Gölgelendirici işlemi boyunca en yüksek 800mb/sn ile 18gb veri okuyor m2 ssd den. Kayıttan oyun yükleme işleminde en yüksek 350mb/sn civarı toplam 2gb veri okuyor yani sata ssd bile üstesinden gelir bu değerin. |
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl [ANA KONU] (ÇIKTI) (122. sayfa)
-
-
İmzam da yazıyor hocam. Bende bütün oyunlar yağ gibi akıyor şu stalker 2 sıkıntılı bende ama patch 3'lü denemedim. En kısa zamanda bakacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
A life tam oturması için demişsiniz de hocam, a life hiç yok Optimizasyon konuşmaktan oyunun asıl sorununa sıra gelmedi. Starker'ı stalker yapar en önemli şey a-life bu oyunda hiç yok, oyunu 70 saattir beğenerek oynuyorum en büyük şikayetim bu.
Optimizasyon falan tamam kötü çıktıda, serinin en güzel özelliği artificial life olmadan büyük eksiklik hissettiriyor. Eskiden bir alanı temizlediğimizde mutantlarla falan dolardı temizlesek mi diye düşünürdük. Uzaktan mutantların/düşmanların volta atıp avlandığını görür ona göre oynardık vs. oyun daha gerici olurdu. Şahsen asıl büyük sorunu konuşan yok. Oyunun yapay zekası çok güzel ancak a-life ı koyamadıkları için saçma sapan yerlere spamlanıyorlar ve ai kafayı yiyor. Umarım yakında düzelir.
Not, gerçi optimizasyonun kötü olması NPC lerden kaynaklı çoğunlukla birde işin içine a-life girince kötü olan opt. daha da yerlerde olacaktır büyük ihtimal. İkisini de adam etmeleri gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocankoi -- 4 Aralık 2024; 19:48:11 >
-
Oyunları böyle kare olarak oynamış bir nesile optimasyon sorunu anlatamazsınız kardeşim. Yemişim optimasyonunu, fps düşüşünü, frame vs vs. Bana ne ya. Ben bana sunduğu hikaye ve içeriğine bakarım. Yok drop varmış, yok fps düşüyormuş. Abi siz oyun oynamamışsınız hayatınızda. Yani oyunun opitimizasyonu mükemmel olsaydı ve sana sunduğu içerik kötü olsaydı ne olacaktı o zaman ? yılın oyunu falan mı olacaktı ?
-
Arkadaşlar son gelen yama ile oyunun sistem Ram'i kullanımı düşürülmüş. Yama öncesi benim oynadığım ayarlarda 15.3 GB Ram kullanımı oluyordu
Yama sonrası 3 saat oynadım ciddi Fps düşüşü gözlemlemedim. 5 fps düşme sorunu geçmiş gibi. 4050 ekran kartlı bilgisayarımda
GPU Bellek kullanımı genelde 4.5 GB dı nadiren 5.1 gördü.
GPU memory usage/process ise genel de 4 GB altındaydı
Sistem Ram kullanımı ise 12-13 GB arasındaydı. Nadiren 15 gördü.
Yalnız oyunda bug sorunları hala var gibi. Gittiğim bir görevde domuz ve geyik olarak yaratıklar geldi. Pompalı tüfeyim için çantamda 200 kusur adet mermi vardı daha ben ateş etmeye başlamadan mermi sayım 10 altına düştü.
Başka bir görevde bir npc ile konuştuktan sonra tesis baskın yiyor ve hemen çıkmazsanız binada kilitli kalıyorsunuz. En son save den tekrar başlatıp aynı npc ile konuştuktan sonra hiç oyalanmadan binadan çıkmanız lazım.
-
Bugün açıklama yapmışlar sistem yükü sebebiyle a-life ın çalışma mesafesi çok kısa tutuldu yoksa a-life var çalışıyor. Yani dibine gittiğim npcler de çok akıllı gibi durmuyor.
