RKS GT25 Katlanır Elektrikli Bisikleti bir süredir kullanıyorum. Almayı düşünenler için bilgi mahiyetinde deneyimlerimi aktarmak istedim. Genel Özellikler: Dijital Göstergeli Batarya destekli Korna, Fren Lambası, Ön Far Önden Kilitsiz Amortisörlü 250 Watt Arka Teker Montajlı Motor 36V 7.8 A Batarya Shimano 6 Vites Aktarıcı 40t Aynakol 152mm pedal uzunluğu Ön ve Arka Mekanik Disk Fren 20" Kenda Lastik 22 Kg Ağırlık "Batarya Dahil" Gösterge paneli ile başlayalım. Solda açma kapama tuşu, üst ve altta hız artırma ve azaltma tuşları ve sağda CUR yazılı ön farı açan tuş. Ekranda Power yazılı kısımda; "sol üst köşe" bisikletin o sırada verdiği anlık desteği gösteriyor. Hemen altında batarya göstergesi var ve size bataryanın doluluk oranını gösteriyor. Sağ en altta bulunan ASSIST yazılı kısım ise 5 çubuğa kadar artan destek seviyelerini gösteriyor. Sağ üst köşede ise anlık hızını gösteriyor. Sağ alt köşede ise gittiğiniz toplam mesafe yer alıyor. Ekranın hemen altında bataryaya bağlı kornası mevcut. Diğer modellerinden ayrılan özellikleri ve tercih nedenleri; 22 kg olmasıyla elde taşıması nispeten kolay. Kısa süreli taşımalarda sizi çok zorlamıyor. Kadro yapısı dolayısıyla iniş binişi kolay. “Diğer kardeş modeli olan MX25 de kadroda üst boru daha yüksekte.” Arka ışık, korna, far bataryaya bağlı. Sizi ek külfetten kurtarıyor. Katlandığında diğer fat bike modellere göre daha az yer kaplıyor. Benzer ağırlıktaki modellere göre amortisörlü olması sürüş konforunu artırıyor. Fiyat nispeten uygun. Normal bisikletlere takılması için satılan dönüşüm kitleri kadar. "Hatta daha bile ucuza geldi bana. Yanında bisikleti hediye ediyorlarmış gibi oluyor." Elektrikli bisiklet almayı düşünüyorsanız, giriş seviyesi fiyat performans ürünü gibi düşünebilirsiniz. Her şeyden biraz var. Peki neden tercih etmemelisiniz? Bu bisiklet elektrik destekli. Sadece elektrik desteğiyle gidecek şekilde tasarlanmamış. Sadece batarya desteğiyle de sürebilirsiniz ama 10-12km hadi 15km olsun ancak gidersiniz. Sadece elektrik desteği ile gitme denemelerimde son kademe destekte bir süre sonra bisikletin desteği kestiğini fark ettim. Sizi destek seviyesini düşürmeye zorlayacak şekilde ayarlanmış. Örneğin 5. Kademede 25km+ hızlarda gidiyorsanız bir süre sonra desteği kesip 4. Kademe desteğe geçmenizi istiyor. Belki motoru ısınıyor veya bataryayı korumaya alıyor. Tam emin değilim. Yani elektrikli motosiklet gibi olsun, “pedal çevirmek istemiyorum” diyorsanız daha güçlü batarya ve motorlu modellere bakmalısınız. Daha uzun menzil için