Daha önce böyle bir konu açıldı mı bilmiyorum ama öğrenmek istediğim bir şey var
ışıklarda veya sıkışık trafikte s&s sistemini devreye girdiğinde araba kapanıyor ve frenden ayağınızı kaldırınca tekrar çalışıyor bunun yerine arac dururken boşa almak yakıt tasarrufu için daha verimli değil mi sonuçta motoru tekrar çalıştırmak hem parçalara hemde yakıta daha zararlı değil mi?
tekniğini bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
şimdiden teşekkür ederim..
herhalde bunu yapan muhendisler dusunmustur oyle degil mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Arama yapmayı denersen sayfalarca tartışıldığını ve gerekli bilgilerin verildiğini görebilirsin.
quote:
Orijinalden alıntı: ayak kokusu
herhalde bunu yapan muhendisler dusunmustur oyle degil mi?
elbette düşünmüştür bunun nasıl çalıştığını merak ediyorum ?
Motoru tekrar çalıştırmak çok bir yakıt harcamıyor. Ayrıca s&s araçlarda marş dinamosu ve alternatör özel olarak tasarlanmıştır. Alternatör 1 start lik enerjiyi üstünde depoluyor böylece aküyede binen yük azalıyor. Marş dinamosuda çok uzun tekrarlara dayanacak şekilde tasarlanıyor. Motoru tekrar tekrar çalıştırmanın motorada hiç zarari yoktur. Zira aşınma ilk startta olur söylemi soğuk motor için geçerlidir.
Asıl konu, turbo araçlarda beklemeden stop etmenin zararlı olduğu 30 saniye beklemek gerektiği yoksa yağsız kalan turbonun bozulacaği gibi bir algı var insanlarda. Ki buda yanlış. Zaten turbonun yavaşlaması 3 4 saniye içinde oluyor. Aslında asıl olay ısınmış turbonun soğuması. Ki buda normal ş.içi kullanımda dikkat edilmesi gereken bir konu değil zira kücücük turbolu araçlarımızın turbosu normal tempolu kullanımda çok yüksek ısılara çıkmıyor.
Sonuç olarak s&s , onu geliştiren onlarca markanın binlerce mühendisinin düşündüğü gibi zararlı birşey değil. Zaten zararlı olabileceği koşullarda s&s devreye girmiyor. Kapatılması gereken tek konum bence sıkışık trafiktir. 5 saniye durup tekrar 2 metre gidip tekrar 5 sanıye duruyorsanız zaten s&s kendini 10 15 tekrar sonrasında kapatıcaktır ancak çok gereksiz birşey olduğu için buna izin vermeden direk kapatmak en mantıklısı.
quote:
Orijinalden alıntı: erain
Arama yapmayı denersen sayfalarca tartışıldığını ve gerekli bilgilerin verildiğini görebilirsin.
arama yapmayı denedim '' S&S sistemi '' diye arattım ve hiçbir sonuç bulunamadı yazdı ?
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
Motoru tekrar çalıştırmak çok bir yakıt harcamıyor. Ayrıca s&s araçlarda marş dinamosu ve alternatör özel olarak tasarlanmıştır. Alternatör 1 start lik enerjiyi üstünde depoluyor böylece aküyede binen yük azalıyor. Marş dinamosuda çok uzun tekrarlara dayanacak şekilde tasarlanıyor. Motoru tekrar tekrar çalıştırmanın motorada hiç zarari yoktur. Zira aşınma ilk startta olur söylemi soğuk motor için geçerlidir.
Asıl konu, turbo araçlarda beklemeden stop etmenin zararlı olduğu 30 saniye beklemek gerektiği yoksa yağsız kalan turbonun bozulacaği gibi bir algı var insanlarda. Ki buda yanlış. Zaten turbonun yavaşlaması 3 4 saniye içinde oluyor. Aslında asıl olay ısınmış turbonun soğuması. Ki buda normal ş.içi kullanımda dikkat edilmesi gereken bir konu değil zira kücücük turbolu araçlarımızın turbosu normal tempolu kullanımda çok yüksek ısılara çıkmıyor.
Sonuç olarak s&s , onu geliştiren onlarca markanın binlerce mühendisinin düşündüğü gibi zararlı birşey değil. Zaten zararlı olabileceği koşullarda s&s devreye girmiyor. Kapatılması gereken tek konum bence sıkışık trafiktir. 5 saniye durup tekrar 2 metre gidip tekrar 5 sanıye duruyorsanız zaten s&s kendini 10 15 tekrar sonrasında kapatıcaktır ancak çok gereksiz birşey olduğu için buna izin vermeden direk kapatmak en mantıklısı.
demek o yüzden sıkışık trafikte kendiliğinden devreden çıkıyordu
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
Boşa alınca yakıt yanmıyormu
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme