Şimdi Ara

Romano lpg'nin bu kadar yakması normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Bir ay önce 2007 model volkswagen golf comfortline aldım. TSI motor, aracın 144 beygir olduğunu söylediler. Araçta Romano marka lpg takılı. Depoları fulleyip gaz bitene kadar kullanayım, ne kadar yakacak ölceyim dedim. Öyle deli araba kullanmam, kış vakti klima falan da kapalı. Yaklaşık 440km'de gaz bitti, baktım ki 28 lt benzin 30 lt gaz yakmış. Yani gaz ve benzini yarı yarıya kullanmış. Romano marka tüpler yakıtı karıştırıp çalışıyor dediler ama bu normal mi?

    Tüplü araç km'de 0,675 lira yakıyor şu an



  • Direk enjeksiyonlu kitler ikiye ayrılır
    Sizinki gibi karma kullananlar(ucuz kitler)
    Bir de direk sıvılaştırılmış hale getirip kullananlar(Pahalı kitler)

    Tüm bunlara rağmen yine de tüketim çok. Ayar vs. baktırın isterseniz. Normalde yüzde 30 tasarruf yapar deniliyor ortamlarda.
  • Hocam öyle müthiş km yapmıyorsanız benzinde sürün bence
  • hocam ev ile iş arası zaten git gel 45 km, canımı sıktı gazda gidiyor derken benzini de içiyormuş meğer:/
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Hocam bendeki hangisi tam bilmiyorum, ama dediğiniz gibi baktırsam iyi olacak o halde
  • Çokmus 20 iş gününden aylık aylık rahat 1000 km yapıyorsunuz senelik 15 bin desek yine benzinde kullanılabilir. Şahsen bende abimde benzinde sürüyoruz bir depo yetiyor aylık bana
  • Ayarda sıkıntı var. 28lt benzin ile şehiriçi sürsen zaten 300km yi rahat geçersin. 50-50 alsa senin yaptığının 2 katı km yapabilmen lazım.

    Performans zayıf mı? Çekiş vs kötü arıza lambası yakma durumları var mı? Ayardan ötürü verimsiz olur diye düşünüyorum bilgisayara bağlanıp izlenmesi lazım bozuk ayar ileride başka sorunlarada yol açar.
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    performans normalde iyi hocam sadece bir iki kere devrin fazla düştüğünü hissettim ama toparladı. İki kere de silkeleyip arıza labası yaktı, ustaya gösterdik, baktı arabacı sürdü vs. bu motor lpg'yle uyumsuz arada yakması normal dedi. tüpü bir yere gösterdik bunlar paket yazılım ellemeyiz demişler. başka yetkili servis bulmaya çalışacağım :/
  • Hocam İyi günler. Arabanızin motor kodu ne?
  • Kadirkocer K kullanıcısına yanıt
    BMY hocam
  • Ustam marka model bilmiyorum ama bazı araçların benzin göstergeleri LPG yakarken bile benzin kullanıyormuş gibi göstergeyi indiriyor. Bu konuyu bir araştırın derim ya da depoya 50 TL kadar benzin ekleyin böyle bir durum varsa ibre yükselecektir.
  • Bende caxa passat var 122bg . Tam 1 ay önce 8000 TL ye prins yatırdim. Kendi ölümlerime göre her 100 km tupe 1-2 lt benzin yakıyor.. Şuan lpg yakıt ortalamam şehir içi 0.33 kuruş. Romano yu tavsiye eden bir kac kisi oldu ama Romano nun benzin tüketimi çokmuş. Aynı motor kodu ile lpg taktiran olmusmu arastirdiniz mi?
  • Usta nasıl uyumsuz olur demişki, o kit direkt enjeksiyon Tsi Gdi Fsi vs motorlara uyumlu herşey düzgün çalışırsa sorun yaşamaman lazım.

    Bana ayarı bozuk gibi geliyor. Karışım fakire veya zengine düşüyor arıza yanıyor silkelemede aynı yönü işaret ediyor.
  • Kadirkocer K kullanıcısına yanıt
    0.33 kuruşa benzini de eklediniz mi?
  • LPG ile benzinimi karıştırıp mı yakıyormuş?
  • Yok 0.33 sadece lpg şehir içi ama sakın kullanımda çok fazla lpg yakmadigi için. Şuan sadece normal enjeksiyonu araba gbi benzin harcıyor. Ben çok arastirmistim. Romano Lovato ve atiker tsi motorlara uyumlu (caxa) için konuşuyorum ama dediğim gibi olay tamamen ne kadar benzin harcadığı tupte giderken.
  • Ben uzun süredir Prins VSI Di2 kullanıyorum B7 aracımda “SADECE ÇALIŞTIRIRKEN %2 benzin yakıyor”

    Lpg ile benzini aynı anda yakmıyor.

    Bu yüzden Prins 10.000 lirayken
    Atiker vs 3000 lira

    1 depo benzinle 15.000 km yaptım geçen sene.Ağustosda benzini fullerim tekrar seneye Ağustosda yine fullerim.

    Prins ya da Vialla taktırmayacaksanız güzelim TSI motorlarınıza boş yere yük etmeyin boşuna masraf hiçbir şekilde verim alamazsınız başka markalardan.
  • TSI’a tüp verimli olmaz.

    Prins olsa da verimli olmaz, performans olmaz, yakıt tüketimi ciddi azalmaz, arızaların ardı arkası kesilmez.

    Golf’ü Golf yapan TDI’dir.
  • Bu direk enjeksiyonlarda tüp OLMUYOR. Oluyor diyen er yada geç acı gerçekle yüzleşir benim yüzlelştiğim gibi. Önce karma sistem taktırdım sizin gibi, hem tasarruf komikti hem aracın performansında kayıp vardı hem de 3 ay civarı sonra aracı biraz devirli kullanınca basınç regülatörü gitti. Serviste 2bin civarı olan bir parça. Sonra lpgci abi sıvı kesin çözüm dedi. Üstüne 1.5 katı daha para ekleyip sıvı sistem taktırdım. Başta harikaydı, sonra geç marş sorunu başladı. Sistemin kendinden kaynaklı benzinde çalışırken tüp deposuna benzin atmasından falan hiç bahsetmiyorum bile. Sonra araç baya çalışmamaya ısrar etmeye başladı. Lpgci ile akraba olduk en son çocuğuna bez aldık beraber eve giderken. En son yolda kaldığım bir gün çıldırıp yol üstündeki en yakın galeriye 7 8 bin altına arabayı verdim. Uzun lafın kısası HİÇ AMA HİÇ UĞRAŞMAYIN. SÖKTÜRÜN yada dursun ama hiç lpgye binmeyin inanın hem madden hem de manen çok daha kârlı çıkarsınız.




  • Keşke direkt enjeksiyona geçmeden satıp tdi geçseydiniz. Nerden baksan 20 bin tl civarı zararınız olmuş. Kabahatin büyüğü ustada aslında motoru hiç etiğini düşünüyorum. Kiti yapan mühendis ekibide her şeyi düşünüyordur illaki en yakınımızdaki firma Atiker mesela sürüyle mühendis çalışıyor. Test etmeden standartları geçmeden kitleri piyasaya süremezler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 18 Ocak 2020; 18:50:40 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.