batarya, daha güçlü ve seri olsun istiyorsanız motor kısmı önemli. Eğer daha profesyonelini isterseniz; Menzili ve gücü iyi olsun elektrikli motosiklet gibi kullanmak isterim diyorsanız tavsiyem; 48 Volt 12 amper ve üzeri bataryalı, en azından 500 Watt motorlu olan modelleri araştırın. Konforlu olsun derseniz kalın tekerli olan fat bike modellerine bakınız. Haliyle bu sefer bisikletin hem ağırlıkları hem de boyutları artacak. Fiyatları da bu bisikletin en azından iki hatta üç katı seviyelere gelecek. Sosyal medya inceleme videoları; Ben de uzun süre bu inceleme videolarını izledim. Amaçlarının sizlere detaylı inceleme yaparak bisikletleri tanıtmak olduğunu düşünmüyorum. Daha çok size bisikletleri aldırdıktan sonra yedek parçalar, ilave batarya veya ön tarafa ek motorlar satarak gelir elde etmeye çalışıyorlar. Biraz dikkatli izlerseniz demek istediğimi anlayacaksınız. Aralarda güzel bilgiler de ediniyorsunuz. Fakat bu videoların gazına gelerek karar vermemenizi öneriyorum. Ben neden aldım? Normalde bisikletim var. Havalar iyi olduğu sürece yağmur da yağmıyorsa günlük kullanırım. Aslında ilk tercihim dönüşüm kiti almak üzerineydi. Araştırdım hem bisiklete getireceği ekstra ağırlık artışı hem de fiyatlarının yüksek olması nedeniyle kit işinden vazgeçtim. Çünkü en düşük kit 4,5kg, biraz bataryası motoru iyi olsun derseniz 7-8 kilolara çıkıyor. Bisikletiniz 16-20 kg civarı ise 25-28 kg olacak. Sadece bisikletin ağırlığı olarak düşünmeyin. Bunun suluğu var çantası var. Onlar da kiloya etki ediyor. Nihayetinde kit almaktan vazgeçtim. Baktım bu bisikletin fiyatı dönüşüm kitinden daha ucuz, almaya karar verdim. İkinci olarak soğuk havalarda giyiminize biraz dikkat etmeniz gerekiyor. Bu sefer de terlemeye başlıyorsunuz. Yaz sezonundaki gibi yürümüyor işler. Giysilerinizi değiştirmek zor oluyor. Elektrikli olması burada devreye giriyor. Hiç terletmiyor diyemem fakat daha az efor sarf ediyorsunuz. Bir diğer sebep de şu; Otomobilime günlük 25 km kullanım için haftada 500 tl benzin alıyorum. Aylık 2000 TL tutuyor. Bazı aylar 2500 TL civarı yakıt aldığım da oluyor. Kendimce hesap yaptım, bu miktarı bisiklet taksitlerine vermek daha mantıklı geldi. Ayrıca alternatif taşıma araçları da kullanacaksanız, ufak tefek olduğundan kolay taşınması, katlanabilir olması, araç bagajına sığması gibi nedenler de var. Gerçi bu haliyle diğer bisikletimden biraz daha ağır ama sıkıntı yok. Bu arada alıştığınız büyük tekerli bisikletlere göre sürüş karakteri biraz değişik. Zamanla alışıyorsunuz. Sevmediğim yönleri.
