motora geçerlerse 4x4 sınıfında silme götürür çünkü vergiden yırtacak 1.6 ve aynı zamanda 4x4 geniş bir araç seçeneği yok gibi.
hocam bi süre önce bu konuyu konuşmuştuk forumda, http://resim.donanimhaber.com/m_44582955/mpage_2/f_/key_//tm.htm#44686955 bizde merakla bekliyoruz, suzuki 1.6 dci 130 hp 320 nm tork ve edc otomatik vitesi renaulttan alırsa grand vitaranın iyi bir satış yakalayacağı kesin, bir bayi ile konuştuğumda 2011 içinde grand vitaranın otomatik dizel versiyonun gelebileceğini söylemişti, bu yönde bir çalışma olduğundan bahsetmişti. gelirse ilk alanlardan biri ben olurum herhalde.
renault tasarımlarına
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Lan şu renault'a birisi vites kolu yapmayı öğretsin artık ya
Yıllardan beri at si.. gibi vites topuzu yapmaktan bıkıp usanmadılar özel bir fetişizmlerimi var anlayamiyorum...
Hislerime tercüman oldun kardeşim, daha ne diyeyim.
quote:
Orijinalden alıntı: HoLY.oNE
mercedes a ve b serilerinde bu motor kullanilacak makyajdan sonra :)
Daimler ile yapılan ortaklıkdan sonra alınan bir karar olsa gerek.
Bu bilgi gerçek mi varmı kaynagı falan merak ettim açıkcası.
Ufak otomobillerde mercedesle renault iş birliğine girdiğini biliyordum ama bu kadar çabuk olması beklemiyordum.
O vites kolu ne öyle ya,tövbe tövbe. Ayrıca bu zamana kadar akılları neredeymiş bunların anlamıyorum.Vw nin DSG si 2003 yılından beri var ama Röno daha yeni çıkarıyor,ki bu da aslında taklit.Çok geç kaldı çok.
Acaba ne kadar arıza-sorun çıkaracak?Fransız ya o yüzden merak ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: playumb
O vites kolu ne öyle ya,tövbe tövbe. Ayrıca bu zamana kadar akılları neredeymiş bunların anlamıyorum.Vw nin DSG si 2003 yılından beri var ama Röno daha yeni çıkarıyor,ki bu da aslında taklit.Çok geç kaldı çok.
Acaba ne kadar arıza-sorun çıkaracak?Fransız ya o yüzden merak ediyorum.
/>
quote:
Orijinalden alıntı: kujo
kianin simdiden 128 beygir dizel motoru var ki. bakiniz venga.geriden takip ediyor reno
Ewet arkadaş haklı. Üstelik Kia Venga çıkalı bi kaç ay oluyor. Renault hala seneye çıkacak. Bu yüzden bence kimse Renault harika iş yapmış demesin. +2 Hp ile mi harika olacak. Saygılar
f40 ın vitesinden güzel galiba
Her Renault konusunda olduğu gibi vites yine mizah malzemesi olmuş olmayacak gibi değil ki arkadaş, yıllardır aynılar estetikten anlayan adam hiç mi yok