Bazen benden birşey isteyen npclere istediklerini verip takip ediyorum rdr2 de yaptıkları gibi ya gidip bir yere oturuyorlar yada çömelip elleriyle birşey yapıyorlar. Bol npcli mekanda drop kaçınılmaz nvidia yada kendileri şu 5fps meselesini çözseler herkes oynayabilir.
Series X de nasıl çalışıyor diye baktım zalissyaya girerken 36fps ye kadar düşsede 50lerde dolanıyor düşündüğümden iyi.
Performans modunda bile benim pc de oynadığımdan daha fazla yeşillik var ben yeşillik en düşükte oynuyorum çok yoğun boğucu hissettirdiği için ayar yapılsa çok daha iyi olurmuş.
Dakika 6Fuzion Xbox TestingyoutubeStalker 2: Patch 1.0.3 - Xbox Series X Gameplay + FPS Testhttps://www.youtube.com/watch?v=S5IHrQKvPH4
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 4 Aralık 2024; 21:26:26 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Redditte durumla ilgili bayağı tartışma ve video dahil paylaşıldı.80 metre mesafe ile kısıtlamışlar buda dibinde veya etrafta kimse yokken birden spam olup saldırıyorlar ve dürbünlü silah kullanmanın anlamı olmuyor çünkü 80 metreden sonra npc kayboluyor.Önceki oyunlarda çevrim dışı a-life vardı biz haritanın girişinde olsak dahi çok uzak mesafede olaylar yaşanıyordu npcler arası.Onada çevrimdışı yaşam deniyor o hiç yok.Yapımcı dün a-life sistemini konsolların gücü sebebiyle gerçekleştiremedik açıklamasını yaptı.Yani aslında a-life sistemi yok.
-
Eğer optimizasyonu düzgün oyun yılın oyunu seçilecek olsaydı Dragon Age Veilguard değil yılın oyunu, yüzyılın oyunu olurdu. Bir oyunun içeriği, meraklısına hikayesi önemli bir unsurdur ama aksayarak tıksıyarak çalışan bir şey de keyif vermez. Siz keyif alıyor olabilirsiniz herkesin keyfi kendine fakat bu başkalarının da keyif alacağı anlamına gelmiyor. İnsanlara oyun oynamamışsınız diyemezsiniz. Oyun hayatıma 1990larda Commodore64 ile başladım sayısını unuttuğum kadar oyun oynadım. Bir oyunun içeriği güzel olsa dahi düzgün çalışmaması pekala keyif kaçırıcı oluyor.
-
Cidden ani spawn işi çok can sıkıyor, normal yolda yürüyorsun birden arkanda köpek beliriyor.
-
Pc ve konsolda çalışması için Alife ın bazı özelliklerini çıkışa yakın kıstık kısarken ortaya bazı buglarda çıktı neden oldu anlayamadık.
Adamlar 128gb ram 64core pc de oyunu yapmışlar son anda milletin 6core işlemcileri ve 16gb ramleri akıllarına gelmiş aceleyle herşeyi kısmışlar kısarkende bozmuşlar.
Yeni yapılan açıklama.
“This system to work properly requires a much larger area for spawn NPCs, and it requires much more memory resources," Ievgen says in English, which isn't his first language. "We were fighting with optimization. To optimize, you have a lot of things that need your resources, and you try to cut things from different directions to properly optimize the game well.
“But to make it work we had to optimize some things, and they make A-Life work in many situations not as it should. Also, we created some bugs not long ago before release with NPCs spawning in the air and dropping back to the bottom. They should actually spawn in the terrain. Why it happened, I don’t know! And also we had some bugs with AI behavior.
“So, all these things connected make it look like it's very broken and not working. But we are now continuing working on the optimization part to bring more resources for the A-Life system, to increase the range where A-Life is actually visualized.
“There are NPCs outside of the range of the player and they are in offline mode. And when the player reaches some distance, they are going to online mode and they pop back up. The distance is dictated by our optimization range, where we stream the real world and not real world with all the collisions. It was tough work, and because of these optimization problems and bugs, it's become broken.”