Konunun sonunda saydığım olumsuzlukları gidermek için önerilerimi incelemeyi unutmayın. Kullanıcı deneyimlerim. Bu bisikletin en sıkıntılı kısmı servisleri. Ankara özelinde çoğu RKS servisi bakmak istemiyor. Üretici firma ise garanti için servis kurulumu istiyor. Faturasını ibraz ediyorsunuz ve sizi sisteme kaydediyorlar. Mecbur tuttukları için bu aşamayı tamamlamalısınız. Servis kaydından sonra bisikletinizi düzgün bir bisikletçiye tekrar kontrol ettirmelisiniz. Asla bu şekilde binmeyin, pişman olursunuz. Serviste yaptıkları tek şey sizi sisteme kaydetmek, bataryayı takmak ve çalışıyor mu diye gelişi güzel bakmak. Eğer elinizden geliyorsa biraz anlıyorsanız her yerini kontrol ediniz. Büyük bir ihtimalle gidonu yamuk, pedalının vidaları tam sıkılmamış, tekerleri gelişi güzel takılmış, frenleri tutmaz halde ve vitesleri düzgün atmıyor halde olacak. Buraları tekrar kontrol edin ve ayarlayın veya ayarlattırın. Bu yazdıklarımın hepsi başıma geldi. Sizi uyarmak istedim. Size aşağıda vereceğim setup ayarlarıyla ince ayarlarını yaparsanız seveceğiniz harika bir bisikletiniz olacak. Çünkü fabrikasyon olarak 60-70 kg sürücü için ayarlamışlar. RKS GT25 elektrik destekli giriş seviyesi katlanır bisiklettir. Elektrikle giden bisiklet değil. Yani siz pedal çevirdikçe o da size destek verecek. Bunu bilir ve buna göre kullanırsanız memnun kalırsınız. Bu şekilde kullandığınızda varsayılan ayarlar ve ekipmanla aşağı yukarı tek tam dolu şarjla 25-30km civarı kullanabilirsiniz. Öğrendiğim kadarıyla bu pillerin şarj döngüsü 700-800 civarı. Yani kabaca günlük şarj etseniz 2,5-3 yıllık kullanım sunacak. “Bu dediğim teoride umarım gerçekten böyledir” Bisikletin üzerinde orijinalinde gaz kolu bulunmuyor. İsterseniz alışveriş sitelerinden uyumlu olanı temin edebilir ve kendiniz takabilirsiniz. Gaz kolu için boşta soket bırakmışlar. Eğer takacaksanız sağ gidondaki elciği çıkarıp fren ve vites arasına takabilirsiniz. Aslında çok elzem değil ama işe de yarıyor. Özellikle ilk kalkışlarda. Veya pedal çevirmeyi tercih etmediğiniz durumlarda. Eğer kendisi gitsin pedal çevirmekle uğraşmam diyorsanız daha profesyonel ve bataryası daha güçlü modellerini araştırın. Yalnız bu sefer de bisikletin ağırlıkları artıyor. Ve bataryası bittiğinde sürmek ciddi zorlaşıyor. Ankara’da 102 kg birisi olarak işe gidiş ve gelişlerde günlük 25km civarı kullanıyorum. Tek şarjla pedal 5. kademe "25km hızlar" desteği ile kullandığımda 40 km menzillerde rahat kullanım sunuyor. Sonuç olarak giriş seviyesi ve beklentilerinizi karşılayacak bir model. Not: Eğer menzil artırmak için ekstra batarya takmayı düşünüyorsanız, böyle yapmak yerine alırken daha profesyonel, batarya ve motoru güçlü modellere bakınız. Bisikletin sağladığı hız ve destek seviyeleri 5. Destek seviyesinde "en güçlü olanı" 24-27 km hızlara kadar sizi götürüyor. Fakat üzerindeki mevcut 40dişlik aynakollu pedalla bu hıza yetişmesi biraz zor oluyor. Düz yolda pedal desteksiz de bu hızlarda stabil gidiyor. Fakat yokuş çıkıyorsanız bir süre sonra destek kademesini düşürmenizi istiyor. Destek süresince motor sargılarından gelen uğultu sesini duyuyorsunuz. 4. Destek seviyesinde yolun eğimine göre 15-18 km hızlara kadar destek veriyor. Pedal çevirerek daha hızlı gitmeye çalıştığınızda sanki biri arkadan çekiyormuş gibi hissedeceksiniz. 