Şimdi Ara

Render için işlemci mi ekran kartı mı önemlidir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
105
Cevap
6
Favori
28.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, render için işlemci önemlidir duyduklarıma göre (?) Eğer işlemci önemliyse neden ekran kartına da çok önem verilir ? Mesela ben sorsam, bütçem var GTX 680 mi Quadro 5000 mi diye birçok kişi Quadro 5000 diyecektir, ama nedir bu Quadro'ların özelliği ? 4500'e yakın bir fiyatı var. Bunun yerine GTX 690 SLI yapılır, ve Quadro 5000'in tozunu attırır. Bu tip programları üreten firmalar GPU destekli render programı geliştirmiyorlar mı ? Mesela Nvidia'nın GK104 GPU'su i7-3960X'i güç bakımından kaça katlar kim bilir. Ekran kartının bir etkisi var mıdır bu konuda ? Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MaxPayne_ -- 1 Ağustos 2012; 0:15:52 >



  • attıramaz kardeş... boşuna 4500 lira değil o kart...
    bu kartların en büyük özelliği sürücüleri...
    ve render aldığın programlarla uyumları...
  • Bu mesajıma bocekgrafik adlı üye de cevap verirse sevinirim. :)
  • Render tam olarak nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şöyle bir şey var ki bu bir mesaj değil forum konusudur...
    söylediğiniz şeyin gerçekleşmesi için kişiye özel mesaj atmanız gerekir..
  • Kişi adına konu açamazsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgo_cr7

    şöyle bir şey var ki bu bir mesaj değil forum konusudur...
    söylediğiniz şeyin gerçekleşmesi için kişiye özel mesaj atmanız gerekir..


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krinorex

    Kişi adına konu açamazsınız


    Hayır arkadaşlar yanlış anladınız, hepinizin cevaplarını bekliyorum. bocekgrafik adlı üye bu konularda uzman olduğu için (arkadaş grafiker) onun da bakmasını istemiştim. Kusura bakmayın hepinizin cevaplarını bekliyorum bu konuyla ilgili




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Arkadaşlar, render için işlemci önemlidir duyduklarıma göre (?) Eğer işlemci önemliyse neden ekran kartına da çok önem verilir ? Mesela ben sorsam, bütçem var GTX 680 mi Quadro 5000 mi diye birçok kişi Quadro 5000 diyecektir, ama nedir bu Quadro'ların özelliği ? 4500'e yakın bir fiyatı var. Bunun yerine GTX 690 SLI yapılır, ve Quadro 5000'in tozunu attırır. Bu tip programları üreten firmalar GPU destekli render programı geliştirmiyorlar mı ? Mesela Nvidia'nın GK104 GPU'su i7-3960X'i güç bakımından kaça katlar kim bilir. Ekran kartının bir etkisi var mıdır bu konuda ? Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    Render tamamen ram ve işlemci kullanır.Ekrana görüntü gelsin yeter.Ancak çizim yapıyorum dersen İyi işlemci ve ram in yanına Quadro kartı alıcaksın.Ben Hem 2500K lı sistem hemde server kullanıyorum Xeon işlemcili 32gb ramli.Makine sabahtan akşama render alıyor hiç çizim yok.Gtx serisi oyun kartlarıda işini görür ancak araba modellerini vs döndürürken kasma yapabilir.Mesleğim grafikerlik değil daha 18 yaşındayım 1 ay sonra yazılım mühendisliği okumaya başlıyacağım böcekgrafik kadar bilgili olmasamda yardımcı olmuşumdur umarım

    Teşekkürler cevabınız için. Elbette yardımcı oldunuz. Ben de aslında pek anlamam render çizim falan merakımdan soruyorum bunları da. Mesela bir proje hazırlarken önce çizim yapılır daha sonra bu çizime render mı yapılır ? ve bu çizim sırasında ekran kartı mı kullanılır ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

     Render için işlemci mi ekran kartı mı önemlidir ? Önce çizmek lazım tabi sonra render alırsın.Şimdi inanmayanlar olur daha önce olmuştu o resmi ekledim.Bilgilendirme amacıyla :)

    İnanırız neden inanmayalım. Bir de siz demiştiniz çizim yapmıyorum, sabahtan akşama kadar render alıyor makine diye, çizim yapmadan nasıl render alıyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Çizim süreci uzun sürüyor 2 günde çizemiyorum.Örnek verdim hani çizime göre render almak uzun sürebiliyor o yüzden işlemci ve ram kullanıyor render alırken gpu ya yüklenmiyor.