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 4 Aralık 2024; 22:31:22 >
-
Farkındayım zaten stalker ın stalker olmasının bir sebebi de yaşayan tekinsiz ortamlardı. Şuan cidden çok kötü mekana girmeden önce bomboş sonra bir anda 10 m yanında arkanda birileri gelmiş oluyor yada mutant çıkıyor doğal değil kesinlikle. Modlar deniyorum bende biraz adam olsun diye zaten hiç oyuna gömülmeye niyetim yok şu haliyle.
A-life getirmeleri bu performans ile çok zor belli, en iyi ihtimal ile 2-3 ay var oyunun adam olmasına.
Unreal 5 ile gelipte düzgün çalışan bir oyun var mı şuan için. Bir tek robocop sanırım. Şu motor yerine keşke ubisoft dunia motorunu kullanabilselerdi FPS ler arasında hep güzel hemde performans olarak gayet akıcı çalışan tek oyun motoru gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wight Lord -- 4 Aralık 2024; 22:2:28 > -
Bunu deneyin deneyimlerinizi yazın hocam.İyi diyorlar buna.
nexus mods :: s.t.a.l.k.e.r. 2: heart of chornobylShay's Living Zone (An ALife mod)https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/446Farklı zorluk modları var birde bu modun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyHill -- 4 Aralık 2024; 22:6:36 > -
Denedim hocam looters 2x versiyonunu yakında hemen bandit ler belirdi o kadarda belirmesin şuan için mod da kursak doğalık hissini yaratamıyor :(
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wight Lord -- 4 Aralık 2024; 22:7:23 > -
Arkadaşlar şu görevi yapıyorum ama içindeki loot u alınca fail oluyor. Almamak mı gerekiyor acaba?
-
Adamların masasından aldığınız vodkaları bu çatalara koyacaksınız içinden birşey almayacaksınız.
O dedektörü almanın ikinci yolu sultansk denen grubun görevini yapmak yani bu görevi tamamlayıp o dedektörü diğer görevden alabilirsiniz.
-
hocam ben de atları çok severdim fakat şimdilerde bir yere gideceğim zaman arabayla değil atla git deseler çok da hoşnut olmam.
sene olmuş 2024, insanlar para ödeyip eğlenmek için satın aldıkları bir ürün nedeniyle eğlenmek şöyle dursun bir de strese girip sinir küpüne dönüyorsa şikayet etmelerinden doğal ne var?
birisi bir şey vadedip onu satıyorsa mümkün olan en iyi deneyimi yaşamak isteriz. buna optimizasyon da dahil iyi içerik de. neden birisini tercih etmek zorunda kalalım ki? zira biz standartlarımızı düşük tuttukça firmalar kıstıkça kısmaya devam edecek.
tüm bunlardan bağımsız, stalker'ları baya önceden oynamış biri olarak aklımda kalan bu oyunların hep sorunlu olduğuydu. yani oyun çıkmadan evvel savaş vs. gibi zorlukları dahil etmesek bile ben yine 2a bir oyun bekledim hep. insanlar oyunun böyle sorunlu olmasına neden şaşırıyor anlamıyorum doğrusu. serinin olayı bu, biraz oyna biraz sinirlen... yanlış hatırlıyorsam da affola.
-
Söyledikleri katılıyorum. İşin sonunda ne beklediğin ile de alakalı. Kaç sayfa küsür yorum var tek konuşulan şey optimasyon olayları. İyi de kardeşim bu oyunun hiç iyi yanları yok mu ? Sadece optimasyon mu konuşacağız. İşte sadece bir şey konuşulunca benim gibi düşünen tarafa da bu sefer bu rahatsızlık veriyor. Yoksa herkesin beklentileri ve kendisini tatmin ettiği noktalar farklı. Kimsenin ortak bir noktada buluşmasının şansı yok zaten. At benzetmesini de sevdim
-
3. yama ile birlikte bence akmaya başlamış oyun.
2 saate yakındır oynuyorum, henüz ne bir fps drop ne de unreal engine crash aldım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Soğutma kulesinin tepesinde kaldım nasıl ineceğiz ?
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X