3. Destek seviyesi ise 8-11 km hızlara kadar sizlere destek veriyor. Daha aşağı destek seviyelerini yazmaya gerek duymuyorum. Not: S- tuşuna basılı tuttuğunuzda yürüme destek asisti devreye giriyor. Yaya olarak gitmeniz gereken yerlerde bisiklet de size 3-4 km hızlara kadar destek vermiş oluyor. Özellikle yokuşlarda işe yarıyor. Güzel bir düşünce. Gelelim ince ayarlara. SETUP ayarlarına girmek için S+ ve S- tuşlarına aynı anda basılı tutmanız gerekiyor. Eğer işlemi doğru uygulamışsanız sizi bir menü karşılayacak, üstte hızın olduğu kısımda P0 ve yanında ufak 1 rakamı olacak. 1 nolu programa tekabül ediyor. Örnek resimde P0 5 yani 5 numaralı programda. Programlar arasında açma kapama tuşu ile tek yönlü gezinebiliyorsunuz. 20 Program var. Sonrasında tekrar 1 nolu programa geliyorsunuz. P0 2, P0 3 gibi P2 0 ye kadar ayarlar gelecek. Program değerlerini sağ alttaki bölümden takip ediyorsunuz. S+ ve S- tuşlarından verileri değiştirebiliyorsunuz. Tüm ayarları bitirdiğinizde 5-6 saniye kadar beklediğinizde kendisi program menüsünden çıkmış olacak. Ayarlar:
Bu ayarları uyguladığınızda bisikletinizden keyif almaya başlayacaksınız. Kazasız, belasız kullanmanız dileğiyle. Bu ayarlar RKS'nin aynı gösterge panelini kullanan diğer emsal modelleri ile de uyumludur. Batarya voltajı, Jant çapları, tork değerleri, kullanılan sensörler gibi spesifik özellikleri farklı olabilir. Örneğin RKS MX25 - Kuba Speedlight benzer motor ve batarya özelliklerindeler. Uzun kullanım sonrası modifiye önerileri. Sevmediğim yönlerini yazdığımda bu konudan bahsetmiştim. Aynakolu değiştirdim. Bisiklet üzerinde 40 diş tek yaprak 152 mm pedal uzunluklu aynakol mevcut. Çok araştırmama rağmen aynı pedal boyu uzunluğunda aynakol bulamadım. Bunun yerine 46t tek yaprak 170mm pedal uzunluklu aynakol taktım. 46 dişlik aynakolun çapı haliyle biraz daha geniş. Zincir koruma bölümüne silme denk geldi. Koruma kapağını da takabildim. Biraz ince ayarla sıkıntısız kullanıyorum. Bu şekilde sürüş daha rahatladı. Bataryaya da faydası çok. Tek sıkıntısı pedallar yere 1,5 cm daha yakın oldu. Özellikle dönüşlerde bisikleti yatırırken biraz dikkat etmeniz gerekiyor. Pedalı alt konumda tutmayın veya dönüşlerde pedal çevirmeye çalışmayın büyük bir ihtimalle pedal yere değecek hatta değiyor. El gazı takmanızı tavsiye ederim. Özellikle kalkışlarda veya anlık hızlanmanız gerektiğinde veya pedalı aralarda kullanmak istemediğinizde işe yarıyor. Ayarlardan P14 nolu ayar. Çektiği akımı 13 yaparsanız bataryanızı biraz daha uzun süreler kullanabilirsiniz. "Aynakolu değiştirdiğiniz durumlarda öneriyorum" Aynakol modifiyesi sonrası menzil kullanım verileri: Birkaç gündür test ediyorum. Bataryayı baştan sona kullanmış oldum. 46 diş aynakol değişimi sonrasında çoğunlukla 5. destek seviyesinde "25-27 km hızlara kadar" kullanımda 42km menzil sunmuş oldu. Bu yapılan menzilin son 8 km kısmında destek azalmış şekilde oldu. Yani eskisi gibi seri ve hızlı gitmiyor. Son yaptığım testler ve kullanım sonrasındaki nihai görüşüm şu şekilde: Eğer aynakolu değiştirip 46 diş yapmışsanız bisiklet size 40km kadar stabil menzil verebilecek. Eğer orijinal halinde kullanıyorsanız da bu mesafe pedalı ne kadar kullandığınıza ve kilonuza bağlı olarak 20-30 km seviyelerinde olacak. Çünkü 25 km üzeri hızlara yetişebilmek için deli gibi pedal çevirmeniz gerekiyor. Zaten bir süre sonra bıkacak ve pedal çevirmeyeceksiniz. Haliyle mesafe de düşmüş olacak. Bisiklette her geçen gün yeni şeyler keşfediyorum. Açıklamaya çalışayım. Daha önce anlatmaya çalışmıştım. Ekran sürüş bilgilerinde hızı düzgün gösteremediğini ve bataryanın tam dolu olduğu zaman ile yarıdan itibaren bitmeye yakın dönemlerinde güç farkından bahsetmiştim. Yeni ayarlar yaparak sorunu mümkün olduğunca düzeltebildiğimi düşünüyorum. Yukarıda açıkladığım ayarlar kısmındaki veriler ışığında daha ince ayarlar yapacağız.