    Demek istediğim render yapmak için çizim yapmak gerekiyor ya siz çizim yapmıyor musunuz bu makinede, bunun ekran kartı nedir ? Bir de sizin sunucu şu mu ;
     Render için işlemci mi ekran kartı mı önemlidir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Çizim süreci uzun sürüyor 2 günde çizemiyorum.Örnek verdim hani çizime göre render almak uzun sürebiliyor o yüzden işlemci ve ram kullanıyor render alırken gpu ya yüklenmiyor.

    Demek istediğim render yapmak için çizim yapmak gerekiyor ya siz çizim yapmıyor musunuz bu makinede, bunun ekran kartı nedir ? Bir de sizin sunucu şu mu ;
     Render için işlemci mi ekran kartı mı önemlidir ?


    Evet doğrudur.Ben çizimi laptopta yapıyorum(kendimin değil) hızlı bir i7 si ve gt 500m serisinden bir grafik işlemcisi var.Ancak server lara uygun ekran kartları satılmaktaymış (amcam söylemişti) oldukça pahalıymış tabi.Eğer çizim 3ds max autocad vb programlara girişmek istiyorsanız masaüstü tavsiye ederim.Güçlü bir işlemci ve Ram alıp başlarsınız oyun kartınız başlarda yeter.Sonra Quadro kartı takarsınız en ileridede iş için server alırsınız tabi bence yine siz bilirsiniz :))

    Kardeşim aslında para olacak şu WS'yi alacaksın bir de yanına Quadro 5000 ;
    http://www.hpsunucu.com/HP-Workstation-HELIOS-Z820-Is-Istasyonu-PD823,PR-217125.html
    http://www.hpsunucu.com/HP-NVIDIA-Quadro-5000-25GB-Ust-Seviye-3D-Ekran-Karti-WS096AA,PR-17878.html
    Rendermış, çizimmiş anasını ağlatır




  • 3ds Max ile çizim de yapılabiliyor mu, yani 3ds max ile hem çizim yapıp daha sonra da render yapıp her şeyi bir programla halledebiliyor muyuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    3ds Max ile çizim de yapılabiliyor mu, yani 3ds max ile hem çizim yapıp daha sonra da render yapıp her şeyi bir programla halledebiliyor muyuz ?

    Üstteki iyi ama napalım anca bakıyoruz :D Soruna gelirsek evet aynı program ile yapabiliyorsun zaten amaçları o.İnternette uygun fiyata dvd şeklinde anlatımlı setler var.İnternette aramaya kalkarsan kafan karışır benden tavsiye :)

    Ben ileride kursuna gitmeyi düşünüyorum. Bir sorum daha olacak, GPU destekli render programları yok mudur ? Mesela Nvidia'nın bir GK104 GPU'su Intel 3960X'i kaça katlar kim bilir. GPU ile yapılsa render çok daha kısa sürer aslında. CUDA destekli programlar var bir de mesela 3ds Max CUDA destekliyor. Bu ne işe yarar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Hesaplama gücünde kullanıyor.Tesla kartlar bu işler için var aslında.Ama i7 ile nasıl kıyaslanır bilemiyor ama tahminimce hesapladıkları işlemler farklıdır.Biri doku doldururken diğeri görüntüyü aktarır vb gibisinden ama sadece tahmin yürüttüm.Kursa gitmen faydalı olur ben kendi kendime öğrendim baya uzun sürdü tabi :)

    Peki 3ds Max ' de render yaparken ekran kartının faydası olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Hesaplama gücünde kullanıyor.Tesla kartlar bu işler için var aslında.Ama i7 ile nasıl kıyaslanır bilemiyor ama tahminimce hesapladıkları işlemler farklıdır.Biri doku doldururken diğeri görüntüyü aktarır vb gibisinden ama sadece tahmin yürüttüm.Kursa gitmen faydalı olur ben kendi kendime öğrendim baya uzun sürdü tabi :)

    Peki 3ds Max ' de render yaparken ekran kartının faydası olur mu ?