SON GELİŞMELER; Arka jant tellerinden art arda olan 2 tanesi kopmuş. Muhtemelen balansı ayarlamak için telleri çok germişler. Teller biraz nazik dikkatli olun. Teker yumurtaya dönmüş. Sonrasında uzun bir süre jant teli aradım. 13 cm uzunluğunda bir tel. İnternette yok. Nihayet RKS nin yedek parçalarını satan bir sitede takım olarak jant telini buldum. Yazıda bisiklette kullanılan teknolojinin eski olduğundan bahsetmiştim. Arka tekeri sökmek biraz uğraştırdı. Tekeri sökmek için; motora giden elektrik bağlantısını sökmek, motor tarafında kalan kablonun bağlı olduğu cırt kelepçeleri kesmek, arka fren kaliperini de sökmek gerekiyor. Janti geriye doğru çekerek çıkarmanız gerekiyor. Zincir de biraz uğraştırıyor. Eldivenli çalışın gayet pis bir iş. Neyse jantı hallettim ama tekeri yerine takmak sökmekten 2-3 kat daha meşakkatli. Yani eğer yolda jant teliniz koparsa ayvayı yediniz demektir. Eliniz takım tutsa bile zorlanacaksınız. "Daha önce tekere yama yapmam gerekmişti. O zaman jantı sökememiştim. İç lastiği dışarı alarak patlak yeri bulup yama yapmıştım. Bu teker sökme takma işi gerçekten sıkıntı" Size aynakol değişiminden bahsetmiştim. Hazır jantı tamir ederken kısa gelen zinciri de değiştirdim. Orijinalinde 106 bakla var. Aynakolu büyütürseniz 116 bakla 7 vites için olan zincir takmanız vites geçişlerini oldukça rahatlatacak. Eğer hatalı veya yanlış olan bilgiler olduysa haber verdiğinizde düzeltirim. Yeni bilgiler edindikçe güncellemeye devam edeceğim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzeNHocA -- 28 Mayıs 2024; 0:4:40 > |
RKS GT25 Katlanır Elektrikli Bisiklet • Son kullanıcı inceleme ve deneyimleri.
-
-
Elinize sağlık bilgilendirme için bir sorum olacak benim P17 hız sabitleme ayarı malesef çalıştıramadım gaz kolu da takılı uzun süre gazda gidiyorum ama otomatiğe almıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de çalıştıramadım. Sanırım bizim modelde bu ayarlarda olmasına rağmen özellik olarak koymamışlar.
-
Mukemmel konu, elinize saglik. Annem uzun suredir bana elektrikli bisiklet al diyordu o yuzden bu tarz rehber olacak bir konu ariyordum. Cok teşekkür ederim emekleriniz icin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
13 amper yaptım bende maks ,denemim ama bataryalara çok yuklenmemek adına yaptım ,zaten duyduğuma göre batarya zinciri dandik pillerden olusuyormus .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Özellikle arka teker jant telleri çok çabuk kopuyor. Fabrikasyon çok gergin olarak takılmışlar. En son kullandığımda yine kopuk jant teli farkettim. Değiştirmeye başladım, üç tane daha jant teli kopmuş. Toplamda 6 jant telini değiştirmiş oldum.
Bu sorunun motor arka tekerde ve oturuş pozisyonundan dolayı ağırlık arka tekerlere daha fazla bindiğinden olduğunu düşünüyorum. Özellikle bozuk yollarda sürerken veya engellerden geçerken dikkat etmenizi tavsiye ederim. Jant teli öyle kolay bulunan birşey değil. Set olarak komple satılıyor.
Eğer eliniz alet tutuyorsa, tamirat işlerinden anlasanız bile arka tekeri sökmek gerçekten çok meşakkatli. Teker patladı veya janta birşey oldu. Kolayca değişim yapamıyorsunuz. Yine de jant teli değişimi gerekirse tekerini sökmeden yapmanızı tavsiye ederim.
-
Zaten bisiklet kaliteli falan değil bu cok belli ,motora ve pile para veriyoruz ama kitler daha da pahalı, asıl euro cycle bir bisiklet alıp ona kit takmak cok kalite olur mesela Peugeot herhangi bir bisiklet çok çok daha kaliteli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende rks rd5 var, bisikleti sürerken çat diye ses geliyor bakıyorum direksiyon kilidi açılmış katlama yerinden 🤦🏻♂️ az daha kaza yapıyordum. Nasıl çözebilirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kilit mekanizması yalama olmuş olabilir. Belki pimi veya yayı çıkmıştır. Bendeki bisiklet şu an yanımda değil. Yarın unutmazsam nedenini araştırıp döneyim.
-
ürünü sıfır aldım daha ilk binmede böyle oldu, ayarsız olma ihtimali yüksek. Bakarsanız sevinirim, haftaya ilk servis kontrolü var. 3 ayda 1 servise götürmem gerekiyormuş 500tl yoksa garanti dışı kalır diyor.
-
Çalışır haldeki kilit mekanizması bu şekilde. Sizdeki ya yerine tam oturmuyor veya yay kısmında bozukluk var. Servisin size teslim ederken bakması gerekiyordu.
Eğer bozukluk olduğunu düşünüyorsanız servise tekrar götürün düzeltsinler. 3 ayda bir servise çağırmayı biliyorlar.
Ben sadece ilk açılış ve kurulumda servise götürdüm. Garanti kısmıyla çok ilgilenmiyorum. Garantilerine güvenmiyorum.
-
ben direksiyonu çok indirmişim kilit arkasındaki boşluğu kapatmış, kilit tam kapanmadığı için açılıyormuş. Serviste ayarladılar. 1. ay bakımı yapıldı, ben 3 ayda 1 bakıma gelmek istemiyorum, çünkü bisiklete çok binmiyorum dedim. İlk 6 ay getirin sonra bakarız dedi. Muhtemelen 6 ayda 1 e yükseltebilir bakım süresini. Yoksa götürmek istemiyorum. 500tl bakım ücretini boş yere veriyormuşum gibi geliyor.
-
Merhaba. Bu bisikletin muadili var mı acaba bilen var mı?
Yani ince teker, amortisörlü, katlanabilir, uygun fiyatlı bir elektrikli bisiklet.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akhenaten -- 5 Ekim 2024; 14:5:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar acaca yol yarış bisikleti önerisi varmı aranızda 8 binden 22 bine kadar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alternatif olarak;
RKS 1S
Roxform Venüs
Volta VB1 Neo
modellerine bakabilirsiniz.
Özellikle uygun fiyat konusunda RKS 1S öne çıkıyor. Arkada amortisörü mevcut. 90 kg sürücü bandına kadar iş yapar görünüyor. 18kg ağırlığıyla içlerinde en hafifi. Jantları biraz ufak.
İnce teker düşünmeniz çok iyi çünkü fat bike kalın tekerli modelleri batarya bittiğinde sürmesi işkence oluyor. 3 harfli ulusal marketlerde veya alışveriş sitelerinde indirim kovalamanızı tavsiye ederim.
Marka modelden bağımsız olarak, özellikle bisikleti taşımanız gerektiğinde ağırlık önemli oluyor. 22-23 kg fazla olan modelleri almamaya çalışın.