    Hiç server a takıp denemedim.Ama zannetmiyorum yoksa attığın linkteki gibi ultra güçlü cihaza gpu da koyarlardı :)

    Workstation'larda zaten hep ayrı alınması gerekiyor ekran kartının, ihtiyacına göre seçiyorsun. Faydası olur herhalde ekran kartının.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Render da zannetmiyorum ama sen dediğim gibi yap.masaüstü kur i7 li ve 16 gb ramli.Sonra quadro takarsın başlangıç için gtx serisi bir kart yeter.

    Aslında şu an quadro alınmaz zaten çünkü Quadro 5000'de GF100 (Fermi) GPU'su kullanılıyor. Kepler tabanlı (GK110 ya da GK104 kullanan) Quadro'lar çıkınca alınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MaxPayne_ -- 1 Ağustos 2012; 1:28:51 >
  • Yüksek poligon sayılarıyla uğraşıyorsan Quadroların avantajını görürsün, biraz daha farklı Geometry Engine vs. yapısı var. O yüzden CUDA core sayısının faln direk önemi yok. Kullanılan programların çoğu oyunların faln aksine shader performansına dayanmaz. Ayrıca Quadrolarda ECC koruması var, değişen bozulan yannış hesaplanan pixel düzeltilsin diye (tıp, finans alanında önemlidir). Çok önemli mi bilmiyorum ama line antialiasing yüksek poligonlu çizimlerde daha iyi performans vermesine yol açar Quadroların. OpenGL faln için donanım bazında bazı küçük değişiklikler var, "per-fragment-operation" denilen, bunlar içn donanım üstünden ince hızlı ayar vermesi sağlanıyor. Programa özel driver/ayar/optimizasyon ve destekleri var. Frekansları biraz daha düşük ve bizim kullandığımız masaüstü kartlara göre çok çok daha uzun çalışma sürelerine uygun olarak hazırlanıyorlar.

    Buna benzer şeyler zaten performans farkının oluşmasını sağlıyor. Sadece birebir aynı kart, sırf yazılım ve driver yüzünden Quadrolar daha iyi performans gösteriyor değil, artık değil, en azından az biraz ben bu şekilde biliyorum. Kartların büyük kısmını SM/SP ler kaplar zaten, Quadro vs. normal kartlar arasındaki farkı diğer kısımlar yapıyor, geometry, rasterizer rop vs. gibi.

    İşin GPU üstünde render kısmı farklı. Vray RT faln gibi şeylerle GPU üstünde render alınabiliyor, direk CPU ya göre çok yüksek performans farkı var doğal olarak. Burda SM/SP sayısı , frekansı vs. gibi şeyler daha belirleyici. GPU üstünde renderda kullanılan programın modülün sana verdikleri ile sınırlısın, sırf seni engelleyen bi sınırlama varsa başka bi programa / modüle geçebilirsin. CPU doğal olarak yavaş ama hiçbi durumda sana kısıtlama getirmez. Yannız kısıtlama dediğim şey için direk somut örnek gelmiyor aklıma bitmiş renderı çok çok feci etkileyebilecek.

    Trend doğal olarak GPU'nun hesaplama biçiminden yararlanmaya doğru gittiği için, herkez bunu kullanmak ve ön plana çıkartmak için çalışıyor ki bu da doğal, daha hızlı render alabilen rakip/farklı bi platform kimse istemez. Eskiden GPU üstünde daha kısıtlı olarak render yapılabilirken şimdi herkez bundan faydalanacak şekilde render motorlarını yeniden dizayn ediyorlar, ilave modul olarak seçenek sunuyorlar.

    5000$ lık kart ile 7 tane gtx 480 karşılaştırırsan, GPU üstünde render hızı olarak bu 7 tane gtx480 hız anlamında kıyas kabul etmezler. Ama unutmamak lazım, sadece GPU üstünde render alınan kısım için, aynı 5000$ lık quadrodan çok daha hızlı olurlar. Önceki kısımlar modelin hazırlanması vs. için tek kart kullanılır ve yeterince çok poligon varsa can sıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Yüksek poligon sayılarıyla uğraşıyorsan Quadroların avantajını görürsün, biraz daha farklı Geometry Engine vs. yapısı var. O yüzden CUDA core sayısının faln direk önemi yok. Kullanılan programların çoğu oyunların faln aksine shader performansına dayanmaz. Ayrıca Quadrolarda ECC koruması var, değişen bozulan yannış hesaplanan pixel düzeltilsin diye (tıp, finans alanında önemlidir). Çok önemli mi bilmiyorum ama line antialiasing yüksek poligonlu çizimlerde daha iyi performans vermesine yol açar Quadroların. OpenGL faln için donanım bazında bazı küçük değişiklikler var, "per-fragment-operation" denilen, bunlar içn donanım üstünden ince hızlı ayar vermesi sağlanıyor. Programa özel driver/ayar/optimizasyon ve destekleri var. Frekansları biraz daha düşük ve bizim kullandığımız masaüstü kartlara göre çok çok daha uzun çalışma sürelerine uygun olarak hazırlanıyorlar.

    Buna benzer şeyler zaten performans farkının oluşmasını sağlıyor. Sadece birebir aynı kart, sırf yazılım ve driver yüzünden Quadrolar daha iyi performans gösteriyor değil, artık değil, en azından az biraz ben bu şekilde biliyorum. Kartların büyük kısmını SM/SP ler kaplar zaten, Quadro vs. normal kartlar arasındaki farkı diğer kısımlar yapıyor, geometry, rasterizer rop vs. gibi.

    İşin GPU üstünde render kısmı farklı. Vray RT faln gibi şeylerle GPU üstünde render alınabiliyor, direk CPU ya göre çok yüksek performans farkı var doğal olarak. Burda SM/SP sayısı , frekansı vs. gibi şeyler daha belirleyici. GPU üstünde renderda kullanılan programın modülün sana verdikleri ile sınırlısın, sırf seni engelleyen bi sınırlama varsa başka bi programa / modüle geçebilirsin. CPU doğal olarak yavaş ama hiçbi durumda sana kısıtlama getirmez. Yannız kısıtlama dediğim şey için direk somut örnek gelmiyor aklıma bitmiş renderı çok çok feci etkileyebilecek.

    Trend doğal olarak GPU'nun hesaplama biçiminden yararlanmaya doğru gittiği için, herkez bunu kullanmak ve ön plana çıkartmak için çalışıyor ki bu da doğal, daha hızlı render alabilen rakip/farklı bi platform kimse istemez. Eskiden GPU üstünde daha kısıtlı olarak render yapılabilirken şimdi herkez bundan faydalanacak şekilde render motorlarını yeniden dizayn ediyorlar, ilave modul olarak seçenek sunuyorlar.

    5000$ lık kart ile 7 tane gtx 480 karşılaştırırsan, GPU üstünde render hızı olarak bu 7 tane gtx480 hız anlamında kıyas kabul etmezler. Ama unutmamak lazım, sadece GPU üstünde render alınan kısım için, aynı 5000$ lık quadrodan çok daha hızlı olurlar. Önceki kısımlar modelin hazırlanması vs. için tek kart kullanılır ve yeterince çok poligon varsa can sıkar.

    Çok teşekkürler, üşenmemişsiniz yazmışsınız. Sadece son paragrafı tam olarak anlayamadım, onu biraz daha açıklayabilir misiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beray07

    Hesaplama gücünde kullanıyor.Tesla kartlar bu işler için var aslında.Ama i7 ile nasıl kıyaslanır bilemiyor ama tahminimce hesapladıkları işlemler farklıdır.Biri doku doldururken diğeri görüntüyü aktarır vb gibisinden ama sadece tahmin yürüttüm.Kursa gitmen faydalı olur ben kendi kendime öğrendim baya uzun sürdü tabi :)

    bu kadar bilgiyi kendi kendinize öğrenmeniz gerçekten taktir edilesi bir durum
    öğrendiğiniz bilgileri umarım iş hayatınıza yansıtırsınız emekler boşa gitmesin
  • Konu anlamsızca uzamış. Modelleme yapıyor sahne hazırlıyorsan ekran kartı önemlidir. render alırken eğer gpu destekli bir render motoru kullanmıyorsan cpu-ram önemlidir. ortalama bir yapıyorsan 400 liralık kartlar bile gayet işini görür. ama bu işin olmazsa olmazı yani gpu destekli bir program bile kullansan ihtiyacın her zaman çok güçlü cpu dur.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.