Normal bisiklet gibi kullanılamıyor. Özellikle motorun bağlı olduğu tekerde jant teli kırmaları çok oluyor. Sağlam gibi görünse de biraz nazikler.
-
Marka model veremem. Yol bisikletleri tarzım değil. Bilgim dahilinde en azından Claris grup setli modellerini almanızı hatta mümkünse bir üst seviye Sora Grup setli modellerine yönelmenizi tavsiye ederim.
Corelli nin CR 3000 modeli Sora setli. 20 binli fiyatlara bulabilirsiniz. Kalite olarak nasıldır bilmiyorum.
Önceden bisiklet satan yerlerde kadro boyları ile ilgili araştırma yapmanızı öneririm. İnternetten veya kağıt üstündeki rakamlardan pek belli olmuyor. Özellikle selelerine oturarak denemenizi tavsiye ederim. Size uygun olan kadro boyunu öğrendikten sonra alışveriş sitelerinden yada denk getirebilirseniz mağazadan alabilirsiniz.
Corelli den sonra Salcano, Bisan ve Carraro markalarına da bakabilirsiniz.
-
Hocam teşekkür ederim. Peki şu konuda bilginiz var mı; Roxform Venüs gibi bataryası arka sele üstünde olanlar denge açısından problem yaratmıyor mu? Yani arkaya ağırlık bindiği zaman ön taraf boştaymış gibi sağa sola dönmek ister ve dengesiz bir sürüş olabilir. Ama tabi batarya çok ağır değilse böyle bir şey olmayabilir de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yanlış hatırlamıyorsam batarya 3kg civarı oluyor. Arkada olması sürüşü ne kadar etkiler bilemiyorum. Fakat özellikle elde taşırken ağırlık arkada olacağından biraz dengesiz olacaktır. Bu model üzerinde şöyle bir handikap var şimdi farkettim. Motor ve batarya üst üste olmuş. Arka tekere çok yük binecek. Kasislerde çok jant teli kırar. Kendi bisikletimden örnek verirsem sırf arka tekerin boş ağırlığı 5-6 kg civarıydı.
Bu modeli beğendiyseniz, kurulu halini incelemenizi öneririm. Ortadan taşımak için amacıyla tutsanız bile ağırlık arkada kalacak. Bisikleti katlı halde taşıması çok zor. Katlamayı sadece araç bagajına veya metro vb gibi araçlara yüklemek istediğinizde yapacaksınız.
Şu aralar satılan modellerin bir çoğu kalın tekerli. İnce tekerli olanlara da amortisör koymuyorlar. Amortisörden feragat ederseniz ince tekerli RKS nin BN5 Pro modelini tavsiye ederim. Tel jant olmadığından jant teli kırma problemi olmaz ama o da 2kg daha ağır. Veya incelemesini yaptığım bisikletin MX 25 Pro modeli var. O da 22 kg nispeten hafif fakat amortisör yok. Amortisörden kazandığı ağırlığı janta harcamışlar. Bulabilirseniz RKS TNT 5 Pro modeli de iyidir.
Kendi açımdan elektrikli bisiklet alma sebebim kış ayları olması nedeniyle beni terletmemesi içindi. Şimdi normal 27,5" jantlı bisiklet kullanıyorum. Havalar 5 dereceler seviyesine geldiği zaman ancak geçerim elektrikliye. Hem soğuk hem terleme fazla eziyet oluyor sürücüye.
Taşıma, saklama gibi problemleriniz yoksa; gideceğiniz mesafe tek seferde 10km den fazla değilse fat bike olan modellerine yönelebilirsiniz. Daha fazla alternatif mevcut ama daha ağır olacaklar. Eğer batarya yolda biterse o bisikleti sürmek işkence gibi olacak.
-
lastik ölçüsü nedir? yani çapını değil, genişliğini soryorum. 20x2 mi, 20x2,1 mi, 20x2,35 mi...?
-
20x1,95 (52 406)
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X